PPP vseobecne

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Myslite si, ze pilotny projekt PPP na Slovensku bude uspesny? (Dialnica sa postavi v stanovenom termine)

Ano, podari sa
48
47%
Ano, ale budu velke problemy (predrazenie o vyse 50%)
38
37%
Nie, bude to uplny krach (CR)
17
17%
 
Celkový počet hlasov : 103

Odoslaťod mel » 25. Apr 2006 15:19

Na stranke http://www.highways.sk je opat novy uvodny text, ktory sa tyka prave PPP. Je tam kratka uvaha na temu NDS vs SSC a ci vobec PPP treba.

Ja osobne ho vidim ako prilis tendencny a zbytocny oproti inym textom, ktore sa na tej stranke objavili...

Moj nazor:
NDS vs SSC - nie je to jedno, kedze NDS je v podstate subjekt (a.s.), ktory podnika v oblasti vystavby a prevadzky dialnic ... teda je priamym konkurentom konzorcii, ktore by mali zaujem o PPP na tomto useku. Financovanie cez NDS je vlastne alternativou voci PPP, preto ma podla mna logiku, ak by toriesil niekto iny... ci prave SSC, to neviem posudit.

Potrebnost PPP:
Tu sa s JG rozchadzam v nazore, i ked ho na stranke nie je uplne jasne vyjadril, ale predpokladam, ze sa snazi vyjadrit nazor, ze PPP netreba. Ja tvrdim, ze PPP je alternativa, ktora moze a nemusi byt vyhodna, to zavisi od zmluvy. Prave v situacii, ktoru JG opisuje (prostriedky z EU na vystavbu dialnic) je podla mna velmi vyhodne robit tender na PPP, pretoze je jasne, ze existuje aj alternativa a preto je pravdepodobne, ze ponuky budu nizsie ako v pripade, ak by SR inu alternativu nemala...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Lenny » 27. Apr 2006 18:59

Vzorova koncesni smlouva :arrow:

http://www.pppcentrum.cz/res/data/003/000443.pdf

Obsáhlý dokument, kde jsou všechny možné ustanovení od výstavby po provoz, platby změny smlouvy atd. Měla by V ČR sloužit jako vtoz pro uzavírání smluv PPP, toto ještě není konečná verze, pořad se ještě upravuje.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 16. Máj 2006 20:07

Adaios, priama otázka na teba:

Podľa teba ide proces PPP v SR tak ako by mal ísť ? Ty osobne veríš tomu, že bude PPP úspešné v SR ? Je niečo, čo by si už dnes zmenil pri jednaní štátu s poradcom pre PPP a pri robení tendra atď. ?

Tvoj príspevok bude len tvojím názorom a myslím si, že nikto nie je na fóra viac oprávnený k tomuto čo napísať, než ty. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 16. Máj 2006 21:08

Dy napísal:Adaios, priama otázka na teba:

Podľa teba ide proces PPP v SR tak ako by mal ísť ? Ty osobne veríš tomu, že bude PPP úspešné v SR ? Je niečo, čo by si už dnes zmenil pri jednaní štátu s poradcom pre PPP a pri robení tendra atď. ?

Tvoj príspevok bude len tvojím názorom a myslím si, že nikto nie je na fóra viac oprávnený k tomuto čo napísať, než ty. :lol:


Dy,

reakcia na tvoju poslednu vetu :arrow:

Prave preto ze moj prispevok by bol mojim nazorom tak reagovat nebudem. Nie je to spravne aby som sa k tomu vyjadroval priamo ja ktory do toho vidim.

Ale nieco k tomu ako to funguje a preco tvoja otazka nie je presna :arrow:

1. Co je to uspech a co je to neuspech :?:

- uspech moze byt ze SR bude realizovat napriklad D1 cez PPP tak ako si to dohodne v zmluve - a aj ta moze byt vyhodna alebo nevyhodna
-neuspech moze byt ze by SR nerealizovala PPP vobec ale takisto to moze byt ze SR neziska za danu cenu to co by mohla ziskat

2. PPP a jeho uspech v SR :idea:

- nepresne zlozena veta pretoze PPP moze byt spokojne s tym ze v SR existuje a ze zarobi a naopak uspech to moze byt aj pre SR ze usetri financie na vystavbu napriklad D1

PPP moze byt uspesne v SR tak ako SR moze byt uspena pri pouziti PPP v SR.

