Tipovanie - Useky, ktore vypadnu z balikov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod mel » 08. Okt 2007 12:35

pablito napísal:Ty hovoris ze Investicne naklady a intenzity nie su rozhodujuce? A nie su nahodou sucastou rovnice podla ktorej sa vypocita kolko bude to tienove myto? Ved predsa tienove myto bude (naklady+udrzba+urok+inflacia)/30 rokov-vyber myta?
Alebo sa mylim?
A ak vyberies na PPP useky co ti prinesu malo vybraneho myta (aj ked su nevyhnutne) tak ta suma tienoveho myta bude zakonite vyssia nie???


Este raz:

Porovnavas 2 projekty>

jeden stavia stat a da na vystavbu ihned z dnesnych penazi 20mld. Potom da 100mil pocas 30 rokov kazdy rok na udrzbu plus nejake povedzme 3 mld kazdych 10R na generalku. To si vypocitas, kolko to je na dnesne peniaze (NPV).

druhy stavia PPP konyorcium aj ho prevadzkuje pocas tych 30 rokov. Dnes nedas nic a potom davas kazdy rok po 1,5 mld povedzme. Opat si vypocitas NPV.

Porovnas tieto 2 NPV a vyjde ti ktory projekt je lacnejsi. Porovnas proste sucasnu hodnotu tychto projektov.

Zostali nam este visiet intenzity ... ako rozmyslam, tak rozmyslam, nic z toho hore neovplyvnuju ... :shock: ... mas to tym, ze akekolvek intenzity budu, stale budu prijmy pre obidva projekty rovnake ... pretoze myto bude vyberat stat/NDS/SSPVM a.s. (Slovenska Spolocnost pre vyber myta) ... to je jedno, proste stat.

Cize intenzity nie su smerodajne pre nastavenie co stavat cez PPP, ak mas fixne platby - treba ale rozlisovat typ zmluvy, pretoze to je rozhodujuce: bud je tienove myto len administrativny pojem, ktorym sa chape rozdiel medzi realnou platboua vybranym mytom, alebo je tienove myto v zmluve chapane ako pausalna platba v nizsej vyske, ktora len doplnuje mytne, ktore je v plnej vyske prevadzane koncesionarovi (teda ocistene od nakladov na vyber). To by potom mohlo byt tak, ze koncesionarovi zalezi na intenzitach lebo od statu dostane povedzme 0,5mld ale zvysok ma z mytneho.

To je ale problem zmluvy a toho ako je v nej chapane tienove myto, nie problem intenzit. U nas sa to chape ako ten prvy priklad, teda dialnica na lizing, teda stat vyberie myta kolko vyberie a koncesionara to nezaujima, lebo on dostane vzdy len svoj pausal.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod pablito » 08. Okt 2007 12:46

mel napísal:
pablito napísal:Ty hovoris ze Investicne naklady a intenzity nie su rozhodujuce? A nie su nahodou sucastou rovnice podla ktorej sa vypocita kolko bude to tienove myto? Ved predsa tienove myto bude (naklady+udrzba+urok+inflacia)/30 rokov-vyber myta?
Alebo sa mylim?
A ak vyberies na PPP useky co ti prinesu malo vybraneho myta (aj ked su nevyhnutne) tak ta suma tienoveho myta bude zakonite vyssia nie???


Este raz:

Porovnavas 2 projekty>

jeden stavia stat a da na vystavbu ihned z dnesnych penazi 20mld. Potom da 100mil pocas 30 rokov kazdy rok na udrzbu plus nejake povedzme 3 mld kazdych 10R na generalku. To si vypocitas, kolko to je na dnesne peniaze (NPV).

druhy stavia PPP konyorcium aj ho prevadzkuje pocas tych 30 rokov. Dnes nedas nic a potom davas kazdy rok po 1,5 mld povedzme. Opat si vypocitas NPV.

Porovnas tieto 2 NPV a vyjde ti ktory projekt je lacnejsi. Porovnas proste sucasnu hodnotu tychto projektov.

Zostali nam este visiet intenzity ... ako rozmyslam, tak rozmyslam, nic z toho hore neovplyvnuju ... :shock: ... mas to tym, ze akekolvek intenzity budu, stale budu prijmy pre obidva projekty rovnake ... pretoze myto bude vyberat stat/NDS/SSPVM a.s. (Slovenska Spolocnost pre vyber myta) ... to je jedno, proste stat.

