svrcinovec - skalite: 329,9 , skalite - hranica: 3 km zhruba 90 mio euro.. kde dalsie miliony "stalo strazenie" neviem ci to nebolo 10 mio skk rocne co sa platilo ..
nicmenej za cca 18 km D3 v _polprofile_ v paramteroch cesty prvej triedy zaplatime 420 mio euro ..
na porovnanie useky z oravy:
Trstenna - Tvrdosin: cca 42 mio eur
Tvrdosin - Nizna: cca 80M
Nizna a Dlha nad Oravou: 173 mio eur (povodny odhad bol 117 mio)
Dlha nad Oravou – Sedliacka dubova: 77 mio eur (povodny odhad z 2014, bol ale 44 mio )
Oravský Podzámok - Horná Lehota: cca 50 mio eur
Dolný Kubín - Oravský Podzámok: odhhad EIA 27 mio eur
cize aj po vyrazne zdvihnutych poslendych odhadoch na R3 by bola cela R2 od hranic az po dolny kubin za 449 mio euro .. s tym, ze keby sa pri niznej vyhodila MUK nizna a tender by bol pri tom povodnom odhade este z roku 2014, tak R3 ma rozpocet 360 .. teda zbytocna D3 od svrcinovca stale by bola o 20% drahsia, ako usek, ktory je vyuzivanejsi a s radovo vyssimi intenzitami (vid nizna, ktora mala 12 t/24 hod uz v 2010 .. )
duro_z_dediny napísal:Inými slovami - Poľsko nás dotlačilo k tomuto cestnému prepojeniu za pomerne veľké peniaze. Úžitok/neúžitok uvidíme do 1-4 rokov. Potom môžme naozaj hodnotiť oprávnene. Teraz je to predčasné.
jednu skusenosti sme si uz na tom istom useku vyskusali pri zeleznici, kde sa v od 1997 do 2002 preinvestovalo 3-4 miliardy korun do elektrifikacie a rekonstrukcie trati do polska. realita ? teraz tam nejazdia pomaly ani manipulaky .. preco sme museli vyplieskat dalsie stovky milionov euro do rovnako zbytocneho a nevyuzivaneho prepojenia ?
a opravil by som, nie polsko nas donutilo, ale slovensko donutilo polsko k tomu drahemu experimentu. krasna ironia je, ze poliakom ide momentalne skor o to napojit DK52 terajsiu cast S1 na polsky tesin ako na slovensko .. aby sa odlahcila dialnica smerom od krakova ..