PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 05. Mar 2016 09:38

inak na zaklade diskusie v inej teme, ked uz bude mat cierna voda/chorvatsky grob tak ci tak MUK triblavina a mozno MUK bernolakovo, preco do kelu musia mat aj MUK cierna voda na D4 ?

dve MUK na jednu dedinu, reps jej miestnu cast je kusok drsny luxus .. namiesto MUK cierna voda by bolo lepsie urobit vychodny obchvat vajnor a lepsie prepojenie na MUK triblavina .. a
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Vlados » 05. Mar 2016 20:30

mjk napísal:Prínos pre dochadzajúcich do Bratislavy bude obrovský. Minimálne v tom, že Báč, Šamorín, ale hlavne Dunajská Lužná a Rovinka budú mať obchvat. Kedže I/63 má dávno kapacitu prekročenú, tak napr. ráno z Komárna do Dunajskej Lužnej to trvá cca. 1 hodinu a ďašiu hodinu to trvá do Bratislavy (záleží samozrejme kam). Určite to pomôže aj Podunajským Biskupiciam a Vrakuni.
Pravda je v tom, že celkovo pre Bratislavu to pravdepodobne bude mínus, kedže viac ľudí presedlá z RegioJetu späť do aút. Samotná D4 bude plus, pretože odľahčí D1 v meste.

V BA nevybuduje a ani nerozšíri žiadna cesta, takže úzkym hrdlom nebudú cesty v meste a príjazd do BA ale cesty v meste. Nebude sa stáť v Dunajskej Lužnej ale na Bajkalskej. Spoločne s R7 by sa mala minimálne Bajkalská rozšíriť na 3+3 pruhy a prebudovať križovatku Bajkalská x Vajnorská na mimoúrovňovú... týmto sa nikto nezaoberá.
Ak by sa v okolí D4 vybudovali záchytné parkoviská a k nim dotiahla verejná doprava tak to by bolo o inom.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 05. Mar 2016 20:46

Za tieto peniaze sa radsej malo spravit PPP (alebo desat malych PPP) na R2 KE-ZV. A Blava by sa odlahcila uz tym, ze by to umoznilo investorom usadit sa vsade na vychod od ZV (az po Humenne) a do Blavy by muselo dochadzat za pracou radovo menej ludi. To ale Pociatek a ostatni blavocentristicki tunelari radsej odignoruju, a budu tvrdit, ze na R2 nie su prachy.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 05. Mar 2016 21:11

Vlados napísal:
mjk napísal:Prínos pre dochadzajúcich do Bratislavy bude obrovský. Minimálne v tom, že Báč, Šamorín, ale hlavne Dunajská Lužná a Rovinka budú mať obchvat. Kedže I/63 má dávno kapacitu prekročenú, tak napr. ráno z Komárna do Dunajskej Lužnej to trvá cca. 1 hodinu a ďašiu hodinu to trvá do Bratislavy (záleží samozrejme kam). Určite to pomôže aj Podunajským Biskupiciam a Vrakuni.
Pravda je v tom, že celkovo pre Bratislavu to pravdepodobne bude mínus, kedže viac ľudí presedlá z RegioJetu späť do aút. Samotná D4 bude plus, pretože odľahčí D1 v meste.

V BA nevybuduje a ani nerozšíri žiadna cesta, takže úzkym hrdlom nebudú cesty v meste a príjazd do BA ale cesty v meste. Nebude sa stáť v Dunajskej Lužnej ale na Bajkalskej. Spoločne s R7 by sa mala minimálne Bajkalská rozšíriť na 3+3 pruhy a prebudovať križovatku Bajkalská x Vajnorská na mimoúrovňovú... týmto sa nikto nezaoberá.
Ak by sa v okolí D4 vybudovali záchytné parkoviská a k nim dotiahla verejná doprava tak to by bolo o inom.

Bajkalská nepotrebuje rozšíriť, stačí vyriešiť mimoúrovňovo všetky križovatky - Račianska, Vajnorská, Trnavská. Na druhej strane akékoľvek riešenie v prospech cestnej dopravy len privedie viac áut do centra, takže v prvom rade treba investovať do verejnej dopravy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Vlados » 05. Mar 2016 21:12

DrX napísal:Za tieto peniaze sa radsej malo spravit PPP (alebo desat malych PPP) na R2 KE-ZV. A Blava by sa odlahcila uz tym, ze by to umoznilo investorom usadit sa vsade na vychod od ZV (az po Humenne) a do Blavy by muselo dochadzat za pracou radovo menej ludi. To ale Pociatek a ostatni blavocentristicki tunelari radsej odignoruju, a budu tvrdit, ze na R2 nie su prachy.

