Moderátor: Moderátori
bystrik napísal:- výstavba tunela Ovčiarsko a Višňové v plnom profile na dosiahnutie súladu s direktívou EÚ 2004/54/EC.
Andrej napísal: Presypané tunely slúžia zároveň ako biomosty pre prechod zveri ponad diaľnicou, mosty takisto.
bystrik napísal: výstavba tunela Ovčiarsko a Višňové v plnom profile na dosiahnutie súladu s direktívou EÚ 2004/54/EC.
Andrej napísal:Podľa mňa však nie všetky navrhované úpravy projektu sú šťastným riešením, napr. odstránenie dvoch presypaných tunelov na úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
Jonathan napísal:Osobne si tiez myslim, ze to nie je stastne riesenie. Potom to bude vyzerat ako na hraniciach s Polskom, kde by bol tiez krajsi hlbeny tunel, ako sucasny zarez.
http://www.highways.sk/highways/img/Pol ... rdon32.jpg
Anonymous napísal:Tunel Laerdal s dlzkou 24,5 km.
1995.03.15 - zaciatok prac
1999.09.03 - prerazenie tunela
2000.11.27 - slavnostne otvorenie tunela
Diaľničiar napísal:Niektorí tu spomínate, aké by to bolo, keby tu stavali Nóri alebo niekto iní. Veď môžu. Tu nejde o to, kto stavia, ale kto platí. Preraziť tunel nie je problém, len musia byť peniaze. Postaviť most, viadukt nie je problém, len treba peniaze. Postaviť diaľnicu dlhú 100 km, z toho 20 km tunely a 10 km mosty nie je problém, len na to treba peniaze. To je fakt, ... prídu sem napr. Nóri, začnú raziť tunel, stavať mosty, diaľnicu a štát povie, že zaplatí za rok a nie dohodnutú sumu, ale len 40%. Som zvedavý, čo tí Nóri spravia. Skončí to žalobou a štát prerobí, resp. my daňoví poplatníci.
Branco napísal:Diaľničiar napísal:Niektorí tu spomínate, aké by to bolo, keby tu stavali Nóri alebo niekto iní. Veď môžu. Tu nejde o to, kto stavia, ale kto platí. Preraziť tunel nie je problém, len musia byť peniaze. Postaviť most, viadukt nie je problém, len treba peniaze. Postaviť diaľnicu dlhú 100 km, z toho 20 km tunely a 10 km mosty nie je problém, len na to treba peniaze. To je fakt, ... prídu sem napr. Nóri, začnú raziť tunel, stavať mosty, diaľnicu a štát povie, že zaplatí za rok a nie dohodnutú sumu, ale len 40%. Som zvedavý, čo tí Nóri spravia. Skončí to žalobou a štát prerobí, resp. my daňoví poplatníci.
O.K., ale nemajú raziace stroje určitú kapacitu? Napr. na jednu rúru tunela sa dá použiť pravdepodobne iba jeden raziaci stroj, myslím, že to je práve príklad Sitín, kde pracujú 2, možno 3 raziace stroje (2 rúry+úniková štôlňa). A tie stroje sú možno využívané na 70 - 80 %, možno viac.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.