PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Laky » 18. Mar 2016 10:38

Kolajova doprava v meste by bola fajn ale postupom casu uz ani nebude miesto kadial ju viest. Ked nevedia ani zastavky na vlaky vybudovat ako by sa budovali kolaje? V BA bol uspech 3 km elektrickovych tras. Eurofondy pre BA resp bratislavsky kraj su problem. Ak nebude novy most cez Dunaj tak ten pristavny most raz uzavru a to len bude sranda. Na trhu su lacne peniaze, namiesto toho aby sa o zivot stavalo, tak sa furt len caka a spekuluje. Tuto vladu nam bol cert dlzny. Som zvedavy kedy preniknu prve informacie o D4 a R7, co bude dalej. Ale ked uz vtaciky spievaju, asi tomu obchvatu zvoni umieracik. Presov stoji, Kosice stoja, na severe sa tiez nic nedeje. Co tam vlastne robia??? Uz si napamätam kedy sa naposledny nieco podpisalo.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 18. Mar 2016 10:41

Ano, mozete snivat, ziadne projekty na znizenie automobilovej dopravy nie su pripravene, eurofondy na najblizsie roky su rozdelene, navyse ministerstvo dopravy moze relevantne poukazat, ze podobne projekty by mali vychadzat z iniciativy samospravy, ktora sa maximalne zmohla na chaby pokus spoplatnenia parkovania. Cim to je, ze je lahsie u nas dotiahnut miliardovy megaprojekt ako viacero mensich a podstatne lacnejsich, ktore by dokopy priniesli viac efektu? To sa samozrejme nepytam vazne.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 18. Mar 2016 11:58

R7 pôjde za každých okolností, otázne v akej podobe. Vyrieši aj bez D4 veľa vecí:
- prerobí sa zastaralá križovatka pod prístavným mostom
- nový JV vstup do mesta mimo zastavaných častí, ktorý by sa dal vyriešiť aj inak (Svornosti komplet 4 pruhová), ale to by bolo to na veľmi dlho (lebo Bratislava, výkupy, zmeny križovatiek...)
- obchvat Rovinky, Dunajskej Lužnej, Šamorína a Báču (prve 3 sú absolutly must)
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Laky » 18. Mar 2016 12:04

R7 sa napoji na kvazi novu krizovatku pod pristavným. privedie tam tie auta a co dalej? Ti co pojdu do Petrzky zase len v zapche, ti co do mesta zase len v zapche. Treba rozsirit pristavny most resp postavit dalsi bud vedla neho ak nebude ten obchvat ale to je na dlhe roky. Takze sa podla mna nic nevyriesi, len auta budu stat v kolone blizzsie k BA na R7. Radsej treba novy most ako taketo nedotiahnute riesenia. A tranzit pojde dalej cez mesto. Staci jedna porucha na pristavnom moste a je vymalovane. A pristany most sa asi nikdy neopraví.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 18. Mar 2016 12:22

Celý problém samotnej R7 je v tom, že absolútne zablokuje D1 a tým pádom ešte viac celé mesto. Celkový efekt zo samotnej výstavby R7 bol vyhodnotený ako negatívny.

Po najnovšej zmene OPII by už bolo možné financovať z fondov EÚ aj D4, ale treba sa potom zamyslieť nad tým, ako zafinancovať potrebné stavby ciest I. triedy či tendre na D1/D3, ktoré tiež riešia značné problémy (Prešov, Čadca).

