Stránka 11 z 12

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2009 18:13
od i15
inak sorry, ale planovat vydavky na roky 2011 a 2012 v korunach.... :) podla okruhlej sumy vidno, ze na eura to len prepocitali

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2009 18:25
od LubosG
aquila napísal:http://www.rokovania.sk/appl/material.nsf/0/4A5AAA5B39DE9F67C1257663003E969D/$FILE/Zdroj.html

ked sa priznam, tento material mi vyrazil dych.. je tu uz zrejme vidno vplyv ako dopadne dalsia vystavba po zacati splacania PPP splatok ..

na rok 2012 je naplanovane cca 9,5 miliardy korun vratane eurofondov.. vsak to je vysmech ..

a na kazdy rok t.j. 2010, 2011 aj 2012 je naplanovane zo statneho rozpoctu smiesnych 126 mio euro resp 3,8 miliardy korun ...

vsak to je cista katasttrofa ..


No to som teda skutočne zvedavý, kde sa bude v tých rokoch 2010, 2011, 2012 stavať, ešte okrem D1, R1. Či sa začne nejaký úsek na R2, D3 a keď áno, asi veľmi poskromne.

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2009 12:59
od Dialniciar
Na D3 sa budú čerpať eurofondy.
D4 sa rozbehne cez ďalšie PPP, rovnako tak TN-PD.

Ostatné je sa pripravuje, ale nebudú na to stačiť len eurofondy, takže niečo sa vypustí (hovorím o R2, R3, R4 a R7).

Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2010 08:17
od aquila
o moznosti financovanie cez dlhopisi voci PPP .. na PPP sme mali efektivny urok asi 9,91% ked som to dobre vtedy pocital (7,5% plus prislusentvo). na porovnanie tender na statne dlhopisy aj ked s mensim obdobim na splacanie ..

priemerna urokova sadzba 1,6325% ... aj ked aby to nevyzeralo zavadzajuce, bude zaujimave sledovat za kolko si stat pozicia 1 mld euro na 15 rokov .. to uz bude o nieco viac reprezentativnejsie ..

http://www.ardal.sk/_img/Documents/%C5% ... 12%20D.pdf

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2010 09:02
od mel
to je nebe a dudy

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2010 13:55
od Čumil
OT: - Ked tu uz jasame nad urokovou sadzbou statnych dlhopisov, mam otazku - nebude ten urok 1.63% tak trochu opticky klam? Pozeral som aj predchadzajucu aukciu, tam je urok blizky 3.6%. Rozdiel je ale v polozke limitna cena - v pripade poslednej aukcie s urokom 1.63% je limitna cena 97.79%, kdezto pri predchadzajucej je 101.9%. Prve, co mi napada, je ze v prvom pripade investor za dlhopis 1 mil eur zaplatil 977900eur, kdezto v druhom pripade az 1019000. Vie mi to niekto potvrdit alebo vyvratit (a vysvetlit, co to znamena) ?

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2010 16:11
od aquila
ono je to trosku komplikovanejsie, ale mas pravdu, neni to len take jednoduche porovnanie .. a ten urok moze trosku zmiast, preto som aj pridal presne link na dokuemnt, kde sa da vycitat realna cena .. ale k celej logike napriklad mrkni tu

http://www.ardal.sk/_img/Documents/%C5% ... 5%A0CP.pdf

resp tu

http://www.derivat.sk/files/casopis%202 ... opisy1.doc

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2010 14:27
od stanog
Keď už hovoríme o financovaní diaľnic, treba si uvedomiť že v roku 2009 bola vybratá viac ako 1 mld EUR len na dani z minerálnych olejov (vrátane benzínu a nafty) http://www.drsr.sk/drsr/slovak/statisti ... 122009.pdf + 30 mil. EUR diaľničné známky + 100 mil EUR daň z motorových vozidiel. To všetko bez DPH k tomu prislúchajúcej, takže nech ni nehovorí že budovaním diaľnic a ciest zadlžujeme tento štát. tento štát má z motoristov vyššie príjmy než koľko na dopravu zo svojho rozpočtu ročne (samozrejme bez eurofondov) dáva.

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2010 15:07
od Andrej
Preto si myslim, ze by mohol opätovne vzniknut cestny fond, ako to bolo v 30/40-tych ci 90-tych rokoch 20. storocia, kedy bola najmasivnejsia vystavba ciest a dialnic.
Cestny fond by bol financovany prave z tejto dane z min.olejov (samozrejme len z cestnej dopravy, nie zeleznicnej ci leteckej) + dane z motorovych vozidiel. Dialnicne znamky nech nadalej ostanu prijmom NDS. A nejaka ciastka, napr. 10% z dane z min. olejov nech je prijom napr. pre Min. ZP.

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2010 17:12
od stanog
Už som to tu písal dávno, keď kedysi zavádzali spotrebné dane na palivá, vláda tvrdila že ich výnos bude smerovať do dopravnej infraštruktúry, žiaľ nikdy sa tak nestalo priamo. Vždy boli dane príjmom rozpočtu. A väčšina sa "prejedla" alebo stratila v systéme.

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2010 17:22
od devil
kolko PHM bolo spalenych na dialniciach cca 500 km vs. cestach I., II., III triedy a mestskych komunikaciach cca 20.000 km ? 10 ku 90, prip. 20 ku 80 (%). samozrejme v tomto pomere by sa potom delili prijmy medzi VUC, samospravami, ssc a nds.

cestny fond je zbytocny medziclanok, uz mame ministerstvo, zvlast organizaciu pre D/RC, zvlast pre I. tr., zvlast pre II. III. tr. a este mesta si spravuju svoje cesty. fondy su ako stvorene pre klientelizmus a korupciu.

