Stránka 43 z 49

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 08:10
od devil
stanog, ja si za svojim nazorom nadalej stojim. presne tak, mosty tvoria 7% trasy. ze niektore pri NR su dlhe zaroven znamena ze pri ZM je ich o to menej. 7% hovori za vsetko. pohronske useky su v uzine, mne az tak nevadia ani tie, az na extremy typu 80 km/h. pre mna je 110 km/h ideal a s tym problem nie je.

http://www.rokovanie.sk/Rokovanie.aspx/ ... rial=14513

udrzba mostu je narocneja, sialene draha je v tuneloch.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 08:47
od stanog
Pohodak, nuz uvidime koľko odvahy budú mať dopraváci, ak by v celej trase okrem SO BB nebola 130 bol by som velmi rozčarovaný, aj keď som aj ja zaregistroval tie návrhové rýchlosti hlavne v úseku Tekovské nemce - Beladice. Ten citát Devila som uviedol aby bol jasný rozdiel v stavebných nákladoch oboch projektov pri porovnaní s jazdným komfortom ktorý je aspoň na úseku ZC-Lehôtka veľmi úbohý. Tam platí doslova: nízka cena = nízky komfort. Inak s Devilom si dovolím polemizovať o tom či je v dnešnej dobe keď všetky automobily majú čím ďalej lepšie jazdné vlastnosti vrátane autobusov a nákladných ideálom stavať nové diaľkové úseky na 110 keď v Európe sa ide s výnimkou alpských úsekov stále vyššie. Inak už pred 2. svetovou vojnou sa plánovali diaľnice na návrhovú rýchlosť 120 aj v bývalom Československu.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 11:13
od devil
a ake su teda kategorie na PPP2 ? mne tie videa nefunguju...

http://www.dopravoprojekt.sk/sk/projekt ... erstva-ppp

tu sa pisu R22,5(100) a Nitra západ – Selenec 120(100),

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 13:29
od stanog
Aj v tom videu pár príspevkov vyššie sú uvedené návrhové rýchlosti pre každý úsek vrátane obchvatu BB. Spomína sa tam výnimočne aj 80-ka, obchvat BB je celý založený na výnimke z normy.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 13:48
od Milos
devil napísal:stanog, ja si za svojim nazorom nadalej stojim. presne tak, mosty tvoria 7% trasy. ze niektore pri NR su dlhe zaroven znamena ze pri ZM je ich o to menej.


Podľa toho, čo o trase od NR po Tekovské Nemce viem (z toho úsek Beladice-Tekovské Nemce som bol aj pofotiť), mám subjektívny dojem, že až na južný obchvat Čiernych Kľačian sú počet aj dľžka mostov vzhľadom k terénu optimálne. Spomínaný úsek pri Čiernych Kľačanoch mal pôvodne viesť priamkou medzi Č.Kľačanmi a m.č. Prílepy, R1 tam mala viesť v záreze, neviem akom hlbokom záreze, teda aké tam malo byť stúpanie a klesanie. Zmenu trasy si vynútili miestni obyvatelia a usudzujem, že na ministerstve nechceli, aby sa to moc predražilo v porovnaní s pôvodným variantom, tak je tam jedno údolie nie je preklenuté mostom :arrow: http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=172&image_id=9174, ale aj tam bude zrejme na horizonte hlboký zárez, takže to stúpanie nebude nič tragické.

Samozrejme, ak by sme chceli byť veľmi megalomanskí, tak aj pri Olichove by sa dal navrhnúť jeden kilometrový a vysoký most namiesto tohto mosta :arrow: http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=172&image_id=9170 a tohto nadjazdu ponad cestu do Kozároviec :arrow: http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=172&image_id=9167. Potom by bol výškový profil od Čiernych Kľačian po MÚK Čaradice už taký vyrovnaný, že by to bez námahy prešla snáď aj 80-ročná babka na bicykli :lol: Ale načo to robiť až takto veľkolepo, veď tam nie sú až také terénne prevýšenia ako napr. pri Pohraniciach (tam to zmysel má) a ani teraz to klesnutie k Olichovu a stúpanie k MÚK Čaradice nebude veľké.
Snáď len na posledných kilometroch medzi MÚK Čaradice a koncom úseku mohli chýbajúcu polovicu aj prerobenie pôvodnej riešiť dlhším mostom, aby sa nestrácala výška pred záverečným stúpaním ku koncu úseku.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 14:45
od Milos
stanog napísal:Aj v tom videu pár príspevkov vyššie sú uvedené návrhové rýchlosti pre každý úsek vrátane obchvatu BB. Spomína sa tam výnimočne aj 80-ka, obchvat BB je celý založený na výnimke z normy.


