koncesionár neodovzdal všetku dokumentáciu, ktorá je potrebná na to, aby štát mohol nielen prevziať stavenisko, ale mohol aj pokračovať vo výstavbe po vykonaných prípravných prácach.
"Na to, aby sme mohli tieto úseky ďalej vytendrovať a budúci zhotoviteľ bol schopný využiť zakladanie mosta a prevziať za budúci most záruku, potrebujeme nejaký rozsah dokumentov. Toto sú veci, ktoré potrebujeme dostať od koncesionára a ktoré nám stále nebol schopný dodať," uviedol Kovalčík s tým, že profesionálny stavebník takúto dokumentáciu musí mať. Na druhom rokovaní ministerstva s koncesionárom o odovzdaní staveniska, ktoré bolo začiatkom septembra, rezort dopravy vyslovil želanie, aby sa tak stalo do piatich týždňov. "Zástupcom konzorcia sa to zdalo dlho, že prečo tak dlho, oni to vedia rýchlejšie," pripomenul Kovalčík reakciu konzorcia.
Takze tendre na jednotlive useky stoja nadalej kvoli konzorciu. Zeby "pomsta" statu za nepredlzenie terminu? Alebo strach z toho, ze vytendrovane useky budu lacnejsie, ako ich chcelo postavit konzorcium?
Žiadne peniaze neboli dostupné, lebo nebolo žiadne platné stavebné povolenie. Ak mimovládne organizácie spochybnili legálnosť procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie, spochybnili tým aj vydanie všetkých povolení. Toto skúmala Európska komisia. Nielen EIB, ale ani žiadna iná banka by nevstúpila do financovania takého megaprojektu s tým, že sa to hocikedy môže skončiť na Európskom súde a zastaví sa projekt. Kto potom splatí peniaze?
Konecne rozumna odpoved, aj ked ktovie, kolko je v nej pravdy. Takze problem financovania zrejme nebol len kvôli EIB. Problem bol v tom, ze kedykolvek mohli napadnut cely proces rozhodovania o trase Turany-Hubova (EIA, UR, SP) a projekt by sa kvoli tomu zastavil. Co je koniec koncov vysledkom spolitizovania dialnic, kedze chceli tento usek silou-mocou otvorit pred volbami 2010.