3. Poradca pre PPP atd.

- existuje iba jeden poradca co ma vyhody aj nevyhody

Vyhoda je ta ze jeden poradca robi vsetko a pozna miestny trh. Nevyhoda je ta ze prave ked pozna trh zak to moze zneuzit pre svoj prospech. Riesenie je mat viac poradcov ale aj to je zbytocne pre dnesny globalizovany svet.

Mensia odpoved :arrow:

Nejde v SR PPP tak ako malo ist povodne. "Sprav trasu, Naprojektuj, Postav a Prevadzkuj a Daj statu". Dnes je viac tychto bodov limitovanych co moze znamenat ze PPP uz je znevyhodnovane ale nemusi to platit.


Niekde som cital (myslim ze to bol Johhan) ze PPP by v SR nemalo byt pretoze v strednej Europe sa nedari ... prave o dovod viac aby sa PPP snazilo ale zalezi hlavne na vlade.

Co sa mi nepaci je pristup :idea:

- MDPT nespolupracuje s NDS a uz vobec nie s MF aj ked je to jedna vladna strana SDKU. Tu je potom problem komunikacia a tu sa to zacina.

Poradca odporuca PPP a dalsie upravy ale ma rok 2013 pre spojenie krajiny BA-KE cez D1. Ale priamo MDPT obhajuje rok 2012 a samotny minister rok 2010 kym NDS az rok 2014. Komunikacia zlyhava. Vsetci sa tvaria ze idu volby ale toto nie je dobry signal - pretoze PPP je tu na 30 rokov a ked uz tu nie je zhoda tak je niekde chyba.

A hlavne stavebne spolocnosti dnes ukazuju na hlavne problemy pri vystavbe dialnic - vyvolane investicie sa nestratili, narastol ich vyznam. Problemy pri vykupe majetku, stavebny zakon je novy ale neuplatnuje sa stale dostatocne vyvlastnenie, hodnotu straca EIA atd. a dnes stavebne firmy hovoria roky 2012 - 2015 a to tiez o niecom hovori.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 12:16

Ministerstvo financií SR (MF) navrhuje v programovom období na roky 2007 až 2013 vyčleniť z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja určených pre Slovensko 15 % na tzv. inovatívne finančné nástroje a projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP). Predstavuje to sumu takmer 891 mil. eur. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4047
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jún 2006 17:33

EÚ súhlasí so súkromnou diaľnicou. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4192
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 20:40

Tak PPP asi nebude, čo je podľa mňa chyba min. čo sa týka úsekov medzi ZA a RK, podľa mňa dôjde znovu k odloženiu riešenia problémov. Žiadna vláda nemieni dávať ročne na tento úsek ročne sumu min. 8 mld. SKK, čím by dokázala naozajstný záujem o riešenie spojenia BA a KE cez D1.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 22. Sep 2006 23:54

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4981

zda sa, ze s PPP su problemy nielen v postkomunistickych krajinach, ale aj rakusko si po velmi dlhej dobe zaziva svoj velky dialnicny skandal ;)

dialnica A5 a jej PPP projekt je najvacsia statna zakazka od vzniku druhej rakuskej republiky.

a samozrejme vsetci pozeraju aj ako sa tento jednak pilotny a prestizny projekt vydari, ci sa bude s PPP pokracovat aj dalej.

cize aj tunak je vidno ake rizika su spojene s PPP. a to je na tom rakusko podstatne lepsie co sa pravneho statu, politickej kultury a korupcie tyka, ako na slovensko. cize zacinam byt hodne hodne skepticky voci PPP.

zda sa ze v stredoeuropskom regione sa nepodaril uspesne realizovat ziaden velky PPP projekt

hlavne je zaujimave, ze vsetky staty vo velkom krachli na velkych dialnicnych projektoch
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 23. Sep 2006 02:54

aquila napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?t=4981

zda sa, ze s PPP su problemy nielen v postkomunistickych krajinach, ale aj rakusko si po velmi dlhej dobe zaziva svoj velky dialnicny skandal ;)

dialnica A5 a jej PPP projekt je najvacsia statna zakazka od vzniku druhej rakuskej republiky.

