2. balík projektov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod LubosG » 29. Dec 2009 10:38

Dík mikeBoss za tvoju reakciu. Ako som napísal, Nitru poznám len z pozície vodiča, idúceho v smere od Hlohovca na N.Zámky, takže v podstate len hl. ťahy a centrum Nitry, kadiaľ som (kedysi) jazdil. V okrajových častiach NR som nikdy nebol, s výnimkou smeru na Vráble, kde si ten terén vybavujem už len matne.
Ak by som tú trasu HC-NZ absolvoval napríklad za nejaké tri roky, teraz už viem, že by som sa na jednej z MÚK (Čermáň?) pripojil z R1 na Novozámockú ul. a ďalej smer NZ.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod mikeBoss » 29. Dec 2009 11:08

lubos napísal:Dík mikeBoss za tvoju reakciu. Ako som napísal, Nitru poznám len z pozície vodiča, idúceho v smere od Hlohovca na N.Zámky, takže v podstate len hl. ťahy a centrum Nitry, kadiaľ som (kedysi) jazdil. V okrajových častiach NR som nikdy nebol, s výnimkou smeru na Vráble, kde si ten terén vybavujem už len matne.
Ak by som tú trasu HC-NZ absolvoval napríklad za nejaké tri roky, teraz už viem, že by som sa na jednej z MÚK (Čermáň?) pripojil z R1 na Novozámockú ul. a ďalej smer NZ.


Ja poznám Nitru dobre ale trasu kadiaľ pôjde R1 som aj tak nepoznal predtým pretože to ide územiami kde boli buď nejaké stavby alebo len porast, súkromné pozemky a podobne. Za 3 roky keď pôjdeš od HC alebo BB tak sa buď odpojíš z obchvatu na MUK na Cabajskej mestská časť Čermáň ako píšeš, alebo ak náhodou bude hotová spojka Cabajská - Novozámocká poza Krškany.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2010 14:51

Čosi som tu čítal dozadu, že koncesia je 30 rokov a výstavba je mimo toho, ... ani to nie je pravda: Celý projekt PPP na výstavbu, projektovanie, údržbu a prevádzkovanie R1 je plánovaný na 30 rokov. Z toho sa 41 mesiacov realizuje výstavba R1. Ten ostatný čas prebieha prevádzkovanie a údržba.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2010 14:52

mikeBoss napísal:
lubos napísal:Dík mikeBoss za tvoju reakciu. Ako som napísal, Nitru poznám len z pozície vodiča, idúceho v smere od Hlohovca na N.Zámky, takže v podstate len hl. ťahy a centrum Nitry, kadiaľ som (kedysi) jazdil. V okrajových častiach NR som nikdy nebol, s výnimkou smeru na Vráble, kde si ten terén vybavujem už len matne.
Ak by som tú trasu HC-NZ absolvoval napríklad za nejaké tri roky, teraz už viem, že by som sa na jednej z MÚK (Čermáň?) pripojil z R1 na Novozámockú ul. a ďalej smer NZ.


Ja poznám Nitru dobre ale trasu kadiaľ pôjde R1 som aj tak nepoznal predtým pretože to ide územiami kde boli buď nejaké stavby alebo len porast, súkromné pozemky a podobne. Za 3 roky keď pôjdeš od HC alebo BB tak sa buď odpojíš z obchvatu na MUK na Cabajskej mestská časť Čermáň ako píšeš, alebo ak náhodou bude hotová spojka Cabajská - Novozámocká poza Krškany.
Tu je celá trasa, čo sa týka Nitry. :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=100420#100420
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 10. Jan 2010 16:55

Zaujímalo by ma či už je stanovené aká MPR bude na úseku PPP2, či bude v celom úseku 130, alebo prieťah nitrou dajú ako "RC v meste" či iné prekvapenia. Lebo minimálne úsek NR - Selenec nejaké prudné oblúky ani prevýšenia nemá.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2010 18:30

Nie, nie je to ešte stanovené.