Stanog, kde sa tam spomína návrhová rýchlosť80 km/h? Nemyslím teraz obchvat BB, to je o niečom inom. Aktuálne je to video s označením "Vizualizácie 2.fáze"

Úsek NR-západ - Selenec je navrhnutý v kategórii R22,5/120, len (citujem z videa)
"v stiesnených pomeroch v oblasti križovatky Lehota s návrhovou rýchlosťou 100 km/h"

(to je tá zákruta s polomerom 1055 m hneď za MÚK Lehota)


Úsek Selenec - Beladice - R22,5/120 (100). Na 100km/h bola zrejme navrhnutá len ľavotočivá zákruta (podľa smeru staničenia) južne od Pohraníc s polomerom 1000 m a pravotočivá zákruta s polomerom 1100 m severne od Čeľadíc.


Úsek Beladice - Tekovské Nemce - R22,5/100



Ani na jednom z úsekov nie je zákruta s polomerom menším ako 1000 metrov (väčšinou majú polomery oveľa väčšie). Viem, že to nie je jediné kritérium na návrhovú rýchlosť, je však jedným z najdôležitejších (neviem, od akého polomeru nižšie je už 100 a od akého už 80, príp. ako to ešte ovplyvňuje naklopenie cesty či iné kritériá). Porovnajme to ale s pár zákrutami pri Žarnovici s 500 m polomermi, kde je návrhová rýchosť znížená na 80 km/h (z toho na dvoch aj znížená MPR na 110, resp. 100 km/h)

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2010 15:34
od Milos

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2010 16:05
od stanog
Sorry Milos, tá 22,5/80 bola len na obchvate BB. Máš pravdu.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2010 13:06
od Milos
Stanog, v pohode :) Inak paradoxne je v prípade SO BB tá návrhová rýchlosť 80 nie najnižšia, ale najvyššia na celom úseku obchvatu :) Je to malý kúsok pred napojením na pôvodnú cestu I/66 na východnom okraji BB, inak je obchvat s výnimkou pár desiatok metrov na koncoch celý navrhnutý v kategórii MR20/60-A2, takže to pôvodné video označené ako "Vizualizácie 1.fáze" dezinformuje, keď uvádza pre celý SO kategóriu C22,5/80.

Dovolil som si aj tu malé zhrnutie parametrov, keďže napr. Devil písal, že sa mu tie videá nedajú prehrať:

:arrow: km 0,150 - 0,160 (na dĺžke 10 m :shock: ) kategória MR 18,5/60

Je to logické, keďže existujúca cesta I/59 má v tomto úseku takéto parametre a treba to nejako napojiť, len nerozumiem, prečo nie od km 0,0 , tam sa predsa úsek začína


:arrow: km 0,160 - 5,020 (na dĺžke 4,86 km) kategória MR 20/60-A2
odvodené zo základnej kategórie STN 73 6110 MR 25/60, v súlade s výnímkou Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR s nezhodným riešením so STN a platným stavebným povolením

Podotýkam, že to nezhodné riešenie nie je až záležitosť PPP2, niektoré vizualizácie boli k dispozícii skôr, než sa uvažovalo o PPP a cesta v šírke 25 m by na nich musela vyzerať viditeľne širšie


:arrow: km 5,020 - 5,140 (na dĺžke 120 m) kategória R22,5/80


:arrow: km 5,446 - 5,671 (na dĺžke 225 m) kategória C11,5/80

Tých chýbajúcich 300 m je pravdepodobne zužovanie z R22,5 na šírku pôvodnej cesty I/66, ale zase tam chýba 150 metrov po koniec úseku, ten je predsa až v km 5,821

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2010 13:59
od stanog
Ano, práve to že sa vyskytla 22,5/80 len na krátkom úseku kde by som to necakal ma poplietlo lebo som si ich pustil vsetky po sebe. Ešte pred PPP som videl oficiálne projekty ktoré šli na SSC kde bolo u SO uvedené len MZ20/60, takže v princípe všetko zostalo a tie rozdielne označenia sú len pri napojeniach úseku.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2010 14:39
od miroa
nový popis výstavby pre všetky úseky za August http://www.ppp-r1.sk/sk/priebeh-stavby/ ... d-selenec/

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2010 20:38
od stanog
v galérií fotky SO BB z tohto týždňa gallery/album.php?album_id=155

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2010 09:15
od Andrej
Nase "slavne" PPP sa opät vyznamenalo. Dalsie zvysenie ceny a predlzenie terminu. A to je uplne najlahsi balik. Este nech mi niekto tvrdi, ze useky z PPP1 by sa otvarali v r. 2012 :lol:

viewtopic.php?f=35&t=14364

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2010 10:20
od stanog
Tu je maslo na hlave štátu, že nespravili dopredu archeologické prieskumy najmä keď pamiatkárom ktorí sa k povoleniam vyjadrujú bolo už vopred jasné že tam archeologické náleziská s vysokou pravdepodobnosťou budú. Na druhej strane je to robota navyše, ktorú by tak či tak niekto musel urobiť a zaplatiť. Čo sa tých dažďov týka, to si snáď koncesionár robí srandu, boli by blbí keby im uznali ešte aj to že pršalo ako "nepredvídateľnú okolnosť".

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2010 10:58
od devil
byt ministrom dopravy nepridem na otvorenie useku a pri kazdom najazde dam bilbord s informaciou o rocnej splatke.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2010 12:53
od Tomas PO
hehe, to by aka pecka bola :)

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2010 17:14
od i15
a potom ze PPP ma pevne ceny a pevne teminy, ha ha

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2010 19:09
od stanog
nuž oproti 10% ktoré sú automaticky povolené pri stavbách štátu...

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2010 16:12
od devil
viewtopic.php?f=35&t=14407

nech zije urychlenie vystavby cez PPP. cest praci.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2010 16:22
od aquila
fixne ceny aj terminy v praxi .. hold .. ale 40% ludi tomu bohuzial veri

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2010 23:33
od Andrej
Skvely popis technologie mostov na jednotlivych stavbach PPP2
http://peterpaulik.blog.sme.sk/c/246986 ... Nitry.html

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2010 07:40
od miroa
Popis prác vykonaných za mesiac September http://www.ppp-r1.sk/sk/priebeh-stavby/ ... d-selenec/

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2010 14:52
od williams
no tak tento balik napreduje zatial dobre

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2010 22:17
od Milos
Vzhľadom na to, že úsek Beladice - Tekovské Nemce má byť sprejazdnený už na budúci rok v lete, by tu mohli napredovať aj rýchlejšie, hoci koncesionár požiadal o posunutie termínu o nejaké 2 mesiace. Na SO BB je už veľká väčšina prioritných stavebných objektov vo vysokom štádiu rozpracovanosti, niektoré už dokončené. Obchvat má byť pritom uvedený do prevádzky až v lete 2012. Tento týždeň bola premávka na ceste I/66 pri areáli podniku SAD v B.Bystrici presmerovaná z provizórnej trasy na novovybudovaný most ponad obchvat
gallery/image_page.php?album_id=173&image_id=9515
gallery/image_page.php?album_id=173&image_id=9513

Provizórne premostenia ponad železničnú trať BB - Vrútky hneď vedľa nadväzujúceho mosta už rozoberajú (je kvôli tomu výluka na tejto trati) a dočasný násyp vedľa nového mosta už tiež začali likvidovať

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2010 16:43
od Čavo
Finišujú na moste na R1 pri MUK Čermáň. Teraz to tam býva dosť husté, lebo dočasnú cestu zúžili na jeden pruh a dali tam semafór. V časoch vyššieho zaťaženia sa tam slušne čaká. Dúfam, že to stihnú v rozumnom čase, lebo bez toho začať tam budovať R1 nemôžu, keďže im tadiaľ vedie dočasná cesta a Šalu (teda dediny o Hajskeho až po Rastislavice) celkom odtrihnúť nemôžu.