1. balík projektov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lionheart » 18. Feb 2009 15:50

Takze vitaz je tu Doprastav-Vahostav a spol.:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11531
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2009 15:56

este tak povedat, ze ake boli ponuky a uvidime, koho zase vylucili.. lebo v II baliku bol vahostav suverenne najdrahsi ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod racto » 18. Feb 2009 15:59

kto by to bol povedal však.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod johhan » 18. Feb 2009 18:07

aquila napísal:este tak povedat, ze ake boli ponuky a uvidime, koho zase vylucili.. lebo v II baliku bol vahostav suverenne najdrahsi ..


Tak si povedzme že tam ani nechceli vyhrať - ale predpokladám že zo širokým úsmevom budú v tomto balíku najlacnejší :-)
.
ono v podstate je výhodné že budú mať domáce firmy zákazky - ale aj tak to stojí na peniazoch - ako koncesionár ich budú musieť zohnať :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 18. Feb 2009 18:10

Víťaz ponúkol cca 3,3 a druhý ponúkol cca 4,1 mld EUR - ak sú info pravdivé :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 18. Feb 2009 18:14

Predbežne dohodnuté financovanie

Bouygues + Intertoll - 1,3 mld
EIB + EBRD - 1 mld
Doprastav + Vahostav - 1 mld
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod racto » 19. Feb 2009 07:59

V prvom príspevku bol odhad ceny 49,1mld SK t.j. 1,6 mld € .Kedže výtaz ponúkol 3,3 mld € nie je to veľa ??? . Či v tej prvej cene nebola údržba???
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod Koro » 19. Feb 2009 08:12

hovorilo sa o tom pri druhom baliku, 1,6 mld su cisto stavebne naklady odhadovane statom. V sume 3,3 mld su stavebne naklady, udrzba, generalna oparava, inflacia a zisk investorov...
Obrázok používateľa
Koro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 291
Obrázky: 50
Založený: 19. Sep 2008 22:07

Odoslaťod devil » 19. Feb 2009 09:08

oni to dokazu postavit za menej ako 1,6 mld. €, musi tam byt predsa aj marza, nerobia to pre modre oci niekoho. cize teraz potrebuju realne zohnat menej ako 1,6 mld. €

Bouygues + Intertoll - 1,3 mld
EIB + EBRD - 1 mld
Doprastav + Vahostav - 1 mld


toto je skor dohodnute delenie splatok od statu a nie stavebne naklady.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 19. Feb 2009 10:46

Minister Vážny potvrdil, že do zaplatenia projektu sa zapojí aj Európska investičná banka, ktorá prisľúbila na tento projekt 0,35 miliardy eur. Súčasne minister debatuje s Európskou bankou pre obnovu a rozvoj, aby sa banka zúčastnila na projekte sumou 1 miliardy eur. Spolu by tak obe nadnárodné banky poskytli na projekt 1,35 miliardy eur (ďalších skoro 41 miliárd korún).
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 19. Feb 2009 16:33

Ono ani tak nejde teraz o peniaze, ako skôr o to, že pri oboch balíkoch vyhrali firmy, ktoré by radi vyhrali aj inde a s tými bankami je to len poistka a možnosť podnikať aj inde. Vinci ma zakontrahované obrovské projekty a samotná Vinci C. dokáže aj na Slovensku postaviť R1 bez akejkoľvek finančnej pôžičky, ale mohol by to byť problém potom na iných stavbách. Rovnako je na tom aj franc. firma Bouygues.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 19. Feb 2009 17:09

dokáže aj na Slovensku postaviť R1 bez akejkoľvek finančnej pôžičky, ale mohol by to byť problém potom na iných stavbách.


to je potom o prioritách tychto firiem.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 19. Feb 2009 17:14

devil napísal:
dokáže aj na Slovensku postaviť R1 bez akejkoľvek finančnej pôžičky, ale mohol by to byť problém potom na iných stavbách.


to je potom o prioritách tychto firiem.


Áno, ale zároveň s tým štát nič nemôže spraviť. Stavebné firmy EÚ sa dohodli, že budú tlačiť pri PPP na vlády, aby sa snažili tieto projekty podporiť z rôznych balíkov pomoci atď. (to sú tie reči o podpore infraštruktúry) a SR je prislabá na to, aby si mohla dovoliť sa nesnažiť o takúto podporu, lebo jej úloha je zohnať 50% sumy potrebnej na dokončenie 1. a 2. balíku, ak by to aj sama mala stavať a to zase nie je až tak moc pri predstave, že by to mala kryť na 100% samotná SR. :idea:

A tie firmy to vedia ... je to presne ako povedal Vážny: je to naťahovanie času.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 19. Feb 2009 17:38

devil napísal:oni to dokazu postavit za menej ako 1,6 mld. €, musi tam byt predsa aj marza, nerobia to pre modre oci niekoho. cize teraz potrebuju realne zohnat menej ako 1,6 mld. €

Bouygues + Intertoll - 1,3 mld
EIB + EBRD - 1 mld
Doprastav + Vahostav - 1 mld


toto je skor dohodnute delenie splatok od statu a nie stavebne naklady.


