Projekt PPP na D1

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 15:06

johhan napísal:
Alexander Velky napísal:A pri výstavbe tunelov bude navýšená cena tiež, pretože tunely budú dlhé a sú tu problémy s vodou a v niektorých úsekoch už idú železničné tunely, ... :lol:


Ak bude tunel budovaný systémom 2 tubusov + servisný tunel tak nemáš problém z vodou, lebo ju zvedieš servisným tunelom


Záleží ale v akom odstupe staviaš jednotlivé tubusy a tiež ešte nie je stanovené, či bude aj servisný tunel, presnejšie, či bude sprístupnený. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 15:15

Samozrejme všetko záleží od technológie akou sa to spraví
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2005 15:28

inak dufam, ze nasich napadne sa drzat tej novej direktivy kde su servisne tunely uz povinne. a myslim ze by nebolo od veci to riesit podobne ako v BB. voda sa vzdy zide :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 15:30

aquila napísal:inak dufam, ze nasich napadne sa drzat tej novej direktivy kde su servisne tunely uz povinne. a myslim ze by nebolo od veci to riesit podobne ako v BB. voda sa vzdy zide :)


Zase sa budem opakovať, všetko záleží od zmluvy. PPP, to bude hlavne o vyjednávaní a umení pripraviť zmluvu, kvalitnú zmluvu. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2005 15:36

tak to uz teraz mozeme hovorit ze to dopadne zle pre SR, lebo ti co rozhoduju su docela mimo na rozdiel od makajucich pesiakov
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 15:41

aquila napísal:tak to uz teraz mozeme hovorit ze to dopadne zle pre SR, lebo ti co rozhoduju su docela mimo na rozdiel od makajucich pesiakov


Nemôžem to posúdiť. Ale sú aj dobrí právnici na Slovensku, štát má silu, len ju bude musieť vedieť aj zaplatiť. :lol:

Ja osobne pri PPP určite nebudem, ponuku som síce jednu dostal, ale nemám záujem o štátny "kšeft". :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2005 16:04

mno hej, ale vsak vieme ako sa robia zmluvy so statom a prehliadanie detailov zmluvy ktore su nevyhodne pre stat ;)

inak tiez som rad ze ako pilotny projekt bol vybrany usek LL - turany. ak by bol uz tento rok hotovy cely tento usek tak je neskoro..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 16:11

aquila napísal:mno hej, ale vsak vieme ako sa robia zmluvy so statom a prehliadanie detailov zmluvy ktore su nevyhodne pre stat ;)

inak tiez som rad ze ako pilotny projekt bol vybrany usek LL - turany. ak by bol uz tento rok hotovy cely tento usek tak je neskoro..


Ja si nemyslím, že MF SR dopustí nejaké znevýhodnenie pre štát. To už si mohli rovno vziať úver a odložiť zavedenie Eura, aspoň teda toto je moja logika. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Caesar » 05. Júl 2005 18:56

Alexander Velky napísal:Ja si nemyslím, že MF SR dopustí nejaké znevýhodnenie pre štát. To už si mohli rovno vziať úver a odložiť zavedenie Eura, aspoň teda toto je moja logika. :lol:


Vzhľadom na to, že NDS, a.s. vznikla práve kvôli inému vnímaniu úverov, tak si myslím, že PPP bude aj keď bude drahšie, štát si vyberať nebude. Okrem toho MDPT už vopred avizovalo, že bežná cena je 200-250% toho, za čo by to postavil štát, takže vlastne ani neočakávajú nižšiu cenu a vyššiu zrejme nikto nedá do svojej ponuky. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod mmaros » 06. Júl 2005 22:44

Podla povodneho planu sa mala stavat jedna rura a vybudovana prieskumna stolna mala sluzit ako unikova chodba. Neskor, po vycerpani kapacity jednej rury sa mala priekumna stolna rozsirit na druhu ruru. Myslim, ze servisna stolna je aktualna u dlhych jednorurovych tunelov. Pri dvoch rurach nie je dovod budovat tretiu servisnu, kedze dve rury su vzajomne poprepajane a uniknut sa da z jednej rury do druhej. Inac na definitivne zabezpecenie prieskumnej stolne sa vyhodila skoro miliarda korun. Tieto peniaze su pri subeznom budovani dvoch rur vyhodene do luftu. Ale na Slovensku taketo plytvanie asi uz nikoho nemoze prekvapovat.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod aquila » 07. Júl 2005 00:46

nie je to tak uplne pravda, EU ziada do nocyh tunelov 2 hlavne rury + jedna servisna s vyhladom na 2 hlavne +2 servisne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 08. Júl 2005 09:02

