B; napísal:S tym poskytnutim uveru nemam pochyb, ze ich dostanu, maju cim rucit.
Ale ja som nadobudol ten dojem, ze problem na SK je nedostatok financii na stavbu D+RK.
A tu zrazu firma, ktora to ma mat na starosti ma mat zisk 791 + dalsie mld v dalsich rokoch.
Je staly predpoklad, ze bude v zisku do 2008.
To znamena, ze bude mat dispozicii zdroje, ktore nepouziju na stavbu, ale na CO?
Ja to vidim ako umrtvene peniaze, ktore spomaluju vystavbu.
Na druhej strane sa snazia urychlit vystavbu cez PPP, co tiez stoji nieco navyse.
Ja osobne tomu nerozumiem, ked to niekto vie jednoducho vysvetlit budem strasne rad.
Ručiť bude NDS, a.s. 90 mld. SKK, ktoré má ako zákl. imanie a táto suma bude narastať. Ale reálne to táto suma nie je. Nikto by teraz túto spoločnosť za túto sumu nekúpil. Ale to zase nie je podstatné, nikto ju teraz ani nepredáva, je to len na účel vzatie si úveru - NDS bola práve preto aj založená, je to jej cieľ, bolo by smutné, keby ho neplnila, pretože by to bol zbytočný úrad.
Na Slovensku je problém s nedostatkom finančných prostriedkov na výstavbu diaľničnej siete, to je pravda. Podobne ako je problém s nedostatkom financií na modernizáciu železníc, ale železnice tiež majú raz zisk, raz stratu a tiež si berú úvery a nie malé.
Takže nie je nič zlé, ak NDS, a.s. bude mať zisk cca. 800 mil. SKK. Bolo by veľmi zlé, keby mala firma ešte aj záporný výsledok hospodárenia.
V zisku bude dlhodobejšie, do chvíle, kým nezačne splácať viacero úverov.
Rád by som ťa B upozornil, že ja neviem, čo bude s tými peniazmi, neviem akým spôsobom "budú k dispozícii", to je termín len pre mňa. Tu záleží aj od toho, ako sa s touto sumou naloží. Napr. by sa mohla dať úročiť do banky alebo investovať iným spôsobom ... neviem, čo sa stane, je to relatívne čerstvá správa, aj keď dlhodobo známe, že bude NDS v zisku. Antim to dobre popísal, čo sa tohoto bodu týka o niekoľko príspevkov vyššie.