Stránka 6 z 11

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2007 10:31
od johhan
tak reálne to je ... ale až od roku 2009
.
inak počul som aj také úvahy žeby sa urýchlene zrealizovala trasa R3+R2 v rokoch 2009-2011 - Martin - Turčianske Teplice - Handlová - Žiar nad Hronom
.
ale berte to z rezervou - až v pondelok bude realne čo a ako

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2007 10:34
od pablito
Prichadzaju do uvahy na PPP aj nejake casti D3? Predsalen su tam intenzity a je to bez tunelov... TEda aspon ZA-Brondo CA

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2007 10:55
od Andrej
johhan napísal:inak počul som aj také úvahy žeby sa urýchlene zrealizovala trasa R3+R2 v rokoch 2009-2011 - Martin - Turčianske Teplice - Handlová - Žiar nad Hronom

...a mame to tu opät :? ze sa vobec este o tom diskutuje :roll:

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2007 11:32
od aquila
inak toto kecanie fica pochova... on keca podstatne viac ako meciar a aj slovakov taketo kecy casom unavia ;)

kazdy tyzden ina priorita, kazdy tyzden iny SMER ;)

inak ja uverim az ked uvidim.. tak ako mizernu vypovednu hodnotu maju vyroky vsetkych politikov, tato vlada to dotiahla do extremu.. vsak clovek si je viac isty vyhrou v sportke ako vyrokom tejto vlady :roll:

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2007 07:50
od devil
podla mna nebude az take drasticke skrtanie. to by vypadla 1/3 km ale az 2/3 nákladov a hovorilo sa o 1/3 skrtani nákladov. a vobec neverim ze tam bude ZV-LC (hoci intenzity a náklady su ako Janovce-Jablonov alebo este lepsie), uz len z principu nie.

ja sa strasne bavim ked vidim Fica vypustat hlasky ze "mame len urcity balik ktory sa da rozdelit" alebo "hlavne je udrzatelnost maastrichtských kritérii". :lol:

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2007 08:26
od mirkobb
Sudiac podla tohto http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=53776#53776 nemusime mat ani po pondelku relevantne udaje, co vypadne a napak co zostane ..?!

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2007 12:04
od i15
johhan napísal:tak reálne to je ... ale až od roku 2009
.
inak počul som aj také úvahy žeby sa urýchlene zrealizovala trasa R3+R2 v rokoch 2009-2011 - Martin - Turčianske Teplice - Handlová - Žiar nad Hronom


To by malo aky vyznam? Nebolo by jednoduchsie namiesto TR-ZH postavit spojku Turca a BB, pripadne zlepsit prejazdnost Donoval?

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2007 20:05
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8165

takze uz je to len 90 km.. ked to ideme hodit do cisiel, tak mi vyslo cca

viac menej su iste tieto useky ..
R1 nitra - hronsky benadik - 43,5 km
D1 janovce - jablonov & fricovce - svinia - 29,5 km

co je dokopy 73km.. a tak nam zostava len asi 17km.. co by zodpovedalo s najvacsou pravdepodobnostou useku dubna skala - turany ..

cize presne len superjednoduche useky a kde nie je ani jeden tunel ..

cize kosice budu spojene v roku 2010 dialnicou ... teda az na tych chybajucich asi 65 km :lol: ci skor :roll: ale neva, fico nakresli na mapkach ciary a bude :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2007 20:43
od Branco
Uvidíme, ako zabojuje Vážny, podľa mňa by si mal stáť pevne za 150 km, skoro v každej krajine je rozpor medzi vedením dopravy a financií. Sú tu dva návrhy - 150 km a 90 km. Ak Vážny zabojuje, môže to byť napr. 130 km, ak nie bude to "kompromis" v prospech pôdohospodárstva a financií - číslo pod 120 km. Bude to možno aj test toho, akú má minister váhu pri rozhodovaní vo vláde, aj keď konečné slovo bude asi na premiérovi.