Cize intenzity nie su smerodajne pre nastavenie co stavat cez PPP, ak mas fixne platby - treba ale rozlisovat typ zmluvy, pretoze to je rozhodujuce: bud je tienove myto len administrativny pojem, ktorym sa chape rozdiel medzi realnou platboua vybranym mytom, alebo je tienove myto v zmluve chapane ako pausalna platba v nizsej vyske, ktora len doplnuje mytne, ktore je v plnej vyske prevadzane koncesionarovi (teda ocistene od nakladov na vyber). To by potom mohlo byt tak, ze koncesionarovi zalezi na intenzitach lebo od statu dostane povedzme 0,5mld ale zvysok ma z mytneho.

To je ale problem zmluvy a toho ako je v nej chapane tienove myto, nie problem intenzit. U nas sa to chape ako ten prvy priklad, teda dialnica na lizing, teda stat vyberie myta kolko vyberie a koncesionara to nezaujima, lebo on dostane vzdy len svoj pausal.



Suhlas...

Zmluva je alfa a omega celeho PPP. Intenzity hraju ulohu iba na to ci bude mat stat o 30 rokov peniaze na platenie tienoveho myta (def. podla prveho prikladu - lizing). Ak teraz nemame na to aby sme stavali tolko co treba tak treba ist cestou PPP. Uplne suhlasim ze ak stat nesie riziko intenzit v PPP tak je jedno ci to plati SR a EU alebo PPP.
Prijmy za myto su tie iste...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod mel » 08. Okt 2007 12:49

este doplnim NPV pre tieto 2 projekty:

pri 3% diskonte:
cez stat: 25 mld
cez PPP: 26,7 mld

cize pri danych parametroch (vlemi zjednoduseny priklad) by som si vybral prvu moznost.

Pri 4% diskonte:
cez stat: 24,2 mld
cez PPP: 23,5 mld

Tu uz vychadza lepsie PPP.

Diskont si mozes dat ako predpokladanu mieru vynosovosti, pripadne urokovu mieru, alebo inflaciu.

S porovnania vychadza, ze rozdiel medzi tymito dvoma projektami je minimalny, teda su takmer uplne porovnatelne, co sa tyka nakladov. Pre mna je kazda platba v buducnosti lacnejsia ako ta dnes a aj menej boli. Pripominam, ze diskonty 3 a 4 % su velmi konzervativne...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod pablito » 08. Okt 2007 12:49

Pri PPP je dolezite to ze ci ekonomicky, spolocensky, logiskticky,... prinos je rovny alebo vacsi ako uroky za dane obdobie...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod mirkobb » 08. Okt 2007 12:49

pablito: Ja by som si to skor predstavoval tak ze ak by bolo specialne myto na kazdy tunel, tak by sa jednoducho zvysila cena prejazdu aj paralelnym usekom ... Vtedy by nemali vodici dovod vymyslat a isli by tym najefektivnejsim usekom. Vodici aut na Xt by mali zakaz na trebars I/18 v tomto useku a vodici osobnych aut by boli motivovany vysokym mytom na I/18 ist cez Visnove...


Myslim, ze nejakym nastrojom skrze myto by asi bolo tazke selektovat auta na zaklade tonaze, a takisto ich cielovej destinacie. Stale by sa nasli auta, ktore by chceli tranzitovat, ale by mali "medzipristatie" trebars v KIA a pod. Takisto tranzit v smere na Cadcu (a opacne) bude asi tazke odklanat cez HP(a teda aj usekom tunel Visnove a cez LL), nemyslis? Na tento smer bude este dlho sluzit I/18 popod Strecno, nehovoriac o tom, ze po rozsireni na 2+2 to bude volba jednoznacna az do vybudovania dialnicneho prepojenia medzi zapadnym portalom tunela a Brodnom (http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2599).
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod pablito » 08. Okt 2007 12:53

mirkobb napísal:
pablito: Ja by som si to skor predstavoval tak ze ak by bolo specialne myto na kazdy tunel, tak by sa jednoducho zvysila cena prejazdu aj paralelnym usekom ... Vtedy by nemali vodici dovod vymyslat a isli by tym najefektivnejsim usekom. Vodici aut na Xt by mali zakaz na trebars I/18 v tomto useku a vodici osobnych aut by boli motivovany vysokym mytom na I/18 ist cez Visnove...


