Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Akými spôsobmi by sa mala výstavba na Slovensku financovať alebo stavať?

Výstavba diaľničnej siete by mala byť financovaná len zo štátneho rozpočtu.
4
5%
Výstavba diaľničnej siete by mala byť financovaná len z úverových programov.
2
3%
Výstavba diaľničnej siete by mala byť stavaná len súkromnými investormi a len minimálne aj s prispením štátneho rozpočtu.
3
4%
Výstavba diaľničnej siete by mala byť stavaná súkromnými investormi, aj s prispením štátneho rozpočtu a z úverových programov.
34
45%
Výstavba diaľničnej siete by mala byť financovaná zo štátneho rozpočtu a z úverových programov.
32
43%
 
Celkový počet hlasov : 75

Odoslaťod Adaios » 17. Jan 2006 08:43

rdklm napísal:Ale ved to Adoas nemoze ani mysliet vazne V situacii v akej bola SR v 98 povazovat uvery na 1-2 roky za znacne vyssi urok za vyhodnejsie je teda dost velky omyl A navyse adoas ako mozes stavat dialnice bez ekonomiky resp robit stavebne projekty bez riesenia financovania?


Ale myslim to vazne, preco nie? Aka bola ta situacia? Banky a dalsie institucie boli ochotne stale peniaze poziciavat SR a len malo uverov bolo za 30% - to boli hlavne uvery, ktore chcela vlada "na druhy den", ...

A zase sme sa nepochopili - ja som napisal, ze nie je spravne davat ekonomiku statu a jej makroekonomicke ukazovatele do vystavby dialnicnej siete - az niekto z vas realne uvidi aspon 20 statov na vsetkych kontinentoch ako sa kde stavaju dialnice z akych podmienok, tak spoznate ze SR pred r. 1998 nebola zase ziadna katastrofa ako si to mysleli a myslia ludia po r. 1998. Nic viac a nic menej.

Hneva vas vsetkych (podla poctu dalsich foriem pisania mne) ze mam iny nazor? Mam a to krajne kriticky k vladam od r. 1998 do r. 2004. A aj r. 2005 bol nestabilny, lebo narast penazi o 80% za 1 rok nebol voeb pripravenym krokom.

Nebudem dalej na tuto temu reagovat v tejto teme forumu. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod tuor » 17. Jan 2006 08:46

Dy napísal:
Prečo by tu mala stále nejaká silná pravica (nič proti MK) na čele s niektorými pravicovými ekonómami (ktorí určite nežijú z čísiel) písať o rôznych neudržateľne financovateľných diaľniciach na Slovensku? Bola to vláda Dzzurindu, ktorá položila slovenské stavebníctvo na kolená a ktorá stavebníctvo úplne odpísala.


Nepomýlil si tieto stránky s politickým školením Smeru o "krajne pravicovej vláde"? Politiku sem netreba ťahať, ublíži to tomutu fóru. A už vôbec nie nejakú agitáciu jednej strany.
tuor
nováčik
 
Príspevky: 4
Založený: 28. Okt 2005 12:15

No

Odoslaťod rbarat » 17. Jan 2006 09:03

Trošku na ozrejmenie situácie v roku 1998, po nástupe Dzurindu do vlády.

Mňa tiež veľmi hnevá, že prvá Dzurindova vláda zastavila výstavby diaľnic, avšak v tej dobe bol naozaj štát blízko finančného kolapsu.
Nebolo to udržateľné, aby si štát požičiaval za 25 - 30%.
To sa naozaj nedalo utiahnuť. Vo financiách štátu bol veľký neporiadok.
Banky vtedy dávali na termínované vklady skoro 25% úrok občanom.
Dnes dávajú asi 1,5%. Tak len z tohoto si môžete spraviť úsudok.
Je tu jednoduchá laická poučka, že čím zdravšia ekonomika, tým nižšie úroky v bankách. Národná banka vysokými úrokovými sadzbami držala peniaze v bankách, aby ako-tak a za túto vysokú cenu držala infláciu.
Nuž a tá bola roztočená vysokou spotrebou. Táto spotreba však nebola krytá reálnym rastom HDP, ako je tomu dnes, ale umelo vyvolanou spotrebou, cez vládne výdavky a zákazky, čo bola aj výstavba diaľnic.
Zahraničné bankové subjekty, ktoré nášmu štátu požiačiavali to dobre vedeli, preto nám poskytovali iba krátkodobé pôžičky za vysoké úroky.

