Odoslané:
26. Jún 2008 09:26
od aquila
lebo na 30 rokov sa budu vydavat koncesie, a lacnejsi kvoli udrzbe a pripadnych generalkach .. dalej moze byt problem s chemickym posypom na estakadach popri vahu ..
Odoslané:
26. Jún 2008 10:02
od devil
splacat sa to bude za obdobie 30 rokov, a stat potrebuje znizit rocne splatky kvoli deficitu. preto sa hovori ze je pre PPP su najlepsie useky ktore su aj lacne, aj dlhe aj vytazene.
samotna celorocna prevadzka kazdeho jedneho tunela so vsetkymi zlozitymi technologickymi zariadeniami, opravami poruch, bezpecnostnymi zariadeniami musi x-nasobne prevysovat sumu udrzby estakady. v tomto pripade by sa to znasobilo velkou dlzkou tunela.
Odoslané:
26. Jún 2008 10:11
od Lionheart
a nie je v kazdom konzorciu aspon jedna firma ktora vie stavat tunely? btw, ono to asi nebude take jednoduche ako si to vlada na zaciatku predstavovala ... nedavno sa mi napr dostalo do usi, ze napr Skanska teraz stavia nejaky tunel vo Finsku a presunula tam aj raziaci stroj ktorym budovali Sitinu ... taky stroj moze stat kopu penazi a kupa noveho sa musi vyplatit a zarobit si na seba ... okrem toho zrejme aj jeho kupa nie je len tak pridem do obchodu a beriem ... ale na objednavku ... alebo si ho zapocicaju ak je k dispozicii ... otazka je ci vobec su k dispozicii kapacity ci uz ludske alebo materialne v takom rozsahu ...
Odoslané:
26. Jún 2008 12:23
od pohodak
devil o kolko km je korbelkovy variant kratsi ako bezkorbelkovy? vynasob to priemernymi nakladmi na kilometer v tomto terene a dostanes celkom zaujimave cisielko
nehovoriac o podobe okolitej krajiny "s" a "bez" korbelky
Odoslané:
26. Jún 2008 13:48
od devil
3 o km sa predlzi usek dubna skala - turany, nie turany - hubova
V prípade trasovania D1 tunelom Korbeľka bude mať dĺžku 13,246 km a s cestou I/18 bude prepojený
privádzačom Turany s dĺžkou 3,1 km.
http://www.highways.sk/highways/Dubna_Skala-Turany.html
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3714
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9736
kolko stoji 5,7 km tunel ? pri nakladoch 2 mld/km aj cez 11 mld. treba pocitat skor s jednotkovymi nakladmi, nie priemernymi.
Odoslané:
26. Jún 2008 13:57
od konstrukt
Lionheart napísal:a nie je v kazdom konzorciu aspon jedna firma ktora vie stavat tunely?
V každom zo šiestich konzorcii ktore sa uchádzali o PPP je firma realizujúca tunely.
Odoslané:
26. Jún 2008 21:01
od johhan
devil napísal:samotna celorocna prevadzka kazdeho jedneho tunela so vsetkymi zlozitymi technologickymi zariadeniami, opravami poruch, bezpecnostnymi zariadeniami musi x-nasobne prevysovat sumu udrzby estakady. v tomto pripade by sa to znasobilo velkou dlzkou tunela.
Tu je to veľmi špecifické pretože tunely tam budú nejde o tunelový VS beztunelový - tu ide o tunely alebo tunely o 4 km dlhšie. Teda náklady na prevádzku tunelov budú rovnaké pretože bude len jedno stredisko na všetky 3 tunely teda ludia tam budú sedieť či bude 10 km tunelov aleebo 6 km - minú akurát o cca 10-15 % viac elektriny
.
Zato budú musieť spravovať o 3 km viac dialnice o niekoľko km viac estakád a hlavne cca 7 km dianice bude v úseku s namenším svitom na Slovensku ( Kraľovany ) - predpokladajú že zimná údržba tam bude musieť byť o 2 mesiace dlhšia ako normálne a tedaasi o mesiac viac ako v Tatrách, bude to ťažký nehodový úsek - dokonca sa uvažuje že bude tam len 110
.
a ani náklady na výstabu tam nebudú nič moc tie svahy tiež nie sú nejaká výhra - zakladanie tam bude drahé - sanácia taktiež
.
ale železnice sa tešia - uvoľnil sa im koridor
oni si tam tunel postavia - ak si tú trasu NDS nenechá ako rezervu do budúcnosti
Odoslané:
26. Jún 2008 22:11
od Andrej
OT: Keby sa aj budovala Korbelka ako dialnica, nemali by to ZSR potom este lahsie z dovodu lepsieho poznania geologickych podmienok?