a samozrejme vsetci pozeraju aj ako sa tento jednak pilotny a prestizny projekt vydari, ci sa bude s PPP pokracovat aj dalej.

cize aj tunak je vidno ake rizika su spojene s PPP. a to je na tom rakusko podstatne lepsie co sa pravneho statu, politickej kultury a korupcie tyka, ako na slovensko. cize zacinam byt hodne hodne skepticky voci PPP.

zda sa ze v stredoeuropskom regione sa nepodaril uspesne realizovat ziaden velky PPP projekt

hlavne je zaujimave, ze vsetky staty vo velkom krachli na velkych dialnicnych projektoch


Neviem po nemecky, s PPP nemám nič spoločné, ale:

funguje v Kanade, USA, Mexiku, Argentíne, ... Brazílii, ... Francúzsku, Španielsku, Portugalsku, Veľkej Británii, Írsku, ... Číne, Malajzii, Japonsku, Juhoafrickej republike, Botswanw, ... - krachli štáty, nie PPP. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 11:26

Nelze zapomínat na to, že pokud je PPP dobře nastaveno, je pro stát významným přínosem už v době výstavby. Podle studijního materiálu SFDI "Úvod do problematiky financování dopravní infrastruktury v ČR" může ekonomický přínos pro stát již v průběhu výstavby staveb dopravní infrastruktury dosáhnout až 56 % ceny stavebních prací (úspory snížením nezaměstnanosti + daňové výnosy). Proto bych k PPP nebyl tak skeptický jako ministr vážný (viz http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4999 ).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mel » 25. Sep 2006 12:17

Jaroslav Štemberk napísal:Nelze zapomínat na to, že pokud je PPP dobře nastaveno, je pro stát významným přínosem už v době výstavby. Podle studijního materiálu SFDI "Úvod do problematiky financování dopravní infrastruktury v ČR" může ekonomický přínos pro stát již v průběhu výstavby staveb dopravní infrastruktury dosáhnout až 56 % ceny stavebních prací (úspory snížením nezaměstnanosti + daňové výnosy). Proto bych k PPP nebyl tak skeptický jako ministr vážný (viz http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4999 ).


S tymto sa da len suhlasit ... podcenuje sa fakt, ze su to peniaze navyse do vystavby dialnic, teda, ze bude mozne okrem toho co do vystavby dava stat a EU cez NDS mat odfinancovane aj ine useky. Samozrejme dolezite je nastavenie financnych parametrov, najma penazne toky (cashflow), ako z mytneho tak aj od statu. Na to je potrebne sa trafit do efektivnej vysky mytneho tak, aby co najmensi podiel lezal na platbach statu. Tam je potrebne podla mna najprv spustit mytny system, aby existovala historia/statistika a analyza spravania vodicov (pomer vyuzivania spoplatnenych usekov atd). Potom by bolo mozne nastavit PPP zmluvy tak, ze by sa neplatilo tienove myto, resp. by sa platilo pausalne, nie doratanim na slpatku (a la slovenske PPP ako leasing). Vtedy by riziko mohol znasat prevadzkovatel PPP, teda by padlo riziko mozneho zapocitavania platieb do statnych vydavkov (z pohladu regulativy EU).

Momentalne je PPP na Slovensku este velkym otaznikom, mrzia ma vsak slova noveho ministra, tato vlada by minimalne mala pocitat s tym, ze PPP potrebuje iste prostredie a iste podmienky, ktorych minimalne priprave a by sa mala tato vlada venovat.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod aquila » 25. Sep 2006 12:22

pekne zhodnotene. ohladne mytne ja vobec ale vobec nechapem, preco ho chcu zaviest AZ v roku 2009, ked by to podla mna v pohode stihali aj v roku 2006. to co tam chcu preboha robit 2,5 roka ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 12:28

aquila napísal:pekne zhodnotene. ohladne mytne ja vobec ale vobec nechapem, preco ho chcu zaviest AZ v roku 2009, ked by to podla mna v pohode stihali aj v roku 2006. to co tam chcu preboha robit 2,5 roka ?