Celý tento domček z karát bol už naozaj na spadnutie, to že sme to zvládmi je naozaj veľká výhra Mikloša a aj Dzurindovaj vlády. Totižto Mikloš je prvý minister financií, ktorý je aj študovaný ekonóm a zjavne vedel, čo robí.

To bolo len na okraj ozrejmeniu vtedajšej situácie. Naozaj aj mňa hrozne mrzelo, že sa výstavba vtedy zastravila. Čo by som kritizoval je, že sa výstavba diaľnic mohla plne rozbehnúť za druhej Dzurindovaj vlády od roku 2002. Za prvej vlády dali ekonomiku ako-tak do poriadku, takže sa minimálne od roku 2002 mohlo stavať oveľa viac. Je pravda, že tu neboli také impulzy ako KIA, ale mohli myslieť trochu dopredu.

Toto je podľa mňa téma, kde Dzurindova vláda zaspala.
Ale v 98 sa naozaj silou-mocou stavať nedalo.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Nazor

Odoslaťod bacon » 17. Jan 2006 10:22

Problem je ten, ze prave tych 3-4 roky spomalenia vystavby nam teraz citelne chyba.
Ale problem vidim v tom, nijake citelne zrychlenie vystavby nie je, tempo dokoncovania je priblizne rovnake, a zacatie vystavby novych usekov je podla mojho nazoru je na rovnakej urovni ako v minulosti....
Zrychlenie by som videl v sprevadzkovani cca 50 km D a R za rok.... :shock:
bacon
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 21. Jún 2005 08:02

Re: Nazor

Odoslaťod rbarat » 17. Jan 2006 10:29

bacon napísal:Problem je ten, ze prave tych 3-4 roky spomalenia vystavby nam teraz citelne chyba.
Ale problem vidim v tom, nijake citelne zrychlenie vystavby nie je, tempo dokoncovania je priblizne rovnake, a zacatie vystavby novych usekov je podla mojho nazoru je na rovnakej urovni ako v minulosti....
Zrychlenie by som videl v sprevadzkovani cca 50 km D a R za rok.... :shock:


Bacon, v tomto máte samozrejme pravdu. Tempo prípravy úsekov je zúfalo pomalé. Toto je ale problém NDS a celkovo legislatívneho stavu v SR. Je ale aj v zahraničí bežné, že príprava úsekov po vydanie stavebného povolenia je časovo veľmi náročná časť pri výstavbe diaľnice.
Ako prípklad nám môže slúžiť proces schvaľovania prípojky na našu diaľnicu zo strany Rakúska.
Niekde som čítal, že všetky práce na príprave pri dodržaní max. lehôt pri získavaní rôznych povolení sa môže natiahnuť až na 4 roky. Na toto ale nie som expert, bolo by dobré, keby sa tu niekto na fóre vyjadril, aké sú termíny rôznych povolení, ktoré treba.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Re: No

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2006 15:24

rbarat napísal:Totižto Mikloš je prvý minister financií, ktorý je aj študovaný ekonóm a zjavne vedel, čo robí.


rbarat,

odmyslime si celú politiku (lebo pre dobro fóra by tu vznikli asi ostré názorové rozdiely, oveľa väčšie než aké prezentujú politici medzi sebou :lol: ).

Faktom je že v tomto čo píšeš pravdu ani zďaleka nemáš.

