PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 23. Dec 2014 22:25

V tomto štádiu nič nezmeníme. Táto garnitúra sa ponáhľa spustiť tender a uzavrieť ho za svojho "bačovania". Že sa budú ponáhľať je jasne a pre užívateľov aj dobre. Aj ja by som bol najradšej, keby sa už stavalo. Ale mnohí asi cítime, že tam ide v prvom rade o veľký biznis ... Ďalej to radšej nerozvádzajú
Uz len ten objekt mostu ponad Dunaj sám o sebe je dobré sústo ...
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 24. Dec 2014 14:21

ecce napísal:Nestacilo. V OPII 2014-20 na cestnu dopravu urcenych asi 1,4-1,5 mld. eur vratane spolufinancovania, takze by sme museli bud odlozit toto alebo ine cestne projekty zo zvysku Slovenska.


Hlupy argument, ale tiez argument. V tomto state sa kvoli tomuto okruhu bude musiet odlozit hromada dolezitych veci (napr. prepojenie vychod zapad, ak chceme ostat pri dialniciach), a zaroven sa za eurofondy buduju napr zbytocne miliardove tunely okolo Ziliny. Ak by to vsetko bolo sucastou toho isteho systemu financovania, muselo by sa to riesit vyvazenejsie. No ale, ako hovori Peterman, toto tu nie je o rozumnom vyuzivani verejnych financii...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 25. Dec 2014 16:44

EK by ani pri zahrnuti BA do regionu Z Slovenska neprispela vyraznou ciastkou na D4+R7, kedze vyska investicie je podobna s vyskou celkoveho prispevku z fondov na cestnu infrastrukturu a eurofondy sa musia do regionov rozdelit aspon do istej miery rovnomerne (zapad vs. stred a vychod SR). Mohol by sa z toho financovat max. 1-2 useky, co by bolo k nicomu, kedze stavba ma zmysel iba ked sa postavi komplexne.

Splatka 150 mil. e rocne su vsak absolutne prestrelene naklady. Mohli by sme sa poucit z PPP2 a snazit sa tuto ciastku maximalne znizit:
1. Rozumnou dobou vystavby, nie extremne prisnymi terminmi
2. Rozumnymi podmienkami pri udrzbe - aj pri tak dolezitej stavbe nie je nevyhnutna 99,9% dostupnost
3. Po 30-tich rokoch by mal koncesionar odovzdat zrekonstruovanu stavbu, ale pocas koncesie to nemusi byt najultraluxusnejsi usek v celej Europe, ako PPP2
4. Vyuzit aktualne, historicky najnizsie urokove sadzby na financovanie
5. Nevyhadzovat uchadzacov pre hluposti (je naivne si mysliet, ze tu nebudu machinacie, ale mala by byt podstatne vyssia kontrola zo strany medii a verejnosti).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 25. Dec 2014 17:14

Ja som teraz trochu zmateny, vzhladom na tento clanok viewtopic.php?f=35&t=19964

Stavebné práce si vypýtajú zhruba 1,3 miliardy eur. Ročné splátky tak vychádzajú na 150 miliónov eur.

Diaľnica D4 od Jaroviec po Ivanku pri Dunaji by mala stáť 763 miliónov eur, nasledujúci úsek po Raču vyše sto miliónov eur. Postavenie rýchlostnej cesty R7 z Prievozu po časť Ketelec vyjde na 152 miliónov eur a rýchlocesta do Dunajskej Lužnej 96 miliónov eur. Posledný úsek, ktorý sa postaví za súkromné peniaze – R7 do Holíc bude stáť 176 miliónov eur.