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2010 17:40
od stanog
Súhlasím s devilom, netreba nové úrady, stačí zadať daňovému či colnému úradu presné pravidlá na ktorý účet poslať koľko % výnosu a s ostatným si poradí bežné PC čko a jednoduchý softvérik.

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2010 10:05
od aquila
cesi to chcu skusit tiez s cinanmi ...

viewtopic.php?f=35&t=14503&start=0

mohli by to aj u nas ..

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2010 10:16
od Andrej
V najblizsich 3-4 rokoch sa ma aj tak rozbehnut take mnozstvo stavieb, ze to tunajsim stavebnym firmam nemoze vadit. Prakticky cela D1 ZA-PO s takmer 20 km plnoprofilovych tunelov, reko zel. koridoru v TN, BA-Filialka (ak sa dohodnu s Pentou), Mochovce, casti R2, D3...

Financovanie z DSS

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2010 21:46
od wizard112
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=14741

Prečo sa tomuto financovaniu DSS bránia? Pokiaľ viem, výnosnosť druhého piliera nie je závratná a štátne dlhopisy, ktoré by DSS nakúpili, by boli pomerne bezpečná investícia a získal by aj štát (neplatil by toľko, koľko bankám) a aj sporitelia (aspoň tak to bolo niekde prezentované). Nakoniec, sporiteľom môže byť jedno, či im na dôchodky bude prispievať Slovensko alebo Nemecko, resp. prečo by "naše" DSS nemohli kupovať dlhopisy SR, ak by boli výhodné? DSS bežne nakupujú štátne dlhopisy iných krajín, tak kde je problém?

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2010 22:44
od duro_z_dediny
wizard112 napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=14741

Prečo sa tomuto financovaniu DSS bránia? Pokiaľ viem, výnosnosť druhého piliera nie je závratná a štátne dlhopisy, ktoré by DSS nakúpili, by boli pomerne bezpečná investícia a získal by aj štát (neplatil by toľko, koľko bankám) a aj sporitelia (aspoň tak to bolo niekde prezentované). ...


Pán Nalevanko zrejme myslí, že výnos http://financie.etrend.sk/investicie/do ... -2010.html je príliš vysoký a mohol by sa investovaním do diaľnic znížiť... :roll:
Niekedy mám pocit.... nie takíto odborníci hodnotili pozitívne americké investičné spoločnosti Funny Mae, Froggy Mac ?

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 09:11
od Andrej
Tiez by som rad vedel, kde je pravda. Ak ma niektory dialnicny usek IRR 12-15% (takych mame na Slovensku velke mnozstvo), tak nechapem, preco by vynosnost pre druhy pilier nemohla byt vyssia ako je dnes? Rad by som pocul nazor nezavisleho odbornika.

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 10:08
od devil
to nema s IRR nic. stat splati pozicku s urokmi a zrejme tie uroky by neboli vysoke....ale ani tak nemaju DSS pravdu....ako mozu vediet ze akciove trhy budu rast tak ako pred krizou ked staty sa brutalne zadlzovali, mnoho bank padlo a mozno este nie je koniec. radsej mat istotu nizkeho vynosu ako zazit velky prepad.

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 11:03
od Andrej
Inac som to myslel - ak maju niektore useky vysoke IRR, nie je vyhodne pre stat platit aj o nieco vyssie uroky? (Samozrejme nie 9% ako pri PPP). Dalsou vyhodou pre DSS je statna zaruka.

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 12:39
od devil
pokial nesie riziko dostupnosti stat tak asi tazko.

Re:

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 18:32
od Zulo
Dialniciar napísal:Na D3 sa budú čerpať eurofondy.
D4 sa rozbehne cez ďalšie PPP, rovnako tak TN-PD.

Ostatné je sa pripravuje, ale nebudú na to stačiť len eurofondy, takže niečo sa vypustí (hovorím o R2, R3, R4 a R7).


Už pred 4 rokmi sa hovorilo že, úseky R2 TN-PD , len cez PPP pretože iné zdroje nebudú....je to už nejak bližšie zadefinované alebo naplánované /rozpočtované/ a v akom materiáli........alebo zatiaľ len interné úvahy z MD? :wink:

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2010 11:59
od devil
takze Dialniciar opat raz netrafil....teda pokial myslel toto volebne a planovacie obdobie...

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2010 12:05
od Andrej
Mno ak by naozaj preslo PPP1 a PPP3, tak D3 sa skutocne mohla z väcsej casti postavit este toto planovacie obdobie. A D4 cez PPP je cim dalej tym realnejsie.

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2010 18:35
od i15
no chvalabohu ze to PPP nepreslo... zataz splatkami za vsetky 3 baliky a vyplytvane eurofondy na jednu "dialnicu" bol najhorsi mozny scenar

Re: Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2012 08:14
od Dialniciar
viewtopic.php?f=35&t=16841

vždy sa to vynorí pred voľbami, jedno pred akými, doteraz ani cent neišiel ... tak Smer ako aj SDKÚ sa tomu bránia (logicky), keďže by bol vyšší úrok za aký si štát aj tak požičiava a ešte by to aj tak išlo do deficitu, ... ale je fajn, že "môže ísť tá 1 miliarda eur" :P