Sergej Kozlík (minister financií za HZDS a odborník HZDS na financnie, ktorý VM aj často "krotil"): "Po ukončení základnej deväťročnej školy a strednej všeobecnovzdelávacej školy s maturitou absolvoval v r. 1969-1974 Ekonomickú univerzitu v Bratislave, Fakultu riadenia so zameraním na ekonomicko-matematické výpočty." a má za sebou dosť veľa pracovných zaradení vo sfére ekonomiky a nemá ktovieako veľký majetok (tým nehovorím že Mikloš má).

A konkrétne Mikloš ... strata pri privatizácii 49% SPP pri nepoistení kurzových výkyvov (v čase keď SKK menila svoju pozíciu voči ostatným referenčným menám dosť výrazne) dosiahla 7 mld. SKK, teda konkrétne SR získala v prepočte na USD, 130 mld. SKK, ale pri reálnej hodnote to bolo už len 127 mld. SKK a vzhľadom na plánované použitie peňazí to bola mimoriadne citeľná strata. Jeden ročný rozpočet Dzzurindovej vlády na diaľnice po r. 2002.

Takže nevedel čo robí ani zďaleka. A to ja neobhajujem HZDS a ich finančnú politiku ale tu je na tomto Slovensku taký "sprostý systém", vždy všetko úplne zlikvidovať a zakladať nové: Po komunistoch, po mečiarizmu, ... a to je chyba. Nie je normálne aby štát nevedel nájsť 15 mld. SKK v r. 1998 na diaľničnú sieť, ... lebo straty za 4 roky dosiahli nevyrátateľnú sumu.

rbarat - nezhodneme sa, ja mám ekonomické aj stavebné vzdelanie. A názory máme iné. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: No

Odoslaťod junior » 17. Jan 2006 17:13

Dy napísal:...ale pri reálnej hodnote to bolo už len 127 mld. SKK a vzhľadom na plánované použitie peňazí to bola mimoriadne citeľná strata. Jeden ročný rozpočet Dzzurindovej vlády na diaľnice po r. 2002.


To mám chybu, ... 123 mld. SKK. :lol:
junior
návštevník
 
Príspevky: 24
Obrázky: 14
Založený: 03. Jan 2006 19:13

Re: No

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2006 17:15

Dy napísal:...ale pri reálnej hodnote to bolo už len 127 mld. SKK a vzhľadom na plánované použitie peňazí to bola mimoriadne citeľná strata. Jeden ročný rozpočet Dzzurindovej vlády na diaľnice po r. 2002.


To mám chybu, ... 123 mld. SKK. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2006 17:17

junior,

toto budeme musieť riešiť. Zmeň si sem prístup. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod junior » 17. Jan 2006 17:19

Dy napísal:junior,

toto budeme musieť riešiť. Zmeň si sem prístup. :lol:


Ja :?:

Preco ja a nie ty :?:
junior
návštevník
 
Príspevky: 24
Obrázky: 14
Založený: 03. Jan 2006 19:13

Odoslaťod B; » 17. Jan 2006 17:20

Ide o pristup k D1- Vrtizer Hricovske Podhradie????
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2006 17:22

[quote="junior":yee7qhej][quote="Dy":yee7qhej]junior,

toto budeme musieť riešiť. Zmeň si sem prístup. :lol:[/quote:yee7qhej]

Ja :?:

Preco ja a nie ty :?:[/quote:yee7qhej]

Ja ti napíšem e-mail a dohodneme sa, lebo takto sa to nedá praktikovať. Takto presne to minule prehodilo mňa ako teba teraz. Ja to ešte prekonzultujem s Adoasom, lebo jemu sa to vraj stávalo s Caesarom. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2006 17:23

B; napísal:Ide o pristup k D1- Vrtizer Hricovske Podhradie????