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2007 21:49
od Andrej
Hm, radsej nech zabojuje za navysenie penazi na dialnice zo st. rozpoctu, nech sa aspon zacnu stavat vsetky najdolezitejsie useky :roll:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2007 21:53
od Andrej
aquila napísal:co je dokopy 73km.. a tak nam zostava len asi 17km.. co by zodpovedalo s najvacsou pravdepodobnostou useku dubna skala - turany ..

cize presne len superjednoduche useky a kde nie je ani jeden tunel ..

ono to mas presne 90 km, lebo DS-turany bude mat takmer 17 km, kedze sa usek predlzil kvoli povrchovemu variantu turany-hubova :)

hlavne ze ked som pred volbami pisal, ze fico sa bude zameriavat na najlacnejsie useky, z ktorych bude najviac km, tak ma niekto presviedcal ze to tak urcite nebude :roll:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2007 23:20
od Dialniciar
Andrej napísal:
aquila napísal:co je dokopy 73km.. a tak nam zostava len asi 17km.. co by zodpovedalo s najvacsou pravdepodobnostou useku dubna skala - turany ..

cize presne len superjednoduche useky a kde nie je ani jeden tunel ..

ono to mas presne 90 km, lebo DS-turany bude mat takmer 17 km, kedze sa usek predlzil kvoli povrchovemu variantu turany-hubova :)

hlavne ze ked som pred volbami pisal, ze fico sa bude zameriavat na najlacnejsie useky, z ktorych bude najviac km, tak ma niekto presviedcal ze to tak urcite nebude :roll:


Tunel Višňové sa aj tak v r. 2008 začne stavať. :idea: 8)

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 00:35
od johhan
teoretik napísal:To by malo aky vyznam? Nebolo by jednoduchsie namiesto TR-ZH postavit spojku Turca a BB, pripadne zlepsit prejazdnost Donoval?


Odľahčila a sparalizovala by sa trasa BA - MT hlavne úsek MT - PB ale aj tak je to už pasé

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 08:36
od mirkobb
Johhan: Odľahčila a sparalizovala by sa trasa BA - MT hlavne úsek MT - PB ale aj tak je to už pasé


Sparalelnila by bolo vhodnejsie, aj ked aj to je "krkolomny vyraz".. :wink:
Proste by sa vytvorila paralelna trasa. Ta by bola ale tiez dost narocna aj vzhladom na dlzku a tunel pri Raztocne. Ovela kratsia varianta paralelneho useku k predmetnej trase by bola spojnica BB s RK s jednym tunelom a asi iba tretinovou dlzkou oproti Tebou uvedenej verzii. Nehovoriac uz o tom, ze by taketo riesenie bolo aj alternativou pre cely usek PB-MT-RK. Mozno by sa urychlenym vybudovanim tohto prepojenia, dalej useku R1 NR-Hr. Benadik a dialnicnych usekov na vychode, aj podarilo Ficovi "stvorpruhovo" sprejazdnit BA-KE do 2010-2011..? :wink: :idea:

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 10:00
od johhan
o poldruhej ráno mi nejako nešlo na rozum správne slovo.
.
5 km tunel Nízke Tatry nikdy nebude mať tretinovú dľžku oproti tunelu Ráztočno .. to by musel mať 15 km - ten bude mať max 1 500 - 2000 m a zabudni na to žeby spojnica BB a RK typu RC mala iba jeden tunel. Je naivné si myslieť že niekto zafinancuje prechod cez 2 NP keď Korbeľku zrušili práve kvôli tomu že prechádzala cez NP aj to iba okrajovo. úsek sa dá vybudovať najskôr v roku 2015 - okrem tomho pred budovaním treba zrealizovaž novú vodárenskú sústavu pre zásobovanie BB vodou za cca 4 mld Skk
.
riešenie sa malo týkať Martina nie Ružomberka a Banskej Bystrice
.
a okrem toho je to pasé pretože Višňové ide do stavby

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 10:08
od pohodak
korbelku zrusili kvoli ZP a namiesto toho sa ide robit povrchovy variant?tak toto je gooool :roll:

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 11:50
od i15
johhan napísal:.
a okrem toho je to pasé pretože Višňové ide do stavby


to je vyborna sprava.

(K tomu urychlenemu dobudovaniu R2+R3 sa vyjadrovat nebudem, kedze by to urcote sklzlo k zbytocne dlhemu OT :wink: )

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 12:57
od Andrej
pohodak napísal:korbelku zrusili kvoli ZP a namiesto toho sa ide robit povrchovy variant?tak toto je gooool :roll:

Ak je to takto tak je to fakt chaba vyhovorka, lebo korbelka by prechadzala par sto metrov cez ochrannu zonu NP VF a povrchovy variant ide nie len cez ochrannu zonu NP VF a MF ale kusok aj priamo cez NP MF, nehovoriac o NPR pri Rojkove :roll:

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 17:57
od mirkobb
mirkobb: Ovela kratsia varianta paralelneho useku k predmetnej trase by bola spojnica BB s RK s jednym tunelom a asi iba tretinovou dlzkou oproti Tebou uvedenej verzii. Nehovoriac uz o tom, ze by taketo riesenie bolo aj alternativou pre cely usek PB-MT-RK.