Myslim, ze nejakym nastrojom skrze myto by asi bolo tazke selektovat auta na zaklade tonaze, a takisto ich cielovej destinacie. Stale by sa nasli auta, ktore by chceli tranzitovat, ale by mali "medzipristatie" trebars v KIA a pod. Takisto tranzit v smere na Cadcu (a opacne) bude asi tazke odklanat cez HP(a teda aj usekom tunel Visnove a cez LL), nemyslis? Na tento smer bude este dlho sluzit I/18 popod Strecno, nehovoriac o tom, ze po rozsireni na 2+2 to bude volba jednoznacna az do vybudovania dialnicneho prepojenia medzi zapadnym portalom tunela a Brodnom (http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2599).


Iste ...

Ale ja som nehovoril (alebo aspon nemyslel) ze treba vsetko tlacit na Visnove... (HP-DS). Mne ide o to aby si vodici vybrali to najefektivnejsie riesenie a pokial bude aj tak vsetko spoplatnene tak nie je problem.. Nie?
A selektovat podla tonaze sa bude. Ved uz len pripravovane myto je od 3t vyssie nie???
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Andrej » 08. Okt 2007 12:56

mel, nechces ist poradit pociatkovi, nech sa uz konecne rozhodne? :lol:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod johhan » 08. Okt 2007 13:00

mel napísal:johhan,

to nie su parametre, ktore hovoria o vyhodnosti. Stat bude platit tienove myto, tym padom je jedno ako sa ten balik rozdeli. Prijmy z myta pojdu dialnicnej spolocnosti vsetky a tym padom je to jedno.

Ekonomicky mas na jednej strane balik nakladov a na druhej balik vynosov. Aj Visnove moze byt vyhodnejsie cez PPP ako lahsie useky - to zavisi od parametrov zmluvy nie od toho ci su vysoke investicne alebo prevadzkove naklady. No nema racionalny zaklad... alebo nerozumiem tomu co si napisal.


už len princíp mýta diskvalifikuje drahé úseky z PPP pretože čím drahší úsek tým viac sa ti otvárajú nožnice medzi mýtom a doplatkom pretože cena za km je vyššia a mýto bude identické za každý km ... teda pri Višňovom bude vyšší doplatok na 1 km ako pri inom úseku to je jedna vec druhá pri fondoch EU reálne štát zaplatí za stavbu len cca 50% ostatok zaplatí únia pri PPP všetko zaplatíš ty aj s úrokom - teda je efektívnejšie postaviť za 20 mld 8 km alebo za 20 mld 30 km ? Na tom 30 km úseku predsa vybereš približne 3,5 krát vyššiu sumu na mýtnom ako na 8 km úseku pri tom istom náklade - preto MF chce aby sa celý úsek okolo ZA staval cez fondy EU lebo realne zaplatia len 50% z ceny
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod mel » 08. Okt 2007 13:01

pablito napísal:Pri PPP je dolezite to ze ci ekonomicky, spolocensky, logiskticky,... prinos je rovny alebo vacsi ako uroky za dane obdobie...


Pravda,

ja som dal zjednoduseny priklad, samozrejme v reali do toho vstupuju dalsie faktory ... najdolezitejsi je podla mna ten, ze dnes stat nema 150 mld na to aby zacal stavat ihned. tym padom porovnavas projekty s casovym posunom, pretoze to co moze stat stavat az za 5 rokov moze PPP stavat ihned. Do toho ti vstupuju potom veci ako usle mytne, usly rozvoj regionov, z tym suvisi nizsi vyber dani atd.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod pablito » 08. Okt 2007 13:04

johhan napísal:
mel napísal:johhan,

to nie su parametre, ktore hovoria o vyhodnosti. Stat bude platit tienove myto, tym padom je jedno ako sa ten balik rozdeli. Prijmy z myta pojdu dialnicnej spolocnosti vsetky a tym padom je to jedno.