Nie. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 17. Jan 2006 18:30

junior, Dy,

IP adresa cez ktoru pristupujete a tento system na forume - "prepinanie" prichadza ked chcete obaja naraz pisat 1. prispevok po prihlaseni sa na forum a zaroven ked ste sa prihlasili v rozpati do 5 min. Toto je moja prax. Idealne riesenie: Zmenit IP adresu.

rbarat,

to co ty tu pises o 4 rokoch spomalenia akoze to je nic a ze sa jednoducho stavat nedalo - OK - ale v takom pripade nesmie byt SR "prekvapena" tym ako sa tu stavaju dialnice a ako sa pristupuje k tomuto trhu. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 18. Mar 2006 19:07

Dialnice by sa mali na Slovensku vo vacsom rozsahu stavat aj cez uvery - cez statny dlh SR. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3182

Celkom zaujimave info o riadeni statneho dlhu SR a nieco k vyvoju a k dochodkom.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Spoplatnenie vs. alternatívne trasy

Odoslaťod mapman » 04. Apr 2006 21:43

Napadla ma jedna hlúpa myšlienka.
Dialnice a RC sa v ČR stavajú tak že musia mať mimo vlastnej trasy aj alternatívnu komunikáciu, neviem či je tomu tak aj na Slovensku... Alternatívna trasa by teda mala slúžiť vozidlám, ktoré nemožu po RC jazdiť z technickych či už inych dovodov. Napadlo ma preto, či sa nedajú na určitých úsekoch týchto alternatívnych ciest spraviť určité kontrolné body (čítač EČV apod.), ktoré by skúmali či vodič po nej idúci iba nezneužíva možnosti dopraviť sa po neplatenej komunikácii. Čiže zaviesť povinnosť cestovať po D či RC a nie po alternatívnej ceste (zákaz vjazdu pre vozidlá napr. nad 3,5 tony), pokiaľ sa nejedná o dopravu miestnu, dopravnú obsluhu alebo dopravu na vozidlách, ktoré nie su sposobilé na D či RC cestovať... Aj keď nedokážem si predstaviť tie možnosti. Hovorím najmä o vozidlách nad 3,5 tony...

Tá myšlienka "vyvrela" z obáv niektorých, že drahé mýto by mohlo presunúť dopravnú záťaž na ostatné cesty a mozgovej činnosti v duchu hesla "čo s tým" 8) :wink:
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod mel » 05. Apr 2006 09:38

mapman,

to nie je dobre riesenie ... nemozes nutit ludi kupovat si sluzby, ktore este aj moze poskytovat sukromnik (SPV pri PPP) ...

proste za komfort a rychlost si zaplat alebo vyuzivaj "standard" ... akurat ten standard moze byt cesta I, II alebo III triedy ;)

pre dialkovu dopravu / kamionovu bude dialnica vzdy vyhodnejsia, aj ked sa za nu bude platit myto.

a okrem toho, take kontroly su drahe riesenie ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Adaios » 05. Apr 2006 13:37

mel napísal:mapman,

to nie je dobre riesenie ... nemozes nutit ludi kupovat si sluzby, ktore este aj moze poskytovat sukromnik (SPV pri PPP) ...

proste za komfort a rychlost si zaplat alebo vyuzivaj "standard" ... akurat ten standard moze byt cesta I, II alebo III triedy ;)

pre dialkovu dopravu / kamionovu bude dialnica vzdy vyhodnejsia, aj ked sa za nu bude platit myto.

a okrem toho, take kontroly su drahe riesenie ...


mel,

ale mapman narazal hlavne na kamionovu dopravu - a neviem co riesite - dnes uz su dolezite cesty I. triedy pri ktorych ide dialnica - spoplatnene tak aby kamiony vyuzili dialnicu.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Murphy » 06. Apr 2006 16:59

Caesar napísal:Príklady proti PPP:

ČR, Maďarsko

ČR - zrušený tender, odškodnenie 8 mld. CZK, takže aj toto je riziko.
Maďarsko - vláda bola donútená diaľnicu M5 odkúpiť skôr pre vysoké mýto.