Cize za 1,3 miliardy bude len juzna cast? A este mi tam chyba dolezity udaj, ze kolko rokov to chcu splacat...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Maxx787 » 25. Dec 2014 18:15

stavebne naklady su na cely projekt, ale to je len cena toho postavenia, a tych 150 mega to su splatky na 30 rokov (v predbeznom oznameni to je aj napisane ako 360 mesiacov) a to potom vychazdza na 4,5 mld €...co je najvacsia zlodejina na SK. cize 3 mld € by bola udrzba, uroky, a naplnene kesene.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 25. Dec 2014 18:44

Andrej napísal:EK by ani pri zahrnuti BA do regionu Z Slovenska neprispela vyraznou ciastkou na D4+R7, kedze vyska investicie je podobna s vyskou celkoveho prispevku z fondov na cestnu infrastrukturu a eurofondy sa musia do regionov rozdelit aspon do istej miery rovnomerne (zapad vs. stred a vychod SR). Mohol by sa z toho financovat max. 1-2 useky, co by bolo k nicomu, kedze stavba ma zmysel iba ked sa postavi komplexne.

Splatka 150 mil. e rocne su vsak absolutne prestrelene naklady. Mohli by sme sa poucit z PPP2 a snazit sa tuto ciastku maximalne znizit:
1. Rozumnou dobou vystavby, nie extremne prisnymi terminmi
2. Rozumnymi podmienkami pri udrzbe - aj pri tak dolezitej stavbe nie je nevyhnutna 99,9% dostupnost
3. Po 30-tich rokoch by mal koncesionar odovzdat zrekonstruovanu stavbu, ale pocas koncesie to nemusi byt najultraluxusnejsi usek v celej Europe, ako PPP2
4. Vyuzit aktualne, historicky najnizsie urokove sadzby na financovanie
5. Nevyhadzovat uchadzacov pre hluposti (je naivne si mysliet, ze tu nebudu machinacie, ale mala by byt podstatne vyssia kontrola zo strany medii a verejnosti).


Standardna blavacka logika. Kedze EU by nam nepovolila naliat vsetky EU peniaze do BA, tak zadlzime cele Slovensko este 5-nasobne viac cez PPP a potom budeme este 30 rokov vykladat ako na dostavanie R2 a R7 nie su peniaze. Do Blavy potom pride hromada novych investorov a v "zaostavajucich" regionoch si blavacke gorilky budu zriadzovat "socialne podniky" a plakat, ako na nich doplacaju...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 25. Dec 2014 19:07

Protirecis si, pretoze R7 je sucastou projektu v dlzke 32 km ;-) A spojnica vychod-zapad sa predsa stavia zo spominanych eurofondov :-)

Ked potrebujes investovat 3 mld. e a vo fondoch mas len 1,5 mld. e, najlogickejsie je vyuzit PPP formu tam, kde je vynosnost najvyssia. A do BA nepridu novi investori, len tie existujuce firmy budu mat vyssiu efektivitu pre kratsi cas straveny v zapchach, co v konecnom dosledku opat pozitivne pociti cela SR. Dalsim faktom je, ze aj keby si mal postavenu spojnicu zapad-vychod (jedno, ci juznou alebo severnou vetvou), darmo sa za 3 h dostanes z KE do BA, ked v BA stravis dalsiu hodinu v zapche, takze je potrebne vyriesit aj BA.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod i15 » 25. Dec 2014 19:20

súbežne sa pripravujú aj obchvaty PO a KE, takže nie je dôvod závidieť
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 25. Dec 2014 20:01

Plne súhlasím s Andrejom. Presne, obchvat BA potrebný, tak ako aj obe spojenia východ - západ.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 25. Dec 2014 20:52

Slovensko si na 30 rokov nepoziciava, najviac na 15 rokov, takze cenu 30-rocneho financovania je tazko odhadnut, ale ak by to povezdme dalo niekde okolo 3,5 % (rough guess, pozn. kratsie financovanie je znacne lacnejsie), tak sa pri sume 1,5 mld. eur bavime o splatke asi 80 mil. eur rocne, ak by sa to financovalo cez stat. (Pozn. kazde percento uroku navyse je cca 10% na splatke). K tomu este treba nieco priratat za udrzbu, to neviem odhadnut, mozte niekto skusit.