Johhan: 5 km tunel Nízke Tatry nikdy nebude mať tretinovú dľžku oproti tunelu Ráztočno ..


Mal som na mysli asi tretinovu dlzku predmetneho useku a nie tunelu(asi som sa dost nejasne vyjadril a napisal). Ale kvoli presnosti uvediem, ze useky ktore by bolo treba vybudovat v parametroch rychlostnej cesty(nie je to celkom tretina) su na porovnanie dlzky jednotlivych tras tu:
Ziar n/Hronom-Handlova-Martin-Ruzomberok cca 96 km
Banska Bystrica-Hiadelske sedlo-Ruzomberok cca 38 km

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 21:27
od rastislav5
Na stranke vlady sa objavil material o PPP z minuleho tyzdna, ktory vlada povodne utajila
http://www.rokovania.gov.sk/appl/materi ... Zdroj.html
Z materialu vyplyva, ze
1. MF odporuca stavat vsetko okrem useku HP - Hubova (tzn. Hubova - Ivachnova, useky na vychode a useky na R1)
2. Riziko vsetkych balikov PPP je 7% pre stat a 93% pre koncesionara, podla coho by ani realizacia vsetkych usekov navrhovanych MDPT nemala mat vplyv na statny schodok/dlh a teda ani vstup do Eurozony
3. Akekolvek zmluvy s koncesionarom odporuca MF uzatvarat az po stanovisku ECB a EK dlhodobo plnit kriteria pre EURO
4. Jedinym vaznym dovodom (ako som to pochopil ja) skrtania MF nie je EURO, ale zvysena zataz na statny rozpocet sposobena splacanim

Z toho mi vychadza, ze ak sa Fico politicky rozhodne a predalokuje viac penazi v rozpocte na dopravu buducim vladam (s cim asi nebude mat problem, lebo splacat sa moze zacat az po dokonceni - asi az v roku 2013 - aj jeho druhej vlady sa to dotkne len okrajovo) a pocka na rozhodnutie o vstupe do eurozony, moze sa realizovat cez PPP vsetko ako bolo naplanovane, akurat to bude dokoncene mozno o rok neskor.
Ak si Fico da poradit MF, potom sa budu riesit len najlahsie useky, ale celkovy cas cestovania medzi BA a Kosicami sa kvoli zapcham pri Ziline alebo BB asi predlzi.
Ak by zvolil stredny variant, zacne sa stavat to najtazsie HP-Ivachnova, co by pomohlo najviac, ale politicky by z toho vytazil asi najmenej.

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 22:25
od pablito
rastislav5 napísal:Na stranke vlady sa objavil material o PPP z minuleho tyzdna, ktory vlada povodne utajila
http://www.rokovania.gov.sk/appl/materi ... Zdroj.html
Z materialu vyplyva, ze
1. MF odporuca stavat vsetko okrem useku HP - Hubova (tzn. Hubova - Ivachnova, useky na vychode a useky na R1)
2. Riziko vsetkych balikov PPP je 7% pre stat a 93% pre koncesionara, podla coho by ani realizacia vsetkych usekov navrhovanych MDPT nemala mat vplyv na statny schodok/dlh a teda ani vstup do Eurozony
3. Akekolvek zmluvy s koncesionarom odporuca MF uzatvarat az po stanovisku ECB a EK dlhodobo plnit kriteria pre EURO
4. Jedinym vaznym dovodom (ako som to pochopil ja) skrtania MF nie je EURO, ale zvysena zataz na statny rozpocet sposobena splacanim

Z toho mi vychadza, ze ak sa Fico politicky rozhodne a predalokuje viac penazi v rozpocte na dopravu buducim vladam (s cim asi nebude mat problem, lebo splacat sa moze zacat az po dokonceni - asi az v roku 2013 - aj jeho druhej vlady sa to dotkne len okrajovo) a pocka na rozhodnutie o vstupe do eurozony, moze sa realizovat cez PPP vsetko ako bolo naplanovane, akurat to bude dokoncene mozno o rok neskor.
Ak si Fico da poradit MF, potom sa budu riesit len najlahsie useky, ale celkovy cas cestovania medzi BA a Kosicami sa kvoli zapcham pri Ziline alebo BB asi predlzi.
Ak by zvolil stredny variant, zacne sa stavat to najtazsie HP-Ivachnova, co by pomohlo najviac, ale politicky by z toho vytazil asi najmenej.