Príklady za PPP:

Chorvátsko, ktoré však realizuje PPP na 10% celkovej diaľničnej siete, konkrétne na polostrove Istria. Inak si HR berie úvery s úrokami 8-15%, pretože majú dôveru bánk, aj keď nie sú v EÚ, OECD či NATO. A chorvátsky model výstavby diaľničnej siete je na Slovensku nerealizovateľný. 8)
Západnú Európu sem dávať ako príklady nebudem, pretože štáty ako D, F či I alebo GB sú "nepoužiteľné" ako príklady kvôli odlišnému hospodársko-sociálnemu rozvoju než stredná Európa. 8)


Netvrdil by som, ze tieto spominane priklady proti PPP nam nehraju do karat, ved je to skor vyhoda, ze z tychto prikladov sa moze nasa vlada poucit. Urcite si da pozor aby pilotny projekt nedopadol zle a konzorcium poradcov bude pri tom napomahat. Ja som hlasoval za sukromne financovanie projektov, no tiez nesuhlasim so sukromnym financovanim na vsetky useky, iba na tom vybranom Lietavska Lucka - Turany, ktory bol vybrany ako najvhodnejsi. Skoda, ze vyhody sa prejavia az neskor, ked uz vsetky useky D1 budu fungovat. :wink:
Murphy
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 06. Apr 2006 11:46
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Adaios » 06. Apr 2006 17:36

Murphy napísal:Ja som hlasoval za sukromne financovanie projektov, no tiez nesuhlasim so sukromnym financovanim na vsetky useky, iba na tom vybranom Lietavska Lucka - Turany, ktory bol vybrany ako najvhodnejsi. Skoda, ze vyhody sa prejavia az neskor, ked uz vsetky useky D1 budu fungovat. :wink:


Murphy,

vybranych usekov bolo samozrejme viac a vsetky na D1 a R2. Ale niekde sa musi zacat a vybral sa 1 z max. 2 najtazsich a aj nadrahsich usekov (cena na 1 km je najvacsia - nemyslim tym ze nemoze byt aj drahsi usek, pretoze ked bude dlhsi tak samozrejme ze moze).

Ale nepochopil so tie vyhody - 1. vyhoda preco SR chce PPP zapojit na vystavbu dialnicnej siete je fakt ze SR nema dostatok penazi na taketo stavby a potrebuje rychlo dialnicu z BA do KE cez severne Slovensko a zaroven chce z statneho rozpoctu davat viac penazi na R1 a R2 a D3 a R4 juzna vetva. :wink:

Ake su podla teba dalsie vyhody ktore sa prejavia za 10-20 (cela D1 je az po Ukrajinu) rokov :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Murphy » 07. Apr 2006 00:01

Ake su podla teba dalsie vyhody ktore sa prejavia za 10-20 (cela D1 je az po Ukrajinu) rokov :?:


samozrejme najvacsou vyhodou PPP je urychlenie zaistenia infrastruktury a rychlejsia implementacia ale s PPP je aj tiez spojena snaha sukromneho partnera o poskytovanie co najkvalitnejsich sluzieb co sa ukaze ze tento usek moze byt kvalitnejsie udrziavany ako ostatne. tato vyhoda sa preukaze az po dostavbe, ked zacne prevadzka.
Murphy
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 06. Apr 2006 11:46
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Adaios » 07. Apr 2006 15:45

Murphy napísal:
Ake su podla teba dalsie vyhody ktore sa prejavia za 10-20 (cela D1 je az po Ukrajinu) rokov :?:


samozrejme najvacsou vyhodou PPP je urychlenie zaistenia infrastruktury a rychlejsia implementacia ale s PPP je aj tiez spojena snaha sukromneho partnera o poskytovanie co najkvalitnejsich sluzieb co sa ukaze ze tento usek moze byt kvalitnejsie udrziavany ako ostatne. tato vyhoda sa preukaze az po dostavbe, ked zacne prevadzka.