Nikto netvrdí, že R7/D4 vyrieši všetky problémy, ale mala by byť súčasťou riešenia dopravy v BA pre odklonenie tranzitu a diverzifikáciu prístupov do mesta. Ak teraz odmietneme podpis zmluvy, budeme to musieť postaviť v budúcnosti a za nepomerne vyššie náklady.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 18. Mar 2016 12:26

Ano tak isto ako stoja v zapche vacsinou az v Blave ti od Mostu, Senca, Trnavy, Jura, Stupavy a Malaciek. Ti co idu od DS stoja uz za Samorinom.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Laky » 18. Mar 2016 12:33

Ano mjk teraz budu stat v BA vsetci :) Keby bola dobra kolajova doprava mohli by sme sa vykaslat na obchvat. Lenze kolajova doprava nikdy poriadna nebude. Kazdopadne trebalo by spavit obchvat aj s tunelom KArpaty a vtedy to vyhodnotit.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 18. Mar 2016 12:37

JV Slovensko a velke casti Bratislavy Vrakuna a Podunajske Biskupice trpia nedostatocnou priepustnostou ciest. Hradska, Popradska a Slovnaftska maju najviac prekorecenu kapacitu zo vsetkych ciest v Blave. Keby toto bolo vyriesene, nikto by neplakal za R7, aj ked je to asi najlepsie riesenie a najblizsie k realizacii.
Naposledy upravil mjk dňa 18. Mar 2016 12:39, celkovo upravené 1 krát.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mb1000 » 18. Mar 2016 12:39

Ak sa to nepodpise za sucasnych podmienok, potom to bude cele len vysmech. Oddalujme riesenia, prestupujme na mieste a vymyslajme somariny a potom nikdy nic nevyriesime.

Podpisat, postavit. A dalej riesit dopravu v BA, nezastat a nezaspat.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 18. Mar 2016 12:57

ono keby sa rozumne rozmyslalo (ano viem sci-fi) a bratislava a okolie by dostalo pevne alokovanych 60 mio euro rocne na dopravne projekty, tak to vyriesi daleko daleko viac ako D4 aj R7, resp R7 by sa z toho krasne vedela zafinancovat a aj dolezite stavby pre MHD
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 18. Mar 2016 12:59

aquila, uplna pravda. Zial, v nasich podmienkach len sci-fi a budme radi aj za tu D4/R7, ktora to aspon ciastocne zmierni.

mjk napísal:Ano tak isto ako stoja v zapche vacsinou az v Blave ti od Mostu, Senca, Trnavy, Jura, Stupavy a Malaciek. Ti co idu od DS stoja uz za Samorinom.

Po vybudovani samotnej R7 by ti, co idu od JV stali sice blizsie pri BA, ale smery od SC, TT, Jura by stali ovela dlhsie. Maly prinos pre JV, velke komplikacie prakticky pre vsetkych ostatnych.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod tondiego » 18. Mar 2016 16:39

Problemom je vraj hlavne novy dialnicny most cez Dunaj. Pretoze aj vo svojej najlacnejsej alternative (nulova architektonicka hodnota) je prilis drahy a politicky nema velmi velku hodnotu. Na R7 tlaci predovsetkym MOST, podporovany aj samospravou, ktora tiez vidi hlavny vyznam v R7 - auta nebudu stat v dedinach, ako je to teraz. To, ze bez D4 to Bratislave nepomoze ani trochu, je momentalne podruzne. Navyse po prehodnoteni a skrateni useku D1 Hubova - Ivachnova na D1 Likavka - Ivachnova sa zrejme uvolnia aj nejake EU fondy, aj ked toho nebude vela, ktore zrejme pojdu prave na R7.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod jarino » 18. Mar 2016 18:52

Super, ak tak rozhodnú, cez RK sa budeme terigať ešte 5 rokov. Ak sa nezmení trasovanie Turany - Hubová, tak to ani nemá zmysel. Ak PPP, ideálne by bolo postaviť aj železničný tunel resp. variant Veľká Fatra. Aha, tak ďaleko sme v tejto krajine predpokladám ešte nedošli...
Ja si myslím, že práve ten most tam zmysel má, včera som si to vyskúšal ráno aj večer. Nezávidím, včera to vďaka havarke dalo dokopy orientačne aj cez 45 minút, alternatíva cez mesto vyzerala ešte horšie. A to chvalabohu ešte neboli ďalšie väčšie búračky, lebo niektorí jazdia ako idioti...
Ak sa niečo vyvŕbi na Prístavnom moste, tak to bude zaujímavé. Potom som zvedavý na rozhodnutia. Je pravda, že D4 moc nepomôže, to si myslím od začiatku, tak isto ani R7, ale bez toho mosta to môže byť zaujímavé o pár rokov.
Ak nebudú zásadné zmeny, ktoré by mali zmysel, tak to nech radšej rovno od tých zamýšľaných zmien upustia.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Vlados » 18. Mar 2016 22:21

