Stránka 60 z 82

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2017 21:51
od milan_KM
Ale nie len vidíš, že keď sa mu rozumne a vecne prezentujú fakty, tak nevie čo má povedať a tresne uplne odveci hluposť :-D

Takže ešte raz Devil, očakávaš na Kriváň - Mýtna cenu 8-10 mil/km? Aby sme konečne porovnali porovnateľné?

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2017 10:50
od devil
Takže ešte raz Devil, očakávaš na Kriváň - Mýtna cenu 8-10 mil/km? Aby sme konečne porovnali porovnateľné?


nie neocakavam. krivan-mytna sa vsak stavat tak skoro nebude. mytna-tomasovce by sa za tuto cenu postavit dala. aj ked si myslim ze to urcite bude o nieco drahsie. stale ma vacsi zmysel postavit RC pre 8.000 aut za 10-15 mil ako D pre 10-15.000 aut za 40 mil/km. na krivan-mytna sa casom zdvihnu intenzity a potom sa RC skompletizuje. presne ako pisem, najskor treba urobit jednoduchsie useky a potom dokoncovat tazsie. ako ked je clovek na skuske.

Devil by zase raz trasoval diaľnicu stredom doliny a búral celé dediny/mestá len aby nemusel stavať estakády a mosty... :D


samozrejme. ved D3 ZA-CA sa trasuje v doline ci nie :lol: ? keby ti islo domy...ale ti ide o stotridsiatku... :roll:

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2017 19:44
od BoroZA
Nielen o stotridsiatku (aj keď uprednostňujem rýchly presun z bodu A do bodu B, to je fakt, a slovenské železnice sa na rýchlosť diaľnic zatiaľ ani nechytajú) ale netreba zabúdať ani na vodný koridor Dunaj-Váh-Odra, aj ten potrebuje miesto! :D
Aby som zostal v téme - možno si tu okrem mňa budú niektorí pamätníci spomínať na poľské cesty s maximálkou 30km/h (roky deväťdesiate). A tak sa pýtam, keď to dokázali Poliaci, prečo by sme my nemohli poprepájať regióny maximálkou 110-130km/h? ;)

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 08:40
od devil
aj spanieli stavali dialnice a rychle trate do kazdej doliny ale aj tak maju vysoku nezamestnanost. Dunaj-Váh-Odra....mokry sen na povazi a kysuciach, to nebude nikdy.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 09:22
od aquila
preboha, dunaj vah odra by mala byt vec, ktora by uz davno mala byt zrusena ..

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 22:31
od BoroZA
Česi s touto vodnou cestou už viacmenej nepočítajú, skôr sa plánuje Dunaj-Odra-Labe, to len tak na okraj. :)
A k tvojmu prirovnaniu k Španielsku, devil, presne si vystihol môj názor na výsledok budovania R2 do LC. :D

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 10:15
od devil
kludne ale ta cesta otvara uzemie pre pomerne velky pocet ludi na Sk, 3-4 okresy v spadovom uzemi a pre dalsie smerom na vychod zlepsenie podmienok, rychlosti. R2 po BN tiez pomoc pre 3-4 okresy. D3 su 2 okresy a potom je uz hranica. neviem o tom ze bielskobiala plati dane do Sk statneho rozpoctu.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2017 23:02
od duro_z_dediny
Słowacy pokazali tunel na drodze do Zwardonia
Deň otvorených dverí na tuneli Svrčinovec si všimli aj v susednom Poľsku:
...W słowackim Svrcinovcu - odległym około 15 kilometrów od Zwardonia - odbył się dzisiaj (27 maja) dzień otwarty tamtejszego tunelu w ciągu powstającej autostrady D-3 w kierunku Polski....

... Ale otwarcie słowackiej autostrady, gdzie na razie będzie tylko jedna jezdnia, równoznaczne jest z puszczeniem przez Zwardoń ...
Inými slovami, kamióny dostanú zelenú v smere na Zwardoń, hneď po oficiálnom otvorení tejto diaľnice v polovičnom profile.

No a my dúfajme, že to nebude cesta len pre medvede a líšky, ako ju tu väčšina prispievateľov hodnotí.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2017 00:05
od milan_KM
Pokiaľ budú Kysuce stále upchaté tak nikto rozumný tadeto nepresmeruje dopravu aj keď sa otvorí nová možnosť dostať sa sem, ale nie skrz. Boom očakávam po otvorení Čadce nebodaj KNM (až raz...)