podľa dokumentácie sú investičné náklady 2,5 mld a 0,8 mld finančné náklady
.
nie to sú podiely ktoré majú vložiť do projektu
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod devil » 19. Feb 2009 17:47

podla dokumentacie....to nemusia realne stavebne naklady
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod racto » 20. Feb 2009 08:42

A koľko sú naklalady na projekty ????
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod aquila » 15. Apr 2009 12:14

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11786

tak schvalene .. uvidime ake budu splatky a kolko nas to vyjde :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sergej » 15. Apr 2009 12:19

Súkromná diaľnica do Košíc má zelenú, vláda odklepla podmienky :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11786

Kompletný materiál vrátane návrhu zmluvy, platobných podmienok, dokumentácií, rozpisov realizovaných objektov apod.:
http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... enDocument (zaujímavá je hlavne príloha 2)


Najviac ľudí zrejme zaujíma hlavne časový harmonogram, takže predbežne:

2. Harmonogram

2.1 Kľúčové míľniky, ktoré tvoria Harmonogram sú nasledovné:

(a) Udelenie koncesie

(b) Plánovaný dátum vydania Povolenia na predčasné užívanie pre Príslušný úsek

a. Úsek č. 1 (Dubná Skala - Turany) 30. september 2011
b. Úsek č. 2 (Časť A) (Turany - Kraľovany) 30. september 2011
c. Úsek č. 2 (Časť B) (Kraľovany - Hubová) 30. jún 2012
d. Úsek č. 3 (Hubová - Ivachnová) 31.marec 2012
e. Úsek č. 4 (Jánovce - Jablonov) 30. november 2010
f. Úsek č. 5 (Fričovce - Svinia) 30. november 2010

(c) Plánovaný dátum vydania Kolaudačného rozhodnutia pre Príslušný úsek

a. Úsek č.1 (Dubná Skala - Turany) 31. marec 2012
b. Úsek č. 2 (Časť A) (Turany - Kraľovany) 31. marec 2012
c. Úsek č. 2 (Časť B) (Kraľovany - Hubová) 31. december 2012
d. Úsek č. 3 (Hubová - Ivachnová) 31. september 2012
e. Úsek č. 4 (Jánovce - Jablonov) 31. máj 2011
f. Úsek č. 5 (Fričovce - Svinia) 31. máj 2011
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 15. Apr 2009 12:27

terminy su dost dobre .. ale vie tam niekto najist splatky ? resp kolko to nakoniec bude ? pri R1 to bolo, ale tu to v rychlosti neviem najist
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 15. Apr 2009 12:43

ja som to tam tiez nenasiel a dost som hladal :(
.
ale zaujalo ma "Kvantitatívne porovnanie výhodnosti PPP projektu diaľnice D1" - celkom rad by som vedel ako prisli k tomu, ze "Skorší nábeh vybraných sociálno-ekonomických úžitkov" znamena -600mio, co znamena "prenos rizika" a preco sa to tam vobec rata (???) a co je "Hodnota možnosti výnosu z refinancovania" :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Ondra O.K. » 15. Apr 2009 12:46

Cisla, ktere jsem zatim zbezne nasel

- koncesionar zaplati 20 mil Eur obstaravateli jako naklady za tendr.
- zakladni rocni poplatek za dostupnost je 248.200.000 Eur
- poplatek se snizuje podle dostupnosti, napr. faktor dostupnosti pri nedostupnem jednom pruhu na 0.5 resp. 0.4..Ale dosazuje se to do spousty vzorcu, takze realne ponizeni nevim jake muze byt


toto je v dokumentu Priloha 11 Platobny mechanizmus
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Odoslaťod aquila » 15. Apr 2009 12:52

hm, akze ak to je pravda, tak celkove naklady su asi 7,5 miliardy euro .. plus minus .. uvidime ci som sa moc sekol ..

takze za dva baliky to mame zatial 11 miliard euro (predbezne) a rocnu splatku 400 mio euro .. t.j. 3x viac zo statnej kasy ako ide posledne tri roky len na splatky .. pekne a to tu nemame este treti balik, ktory bude zhruba podobne financne narocny .. no neviem, ale keby daval stat rocne 20-25 miliard korun rocne na dialnice nasledujucich 30 rokov, tak sme uuuplne niekde inde a to este samozrejme plus eurofondy .. :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 15. Apr 2009 12:56

vyborne, 220mld korun {grcajuci smajl}
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Ondra O.K. » 15. Apr 2009 13:00

Pomoci vyhledavani jsem hledal dokumenty kde se vyskytuje symbol Eura, coz jsou ctyri dokumenty a ani v jednom se celkova suma neuvadi..takze to tam asi neni...nenasel jsem ani stavebni naklady...

Zajimave je pokud to tam opravdu neni, jak to mohli material schvalit bez toho aniz by videli cenu?
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Odoslaťod pohodak » 15. Apr 2009 13:05

nepriamo to tam je...33.72% su investicne naklady, teda cosi cez 70mld SKK...o 20mld viac ako to co tu bolo preberane predtym :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.

cron