Murphy ale to je len vseobecne napisane - pretoze o tom aka presne bude udrzba rozhodne az zmluva.

Sluzby mozu byt na tej istej urovni ake su aj dnes len budu efektivne a lepsie kontrolovane - ale je to v cene. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Murphy » 08. Apr 2006 19:46

To Adaios:
Ked nieje este stanovena zmluva, tak nam nic ine neostava len teoretizovat a zovseobecnovat. Ja vychadzam z prirucky Pre uspesne PPP od EK, kde medzi vyhodami PPP je spominana aj zvysena kvalita, co sa vraj prejavilo na niektorych projektoch v zahranici.
Murphy
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 06. Apr 2006 11:46
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Adaios » 09. Apr 2006 03:26

Murphy napísal:To Adaios:
Ked nieje este stanovena zmluva, tak nam nic ine neostava len teoretizovat a zovseobecnovat. Ja vychadzam z prirucky Pre uspesne PPP od EK, kde medzi vyhodami PPP je spominana aj zvysena kvalita, co sa vraj prejavilo na niektorych projektoch v zahranici.


Ano spravne v tvojej pozici ... ked nie je stanovena zmluva tak 99,99% odbornikov na dialnice, ekonomiu atd. si moze len studovat rozne prirucky (nepoznam - napis nazov toho co si napisal - aka prirucka od EU, je ich viac ale aj od UNO) atd. a cakat na zmluvu ...

Ja ktory dost aktivne sledujem PPP mozem v kazdej faze hodnotit rozne postupy a myslim si ze uz som napisal dost ohladom PPP na tomto forume v tejto sekcia.

Pred kazdou zmluvou pred kazdym vstupom na novy trh sa davaju naklady cca. min. 1 mil. EUR na rozne podklady a studie o historia za 20 rokov v minulosti ... a pred zmluvou si zistim info ake chcem a aj dam hodnotenie ake chcem a nakoniec je PPP alebo nie je - a dokonca aj ked je zmluva tak to neznamena ze sa neda zmenit/zrusit - aj Madarsko, aj CR.

Ja o PPP si dovolim povedat ze viem viac nez dost a viem ze SR je na tom viac zle ako dobre pretoze nema za sebou dobre skusenosti ohladom dialnicnej vystavby vseobecne - a mozete mi tu pisat info o umrtnosti v GR pri dopravnych nehodach alebo o nedostatku reformnych krokov v GR - postavila sa taka stavba ako most R-A a ani 1 EUR sa nedava ako tienove myto, stavia sa Egnatia Odos v dlzke cca. 680 km + nadvazujuce cesty atd. a EU len dava 10-25% na doplatenie cien pre EU.

Mozete ma tu urazat, mozete mi pisat cez IS ze som "nacistiska grecka swein" - ale ja sa nenecham urazit - nikym a nicim. Menovat nebudem - autori vedia. Mozete ma nazyvat "Dialniciarom" pre rovnaku IP adresu - budem pisat to co aj doteraz. Mozete ma volat "vivatom" ale ja ani nie som obyvatel danej krajiny - a ze som stavbar - tak som vivat - a ze devil mi nedovaruje pre info ze SR presunula peniaze z R1 ZC-SP na D3 a nakoniec je to R4 - tak zmenil sa zaver vlady na nieco ine - tak devil never mi - ja ti tiez neverim lebo si demagog co priznavas a si 0. Atd. Inak velke "o". Ako Oko. Po grecky si preloz a pridaj 2 znaky a to si.

Mozete ma dokonca volat ze nie som Grek - ako kaviarista - a potom zase ze som Grek - pretoze asi mam silne a doveryhodne argumenty ... ale OK - R3-Donovaly je priorita aj pre mna nez Turiec ale aj Turiec ma hodnotu ale nemam dovod to hodnotit teraz v tejto tema.