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2017 07:54
od aquila
Ale prosim ta uz fakt nedramatizujte pol hodinove zdrzania a netvrd ze je to zapchate. Zapchate znamena niekolkohodinove zdrzanie. Co sa nedeje ani nahodou. Skor teraz kvoli hlupemu kruhacu na hlavnom tahu do ceska vyrobila slavna D3 dalsiu bodovu zavadu

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2017 09:27
od milan_KM
Ja sa vôbec čudujem na čo vlastne sa zasadzuješ za stavbu nejakých D, R či obchvatov. Veď keď sa nestojí pár hodín je to všetko v pohode :lol: :lol: :lol:

Čo sa týka toho kruháča, tak rýchlosti moc nepomohol, ale zároveň neregistrujem nejaké kolóny, ktoré by boli ním spôsobené, rovnako ak bude v Brodne dostatočne dlhý vyraďovací pruh tak nemôže byť problém.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2017 11:55
od aquila
na trase svrcinovec skalite nikdy ziadne zapchy neboli a aj tak sa tam stavia superpredrazeny a zbytocny usek D3.

a ked to na tom kruhaci neskolabuje, tak to bude dalsi znak vyhodenia penazi na tento usek D3.

dalej na trase potencionalnej D3 su dve bodove zavady, cadca, kde sa nezmyselnym vyustenim tunela do centra mesta vytrovila nova bodova zavada a potom radola, ktora sa da poriesit ciste len zrusenim tohto priejazdu a postavenim privadzaca.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2017 14:04
od devil
No a my dúfajme, že to nebude cesta len pre medvede a líšky, ako ju tu väčšina prispievateľov hodnotí.


podla toho aku intenzitu budeme povazovat za dostatocnu. vo vladnom uzneseni z roku 2003 sa pocitalo s asi 5.000 autami denne. na to ake su dnes intenzity na beznych prechodoch kde dialnica nie je ani nebude by bolo 5.000 aut na slavnom TEN koridore malo.

Pokiaľ budú Kysuce stále upchaté tak nikto rozumný tadeto nepresmeruje dopravu aj keď sa otvorí nová možnosť dostať sa sem, ale nie skrz. Boom očakávam po otvorení Čadce nebodaj KNM (až raz...)


a ked bude cez kysuce komplet dialnica tak kto tam presmeruje dopravu ?

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2017 14:36
od Maxx787
odpoved nikto, lebo od kamionistov viem co chodia teraz cez oravu citujem: "ze oni nebudu ak spadne most v niznej chodit cez kysuce jak ko*oti, a robit 100 km obchadzku."
gratulujte si kysucania, nebudete mat viacej kamionov ako to bolo doteraz :-) :-) nebudete mat vacsi tranzit ktory by vam strpcoval zivot.
orava potrebuje riesit cestnu dopravu, ked sa bavime len o opravach ciest a mostov ktore uz existuju tak toto MUSIME urobit. a potom R3alebo I/59a je potrebna tiez vzhladom na to ze orava je jediny demograficky progresivny region s nezamestnanostou hlboko pod priemerom SK.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2017 15:56
od milan_KM
Maxx to je určite dobrá správa nakoľko u nás robí problém práve počty nákladnej dopravy. Čo sa týka presmerovania dopravy to sa bude týkať hlavne poľských kamionistov, ktorý teraz jazdia cez Oravu alebo Trinec a ktorý si zrejme vyberú súvislú poľskú S a slovenskú D .. až raz.
Čo sa týka R3 všetci vieme, že ju nutne treba, problém je v neschopnej zlodejskej vláde v ničom inom, keďže peniaze sú a vždy boli (spolufinancovanie).. len ich netreba kradnúť.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 10:36
od devil
polsky kamion iduci z bielska do ZA mozno pojde namiesto tesina cez skalite. ak pojde do viedne tak par km D3 jeho preferencie urcite menit nebude. to je aj pripad oravy. kamionistov zaujima najviac uspora kilometrov. cez oravu je otrasna cesta aj tak tadial chodia.

namiesto zbytocneho useku svrcinovec-skalite a skalite-hranica sa dali postavit obchvaty medzi trstenou a podzamkom a orava by bola viac-menej vyriesena. takto sa postavila dialnica II/487 s kapacitou pre polsku hranicu cez cely ZA kraj akurat ze stiahne auta z ceskej strany kde cesi stavaju svoju cestu a teda kapacity su a budu. financovanie je nastavene cez fondy a dve dialnice popri sebe do polska nie je dobry napad. preklasifikovat R3 na cestu C11,5 sa da ale ked vidim plne ciary na obchvatoch podzamok a trstena tak pochybujem ci tam bude vyznamna uspora. a este raz, ked D3-S1 je dialnicne prepojenie tak by sa mali porovnavat intenzity s prechodmi, kuty, jarovce, cunovo.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 10:45
od milan_KM
To samozrejme môžeš potom čo bude dostavaná ako D3 tak i S1 keďže si menoval prechody na súvislých ťahoch. Rovnako porovnávať čísla po napríklad 5tich rokoch prevádzky takéhoto súvislého ťahu, keď už bude ťah zaužívaný.
Treba porovnávať porovnateľné a nie len devilovsky vyberať čerešničky a porovnávať totálne odlišné situácie :-)