tondiego napísal:Problemom je vraj hlavne novy dialnicny most cez Dunaj. Pretoze aj vo svojej najlacnejsej alternative (nulova architektonicka hodnota) je prilis drahy a politicky nema velmi velku hodnotu.

Najhodnotnejšie na celom projekte je práve most cez Dunaj. To, že sa upravil z 3+3 na 2+2 tak ho značne zlacnilo.
R7/D4 privedie do BA viac áut. Pokiaľ nebudú na vstupy do BA umiestnené P+R a pritiahnutá kolajová MHD k P+R a ku plánovaným žel. zastavkam dovtedy sa situácia v BA nezlepší. Do 2020 sa plánuje len dokončenie električky v Petržalke a rekonštrukcia existujúcich tratí, t.j. žiadne predĺženie. R7/D4 BA ublíži viac ako nulový variant.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod mjk » 19. Mar 2016 02:07

Na obrázku http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=32694&sk=t&sd=d&st=0 by som chcel poukázať, že najvyťaženejšie komunikácie v Bratislave sú prístupy z JV (všetky prekračujú Malý Dunaj):
184 % - Hradská
162 % - Svornosti / 140 % - Popradská
126 % - Slovnaftská
Medzi ne sa dostal Prístavný most so 129 %.
Z tohto pohľadu minimum z PPP pre Bratislavu a okolie vidím R7 Prievoz - Dunajská Lužná (preťažené JV vstupy) a D4 Ketelec - Jarovce (preťažený Prístavný most).

Aj samotná R7 pomôže Bratislave, pretože Podunajské Biskupice a Vrakuňa sú tiež Bratislava. Preťaženie Bajkalskej kvôli R7 by som nepreceňoval, pretože ako sa teraz používajú všetkhejV vstupy, tak sa budú používať 4 a doprava sa rozloží. Plus pribudne plynulý zjazd na Prístavnú.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 20. Mar 2016 10:34

presne, gagarinova ostane mestskej doprave a bajkalska viac pre cezpolnych. bude to neporovnatelne lepsie. ohladom kolajovej dopravy, kde je elektrifikovana dvojkolajova trat, smerom na samorina DS alebo smerom na SC ci PK ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 21. Mar 2016 08:43

Z nasledujúcich dovodov je krajne nepravdepodobne, zeby vlada dobrovolne zastavila PPP D4/R7
1. Vykupene pozemky za stovky milionov
2. Naklady na pripravu tendra v miliónoch
3. Ziadne pripravene alternativy
4. Splátky zacinaju najskôr v roku 2020
Napriek tomu je jasne, ze "nieco sa deje" problemy mohli nastat aj na strane vitazneho uchadzaca, alebo veritelov, ktory predbezne slubili financovanie.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod jozin z bazin » 21. Mar 2016 09:31

Ja si dovolim doplnit este jeden bod

5) hrozba medzinarodnej arbitraze (to plati ale iba v pripade, ze v momentalnom nicnerobeni nema vitaz tiez nieco na rovasi)
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 470
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 21. Mar 2016 09:39

ani jeden z tych bodov nema moc velky vplyv na rozhodnutie, vid aj zrusene PPP1 a PPP3 za radicovej vlady. pricom v tomto pripade este nie je ani len podpisana zmluva .. a to pri tych oboch vyssie spomenutych prikladoch uz boli podpisane zmluvy aj dodatky etc
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 21. Mar 2016 14:10

predchadzajuce PPP boli enormne predrazene a bola vizia ako to stavat aj inak (eurofondy). Nebodaj chcu sietkari stavat obchvat z rozpoctu a zaroven do dvoch rokov mat aj vyrovnany rozpocet? Nechat to tak - no niekto by musel tuho vysvetlovat preco sme len tak nakupili pozemky za stovky milionov, zaco by sa dalo postavit jedna nova nemocnica.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Laky » 21. Mar 2016 14:35