Mozete mi pisat aka sme zaostala krajina ... s nizkou a chudobnou zivotnou urovnou, bez reforiem, ze sa nepacim magnusovi pre nejakeho primatoria Slotu, ze sa nepacim kaviaristovi pre nazor na to ze juzna a stredna vetva R3 nie su podstatne ... ze sa nepacim B preto ze mam jednoducho aj ked som nechcel na tuto temu disktovat ani cez IS lepsi na Smer-SD alebo SNS bez ohladu na suvislosti, len svoj nazor ... mozete mi pisat ze "nic neviem" o PPP - lebo vy viete vsetko, lebo Vam nie je dolezite to vysvetlovat pretoze nejde o zmluvu ...

Mozete mi pisat ze "som "fuck off" jedno mesto v SR ktore mohlo mat ale nema obchvat a ma ho ine mesto", mozete vsetko ....

Mozete pisat ze idem do PK a 2 dni pred navstevou zrusim cestu a ze som ... a ze to nie je spravne a OK ... a nie je - mate pravdu.

Mozete mi pisat ze nemam pravo pisat o tom ci juzny alebo severny obchvat NR aj ked nebyt mna tak juzny obchvat nie je a na severnom sa este teraz robi studia - ale piste si.

Mozete pisat ze chcem len jedno - a to je grecka stavebna firma - a piste si lebo vy "vsetci" zase chcete "feroslavoviny".

Mozete mi pisat co chcete ... nic to nezmeni na aktualnej situacia.

Sme OT - a ja som OT, dokonca B, napise ked je weekend ... nie ze by 6 ludia chceli pracu cez mna cez IS a mozem povedat ze ju mozno 1 z Vas bude mat pretoze sa na nic nehra ...

Niekto vychadza z uspesnej prirucky pre PPP - a ja vychadzam z praxe v hodnote cca. 200 mld. EUR co sa tyka celkoveho PPP tak podme porovnavat. To je provokacia ?

Kaviarista pise ze nemyslel mna ze som ja EU byrokrat - OK, neviem preco na to kaviarista poukazuje.

Devil pise ze mi nedoveruje - OK, fuck a co akoze - pre mna je devil "" ale nebudem to pisat.

B, pise nazor na politiku a uz neodpise naspat pretoze aj napriek vaorvaniu ze to bude problem sme museli pisat o politike ...

aquila pise ze som klesol na uroven feroslava atd. ... nereagovat aquila - vsetko je OK ale pisem vsetkych ...

Branco dokonca ze som snad Hitler - tema Polsko.

Eucitizen - nema rad politku IT (italy a nie computer IT) a ja aj ano aj nie.

...

Mohol by som vymenovat - 99% z Vas je OK, 1% je niekde inde nez ja, mozno aj menej pretoze vela prekladam ale ked som mimo - tak na mna nereagujte, alebo zmazte moj prispevok, alebo mi napiste IS alebo cokolvek ale nie ako E499... (tak nejako) ze ja neviem po slovenski - neviem a co :?: lebo vy vsetci viete po grecky a anglicky ze :?:

Prestava ma to tu zaujimat. Narazky, urazanie, ignoracia.

Taky kstano zase odmieta pochopit ze su nejake army technology v IT - OK, ale bol upozorneny a nie raz.

Jednoducho - ano som iny nez "vy" vsetci tu, zakazte mi pristup alebo mi napiste jasnu IS aby som nepristupoval ale nepiste mi ze som "naci". "fuck". -- rozne temy Adoas vs. forum - ze to neprekazalo 3 mesiace to nevadi - ociernime a ideme dalej.

Ja dnes vidim vela prispevkoch (svojich) zbytocnych ale stale by to bolo vela - ze JG, ...

Nema zmysel sem pisat.

