aquila napísal:DPH nema vyznam pre statne zakazky, lebo stat DPH neplati.. preto su vsetky tendre BEZ dph ..
uvádzaš to nepresne, štát ako taký DPH neplatí, a ceny sa porovnávajú bez DPH, ale na faktúrach od zhotoviteľov už DPH byť musí. Zhotoviteľ DPH odvedie štátu a štát zaplatí faktúru s DPH. Avšak napríklad v prípade rozdielnych sadzieb na stavebné práce voči iným oblastiam to môže spôsobovať veľké rozdiely (napr. ak štát z dôvodu vstupov účtovaných vo vhej sadzbe a výstupu s nižšou sadzbou DPH zhotoviteľovi vracia).
K tým štúdiám efektivity - nemalú časť nákladov tvorí správa, údržba a generálka, aj tú vieme dnes vyčísliť koľko nás výjde za 30 rokov? A to oneskorenie "pár" rokov je koľko? Už teraz je to oneskorenie 2 roky, takže na niektorých úsekoch môže byť kľudne nakoniec aj 10. O tom ako sa dodržiavajú proklamované termíny pri konvenčnej výstavbe svedčia mnohé stavby, napr. teraz D3.
Výhodou PPP je, že po uzavretí už nie je možné len tak cúvnuť a šanca že sa dostavia včas je takmer 100%, zatiaľ konvenčným spôsobom každá vláda , minister či riaditeľ NDS má vlastnézáujmy a priority preto miera neistoty je tu napriek prklamáciám obrovská. Som naozaj úprimne zvedavý kedy sa dočkáme reálneho funkčného spojenia D1 do jednej ucelenej diaľnice BA-KE.