Btw, napr. aj tu je vidno, aky je rozdiel, ked dialnice su spolitizovane a zeleznice nie
Odoslané:
27. Jún 2008 08:32
od devil
udrzba jednej tunelovej rury Branisko stoji rocne 70 mil. Sk, naklady na 2 rury by boli 120 mil. Sk, keby bol tunel o 2 km dlhsi, cena by isla na 200 mil. Sk na 2 rury
- tolko moja info ktoru mam cez IS. aj keby som ju nemal by som nikdy netvrdil ze pocet a dlzky tunela nemaju vplyv na cenu prevadzky a udrzby
co sa tyka vystavby aj keby naklady boli medzi 0,5 az 1 mld/km na beztunelovej casti tak tunel ide k 2 mld/km. pri 4 km je to jednoduche - uspora okolo 4 mld Sk. nieco navyse kvoli 3 predlzeniu useku d. skala-turany avsak minus privadzac ktory sa tiez usetri.
to ze tam bude 110 nevidim problem, a zeleznice nech postavia tunel, tak skoro to nebude.
Odoslané:
27. Jún 2008 09:48
od pohodak
johhan znamena to, ze korbelka je zase mimo hry?
Odoslané:
27. Jún 2008 11:48
od expwy
Trochu upresním ako je to s prevádzkovými nákladmi tunelov. Náklady sú vrátane miezd a dodávateľských opráv.
Sitina - 22 984 541,90 Sk (obe rúry za polrok 06-12/2007)
Horelica - 20 594 234,69 Sk (rok 2007)
Branisko - 92 740 327,91 Sk (rok 2007)
Hrubý prepočet na 1 km tunelovej rúry:
Sitina - 7 661 513,96 Sk/km polrok, čiže *2 = 15 323 027,92 Sk/km
Horelica - 34 323 724, 48 Sk/km
Branisko - 18 548 065,58 Sk/km
Tu vidíme aké sú prevádzkové náklady na každý tunel relatívne. Veľmi záleží na tom aká technológia je v nich použitá a ako kvalitne sú postavené = aké opravy treba v nich vykonávať. Horelicu nemôžeme brať až tak do úvahy, keďže je to krátky tunel a réžia je tu veľmi vysoká. Porovnanie nákladov Sitiny (3 km jednej rúry) a Braniska (5 km jednej rúry) ukazuje, že pri dlhších tuneloch už prevádzkové náklady nie sú až tak závislé od jeho dĺžky. Najdrahšie na akomkoľvek tunely je tzv. "základný balík" = operátorské pracoviská, zariadenia na funkčnosť technológií a réžia. Toto musí obsahovať každý tunel resp. reťaz tunelov bez ohľadu na jeho/ich dĺžku. Čiže pomyselné pravidlo: "Koľko krát dlhší tunel, toľko krát väčšie prevádzkové náklady, je nezmysel.
Aj na základe tohto sa v prípade D4 Tunel Karpaty odporúča budovať variant s dlhším tunelom, ktorý je síce o 1,8 mld. Sk drahší, ale kratší variant obsahoval takmer kilometrovú estakádu pri východnom portály a vysoké náklady na výkup pozemkov (obrovský záber viníc) a budovanie protihlukových opatrení (MČ Rača), a následnú ich údržbu. Z dlhodobého hľadiska a prihliadnuc k prevádzkovým nákladom vyšlo, že variant s dlhším tunelom bude stáť v konečnom dôsledku menej ako s kratším.
Odoslané:
27. Jún 2008 14:12
od Čumil
devil napísal:to ze tam bude 110 nevidim problem, a zeleznice nech postavia tunel, tak skoro to nebude.
V tomto bode suhlasim, kedze v tuneli by asi bola 80
Odoslané:
29. Jún 2008 22:17
od johhan
pohodak napísal:johhan znamena to, ze korbelka je zase mimo hry?
Práveže sú silné tlaky na to aby Korbeľka bola
Odoslané:
29. Jún 2008 22:20
od johhan
A aby som nezabudol - súbežne sa pripravujú žiadosti na čerpanie eurofondov - takže s tým PPP to nebude až také horúce
Odoslané:
29. Jún 2008 22:45
od ELZ
Dva celkom nadejne prispevky
Korbelka a eurofondy
Zeby sa zacal pouzivat rozum?
Odoslané:
29. Jún 2008 23:43
od Milos
ELZ napísal:Dva celkom nadejne prispevky
Korbelka a eurofondy
Zeby sa zacal pouzivat rozum?
Konečne to niekoho z kompetentných napadlo
Odoslané:
30. Jún 2008 09:18
od pohodak
skor by to znamenalo, ze sa uplne prespali 2 roky
Odoslané:
30. Jún 2008 11:36
od i15
johhan napísal:A aby som nezabudol - súbežne sa pripravujú žiadosti na čerpanie eurofondov - takže s tým PPP to nebude až také horúce
Nepripravovali sa povodne ziadosti na useky R2 ZV-RS, R3 sever, R4 Presov? Alebo je tych prostriedkov dost aj na D1?
Odoslané:
30. Jún 2008 18:19
od johhan
i15 napísal: Nepripravovali sa povodne ziadosti na useky R2 ZV-RS, R3 sever, R4 Presov? Alebo je tych prostriedkov dost aj na D1?
Majú to byť úseky z operačného programu doprava - 15 projektov - a spolu je tam 20 projektov z cestnej infraštruktúry - pričom niektoré sa už stavajú alebo sú postavené
Odoslané:
30. Jún 2008 20:52
od ELZ
pohodak napísal:skor by to znamenalo, ze sa uplne prespali 2 roky
Pri tejto vlade asi nic nove pod slnkom ...