Ekonomicky mas na jednej strane balik nakladov a na druhej balik vynosov. Aj Visnove moze byt vyhodnejsie cez PPP ako lahsie useky - to zavisi od parametrov zmluvy nie od toho ci su vysoke investicne alebo prevadzkove naklady. No nema racionalny zaklad... alebo nerozumiem tomu co si napisal.


už len princíp mýta diskvalifikuje drahé úseky z PPP pretože čím drahší úsek tým viac sa ti otvárajú nožnice medzi mýtom a doplatkom pretože cena za km je vyššia a mýto bude identické za každý km ... teda pri Višňovom bude vyšší doplatok na 1 km ako pri inom úseku to je jedna vec druhá pri fondoch EU reálne štát zaplatí za stavbu len cca 50% ostatok zaplatí únia pri PPP všetko zaplatíš ty aj s úrokom - teda je efektívnejšie postaviť za 20 mld 8 km alebo za 20 mld 30 km ? Na tom 30 km úseku predsa vybereš približne 3,5 krát vyššiu sumu na mýtnom ako na 8 km úseku pri tom istom náklade - preto MF chce aby sa celý úsek okolo ZA staval cez fondy EU lebo realne zaplatia len 50% z ceny


Tu je problem v tom ze nie je dolezite ci vybrane myto pouzijes na znizenie tienoveho myta alebo na inu vystavbu...
Ak nepouzijes tych Xmld SKK na vystavbu drahych usekov mozes ich pouzit na vystavbu tych lacnejsich... MEL ma pravdu ze v konecnom dosledku je jedno co stavias z PPP a co z SR + EU. Mnozstvo penazi je fixne...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod pablito » 08. Okt 2007 13:05

mel napísal:
pablito napísal:Pri PPP je dolezite to ze ci ekonomicky, spolocensky, logiskticky,... prinos je rovny alebo vacsi ako uroky za dane obdobie...


Pravda,

ja som dal zjednoduseny priklad, samozrejme v reali do toho vstupuju dalsie faktory ... najdolezitejsi je podla mna ten, ze dnes stat nema 150 mld na to aby zacal stavat ihned. tym padom porovnavas projekty s casovym posunom, pretoze to co moze stat stavat az za 5 rokov moze PPP stavat ihned. Do toho ti vstupuju potom veci ako usle mytne, usly rozvoj regionov, z tym suvisi nizsi vyber dani atd.


A to je nekvantifikovatelne.... A politicky je problem predat nieco takeho...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod mel » 08. Okt 2007 13:07

johhan napísal:
mel napísal:johhan,

to nie su parametre, ktore hovoria o vyhodnosti. Stat bude platit tienove myto, tym padom je jedno ako sa ten balik rozdeli. Prijmy z myta pojdu dialnicnej spolocnosti vsetky a tym padom je to jedno.

Ekonomicky mas na jednej strane balik nakladov a na druhej balik vynosov. Aj Visnove moze byt vyhodnejsie cez PPP ako lahsie useky - to zavisi od parametrov zmluvy nie od toho ci su vysoke investicne alebo prevadzkove naklady. No nema racionalny zaklad... alebo nerozumiem tomu co si napisal.


už len princíp mýta diskvalifikuje drahé úseky z PPP pretože čím drahší úsek tým viac sa ti otvárajú nožnice medzi mýtom a doplatkom pretože cena za km je vyššia a mýto bude identické za každý km ... teda pri Višňovom bude vyšší doplatok na 1 km ako pri inom úseku to je jedna vec druhá pri fondoch EU reálne štát zaplatí za stavbu len cca 50% ostatok zaplatí únia pri PPP všetko zaplatíš ty aj s úrokom - teda je efektívnejšie postaviť za 20 mld 8 km alebo za 20 mld 30 km ? Na tom 30 km úseku predsa vybereš približne 3,5 krát vyššiu sumu na mýtnom ako na 8 km úseku pri tom istom náklade - preto MF chce aby sa celý úsek okolo ZA staval cez fondy EU lebo realne zaplatia len 50% z ceny


Ano, ja s tym suhlasim, ak riesis financovanie jedneho useku. Tu ale riesime problem, co stavat aby sme sa vmestili do pociatkovych poctov. Proste mame balik za 150 mld a vieme, ze 100 pojde cez PPP. Pri uvazovani o tomto je to jedno, co sa bude stavat stale bude stat platit rovnako a ked bude suvisla D1 v rovnakom case ci cez stat alebo PPP tak potom aj vyberieme na mytnom stale rovnako.