Som to iba ja alebo im s tohoto materialu usiel usek DS-Turany???

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2007 23:15
od sergej
Neušiel:
potom odporúčame, aby vláda:
1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)
2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)
3. vylúčené úseky balíka 1 a 3 financovala podľa možností štátneho rozpočtu a potreby stavať aj iné úseky diaľnic a rýchlostných ciest ako sú úseky D1 a R1.
4. znížila odhadovaný dopad ročných platieb koncesionárovi v súlade s alternatívou MF SR

Nemozem si pomoct, ale som velmi skepticky k moznosti stavat usek HP - Hubova z rozpoctu co sa datumu ukoncenia tyka... Obavam sa, ze ak by sa mali financovat tymto sposobom, rok 2014-15 nas predsalen neminie...

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 08:52
od Andrej
Sergej napísal:Neušiel:
1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)

Praveze tam ten usek jasne nebude. 1. balik obsahoval usek Dubna skala-Ivachnova a z neho vylucili usek Dubna skala-Hubova teda konkretne useky Dubna Skala - Turany a Turany - Hubova. Ten usek vobec nie je spomenuty v tom materiali.

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 09:05
od Andrej
Okrem investicnej narocnosti projektov 3. a 1. balika je v stanovisku aj zdovodnenie ku konkretnym usekom:

Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka
(11,3 km)

Existencia alternatívnej trasy do Žiliny (Hričovské Podhradie – Žilina Strážov)

keby sa tento usek aj o par rokov posunul, az take hrozne to nebude :)

Lietavská Lúčka - Višňové
(5,4 km)

Izolovanosť úseku, nevyhnutná nadväznosť na tunel Višňové - Dubná Skala

Višňové - Dubná Skala
(8,11 km)

Technická náročnosť výstavby daná dĺžkou 7,5 km tunela neumožňuje skoršie dokončenie ako v roku 2012

to je samozrejme, ale ten usek musi ist v kazdom pripade do stavby co najskor. Ak to dopadne tak ako pisal johhan (financovanie cez SR 2008-2013), mozme byt radi :)
Turany – Hubová
(16,49 km)

Nedostatočná projektová pripravenosť, chýbajúce povolenia a rozhodnutia, chýbajúci geologický prieskum, technická náročnosť výstavby daná zložitým geografickým terénom

Mno, v tomto pripade som zvedavy, co sa podari. Obavam sa ale, ze tu bude este tolko problemov, ze sa tento usek bude otvarat medzi poslednymi :roll:


Teda cez PPP by mali ist useky:
Nitra-Tekovske Nemce (aj s obchvatom NR) 50,6 km
Janovce-Jablonov, Fricovce-Svinia-Hubova Ivachnova 45,2 km

Spolu s dalsimi budovanymi usekmi cez SR teda vlada predpoklada v r. 2006-2010 otvorit spolu 200 km D a RC, co si myslim, ze je uz celkom pekne cislo :)

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2007 09:10
od pablito
Andrej napísal:
Sergej napísal:Neušiel:
1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)

Praveze tam ten usek jasne nebude. 1. balik obsahoval usek Dubna skala-Ivachnova a z neho vylucili usek Dubna skala-Hubova teda konkretne useky Dubna Skala - Turany a Turany - Hubova. Ten usek vobec nie je spomenuty v tom materiali.


Najprv sa tam spomina ze:

potom odporúčame, aby vláda:

1. zúžila rozsah PPP projektov plánovaných na diaľnici D1 a vylúčila balík 3 (bližšie v prílohe č. 1)

2. zmenila skladbu balíka 1 a vylúčila z neho úseky na trase Dubná Skala – Hubová (bližšie v prílohe č. 2)


Avsak v blizsie (Pr. 2) nie je nic o useku DS-Turany....

Vsetci sme si tu porozpravali ze vypadne Hub.-Ivach. (vsak tam je TEN tunel a Pociatek povedal ze tunely NEEEEEEEEEEE!!!!!!!!) a navyse to sedelo aj poctami... Na co sme vsak nemysleli je ze DS-Tur. je rovnako dlhy usek ako Hub. - Ivach. (+- 200m) a teda ak vypustime DS-Tur vyjde nam opat 95km. Takze co sa stalo???????

Johann, pisal si ze asi vypadne Hub.- Ivach. Bolo to preto lebo si mal info o 95km miesto 150km a jednoducho si si to vyratal pri uvahe ze tunely nestaviame? Ale to info bolo skutocne na ten usek ale potom nechapem tento material...