EÚ sa snaží všade presadzovať výstavbu 2 rúr + ďalšia v strede ako úniková/servisná kvôli bezpečnosti, plány a zámery sa menia. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

hm

Odoslaťod magnus » 11. Júl 2005 07:26

mmaros napísal:Podla povodneho planu sa mala stavat jedna rura a vybudovana prieskumna stolna mala sluzit ako unikova chodba. Neskor, po vycerpani kapacity jednej rury sa mala priekumna stolna rozsirit na druhu ruru. Myslim, ze servisna stolna je aktualna u dlhych jednorurovych tunelov. Pri dvoch rurach nie je dovod budovat tretiu servisnu, kedze dve rury su vzajomne poprepajane a uniknut sa da z jednej rury do druhej. Inac na definitivne zabezpecenie prieskumnej stolne sa vyhodila skoro miliarda korun. Tieto peniaze su pri subeznom budovani dvoch rur vyhodene do luftu. Ale na Slovensku taketo plytvanie asi uz nikoho nemoze prekvapovat.


Pri Visnovom je situacia taka, ze povodne mala byt prieskumna stolna po vybudovani severnej tunelovej rury a prekroceni jej kapacity rozsirena na juznu tunelovu ruru. Bohuzial, pocas razenia prieskumnej stolne bolo potrebne rychle sanovat niektore useky a bolo pouzite mnozstvo ocelovej vystuze namiesto povodne planovanej sklolaminatovej. Ta bola planovana z dovodu nasadenia plnoprofiloveho raziaceho stroja (TBM). Cize v trase prieskumnej stolne sa po jej prebudovani na unikovu chodbu (dalsie zelezo) nebude dat TBM pouzit. Riesenim je bud klasicke razenie NRTM, alebo v predstihu rozoberat vystuz pred prechodom TBM (dost uletene) alebo jednoducho posunut juznu tunelovu ruru este juznejsie a zachovat unikovu chodbu. Ta dnes sluzi najma na sledovanie deformacii masivu a ako drenaz, takze pocas razenia samotnych velkych tunelov sa nepredpokladaju problemy s podzemnou vodou. V sucasnosti odteka zo stolne cca 200 l/s vody.
Cize vsetko ma svoj vyvoj a historiu a treba to brat zo sirsieho pohladu, nielen pohladu momentalne vyhodenych penazi.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Caesar » 11. Júl 2005 16:22

Hlavne si treba uvedomiť, čo je to prieskumná štôlňa, čo je to servisný tunel alebo úniková rúra či priamo "tunel".

Pretože pri servisnom tuneli vznikajú náklady porovnateľné s výstavbou samotnej tunelovej rúry ... rovnako kvalitná hydroizolácia, rovnaká šírka razenia, ... 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod wazari » 12. Júl 2005 14:38

Dovolujem si tu reagovat na viacerych z vas, kedze som tu dlhsie nebol. EU nepozaduje budovat v tuneloch tretiu (unikovu, servisnu) ruru. Svojho casu sme sa o tom bavili s Caesarom v casti "Diaľnice a RK všeobecne - 1/2 profil na D1".
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Caesar » 12. Júl 2005 15:10

wazari napísal:Dovolujem si tu reagovat na viacerych z vas, kedze som tu dlhsie nebol. EU nepozaduje budovat v tuneloch tretiu (unikovu, servisnu) ruru. Svojho casu sme sa o tom bavili s Caesarom v casti "Diaľnice a RK všeobecne - 1/2 profil na D1".


To je v poriadku. Ja len tvrdím, aby si tu niekto nemyslel, že úniková/servisná rúra je oveľa lacnejšia, než samotná tunelová rúra pre autá, pretože náklady sú takmer porovnateľné. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 12. Júl 2005 17:05

Zrejme v rámci PPP sa bude stavať 24h denne, aj cez víkendy a tým by sa mohla výstavba výraznejšie urýchliť, ale všetko záleží od podmienok v zmluvách.

P.S. To je len odpoveď na viaceré SS. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 16:33

Ak už má byť PPP, tak nech sa stavia na maximum, 2 rúry + 1 servisná/úniková rúra.

Tá prieskumná štôlňa je nevyhnutnosťou, aby sa zistili problémy a možnosti výstavby. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Material pre vas - prelozene + niektore moje nazory

Odoslaťod Adaios » 16. Okt 2005 15:39

PPP na Slovensku bude po prvykrat. Chapem pravicovu vladu, takze je to riesenie ako stavat dialnice.