To co pises ty je ale z ineho sudku a je to aj logickejsie: nie, ze co za 100mld cez PPP ale ktore useky ano a ktore nie. To je urcite rozumne.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod pablito » 08. Okt 2007 13:16

Pozri sa na to takto Johhan.

Mas 100 mld v rozpocte na 10 rokov ale chces postavit za 200 mld.
Tak das polovicu porjektov na PPP a zaplatis za 30 rokov 200 a nie 100 mld len za tie projekty. To je sice o 100mld viac ale tam je inflacia a mas aj viac vybrane na myte ako keby si zacal stavat az po 10 rokoch. NEspominam ekon. rozvoj a pod.

Zamerne som nespomenul ziadne useky (drahe, lacne). To nehra ulohu co je drahe a co lacne.

V prvom pripade - Investujes 100mld (SR + EU) a postavis 1/2 ciest (len lacne). Mas vyber 10 mld na myte. Plus 200mld (PPP) na 2/2 ciest (len drahe). Myto 5 mld.

V druhom pripade - 100mld a postavis 1/2 (len drahe). Vyber myta je 5mld. Plus 200mld (PPP) na 2/2 ciest (len lacne). Myto 10 mld.

Vyber myta je stale 15mld. To ci useky ktore su postavene cez SR + EU dotuju viac ci menej PPP je jedno lebo vsetko to ide z jedneho mesca...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Andrej » 08. Okt 2007 13:22

pablito napísal:...Vyber myta je stale 15mld. To ci useky ktore su postavene cez SR + EU dotuju viac ci menej PPP je jedno lebo vsetko to ide z jedneho mesca...

Presne tak, v kazdom pripade to zaplatis. Preto dajme postavit cez PPP tie useky, ktore PPP postavi rychlejsie a efektivnejsie :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod johhan » 08. Okt 2007 13:25

Mel práveže teraz keď sa rozhoduje čo za 100 mld, je podstatné aby do PPP išli tie najlacnejšie úseky aby sa za to postavilo čo najviac km - pretože viac km ti generuje viac mýta logicky budeš menej doplácať koncesionárovi
.
áno pri súvislej D1 máš globálne mýto jeden balík - ale parciálne je rozdiel či budeš partnerovi doplácať 50% alebo len 10% lebo tým ovplyvnuješ výšku štátneho dlhu - čo je teraz alfou a omegou celého PPP
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod pablito » 08. Okt 2007 14:17

johhan napísal:Mel práveže teraz keď sa rozhoduje čo za 100 mld, je podstatné aby do PPP išli tie najlacnejšie úseky aby sa za to postavilo čo najviac km - pretože viac km ti generuje viac mýta logicky budeš menej doplácať koncesionárovi
.
áno pri súvislej D1 máš globálne mýto jeden balík - ale parciálne je rozdiel či budeš partnerovi doplácať 50% alebo len 10% lebo tým ovplyvnuješ výšku štátneho dlhu - čo je teraz alfou a omegou celého PPP


To je pravda ale o to viac co vyberies na myte na usekoch PPP vyberies menej na tych co postavis z SR+EU. A teda ti to vyjde na jedno...

Za 100mld (PPP) postavis nech 70km a to je ako vravis vela z myta, ale tych 50mld co mas v SR a EU ti vyjde na drahych usekoch na sotva 25km a to bude veelmi malo myta. A teda menej na buducu vystavbu...

Je mi jasne ze sa tym akoze usetri a to je len trik... Celkova suma preinvestovana na dialnice bude ta ista a prijem tiez... Len sa bude v buducnosti menej investovat lebo bude menej vybrate na myte (rozumej myto iba z usekov postavenych z SR + EU)
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Andrej » 08. Okt 2007 14:31

johhan, ak to Visnove vyjde na 18 mld. Sk a bolo by dokoncene 2014 cez eurofondy a SR, tak to bude v pohode. Len aby to nedopadlo tak, ze pri sucasnom financovani dialnic nepojde do neho 1-2 mld. Sk rocne ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 08. Okt 2007 17:29

hm, povedzme:
- Hric.Podhr. - Ivachnova cez PPP do roku 2012 (co sa da, do roku 2010) a v buducnosti zatazit tunely extra mytom
- R1 za statne a cim skor
- Janovce-Jablonov a Fricovce-Svinia za statne/eurofondy do roku 2012 (do 2010 nech je aspon polovicny profil od Levoce po Jablonov)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 08. