Moderátor: Moderátori
MH napísal:Je to ambiciozný plán a pri ideálnych podmienkach logický a realizovateľný.
MH napísal:Nie je mi jasné čo je R0....je to variant D4 severnej časti NO, alebo?
MH napísal:Prečo R10 nebude?
MH napísal:Ja by som zmenil číslovanie rýchlostných ciest, chápem že je to len detajl a v hrubej podstate nejde ani tak o čísla ťahov ale o presné definovanie trás a postup výstavby. Ale aj tak: Zrušil by som peáže R1-R2-R3 a D1-D4 tak, že príslušné RC by mali svoje číslo.
MH napísal:Chápem prečo si zatiaľ nechal čísla D a R tak ako sú v národnom pláne výstavby, aby každému bolo jasné o ktorý ťah ide a o jasné zadefinovanie, ktoré dnes existuje a o rozdelenie čo je priorita a čo sú doplnkové ťahy....
MH napísal:Aký význam má diaľnica D5 v tvojom ponímaní?
MH napísal:Alebo...tvoju R9 by som netrasoval BA - SC - Sereď, ale BA - PK - SC - Sereď a tým by sa zabili dve muchy jednou ranou....a to potreba RC BA - PK s tangentou SC - Sereď
MH napísal:K financiám sa nateraz vyjadrovať nebudem, lebo to chce hrubšiu a podrobnú analýzu...
Tak potom by to malo radšej byť R10 ako R0, ale najradšej by som to nechal čisto ako D4 a na tie mosty a tunely existujú výnimky z normy s ktorými by to bolo priechodné aj s označením D4. Na druhú stranu chápem prečo sa držíš čísla "nula" je to kvôli vedomosti verejnosti o tomto ťahu ako o "Nultom" okruhu, aby v tom hlavne cestujúca verejnosť mala jasno.Dialniciar napísal:Ty to možno nepochopíš, ale je to z dôvodu, že existuje R0 a ja silné skúsenosti, že v praxi sa čísla "10" a "0" dosť mýlia, takže aj v oficiálnom čísľovaní by to bolo radené od R1-R0-R17. A okrem toho ešte je jedna nula a to v administratívnom vedení: NO (aj keď je to O). Takže preto. Je to významný detail.
Preklep, myslel som peáž D1 a R4. Podľa mňa by mala južná časť a severná časť mať svoje číslo a nie rovnaké. Problém peáže R1 a R2 sa dá elegantne vyriešiť useknutím R2 v ZH, kde by končila. R1 by išla zo ZV na KE. A trasa ZV - BB by bola R3, R3 v tvojom pláne je trasovaná z BB na MT a je nelogické aby niekde v BB končila R1 a voľne by na ňu naviazala R3. Tento stav s peážami by robilo obrovské problémy v staničeniach jednotlivých ťahov a ich úsekov z čoho by vyplývali možné komplikácie v údržbe a hlavne správe majetku.Dialniciar napísal:Peáže nie sú zásadným problémom, okrem toho ak si si všimol, všetky spoločné peáže sú zrušené a ťahy sú postavené na 3+3, mimo toho D1 a D4 by spoločnú peáž nemali, taktiež ZH-ZV by bolo "len" pre R1 a R2.
Toto je potrebné už teraz, včera bolo neskoro, hlavne kvôli projektovej dokumentácii a s ňou súvisiacou pasportizáciou a problémami popísanými vyššie.Dialniciar napísal:Ale v zásade po dostavaní diaľničnej siete, by zrejme prišlo aj k prečísľovaniu.
Toto by som spravil s viacerými RC, ktoré vedú relatívne vhodnými prírodnými podmienkami a staval ich na dnes platnú normu D24,5 ako minimálne šírkové usporiadanie diaľnic. Okamžite by som zmenil normu na plánovanie a realizáciu diaľnic a vyhodil odtiaľ diaľničnú kanalizáciu - na SK pomery je to obrovský prepych, veľké prevádzkové náklady, a minimálny efekt (v tuneloch a na mostoch samozrejme musí ostať).MH napísal:Aký význam má diaľnica D5 v tvojom ponímaní?
1. Vzhľadom na ponechanie pôvodného čísľovania by už len pribúdali prípadné nové D/R.
2. Rozvoj v SR bude vždy od západu. Po dostavaní NO a zahustení už nie je veľa možností. Prepojenie s Rakúskom by smerovalo až k rýchlovlaku, prepojenie na ČR by sa zásadne zlepšovalo po celej hranici aj cestnú sieť, to isté s Rakúskom a tak už nezostáva veľa možností. Podzĺž I/51 postaviť rýchlostnú cestu a spojiť túto RC so západnou diaľnicou D2 a ja som sa to rozhodol vzhľadom na prírodné podmienky spraviť diaľnicou, D5.