Najväčšia investícia v Európe za posledných 7 rokov nešla ani do ZV tak aká je šanca, že by nejaká išla do Humenného? Neber to v zlom, ale ani konkurencia 3 automobiliek ich nemotivovala umiestniť závod viac na východ.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 05. Mar 2016 21:27

Prave naopak, kedze teraz nie je kde inde na zapade taku investiciu umiestnit, ak v najblizsich 5 rokoch bude hladat miesto dalsia, tak ak by bola dialnica, tak by sla minimalne do Zvolena alebo dalej. Samozrejme ale, ak nebude od ZV dalej dialnica, tak tam nepojde.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 05. Mar 2016 22:00

3 násobné náklady na výstavbu/prevádzku a v priemere tretinové intenzity oproti PPP D4/R7. Taký nezmysel môže napadnúť jedine teba.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 05. Mar 2016 22:18

odkial si vytiahol 3-nasobne naklady? zas si cucas fantazmagoricke cisla z prsta? uz len to, ako sa zmenila cena tohoto PPP jasne hovori, ze o tom, aka by bola cena PPP KE-ZV nemozes mat ani paru.

a rovnako tretinove intenzity. ukaz mi jednu odbornu studiu, ktora odhaduje, aka by bola intenzita na R1+R2, ak by bola cela hotova od KE az po BA.

ale na pisanie "andrejovin" urcite ziadne realne odhady nepotrebujes.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 05. Mar 2016 22:36

Len cena úsekov Kriváň-Lovinobaňa, Rožňava-Jablonov a obchvat KE vysoko presahuje 1 mld. € a to je iba 60 km z cca 200.

Intenzity na R7 sú odhadované na 15-60 tisíc, na D4 20-35 tisíc, snáď uznáš, že R2 sa s tým rovnať nemôže :-)

Ale zbytočne sa s tebou o čomkoľvek baviť, keď ty bez akýchkoľvek argumentov uznávaš iba tie cesty, ktoré tebe vyhovujú.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 05. Mar 2016 22:40

Cena tohoto PPP sa odhadovala na 5mld EUR. Vysutazilo sa to za 1.6mld EUR. Cize, ak je to podobne na R2, tak ak je sucasny odhad tych troch usekov 1mld EUR, tak sa to moze vysutazit za 330mil EUR.

Intenzity 15-60tis je zas taky bludny rozsah, ze az. Ale hlavne, sam uznavas, ze nemas ani paru o tom, kolko by boli intenzity na R2. Ja tvrdim, ze ak by bola teraz cela R1+R2 dokoncena, a KE-BA sa dalo robit pod 3h, tak by Kosice-Saca boli kludne nad 40tis uz dnes, nie to este o 5 rokov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod pichalsi » 05. Mar 2016 23:13

Vlados napísal:Najväčšia investícia v Európe za posledných 7 rokov nešla ani do...

sorry za OT, ak si sa pomylil a chcel si napisal na Slovensku tak OK, ale toto ze v Europe je hlupost a nemozem sa nato pozerat :)
pichalsi
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 03. Máj 2013 15:30

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 05. Mar 2016 23:16

DrX napísal:Cena tohoto PPP sa odhadovala na 5mld EUR. Vysutazilo sa to za 1.6mld EUR. Cize, ak je to podobne na R2, tak ak je sucasny odhad tych troch usekov 1mld EUR, tak sa to moze vysutazit za 330mil EUR.

Tu je vidno, ako si úplne mimo v problematike. Cena 4,5 mld. € bola za 30 ročné splátky. Odhadovaná cena stavebných prác bola 1,3 mld. €, tá sa stlačila na vyše 0,8 mld. €.

330 mil. € za tie 3 úseky, tomu snáď ani sám neveríš ;-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 05. Mar 2016 23:31

Bajkalská nepotrebuje rozšíriť, stačí vyriešiť mimoúrovňovo všetky križovatky - Račianska, Vajnorská, Trnavská. Na druhej strane akékoľvek riešenie v prospech cestnej dopravy len privedie viac áut do centra, takže v prvom rade treba investovať do verejnej dopravy.


Intenzity na R7 sú odhadované na 15-60 tisíc, na D4 20-35 tisíc, snáď uznáš, že R2 sa s tým rovnať nemôže :-)


takze investujeme aby sme sa cim viac priblizili k 60.000 ? ale s tou bajkalskou mas pravdu.

