Polsko - Poland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 08. Júl 2017 11:18

PS: Dik za mapu. Zda sa, ze na S19 buduci mesiac poliaci otvoria dva useky okolo Rzeszowa.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod zoom » 08. Júl 2017 11:34

Lorenc napísal:
DrX nestáva sa to často ale s tou Rkou po Podbrezovu suhlasim. Píšem do kalendára.


R po Podbrezovú nežiada ani Brezno. Chcú len 4 pruhovú 1-tku a chcú byť R1-R3 napojený na PL, čo by bolo o 15km kratšie ako dnes a kilometrovo také isté s trasou cez Podspády.
Keby R3 pretrasujú na Suchú Horu tak do Krakowa, je to tá istá vzdialenosť ako cez Chyzné. +5km... čo nehrá roľu ak by Trstená-Ts-Námestovo mali priamo diaľnicu do N.Targu tak je to benefit.
Keď sa dokončí do pár rokov S7 z Warsawy do Krakowa a do N.Targu tak to bude zrejme využívanejšia trasa ako dnes a naša R3 bude o to potrebnejšia, lebo celá E77 vzrastie na význame.

Myslel som to ako ukončenie R1 v týchto miestach, bez luxusnuych parametrov avšak v plnom profile.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 08. Júl 2017 12:02

Do konca roku 2018 otvoria cez 100km rýchlostných ciest v trase E77 Warsawa- Krakow
Najneskôr do konca roku 2023 by mohla byť súvislá 4 pruhová rýchlostná cesta z Warsawy do N.Targu.

Som zvedavý kedy sa ten Janckulík prebere a začne pre Oravu v tomto kontexte niečo robiť.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43


Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Aug 2017 16:58

1.septembra otvaraju S19 usek Swilcza - Trasa Poludniowa (Rzeszów), usek je dost kratky, jeho hlavna uloha je odklonit tranzit cez mesto, hlavne z priemyselneho parku na juhu Rzeszówa (netusim ako sa vola :) )

btw. stale mi nejak nejde do hlavy, preco vlastne severna s19 konci na Wschode a juzna s19 (od RZE) zacina na Zachode, realne od zachodu moze ist v buducnosti s9 na WAR, ale preco vlastne ma s19 subeh s A4 a nepokracuje ako zapadny obchvat RZE, ale vedie sa ako vychodny obchvat, niekde som ten dovod cital, ale uz neviem co to bolo, vie mi to niekto pripomenut? :) Vdaka
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Aug 2017 16:59

Oprava: Momentalne je vedeny ako zapadny obchvat, nie ako vychodny (nejde mi to editnut)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod duro_z_dediny » 14. Aug 2017 20:27

11.8.2017 otvorili úsek S7 Ostróda Południe – Rychnowo. Je v warmińsko-mazurskom vojvodstve, dĺžka okolo 9 km .

Obrázok
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46


Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 16. Aug 2017 12:24

No pekne už len doprojektovať 15km do chocholowa a sme na hranici so štyrmi pruhmi so Slovenskom. Od Zakopaného tam ide totiž cesta cez Witow určite by to odlahčilo trasu cez Poronin hlavne cez víkendy. A turisti sa tam budú hrnúť vo väčšom počte ako dnes pri tých zápchach a kolónach, ktoré sa tam tvoria...
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 16. Aug 2017 12:39

Lorenc, si vedla. Ti, co idu z nasej R3 na polsku S7 nebudu nikdy zacadhzat do Chocholowa ani do Noweho Targu. Je to proste obchadzka po horsej ceste.
Ale, realne bude polska 4-prudovka 24km od hranice v Podspadoch/Jurgowe. Teda realne napojenie na europsku dialnicnu siet pre Vychod bude 20min od hranice v Podspadoch. Preto by Slovensko malo cim skor robit na preklasifikovani cesty na Podspady na jednotku a o obchvatoch vsade od Popradu po Podspady. A, pokial tam nechceme pustat kamiony, tak vyriesit dobru alternativu pre nich niekde dalej na vychod (aj ked, podla mna, tunel na tom kusku kde cesta prechadza NP by bol najlepsi aj pre OA aj pre NA).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 16. Aug 2017 13:21

Tak si to napocitaj. Keby tam je súvislá S7 po Chocholow. A Suchú napojime poloprofil na trstenu. Máme vyriešenú dopravu celkom lacno. A s podobnými km. Hlavne mestám Námestovo, trstena, Tvrdošín más 27 km spojenie dialnicou na N.Targ Zakopané a to sú okresy spolu s 340 tisíc obyvatelmi. V kontexte E77. Za tých par sto miliónov by bol priamy ekonomický dopad vyšší ako pri D3 sv.sk.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod milan_KM » 16. Aug 2017 13:23