Legislatívny proces min. 1 rok.
Nastavenie parametrov min. 1/2 roka. Ide napríklad o cenu mýtneho z pohľadu: zavedenie mýta.

Na rok 2006 to nestíhal ani Prokopovič, tiež tvrdil, že najskôr rok 2007.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 25. Sep 2006 12:36

ja nehovorim o roku 2007, to je jasne. ale co tam chcu do roku 2009 robit ?

rok 2008 by mali s prehladom stihat!
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mel » 25. Sep 2006 14:35

aquila,

si napisal rok 2006, nie 2008, asi preto ... :)

inak co sa tyka mytneho systemu ... tam je treba spravit podobny "exercise" ako pri PPP, teda budes potrebovat minimalne nastavit rozumne vysku myta (a k tomu potrebujes kopec dalsich parametrov: pomer kamiony a osobne auta, intenzita, naklady na vyber podla systemu na jednotlivych usekoch ako v case spustenia systemu tak aj vyhladovo, teda jasny plan vystavby a spustania usekov - hlavne nadvaznych a commitment k plneniu, co moze byt ako sa ukazuje v slovenskej realite celkom problem) ... to bude musiet byt po nejakom case prehodnotene podla vysledkov. Na tom by realne mohlo PPP stavat nejake kalkulacie, minimalne ale potrebuje vediet zakladne parametre mytneho systemu.

Toto su teda zakladne body, preco podla mna by malo PPP u nas pockat. Nemusi, ale realne ziadny investor nepojde v nestabilnom prostredi investovat 1-2mld EUR. U nas to nestabilne prostredie je ... zmenila sa vlada a nic z toho co bolo neplati... toto su investicie, kde to stabilne prostredie musi byt 20 rokov a nie 4.

Preto by vlada mala dat jasne najavo, ze riesi tieto otvorene veci a nic lepsie sa pre PPP nemoze stat ... vyriesit otvorene veci a zastabilizovat prostredie.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 14:42

aquila napísal:ja nehovorim o roku 2007, to je jasne. ale co tam chcu do roku 2009 robit ?

rok 2008 by mali s prehladom stihat!


Napísal si rok 2006. :wink:
Mýto pre kamióny sa plánuje zaviesť pre kamióny na konci roka 2008, na konci jesene. :lol:

Nemusíš vždy nesúhlasiť s touto vládou. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mel » 25. Sep 2006 14:48

A este som zabudol jednu vec pre myto, ktoru treba doriesit: vazenie kamionov :)

aspon tu sa to pohne podla toho co povedal minister. snad coskoro.

ja este dodam moj sukromny pohlad k PPP (ktory sa meni ako postupuje situacia ohladom dialnicnej siete, penazi k dispozicii, stavu pripravy myta a inych veci):

Tunel Visnove a prilahle useky realne nema SR na to kapacity (financne) vzhladom k potrebam vystavby dialnicnej siete ... tu by PPP pomohlo rozhodne. Zaroven obchvat BA. Toto su useky, ktore su prilis drahe na moznosti rozpoctu aj vratane fondov EU a bez PPP na tychto usekoch sa bude musiet realne setrit inde.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 23:10

mel napísal:A este som zabudol jednu vec pre myto, ktoru treba doriesit: vazenie kamionov :)

aspon tu sa to pohne podla toho co povedal minister. snad coskoro.

ja este dodam moj sukromny pohlad k PPP (ktory sa meni ako postupuje situacia ohladom dialnicnej siete, penazi k dispozicii, stavu pripravy myta a inych veci):

Tunel Visnove a prilahle useky realne nema SR na to kapacity (financne) vzhladom k potrebam vystavby dialnicnej siete ... tu by PPP pomohlo rozhodne. Zaroven obchvat BA. Toto su useky, ktore su prilis drahe na moznosti rozpoctu aj vratane fondov EU a bez PPP na tychto usekoch sa bude musiet realne setrit inde.