Stat este usetri niektore rizika poistneho typu suvisiace s udrzbou, napr. zosuvy, zaplavy a pod (ale to sa zrejme bavime radovo iba v stovkach tisícov az jednotkach milionov). Ale na strane investora su rizika navyse, ktore si zrejme zohaldni v cene a ta suma sa preto zrejme navysi (napr. ze stat nebude riadne splacat, ze legislativa nebude stabilna a pod.).

A s Andrejovymi pripomienkami, samozrejme, suhlasim. Nevidim dovod, aby sme si tu priplacali za vyssiu dostupnost ako mame u bežných "statnych" diaľnic.
Naposledy upravil ecce dňa 25. Dec 2014 20:59, celkovo upravené 1 krát.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod robertko » 25. Dec 2014 20:53

Obchvat Blavy je potrebny ale ak sa lepsie pozriete na scitanie dopravy - tak smer TT->BA cca 80000 (vozidiel za den) BA-ČR - 60000; BA - JUH 20000 to jasne značí že hlavný ťah je TT-ČR a nie TT-JUH ... a mi ideme stavať južnú spojku. už to vidím ako si tranzit reže zachádzku ( 13km) ... jediné schodné riešenie je R7 ( tá môže byť aj celá za tie splátky ) a D4 sever nie juh ...
zápchy sú v každom meste počas špičky a nejaký obchvat to nevyrieši ak nebude zameraný na hlavný tranzit ...
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Sentilj » 25. Dec 2014 21:53

robertko čo som si všimol tak túto skutočnosť v médiách nikto nevytiahol.
D1 vnútorný obchvat môže neskôr nabrať kontúry nerozšíreného obchvatu Budapešti s lotériou, či Ťa zdrží len pohyblivá kolóna alebo x-minútové zdržanie. Takže najkratšia cesta nemusí byť nutne najrýchlejšia, a pri započítaní 13km pri rýchlosti 130kmh-OA/90km-TIR to tabuľkovo nie je zlé, napr. moji kolegovia zo strany SC-GA môžu na Patrónku cestovať via D4+D2, "výhľadovo" sa Lafranconi stane novým Prístavným mostom a.k.a. neuralgickým bodom, kde už nebude stačiť len prestriekanie na 3 pruhy, zjazdy dole z Pr.Mosta nikdy neboli výrazne problematické, kdežto na Lafranconi sa vytvorí zápcha kvôli nízkej kapacite výjazdu Ml.Dolina. Neviem sa dočkať D4ky, ani nie tak kvôli zrýchleniu, ako skôr aký bude mať reálny efekt na ba dopravu ako takú, možno vyskočia aj nateraz bezprobléové miesta.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 25. Dec 2014 22:06

Ja som inak tiez zvedavy, co to spravi napriklad s Bajkalskou.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Peterman » 25. Dec 2014 23:21

Ak sa vstup rozloží medzi Bajkalskú a Prístavnú tak by to nemuselo byt az take zle. Len podla riešenia napojenia prístavnej na R7 to nebude az take priame, najmä smerom do mesta sú tam 2 kruháče - tento smer bude silno vyťažený, asi by to chcelo priamy zjazd, vetvu bez prechodu cez KO. Smer z Prístavnej na R7 von z mesta je lepšie poriešeny, je jednoduchší, i ked je tam prechod cez 1 KO, ale tam by mohla byt tiež priama vetva.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 26. Dec 2014 03:04

No, necakam, ze uznate, ze pri financovani dialnic by nemala byt BA protezovana, vsak ked je aj pri vsetkom ostatnom. Len aby sa ale na nic nezabudlo, len pripomeniem, ze existuje aj normalne PPP, kde investor na svoje riziko stavbu postavi a potom to cez mytnice splacaju ti, ktori ju pouzivaju. Ale, ako vsetci vieme, blavaci nie su ochotni platit ani standardne nalepky za najhustejsiu dialnicnu siet, ktoru v BA maju, tak preco by mali platit za predrazeny obchvat c. 2 (kedze na obchvat c. 1, cez mesto, sme sa im uz raz poskladali). ;-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod pohodak » 26. Dec 2014 08:46

a hlavny zabavac fora DrXenon je v akcii aj cez vianoce, boze ze si aspon tie 3 dni nevies dat pokoj :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod robertko » 26. Dec 2014 09:55