Dy chcel uviest vsade news ako do kazdej temy ale nemoze - ma zdravote problemy ale sem nema dovod to pisat pretoze aj tak nikto neveri a kto by ho zastupil na mieste moderatora :?: ... ze je Flintstone Caesar pochopil aj maly chlapec ale nie je tu ani jeden.

Co chce toto forum - chce Adaios-a alebo nechce Adaios-a alebo co chce admin a co chcu ostatni - exkurziu - asi nie - co - foto - ani nie - info - asi nie --- tak napisem - Adaios bez prec - ale nie ze ja stale nieco a kazdy tyzden prichadzaju spory raz od kaviarista, raz od "to a toho".

Uz to nie je o Murphy ... ale je to jedno.

"Diskusné fórum o diaľniciach a rýchlostných komunikáciach
ako aj inej infraštruktúre" - to sme/ste.

Prekaza Vam Grek - potom asi aj gay - a potom asi aj ... a verte/neverte mne nepreakaza nikto ani gay/lesba ani a ina narodnost ani ... mne ide o "cloveka".

Vam nie (podla mna) a preto si davam prestavku. To znamena este menej prispevkov (Hip hip --- devil kaviarista DrX, ... ) a mozno aj defintivny koniec. Mam rodinu, idem do politiky (nastastie GR a nie SK takze kritici mozete byt OK) a mam pracu ktora ma bavi. A "vy" sa zabavajte IP, doveryhodnostou atd. a mozete pocitat s tym ze toto forum ma nezmenilo - chapem SR taku aka je a nebude to mat vplyv na nic ani na PPP. Zalezi len Vasej vlady a od zmluvy. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2006 22:11

Adaios napísal:Mozete pisat ze idem do PK a 2 dni pred navstevou zrusim cestu a ze som ... a ze to nie je spravne a OK ... a nie je - mate pravdu.

Dy chcel uviest vsade news ako do kazdej temy ale nemoze - ma zdravote problemy ale sem nema dovod to pisat pretoze aj tak nikto neveri a kto by ho zastupil na mieste moderatora :?:


Aj keď to sem priamo nepatrí, tak budem reagovať. Ohľadom PK som Ti písal, ale na tom aj trvám, že jednoducho si tam mal ísť. Cesta: Zrušená bez udania dôvodu. Nechcel som to sem písať, ale keď reaguješ na PK, tak je to jasné na koho, lebo viem čo píšem. Akože ja pochopím, že máš veľa práce, ale to je jedno. Zrušil si PK SI ZA. Škoda. A k tomu druhému, mám zdravie podlomené, ale vzhľadom na svoj vek už to nie je podstatné a nepíšem to sem, pretože som nechcel. Aj tak som dlho nereagoval na fóre a veľa ľudí si to domyslelo a zistilo ako aj ty. Kto by ma zastúpil na mieste moderátora? To je zaujímavá úvaha, tak to je na adminovi a až k tomu dôjde tak podľa toho, kto tam ako prispieva. Andrej, Jozef, Branco, ... ale ja nemám dôvod odísť z moderátorskej pozície, pretože Cestnú sieť teraz modernizujem, pridávam do každej témy aktuálne informácie, aj keď sa mi nezdá, že teda v niektorých témach mám aj 5 príspevkov za sebou a diskusia žiadna, ale mňa tá sekcia baví, je to moje hobby, jedno z mnohých, ktoré mám a informujem verejnosť.

Keď to vidíš tak, že ... jednoducho to je o tom, že máš svoje jasné názory a vzhľadom na to, akou silou prispievaš na fórum, hlavne informačnou, tak je to škoda, že sú stále aj rôzne iné problémy pri tvojej prítomnosti. Nemyslím si, že všetkch, ktorých si vymenoval ťa vidia tak zle ako si to ty myslíš, ... v politike a inde Ti prajem veľa šťastia. Pamätaj na verejnosť. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.