Váženie kamiónov je extra problematika:

1. Nesmú sa vážiť na hraniciach s členskými krajinami EÚ.
2. Na váženie priamo na cestách chýba toto:
a) dostatok mobilných váh, dnes sú 2-3ks
b) odstavné plochy pre kamióny priamo pri cestách

V zahraničí sú mastné pokuty a okrem toho, keď sa to opakuje alebo firma nezaplatí pokutu a znovu je kamión prichytený, tak sa odstaví úradnou mocou a nastupuje výzva na zaplatenie pokuty pri raste o min. 250% a keď to nepomôže, dražba kamióna. Preto si nikto nedovolí mať preťažený kamión.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 22. Nov 2006 01:04

Vyzera to tak, ze PPP nakoniec nemusi byt vobec
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=31189#31189
A ako pozeram priamo v clanku na planovane financie na vystavbu dialnic, som veeelmi sklamany
2007 10,1 mld
2008 11,16 mld
2009 13,0 mld
:cry:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 22. Nov 2006 10:18

Andrej napísal:Vyzera to tak, ze PPP nakoniec nemusi byt vobec
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=31189#31189
A ako pozeram priamo v clanku na planovane financie na vystavbu dialnic, som veeelmi sklamany
2007 10,1 mld
2008 11,16 mld
2009 13,0 mld
:cry:


V tom sú už aj eurofondy :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pohodak » 22. Nov 2006 12:29

povedal by som ze su v tom bohuzial aj eurofondy, ved na rok 2007 je v SR 5.9mld + nejake uvery NDS...zbytok do tych 10 mld na rok 2007 zrejme budu eurofondy...obdobna situacia asi bude aj pre rok 2008 atd...

cize ziadny "rok papiera" 2007 a po nom "rok krompaca" 2008 takto nehrozi...a nebude nim ani rok 2009...komentar na highways.sk, ktory sa tam zjavil kratko po zverejneni programoveho vyhlasenia vlady bol zjavne bohuzial velmi blizko pravde :? :evil:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Dialniciar » 22. Nov 2006 12:41

pohodak napísal:povedal by som ze su v tom bohuzial aj eurofondy, ved na rok 2007 je v SR 5.9mld + nejake uvery NDS...zbytok do tych 10 mld na rok 2007 zrejme budu eurofondy...obdobna situacia asi bude aj pre rok 2008 atd...

cize ziadny "rok papiera" 2007 a po nom "rok krompaca" 2008 takto nehrozi...a nebude nim ani rok 2009...komentar na highways.sk, ktory sa tam zjavil kratko po zverejneni programoveho vyhlasenia vlady bol zjavne bohuzial velmi blizko pravde :? :evil:


Nádej zomiera posledná ... :?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 22. Nov 2006 12:46

v roku 2007 (scasti aj 2008) sa budu docerpavat "stare" eurofondy.

http://www.telecom.gov.sk/pk/062900/dolozka_fin.htm

ak sa "nove" zacnu cerpat od 2008 vychadza to na cca 10 mld/rok pre 2008-2013. Ak k tomu pride aspon 6-8 mld od statu a nds tak to nemusi byt az take tragicke, len treba dobre povyberat projekty. vyska sumy z Eu v jednotlivých rokoch nebude rovnaka a bude sa skor zvysovat. pri 2-3 roky trvajucej stavbe sa najviac penazi nevycerpa v prvom roku. :wink:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 22. Nov 2006 13:00

devil napísal:v roku 2007 (scasti aj 2008) sa budu docerpavat "stare" eurofondy.

http://www.telecom.gov.sk/pk/062900/dolozka_fin.htm

ak sa "nove" zacnu cerpat od 2008 vychadza to na cca 10 mld/rok pre 2008-2013. Ak k tomu pride aspon 6-8 mld od statu a nds tak to nemusi byt az take tragicke, len treba dobre povyberat projekty. vyska sumy z Eu v jednotlivých rokoch nebude rovnaka a bude sa skor zvysovat. pri 2-3 roky trvajucej stavbe sa najviac penazi nevycerpa v prvom roku. :wink:


Ak tu má byť stále suma do 12 mld. SKK ročne, tak ja by som nezačínal výstavbu medzi ZA a RK. Ak by bola suma nad 15 mld. SKK, kľudne sa môže začať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2006 13:29

10-12 miliard je malo. to v realnych cenach zhruba odpoveda tolko co daval dzurinda v najslabsom obdobi t.j. 1999 - 2002.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.

cron