Granvia construction za to nezodpovedá a všetko bude záležať v roku 2011 od vzájomnej dohody s KDI PZ SR v NR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2010 21:03

PPP projekt na R1 získal medzinárodnú prestížnu cenu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=100472#100472

Ale ako už býva zvykom, Slováci na tunajšom fóre si zanadávajú namiesto chválospevov. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pohodak » 10. Jan 2010 22:05

no tak to pomenovanie "deal of thejear" sedi...akurat zabudli povedat pre koho :D
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2010 22:07

pohodak: presne typický Slovák :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mikeBoss » 10. Jan 2010 22:17

Dialniciar napísal:
mikeBoss napísal:
lubos napísal:Dík mikeBoss za tvoju reakciu. Ako som napísal, Nitru poznám len z pozície vodiča, idúceho v smere od Hlohovca na N.Zámky, takže v podstate len hl. ťahy a centrum Nitry, kadiaľ som (kedysi) jazdil. V okrajových častiach NR som nikdy nebol, s výnimkou smeru na Vráble, kde si ten terén vybavujem už len matne.
Ak by som tú trasu HC-NZ absolvoval napríklad za nejaké tri roky, teraz už viem, že by som sa na jednej z MÚK (Čermáň?) pripojil z R1 na Novozámockú ul. a ďalej smer NZ.


Ja poznám Nitru dobre ale trasu kadiaľ pôjde R1 som aj tak nepoznal predtým pretože to ide územiami kde boli buď nejaké stavby alebo len porast, súkromné pozemky a podobne. Za 3 roky keď pôjdeš od HC alebo BB tak sa buď odpojíš z obchvatu na MUK na Cabajskej mestská časť Čermáň ako píšeš, alebo ak náhodou bude hotová spojka Cabajská - Novozámocká poza Krškany.
Tu je celá trasa, čo sa týka Nitry. :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=100420#100420


Ja tú trasu mám prejdenú peši... ale ten kto robil projekt asi nevedel čo robí...
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2010 22:20

Tak to sme 2 čo sme ju prešli pešo :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

obchadzka pri stavbe R1

Odoslaťod stanog » 20. Jan 2010 17:31

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12956

Cesta bola naozaj vynovená ešte pred spustením obchádzky. "Použili technológiu mikrokoberca. Zvolili ho zrejme pre rýchlosť a nižšie náklady," uviedol dopravný inžinier Andrej Sitkey.


Tak to sa hold odborníci z Granvie vari nádejali že keď 20-ročnú cestu III. triedy natrú mikrokobercom že vydrží 2 roky zaťaženie exponovanej cesty 1. triedy? A to sa tu Dialniciar chválil ako obchádzkovú trasu pred uvedením obchádzky zrekonštruovali a upravili. To bola teda ozaj investícia jak hrom. Pritom mali na to niekoľko mesiacov aby to spravili poriadne.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Jan 2010 17:49

stanog: takže inak: cesta III. triedy, ... to ju akože Granvia mala opraviť dú hĺbky 15 cm ? Aj s podložnými vrstvami ? Či ako si to predstavuješ ? Akože zasanovať stav od r. 1989 ? ... Granvia vykonala opravu mikrokobercom, ale AJ Ab krytom v hrúbke 5 cm podľa zaťaženie a stavu povrchu a po dostavbe R1 sa tu vykoná plošná obnova vozovky, čo zabezpečí v pohode jej životnosť do 2020, keďže štát a NR VÚC to riešiť nedokážu.

A len tak mimochodom ... žiadna cesta III. triedy by ani po GO nevydržala záťaž vyššiu ako 15 tis. áut denne s 1/5 tranzitom.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 20. Jan 2010 17:56

Takže keďže sa rozpadla už po štvrťroku, teraz si bude 20 000 vozidiel denne ničiť vozidlá ešte ďalší rok a trištvrte či koľko a potom spravíte generálku aby tých 200 vozidiel denne ktoré tadiaľ následne budú chodiť ďalších 20 rokov mali krásnu funglovku?

Myslím že lepší by bol opačný postup. Generálka na začiatku a po skončení obchádzky prípravná oprava mikrokobercom či lokálnych výtlkov. Predpokladám že náklady rovnaké, len niekoľko desiatok tisíc vodičov by jazdilo po normálnej ceste - adekvátnej nádrade povrchu pôvodnej cesty 1. triedy.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Jan 2010 18:07

Na GO na začiatku nebol čas, to by si ako stavbár mohol vedieť, že do 1/2 roka nestihneš ani úradné veci na takú stavbu vybaviť a nie ju ešte aj stihnúť. Teda zrovna od teba, čo by stavbára som čakal trošku inú reakcie.