A nikoho nenapadlo, že Poliaci o R3/S7 nikdy neuvažovali z dôvodu zachovania Poliakov v poľských a nie slovenských Tatrách?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 16. Aug 2017 13:28

To je naša hlúposť. Nikto nám nezakazal stavať R3. Tá 20 km pomlčka by neuškodila.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 16. Aug 2017 13:46

A nikoho nenapadlo, že Poliaci o R3/S7 nikdy neuvažovali z dôvodu zachovania Poliakov v poľských a nie slovenských Tatrách?


nie. chybajucich par km cesty nikoho neodradi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 22. Aug 2017 08:16

Ale nedokončená R3 určite... Keby bola po Podzámok od Ts verím tomu, že by tu bolo viac turistov z PL.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 23. Aug 2017 07:09

podla mna ani 100 km chybajucej dialncie ma len maly vplyv na pocet turistov, ten kusok co pises ma prakticky nulovy vplyv. treba mat kvalitne sluzby a dobre ceny. polsko je blizko a poliaci su zvyknuty jazdit po otrasnych cestach.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 23. Aug 2017 16:10

Polska vlada aktualizovala Narodny program vystavby ciest do roku 2025 (terminy, naklady, mapa): http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... Id,2418602

Via Carpathia je pre vladu udajne priorita. Usek S19 Babica (juzne od Rzeszowa) - Barwinek (pri hraniciach so Slovenskom) planuju stavat 2021-2025, chybajuci usek S1 obchvat Wegierskej Gorky 2018 - 2020. Z blizkych rychlostnych ciest je na mape aj 61 km S52 Bielsko-Glogoczow, bez terminu. Ziadne ine dialnicne slovensko-polske prepojenie Poliaci do roku 2025 podla tohto zdroja neplanuju.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 24. Aug 2017 11:09

Este k mnohokrat diskutovanej neochote Poliakov postavit treti hranicny priechod dialnicneho typu (napr. na Orave alebo na Spisi).

Polsko-ceska situacia je podobna (pricom kedze Cesko je vyspelejsie ako Slovensko, ocakaval by som tam hustejsie priechody): s Ceskom ma/bude mat Polsko 3 priechody dialnicneho typu, ale dlzka cesko-polskych hranic je zasa o polovicu vacsia ako dlzka slovensko-polskych hranic (796 vs. 541 km), takze v koncentracii priechodov sme na tom rovnako, dokonca aj vzdusnou vzdialenostou medzi hranicnymi priechodmi sme na tom takmer rovnako (Cesko 192 km medzi Kralovcom pri Trutnove a Novym Bohuminom pri Ostrave, Slovensko 197 km medzi Skalitym a Niznym Komarnikom).

Z toho mi vychadza, ze ocakavat dalsi hranicny priechod dialnicneho typu v dohladnom case asi nemozeme.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 24. Aug 2017 11:41

Ten Barwinek je pekná vízia. Aj tak Prešov- Krakow bude kratšie po D1,R3, S7 ako po A4, S19, R4... Ak dostavajú Poliaci po N.Targ čaká ich nárast dopravy. Lebo sa Zakopane stane dostupnejšie a čo sa týka kolón cez víkendy bude ich menej. Ale o to viac Poliakov ktorý dnes do Zakopaného nešli kvôli doprave tak dôjdu. Ale problém tohto prepojenia je nečinnosť a podfinancovanie na R3. Janckulík dostane rád Oravského hradu ak dokončí R3 okolo Tvrdošína nieto napojenie na PL. Diskusia o napojení R3 na Suchú Horu by bola na mieste, ale vzhľadom na prílev peňazí do pár úsekov R3 je to utopia. Poliaci by bezproblémov utiahli postaviť 4 pruhy N.Targ- Chocholow v dĺžke 15km v rovinatom teréne a v porovnaní s inými projektami ako S1 a S19 je to najpotrebnejšie. A to len pre vlastné potreby. Zakopané sa totiž začína rozprestierať s niekoľko desaťtisíc lôžkami už 5 km od Chocholowa. Intenzity by na úseku N.Targ - Cho v pohode mohli byť cca 10-12 tisíc v 2022. Na našej R3 Suchá Hora- Ts v poloprofile tak 6tis.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod svaco » 24. Aug 2017 21:26

To sú šialené čísla 3267 km do roku 2025 (a to PL nie je Nemecko, kde by sa tomu dalo ako tak veriť), no ale veď uvidíme.
Ešte je tam aj cesta Brzesko- Nowy Sacz 47km 2020-2025, cez ktoru by sa tiež dal robiť Krakow z PO a KE, ale viem že na Sk strane tam nie je nič normálne k hraniciam a za hranicami, to ani netuším.