Nebude sa stáť v Dunajskej Lužnej ale na Bajkalskej.


to uz je dost velky pokrok, len si spocitaj kolko je semaforov od dunajskej luznej po krizovatku bajkalska x prievozska.po novej trase to bude 0. az po trnavsku sa bude dat ist relativne v pohode.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 05. Mar 2016 23:44

nebude lebo uz na semafore s trencianskou su zapchy a niekedy aj najazd na gagarinku...

chyba elektricka prievozskou radialou a jej potiahnutie po prievoz a idealne aj PaR pri UNS
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 06. Mar 2016 09:05

fiiha, tak uvidime, ci sa bude fico ponahlat s podpisom po tychto volbach
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod jozin z bazin » 06. Mar 2016 09:48

aquila : pridavam sa.
Vzhladom na vysledky volieb sa obavam, ze ak zmluvu nepodpise este tato vlada, tak to bude znamenat odklad celeho projektu o 2-3 roky (aj to je este optimisticky odhad).

Zostavovanie novej vlady bude mimoriadne narocne, moze to trvat aj niekolko mesiacov a tak ci tak z toho vznikne nesurody zlepenec z minimalne troch politickych stran. A pretlacit v takej zostave podpis miliardoveho PPP projektu bude poriadne komplikovane.

Alebo sa este moze stat, ze po niekolkych mesiacoch neuspesnych pokusov o zostavenie vlady budu vypisane nove volby, co uz bude este vacsie oddialenie projektu.

Doteraz by som to nikdy nepovedal, ale momentalne si zelam, aby zmluva bola podpisana hoc aj v posledny den tejto vlady :? .
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 06. Mar 2016 12:05

maju opravnenie aby podpisovali ako dosluhujuca vlada ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod jozin z bazin » 06. Mar 2016 15:58

Principialne ano. Vlada ma pravomoci od prveho do posledneho dna, nemoze nastat obdobie bezvladia.
Otazka je, ci by to bolo fer ...
A druha otazka je, ci by bolo spravne, keby nova vlada zrusila alebo zamerne zdrziavala podpisanie takmer hotoveho projektu. Alebo donho inym sposobom zasadne zasahovala.
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Laky » 06. Mar 2016 18:23

Mam pocit ze tento projekt je uz zamrznutá, inak by sa neotalalo s podpisom. Takze davam tomu mozno o 4 roky, ale mozno pride kriza tak az o 7-8 r. Ak sa to nepodpise buduci tyzden tak sa to uz nepodpise.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 06. Mar 2016 21:33

devil napísal:maju opravnenie aby podpisovali ako dosluhujuca vlada ?

Ano maju, opravnenie stracaju momentom vymenovania novej.

Laky napísal:Mam pocit ze tento projekt je uz zamrznutá, inak by sa neotalalo s podpisom. Takze davam tomu mozno o 4 roky, ale mozno pride kriza tak az o 7-8 r. Ak sa to nepodpise buduci tyzden tak sa to uz nepodpise.

To si si este nezvykol, ze u nas vsetko, vratane podpisov zmluv meska ? :mrgreen:
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 07. Mar 2016 08:53

IMHO zmluvu podpisu, ak nie su problemy o ktorych nahodou nevieme. To je uloha novinarov aby to zistili, stale cakam, ze niekto zacne do toho rypat. Veci jednoznacne nejdu podla planu, inak by to davno podpisali. Cintra dala zavaznu ponuku, urcite neinvestovali miliony do tendra aby potom povedali, ze sorry nejdeme do toho. Druha ponuka uz nie je vyhodna pre SR, ved z kalkulacii MF (nie poradcov-nohsledov MDVRR) vyplyva ze uz tato prva je na hrane.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod robertko » 07. Mar 2016 09:40

skôr si myslím, že čakajú ako dopadnú námietky pre ostatné súťaže aby sa to tu všetko pekne rozdelilo ...
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mino » 07. Mar 2016 13:15

toto bola info este tesne pred volbami:

„Zmluva bude podpísaná po tom, ako sa sfinalizujú všetky dokumenty potrebné na jej podpis. V zmysle ustanovení koncesnej zmluvy si rezort dopravy vyžiadal dodatočné informácie o nezávislom dozore a zároveň sa stále upresňuje harmonogram prác, ktoré bude možné robiť medzi podpisom zmluvy a finančným uzatvorením,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 07. Mar 2016 14:48

Ako nechcem tu sirit bulvat, ale su to naozaj iba ohovaracky ,ze Pociatek je troska? Dostal poverenie, ze to ma do volieb podpisat a nic. Hovorca to uz musi nejako obkecat, ale fakt je ten, ze 2x avizovali ,ze to ma byt do volieb.

Tu napriklad vidiet jeho stav zo vcera: http://aktualne.atlas.sk/slovensko/poli ... paign=azfb
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Dejvid » 07. Mar 2016 20:20

no tak si trosku vypil, boooze :D
Dejvid
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Založený: 26. Feb 2013 19:13

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.