Čo sa týka presmerovania dopravy tak ja nehovorím o lokálnych kamionistoch ale napríklad o prúde západné či centrálne Poľsko - Balkán. Na takýchto dlhých trasách hrá rolu plynulosť a rýchlosť. Ale tiež sú to samozrejme špekulácie, reálne čísla uvidíme tak za 20 rokov pri Slovenskom tempe..

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 11:38
od fh
Uvidíme po otvorení nových úsekov, som zvedavý aký nárast bude v Skalitom. Poliaci evidujú že pribudne nový úsek, je to 40 miliónová krajina, ako sa budú rozhodovať špeditéri sa ukáže časom, ale ich vplyv môže byť veľký.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 12:37
od aquila
spediter a tym duplom polsky posle kamionistu aj po polnej ceste, len aby bola trasa kratsia .. cize oni sa nadchadzaky nebudu robit aj keby tam bolo 8 pruhov ..

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 13:01
od fh
Uvidíme, ja som zvedavý, nerozprával by som vopred za špeditérov, prax ukáže. Že niekto niekoho počul rozprávať že tadiaľ nepôjde, alebo že čítal alebo počul o tom že si Poliaci skracujú niekde cestu cez poľné cesty stále nič neznamená. Sú to len reči pri pive, som zvedavý na realitu.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 14:12
od aquila
to je realita :) robim v logistike tak to mam kusok z prvej ruky :) u nas je to este ako tak OK, kedze cez nas moc nejazdia, ale v cechach je sem tam dost sranda s polskymi kamionistami ..

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 14:25
od fh
aquila napísal:to je realita :) robim v logistike tak to mam kusok z prvej ruky :) u nas je to este ako tak OK, kedze cez nas moc nejazdia, ale v cechach je sem tam dost sranda s polskymi kamionistami ..



A o tom to je...sem tam, ale či je to štatisticky významné množstvo je otázka. Ja hovorím že som zvedavý aká bude realita na úseku od Čadce do Poľska, nedovolím si dopredu tvrdiť že tam kamionisti nepôjdu lebo nebudú meniť svoje doterajšie trasy.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 14:34
od devil
To samozrejme môžeš potom čo bude dostavaná ako D3 tak i S1 keďže si menoval prechody na súvislých ťahoch. Rovnako porovnávať čísla po napríklad 5tich rokoch prevádzky takéhoto súvislého ťahu, keď už bude ťah zaužívaný.
Treba porovnávať porovnateľné a nie len devilovsky vyberať čerešničky a porovnávať totálne odlišné situácie :-)


iste, suvisly tah D3-S1 porovnavat so suvislym tahom D2. zato mame aj prechody kde nie su a nebudu ziadne dialnicne useky a su tam intenzity aj do 10.000.

viewtopic.php?f=8&t=3781&p=188123#p188123

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 15:11
od Lorenc
94759 skalite 1.411
92899 o. polhora 3.994
90800 trstena 5.763
92470 sucha hora 1.754
01286 t. Javorina 687
05760 podspady 2.405
00960 l.n. dunajcom 1.830
02407 mnisek nad p. 1.137
02466 becherov 914
01440 v. komarnik 2.737
02890 certizne 150
03106 palota 483
polsko spolu 23.265


Toto je super 11 400 ma centrálne umiestnená Orava, čo je cca 50 % celej dopravy PL-SVK. Excentricky položené Skalité, ktoré sa o 10 dní otvára sa podiela 6 % z celkového počtu dopravy.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2017 15:19
od milan_KM
333 krát treba zopakovať, že Skalité doteraz nebolo prejazdné pre normálnu nákladnú dopravu. Takže hlavne z tohoto dôvodu budú zaujímavé výsledky sčítania 2020.
Pravdou však ostáva, že peniaze sa mohli 30x efektívnejšie využiť na Orave a úsek D3 na PL je dosť znásilnený. Ďakujeme Mečiarovi, že netlačil na prepojenie na Orave.