Ak ale dajú tu S19, tak PO a KE budú nevyhnutne mať dokončené R4 a R2 obchvaty. A dedinám severne od PO v línii R4 ľutujem, lebo ak má Po problém presadiť R4 okolo mesta, chudáci v dedinách to budú mať ešte ťažšie. Ako vidno z juhu aj zo severu sa tento ťah plánuje sceliť a pokiaľ my s nimi nepôjdeme ruka v ruke, tak nás čaká dosť veľký problém.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod svaco » 24. Aug 2017 21:55

V Maďarsku už bude možno okolo rokov 2021 až 2023 (nech im dám rezervu) ucelený úsek od Kechnecu resp. už od Šebastoviec po Oradeu v dĺžke nejakých cca 230 - 250km, v PL to bude po S19 nejakych 550km (+ ďalšie ťahy o až od Gdaňska po S7 a S17) a nám momentálne chýba na ťahu S-J (R4+D1+R2) cca 100 km a v roku 2023 to nebude asi o veľa lepšie, ak Boh dá tak možno ešte 70 - 80 bude chýbať.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Vceliak » 25. Aug 2017 09:09

svaco napísal: od Šebastoviec po Oradeu

Nie po Oradeu, ale po Suplacu de Barcau, to viac ako 300 km v kuse. V Rumunsku je úsek Bors - Suplacu už vo výstavbe (60 km), očakávam že do tých dvoch rokov by mal byť hotový.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 25. Aug 2017 09:53

Polsko-ceska situacia je podobna (pricom kedze Cesko je vyspelejsie ako Slovensko, ocakaval by som tam hustejsie priechody): s Ceskom ma/bude mat Polsko 3 priechody dialnicneho typu, ale dlzka cesko-polskych hranic je zasa o polovicu vacsia ako dlzka slovensko-polskych hranic (796 vs. 541 km), takze v koncentracii priechodov sme na tom rovnako, dokonca aj vzdusnou vzdialenostou medzi hranicnymi priechodmi sme na tom takmer rovnako (Cesko 192 km medzi Kralovcom pri Trutnove a Novym Bohuminom pri Ostrave, Slovensko 197 km medzi Skalitym a Niznym Komarnikom).


http://www.prepravce.cz/index.asp?menu=240

podla tohto ma cesko s polskom 6 prechodov pre ND my mame 3 (796 vs. 541 km). je uplne irevelantne riesit priechody dialnicneho typu ked na to nie su vsade intenzity.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 25. Aug 2017 13:08

Ale ved o dalsom priechode pre nakladnu dopravu ako nahrade za uzatvorene nakladne priechody Tatranska Javorina-Lysa Polana ( http://www.zivotpo.sk/clanky/clanok/493 ... _city=2679 ) alebo v Mnisku nad Popradom sa uvazuje https://spis.korzar.sme.sk/c/6888383/na ... miony.html , http://www.staryweb.spisskabela.sk/mest ... s-kezmarok , tym by pocet priechodov pre nakladnu dopravu stupol na 4, co by bola rovnaka koncentracia ako v Cesku na 1 km hranice.

Ja pisem o dalsom hranicnom priechode dialnicneho typu (napr. na Orave alebo na Spisi), o ktorom sa ani neuvazuje a porovnanie s Ceskom ukazuje, ze sa asi ani tak skoro uvazovat nebude. Ak by chceli Poliaci taketo priechody zahustovat, asi by zacali v susednom rozvinutejsom Cesku.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 25. Aug 2017 18:49

Po E77 začal premávať Flixbus dva krát do dňa. Krakow- Myslenice- D.Kubín- Ružomberok- B.Bystrica- Zvolen- Budapest. Trasa trvá 7 hodín. Keď som hľadal spojenie tak IC vlak Silesia ide cez 10,5 hodiny. Aspoň v niečom sa ukazuje konkurencia. Keď budú pribúdať úseky v Maďarsku, okolo Šiah, Krupiny, R1 aj R3 na Orave a tiež S7 Rabka mohlo by to trvať postupne aj 5 hodín.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.