Opatrne. Aj to chapem.

Stavebne naklady na 1. useku budu min. 20 mld. SKK. Dalsia udrzba k tomu mozno na 20 rokov bude nejaka miliarda viac. Bude to asi aj naprojektovane, aj postavene. A to chce cas. Realne vysledky tendra budu v r. 2006 - ak sa zacne stavat - tak skor ako v r. 2010 sa to neda stihnut - nie je trasa. A nie su vsetky pozemky. A bude tam tunel - 2 tubusy. Cas sa neda zmenit - 4 roky je minimum.

Stat je opatrny. Dialnice budu stat teraz vela penazi. Mytny system za min. 10 mld. SKK. Naviac, NDS, a.s. splaca rocne 0,6 mld. SKK za 1. uver. Do r. 2010 bude este jeden uver za min. 20 mld. SKK - mozno postupne viac uverov. To bude pre NDS, a.s. rocna zataz na urovni cca. 2 mld. SKK. 20 rokov. A k tomu PPP, 20-30 rokov. Dalsie miliardy. Takze ak bude suma 30 mld. SKK na dialnice, tak to bude "volna suma" max. 20 mld. SKK. A este bude treba stavat aj D1, D3, R1, R4 juzna vetva, mozno R5-R6, R3, R2 - obchvaty za 10 mld. SKK na celej R2. A to je velmi vela.

Bude to este velmi tazke. PPP je riesenie, dobre. Moze sa dat aj cela suma 30 mld. SKK na PPP. Na D1, R1, D3, R4 juzna vetva. Ale je to risk pre vasu ekonomiku. Bola by to zataz na 30 rokov po 30 mld. SKK rocne. Splacanie PPP je realny rast naviac 70% - teda 170%. A to by musela byt velmi dobra zmluva.

Takze treba opatrnost, ale zaroven si ja myslim, ze bolo lepsie pre SR aby bolo PPP hned na celom useku - a v r. 2011 by bola D1 realne v KE. Da sa to. PPP ZA-RK, ziadne problemy s nicim. Stat by staval 1/2 profil na vsetkych ostatnych usekoch. Ale je to takmer nerealne, problemy su vzdy. A tak je rok 2013. To je skor pravdepodobne. Ak budu vsetky vlady zodpovedne - este 2 vlady sa vystriedaju a to je dost.

Uvidime. Uz sa to blizi. NDS pripravuje podmienky. Stavebne firmy "studuju slovenske pomery". Obchod za 1 mld. EUR je na ceste a moznost je az na 5 mld. EUR. Ale PPP sa nenecha od vaseho statu nijako vydierat - takze je mozne, ze to bude prvy a posledny projekt na Slovensku. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Jonathan » 28. Nov 2005 16:17

Na stranke NDS je sekcia venovana pilotnemu projektu PPP s podrobnym popisom stavby

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=460

P.S. Zaujimalo by ma, ci NDS ma vlastne nakresy vlastnej dialnicnej siete, ked na web kopiruje z nezavislych stranok ;-)
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod Adaios » 28. Nov 2005 16:19

Jonathan napísal:Na stranke NDS je sekcia venovana pilotnemu projektu PPP s podrobnym popisom stavby

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=460

P.S. Zaujimalo by ma, ci NDS ma vlastne nakresy vlastnej dialnicnej siete, ked na web kopiruje z nezavislych stranok ;-)


Je aj druha jednoducha moznost: Na stranke www.highways.sk je napisane, kto s nou spolupracuje - ta mapa mohla byt povodom od SSC/NDS. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 28. Nov 2005 16:35

Adoas: ja som v tomto skeptike. JG si robi veci sam, a na tej mapke je aj vidno ze je dost amatersky osekana ... cize dufam, ze JG bude jednat ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 28. Nov 2005 21:52

aquila napísal:Adoas: ja som v tomto skeptike. JG si robi veci sam, a na tej mapke je aj vidno ze je dost amatersky osekana ... cize dufam, ze JG bude jednat ;)


Nechapem - ako ma JG jednat?
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 28. Nov 2005 22:39

napriklad sa ozvat, ze pouzivaju jeho material :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 29. Nov 2005 08:47

aquila napísal:napriklad sa ozvat, ze pouzivaju jeho material :)


aquila,

ale ved je dost prevdepodobne, ze tam existuje dohoda.

Preco si taky pesimista? :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.