Keby som videl tú tvoju mapu, tak by sa možno predišlo zbytočným otázkam, s týmto modelom cesty BA-PK v hrubej podstate súhlasím. Kreslenie? Dialniciar ja mám tiež množstvo vlastných máp s rôznymi variantami. Dokonca som urobil aj projekt na nové usporiadanie celej cestnej siete na Slovensku, vzhľadom k tomu že dnešné usporiadanie a triedenie nezodpovedá realite, takže cestnú sieť SK mám v hlaveDialniciar napísal:Táto cesta (BA - PK) by bola cestou I. triedy na 2+2 jazdné pruhy, prešla by zásadnou prestavbou a bola by potiahnutá až za Modru, bola by v správe SSC. Ono, ja to mám na mape, skús si všetky D/R nakresliť v okolí BA a pochopíš, že ja pamätám aj na cesty I. triedy, ktoré by boli mimochodom v okolí BA všetky len cesty I. triedy, rôznych kategórií a zadarmo.
S týmto si dovolím len súhlasiť, krížové riešenia "neznášam" ani ja, a už vôbec neuznávam peáže dlhšie ako 2 km (5 km by som ešte prežil).MH napísal:Ja neuznávam "krížové riešenia", pretože to vedie k problémom v budúcnosti (viď aj terajšie trasovanie ostravskej D1), ale taktiež medzi PK a SC by bola rozšírená cesta I. triedy (nie na 2+2), ale niečo na štýl rakúskej Viedeň-Mistelbach.
MH napísal:Tak potom by to malo radšej byť R10 ako R0, ale najradšej by som to nechal čisto ako D4 a na tie mosty a tunely existujú výnimky z normy s ktorými by to bolo priechodné aj s označením D4. Na druhú stranu chápem prečo sa držíš čísla "nula" je to kvôli vedomosti verejnosti o tomto ťahu ako o "Nultom" okruhu, aby v tom hlavne cestujúca verejnosť mala jasno.
MH napísal:Preklep, myslel som peáž D1 a R4. Podľa mňa by mala južná časť a severná časť mať svoje číslo a nie rovnaké. Problém peáže R1 a R2 sa dá elegantne vyriešiť useknutím R2 v ZH, kde by končila. R1 by išla zo ZV na KE. A trasa ZV - BB by bola R3, R3 v tvojom pláne je trasovaná z BB na MT a je nelogické aby niekde v BB končila R1 a voľne by na ňu naviazala R3. Tento stav s peážami by robilo obrovské problémy v staničeniach jednotlivých ťahov a ich úsekov z čoho by vyplývali možné komplikácie v údržbe a hlavne správe majetku.
MH napísal:Toto by som spravil s viacerými RC, ktoré vedú relatívne vhodnými prírodnými podmienkami a staval ich na dnes platnú normu D24,5 ako minimálne šírkové usporiadanie diaľnic. Okamžite by som zmenil normu na plánovanie a realizáciu diaľnic a vyhodil odtiaľ diaľničnú kanalizáciu - na SK pomery je to obrovský prepych, veľké prevádzkové náklady, a minimálny efekt (v tuneloch a na mostoch samozrejme musí ostať).
MH napísal:Keby som videl tú tvoju mapu, tak by sa možno predišlo zbytočným otázkam, s týmto modelom cesty BA-PK v hrubej podstate súhlasím. Kreslenie? Dialniciar ja mám tiež množstvo vlastných máp s rôznymi variantami. Dokonca som urobil aj projekt na nové usporiadanie celej cestnej siete na Slovensku, vzhľadom k tomu že dnešné usporiadanie a triedenie nezodpovedá realite, takže cestnú sieť SK mám v hlave
MH napísal:S týmto si dovolím len súhlasiť, krížové riešenia "neznášam" ani ja, a už vôbec neuznávam peáže dlhšie ako 2 km (5 km by som ešte prežil).
MH napísal:Alebo...tvoju R9 by som netrasoval BA - SC - Sereď, ale BA - PK - SC - Sereď a tým by sa zabili dve muchy jednou ranou....a to potreba RC BA - PK s tangentou SC - Sereď
Dialničiar napísal:Ja neuznávam "krížové riešenia", pretože to vedie k problémom v budúcnosti (viď aj terajšie trasovanie ostravskej D1), ale taktiež medzi PK a SC by bola rozšírená cesta I. triedy (nie na 2+2), ale niečo na štýl rakúskej Viedeň-Mistelbach.
MH napísal:Každej D, R a štátnej alebo krajskej (župnej) ceste by som priradil aj názov prislúchajúci oblasti, ktorú v najväčšej časti obsluhujú (kraj, región, mesto, dedina, pohorie, rieka,....).
Dialniciar napísal:R1 TT-BB = OK
...
R15 - nová rýchlostná cesta, ČR-SE-TT-R1
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.