Sentilj napísal:robertko čo som si všimol tak túto skutočnosť v médiách nikto nevytiahol.
D1 vnútorný obchvat môže neskôr nabrať kontúry nerozšíreného obchvatu Budapešti s lotériou, či Ťa zdrží len pohyblivá kolóna alebo x-minútové zdržanie. Takže najkratšia cesta nemusí byť nutne najrýchlejšia, a pri započítaní 13km pri rýchlosti 130kmh-OA/90km-TIR to tabuľkovo nie je zlé, napr. moji kolegovia zo strany SC-GA môžu na Patrónku cestovať via D4+D2, "výhľadovo" sa Lafranconi stane novým Prístavným mostom a.k.a. neuralgickým bodom, kde už nebude stačiť len prestriekanie na 3 pruhy, zjazdy dole z Pr.Mosta nikdy neboli výrazne problematické, kdežto na Lafranconi sa vytvorí zápcha kvôli nízkej kapacite výjazdu Ml.Dolina. Neviem sa dočkať D4ky, ani nie tak kvôli zrýchleniu, ako skôr aký bude mať reálny efekt na ba dopravu ako takú, možno vyskočia aj nateraz bezprobléové miesta.


Ja som to napísal že zápchy budú proste vždy počas špičky takže jednoducho si to počas špičky nebudú rezať "cez mesto" a pre tranzit tých 13 km nie je o čase ale o peniazoch

jednoducho sa obchvat BA neoplati lebo uz by sme ho mali davno postaveny sukromnikom a vyberal by si myto sam ....
a cele SVK sa nebude predsa skladat na jedno mesto ... tych 130 mega za rok je 90 € na rodinu dlh + 50 € na diaľničnú ak chcem po nej jazdiť !!!

JA to už dlhšie stále píšem keď idem cez Blavu tak si cestu naplánujem tak aby som nešiel od 6-9 a 15-17 a nikdy som nemal problém prejsť bez zdržania .

Viac by pomohlo rozšírenie prístavného mosta čo by vyšlo na cca max 100 mil € . To je jediné kritické miesto pri prechode cez BA .
Takže stále sme na mieste kde sa oplatí stavať iba štátu ...

A ako čerešničku MinDop stále vraví že po obchvate bude jazdiť 110 000 áut denne ale to môžu iba snívať pretože tranzit je možno max 20 000 to je aj jeden z dôvodov prečo to nechce EU dovoliť . veď keby každé mestečko s max 500 000 obyvateľmi v EU chcelo teraz obchvat lebo Blava má ... EU nikde ani nikdy nepovedala že to nepreplatí kvôli bohatému regiónu ale nieje veľmi ochotná to platiť prečo asi ... v EU sú skutočný socialisti kde viac hľadia na vyrovnanie rozdielov ako na zvyšovanie
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Sentilj » 26. Dec 2014 10:11

robertko v zásade som chcel napísať to isté - D4 síce pomôže BA, bude to ale veľmi veľmi drhé zlepšenie len kvôli 20%-tám, čo možno prvých 5-10 rokov pomôže, ale aj táto kapacitná pomoc sa raz vyčerpá. D4 je síce prezentovaná ako systémové riešenie, ale je to skôr projekt typu "keď už nič iné nemáme pripravené, postavme aspoň toto". Viac by pomohlo skapacitnenie prieťahu BA na 3+3 komplet aj s Pr.Mostom čo by stále vyšlo lacnejšie + investície do sev.tangenty, MÚK križovatiek na hlavných ťahoch (ako výrazne by pomohla na BajkalskáxTrnavskáxVajnorská...) a ďalšie investície do P+R na hlav. vstupoch, zlepšenie MHD - toto všetko sú investície, ktoré sú svojím efektom trvanlivejšie než D4. Ale už opakujem to, čo tu bolo x-krát spomenuté, a zase na druhej strane D4 je DIAĽnica, takže by nemala slúžiť ako náhrada 25-ročného systémového neriešenia vnútromestskej dopravy.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mb1000 » 26. Dec 2014 10:55

Obchvat D4 (+R7) nebude len o tranzite, bude znacne vyuzivany aj lokalnou dopravou pre dopravenie sa na ten spravny vstup do mesta a slehy budu pocas dochadzania do prace aj tam. Podla mna najvacsi zahul na D4 bude na casti Raca/Ivanka(/Vrakuna), vsetky tie auta valiace sa teraz okolo Vajnor (z Pezinka atd.) sa budu radsej sypat okolo BA, ak nerobia priamo v Raci. V BA je celkom rovnomerne rozmiestnenie cielovych bodov (praca, sluzby, urady, sklady, atd.), takze v inkriminovanych hodinach bude aj obchvat plny dochadzajucich. Reci o tom, ze ludia budu radsej setrit a nepojdu par km po obchvate v okoli BA neplati, tu v regione BA maju ludia peniaze ktore bez problemov minu na pohodlie dochadzania do prace. Mozno sa mylim, ale podla mna nebude obchvat prazdny, myslim ze bude plny.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod pohodak » 26. Dec 2014 12:41

robertko napísal: JA to už dlhšie stále píšem keď idem cez Blavu tak si cestu naplánujem tak aby som nešiel od 6-9 a 15-17 a nikdy som nemal problém prejsť bez zdržania .


tak to ti uprimne pogratulujem, lebo zapchy su kazdy jeden den 6:30-10:00 a poobede 15:00-18:30...a to sa nebavime o tom ze sa na D1 stane nejaka buracka a v prdeli je cele mesto...toto su "statistiky" ala devil ktory sa nikdy nezdrzal pod strecnom :lol:

robertko napísal: tych 130 mega za rok je 90 € na rodinu dlh + 50 € na diaľničnú ak chcem po nej jazdiť !!!


co je samozrejme diametralne odlisny pripad ako PPP na R1 kde netroluje nikto :roll:

robertko napísal: Viac by pomohlo rozšírenie prístavného mosta čo by vyšlo na cca max 100 mil € . To je jediné kritické miesto pri prechode cez BA .


tam by sa musel stavat komplet novy most vedla aktualneho (jedine ze by si odstavil sucasny most a zacal ho rozsirovat a to by cela doprava v BA zdochla okamzite) + X mimourovnovych krizovani s tymi XYZ cestami na oboch stranach dunaja a to za 100mega nepostavis ani z bozej vole

robertko napísal: EU nikde ani nikdy nepovedala že to nepreplatí kvôli bohatému regiónu ale nieje veľmi ochotná to platiť prečo asi


tak toto mi prosim ta podloz nejakymi dokazmi, kde vy chodite na tieto kraviny stale :roll: hore to andrej vysvetlil myslim dost jasne, ale kto nechce nepochopi

s cim sa neda nesuhlasit je to co napisal sentilj a sam som tu podobnu myslienku prezentoval viac krat, za tie iste peniaze sa da v meste spravit radovo iny efekt ako bude D4, ktora co-to poriesi ale BA nespasi, tu ide bohuzial o privelke lakadlo najvacsej zlodejiny v historii tejto republiky :(
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 27. Dec 2014 13:31

no fakt, otvorim to tu a vidim cez 100 prispevkov, asi poniektori mali pod stromcekom prazdno... :lol:

vyzera to asi na taku zlodejinu ako PPP2. o nieco viac km a o nieco drahsie. nesuhlasim s DrX, eurofondov nie je dost ani inde takze na taketo velke projekty by sa nemali pouzit. M0 okolo BP sa naozaj financuje z fondov lenze tam stat postavil kopu dialnic za vlastne alebo prave cez PPP, my fakticky okrem PPP2 staviame len z fondov. a bez toho zeby som PPP2 obhajoval mam za to ze dnes by sa nestavala R2 pri ZV lebo fondy by neostali.

Slovensko si na 30 rokov nepoziciava, najviac na 15 rokov, takze cenu 30-rocneho financovania je tazko odhadnut, ale ak by to povezdme dalo niekde okolo 3,5 % (rough guess, pozn. kratsie financovanie je znacne lacnejsie), tak sa pri sume 1,5 mld. eur bavime o splatke asi 80 mil. eur rocne, ak by sa to financovalo cez stat. (Pozn. kazde percento uroku navyse je cca 10% na splatke). K tomu este treba nieco priratat za udrzbu, to neviem odhadnut, mozte niekto skusit.


http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... itazstvom/

Štátni diaľničiari totiž majú každý rok na údržbu k dispozícii približne 40 miliónov eur, pričom sa v súčasnosti starajú o 580 kilometrov diaľnic a rýchlociest. V priemere tak udržiavanie kilometra štvorprúdovky stojí 68-tisíc eur ročne.

cize za 60 km asi 4 mil. rocne. cize asi by bolo najlepsie zobrat si normalny uver a postavit aj ked to trochu pokazi "svate" makroekonomicke ukazovatele.

Ale už opakujem to, čo tu bolo x-krát spomenuté, a zase na druhej strane D4 je DIAĽnica, takže by nemala slúžiť ako náhrada 25-ročného systémového neriešenia vnútromestskej dopravy.


to snad ani nikto netvrdi. a myslim ze tranzit do ciech cez mierovu senecku ani nie je taky extremny. od TT sa jazdi cez bielu horu, od madarska po D2, VW je zapadnej strane BA. tranzit do AUT a HU je vyznamny. je to len o tom ci treba mat dialnicu pre ten objem aut ktory po nej pojde alebo netreba. podla mna PPP dialnicu urcite netreba, normalne financovanu D za normalnu cenu na tu intenzitu asi ano.

tak to ti uprimne pogratulujem, lebo zapchy su kazdy jeden den 6:30-10:00 a poobede 15:00-18:30...a to sa nebavime o tom ze sa na D1 stane nejaka buracka a v prdeli je cele mesto...toto su "statistiky" ala devil ktory sa nikdy nezdrzal pod strecnom :lol:


ale ked ti buracka na dialnici urobi to co urobi je naozaj o tom ze mesto okrem petrzalskej elektricky nema potuchy ako a co riesit a ma dezintegrovanu dopravu.

Protirecis si, pretoze R7 je sucastou projektu v dlzke 32 km ;-) A spojnica vychod-zapad sa predsa stavia zo spominanych eurofondov :-)

Ked potrebujes investovat 3 mld. e a vo fondoch mas len 1,5 mld. e, najlogickejsie je vyuzit PPP formu tam, kde je vynosnost najvyssia. A do BA nepridu novi investori, len tie existujuce firmy budu mat vyssiu efektivitu pre kratsi cas straveny v zapchach, co v konecnom dosledku opat pozitivne pociti cela SR. Dalsim faktom je, ze aj keby si mal postavenu spojnicu zapad-vychod (jedno, ci juznou alebo severnou vetvou), darmo sa za 3 h dostanes z KE do BA, ked v BA stravis dalsiu hodinu v zapche, takze je potrebne vyriesit aj BA.


kusok R7 v dlzke 32 km bude sucastou nejakej velkej spojnice o x desiatok rokov. toto je riesenie lokalky tak ako ZA megatunely. ako som uz parkrat napisal mala to byt velmi kvalitna 2x2 cesta I. tr. ake snad nie je v 21. st. problem naprojektovat.

to ze sa BA ulavi pociti ten kto tadial prejde, efekt na znizovanie reg. rozdielov je zanedbatelny. hlavne pokial mas useky kde sa jazdi 70 a menej nikto neriesi ze co ak bude pred BA kolona. opakujem, za rozumneho financovania som za D4.

DrX si protireci ale ty pises standartne hluposti. najvacsia je ze najlogickejsie je vyuzit PPP formu tam, kde je vynosnost najvyssia. tu ide len o to aby stat nezvysoval dlh a postavil dialnicu bez fondov ale inac bude splacat tazke miliony a nebude sa vyberat priame myto tak aj tento projekt nie je o tom ci je vynosnejsi ako iny projekt alebo nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod jarino » 27. Dec 2014 19:52

Tiež sa mi zdá rozumnejšie zobrať úver ako to stavať cez PPP na slovenský spôsob a platiť niekoľko rokov.
Podľa mňa magistrát nemá potuchy ani ako a čo s petržalskou električkou. Som zvedavý, či to stíhnu a ak nie, tak čo budú robiť...
Mne stavba R7 ako takej nevadí(keď staviame na Skalitom...), len by som rozmýšľal, či v rámci PPP tam je nutný úsek Dunajská Lužná-Holice.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 27. Dec 2014 21:20

devil PPP prave eurostat po novom (od cca 2011 - 2012) zapocitava do dlhu :)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 28. Dec 2014 08:10

Ste zabavni. Pociatek, ako kazdy slovensky minister dopravy, si musi postavit (alebo minimalne naplanovat) svoj pomnik vo forme dialnice do svojej garaze (alebo k mamicke/babicke). Smola je, ze Pociatek je blavak, a tak to bude o trocha drahsie, ale v principe sa nic nemeni.

PS: najzabavnejsie je, ked tu Andrej vypusti blud, ze "Protirecis si, pretoze R7 je sucastou projektu v dlzke 32 km ;-) A spojnica vychod-zapad sa predsa stavia zo spominanych eurofondov :-) ". Ked uz opomeniem, ze z tej vety sa neda vyjst, neviem ako cokolvek, co si napisal, ukazuje protirecenie protirecenie v poziadavke, ze dialnice v BA sa maju stavat z rovnakeho balika financii ako tie na zvysku Slovenska a nemaju byt dialniciam na zyvsku Slovenska nadradene (teda, ze dialnice v regionoch sa odsuvaju, lebo na to financie nie su, ale do Blavy nie je problem naliat miliardy, lebo tam "treba")?

Ale matematika je jasna. Eurofondy dojime do ZA, statny rozpocet do BA, a rozvoj ce.eho (***)Slovenska je bezproblemovo zabezpeceny. No ale, VUD mal k Smeru vzdy blizko, takze od "nezavislych odbornikov" ako Andrej a Jano1 ani ine vyhlasenia nie je dovod ocakavat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 28. Dec 2014 12:18

eric987 napísal:devil PPP prave eurostat po novom (od cca 2011 - 2012) zapocitava do dlhu :)


Pri PPP sa hodnotia tri rizika
- riziko vystavby - ze to bude dobre postavene
- riziko dostupnosti - ze to bude dostupne (udrzba)
- riziko dopytu - ze tam bude chodit dost aut (napr. ak sa to splaca z myta)

Ak sujromnik znasa aspon dve rizika (v nasom pripade prve dve), tak sa to dlhu nerata. Korektnejsie by to podla mna bolo hodnotit podla tretieho.

--

Osobne si myslim, ze zaciatok R7 je potrebny. Co sa tyka D4, pomoze, ale ci sa vyplati ta cena, to neviem. (Stat tvrdi, ze R7 bez D4 nepomoze, neviem posudit.) Tunel Karpaty (ktory sa vsak urcite tak skoro stavat nebude), sa mi zda zbytocne blizko Bratislave, ak to ma byt pre tranzit - urcite by som prinajmensom zvazoval ako alternativu Malacky-Pezinok-Senec.

Ci to bude zlodejina, uvidime pri otvarani obalok. 150m by bolo strasne vela, 100m by by som za neferove nepovazoval, ak vdaka tomu postavime obchvat o 5-10 rokov skor. Samozrejme, za predpokladu, ze nebude prazdny, co sa trosku pri D4 bojim, keze v BA bude asi vacsina dopravy cielova ci startovacia. Ale snad sa mylim.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.