Len dodatok: Granvia nebola povinná ani túto opravu financovať, ale sme chceli mať záruku po právnej stránke, že my sme vykonali, čo sa dalo.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 20. Jan 2010 18:25

Neviem v akom stave tá cesta bola predtým, nejazdil som po nej, potom sa všade hovorilo že Granvia ju opravila. Je trochu smutné že nikomu to nenapadlo dopredu naplánovať, veď sa to mohlo zahrnúť do podmienok stavby. Keďže ako píšeš robila to Granvia len z vlastnej iniciatívy, zlyhali tí čo robili prípravu stavby, veď tu na fóre bolo to čo píšeš aj ty jasné mnohým že cesta III. triedy bez patričných investícií takú záťaž nezvládne. To akože pred Granviou nikto netušil že tá obchádzka bude nutná? Alebo len jednoducho dúfali že "nejako sa to porieši"? Alebo pôvodne sa R1 mala stavať bez potreby obchádzky?
Ja som dlho bol v tom že tá rekonštrukcia bola riadne a zodpovedajúco záťaži naplánovaná a vykonaná. Bolo mi podozrivé keď som tadiaľ jazdil že sa ten asfalt nejako rýchlo vytláča ale až dnes som sa dozvedel že sa to robilo takto viac - menej provizórne.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod i15 » 20. Jan 2010 18:35

Mna prekvapuje, ze si stat nedal podmienku, aby bol usek R1 okolo Caradic sprejazdneny povedzme ( ;) ) do juna 2010... Technicky by to nemal byt problem.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 20. Jan 2010 18:50

Cesta nie je majetkom Granvie. Nespadá do koncesnej zmluvy. Opravená bola len preto, aby nikto potom nemohol namietať, že ju zničili stavebné vozidlá. Detto sa preto fotili domy pri cestách, aby nikto nemohol potom povedať, že "hentá puklina tam predtým nebola", ... Po dostavbe R1 sa plánuje vynaložiť asi 25 mil. € na obnovu komunikácií, čiastočne v spolupodieľaní s MDPT, lebo je fakt, že NR VÚC za to nemôže.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 21. Jan 2010 08:38

A ostatné cesty čo sa upravovali, napr. Volkovce a pod. sa tiež robili len mikrokobercom? Lebo tie sa myslím robili kvoli mechanizmom. Aj keď si myslím že zaťaženie od mechanizmov nie je vyššie ako od ostatných vozidiel najmä kamiónov v prípade cesty 1. triedy.
Inak je to kus aj problém publicity, do médií sa pustia informácie aké rekonštrukcie sa robia, možno to médiá ešte prilepšia hoci dopredu všetci zainteresovaní vedia že sa tým skoro nič neporieši a do 2 rokov sme tam kde sme boli. Viď napr. "spevňovanie krajnice" na D1.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jan 2010 16:07

Medzi MDPT a Granviou prebieha rokovanie v rámci možných zmien kvôli prebiehajúcim archeologickým prácam, zdržovaniam kvôli nečakaným prekážkam pri výstavbe (nadmerné množstvo čiernych skládok, predovšetkým s obsahom rôznych nebezpečných chemických záťaží). Osobne nepredpokladám, že by mohlo dôjsť k zmenám, ale predsa len treba mať časový harmonogram reálne nastavený.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Beladická venuša sa vynorila zo staroveku na stavbe cesty

Odoslaťod paul0001 » 29. Jan 2010 11:52

paul0001
diskutujúci
 
Príspevky: 228
Obrázky: 12
Založený: 14. Aug 2008 13:22
Bydlisko: Brusel - Paris - Washington

Odoslaťod stanog » 29. Jan 2010 17:38

Tak to by bola ozaj smola, keby sa kvoli archeológom (teda nie vinou koncesionára ani zhotoviteľa) nakoniec posúvali termíny sprejazdnenia. Na jednej strane sú tu drahé peniaze ktoré sa platia za urýchlenú výstavbu a nakoniec stavbári by za tie drahé peniaze stáli alebo sedeli a čakali na archeológov a vodiči by cestu využívať nemohli. Takže celé urýchľovanie by bolo jedno veľké fiasko za veľa peňazí.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 30. Jan 2010 15:28

stanog: ale to je len z jedného uhlu pohľadu, lebo ak by to staval štát, tiež by tie archeologické práce trvali dlho, nehovoriac o tom, že tu na ten výskum sa spolupodieľa aj koncesionár, takže to urýchlenie je tu citeľné. My stále tlačíme na urýchľovanie ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod korfo27 » 30. Jan 2010 19:43

neviete kedy bude fungovat stranka tohto ppp na 100%? a ci tam bude ako na stranke sverepec-vrtizer.sk pravidelna fotogaleria s priebehu vystavby?
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 325
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Odoslaťod wizard112 » 30. Jan 2010 20:39

Majiteľ súkromnej diaľnice z Nitry pýta prvé odškodnenie

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13056
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.