Tak mame ministra dopravy kym sa rozkuka prejde mesiac. Cize dalsi mesiac nic nove nebude :) Dalsi mesiac o tom budu rokovat, dalsi mesiac robit studie za tazke prachy a zrazu bude september :) Moze to dopadnut vselijako, my to nezmenime. Mozeme len cakat. Mame pomaly april a tento rok sa nic nevysutazilo a vsetko sa pekne vlece.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod DrX » 21. Mar 2016 15:52

MarosJan napísal:predchadzajuce PPP boli enormne predrazene a bola vizia ako to stavat aj inak (eurofondy). Nebodaj chcu sietkari stavat obchvat z rozpoctu a zaroven do dvoch rokov mat aj vyrovnany rozpocet? Nechat to tak - no niekto by musel tuho vysvetlovat preco sme len tak nakupili pozemky za stovky milionov, zaco by sa dalo postavit jedna nova nemocnica.


Aj tu je vizia ako stavat: R7 z rozpoctu / maleho PPP, D4 moze cakat. A to, ze vykupili pozemky, je len dobre. O 10 rokov by boli ovela drahsie. A medzi casom tam mozu zriadit docasnu krosovu drahu :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 21. Mar 2016 16:40

marosjan: to ze sa vykupili pozemky nie je na skodu veci, skor toto je klasicky problem pri stavbach, ze sa vykupuju az po funuse .. o nejakych stavebnych uzaverach sa ani neda hovorit na slovensku .. cize v tomto problem nie je

a co sa tyka D4, osobne si myslim, ze R7 ma zmysel a da sa aj cez eurofondy. a na D4 paradoxne je najcennejsi novy most, teda usek MUK jarovce - MUK ketelec .. lebo jedneho pekneho dna aj pristavny bude musiet byt komplexne rekonstruovany.

a tam si stojim za tym, ze by stacilo ho spevnit a urobi 3+3, uz len ciastone premlaovanie useku mierova - senecka naramne pomohlo .. fakt skoda, ze to miki vtedy pokaslal
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod eric987 » 21. Mar 2016 21:03

jozin z bazin napísal:Ja si dovolim doplnit este jeden bod

5) hrozba medzinarodnej arbitraze (to plati ale iba v pripade, ze v momentalnom nicnerobeni nema vitaz tiez nieco na rovasi)


Ak sa nemylim, obstaravatel nema kontraktacnu povinnosti voci vitazovi VO; ak by vsak bezdovodne odmietol podpisat zmluvu na zaklade vysledku VO, potom by vitaz akurat mohol zalovat obstaravatela o nahradu skody spocivajucej v preukazatelne vynalozenych nakladoch. Tu by vsak prichadzala do uvahy namietka obstaravatela, ze od pociatku tendra predstavitel jemu nadriadeneho organu (t.j. Pociatek ako predstavitel MinDop) vyhlasoval, ze zmluvu podpisu len vtedy ak sa preukaze jej vyhodnost. A studia sice vyhodnost preukazala, ale taku kostrbatu.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod MarosJan » 22. Mar 2016 09:27

Vykupene pozemky su problem, je to prilis vela penazi, ktore mohli byt investovane lepsie a zvysuju zadlzenost NDS. Ze by boli vykupene aj tak, len neskor? OK, ale mohli sme mat zato skutocne cesty, ktore by prinasali hodnoty, pozemky bez ciest neprinasaju nic, len oberaju stat o dan z nehnutelnosti, ktoru by platili predchadzajuci vlastnici.
MarosJan
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 21. Okt 2015 14:08

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.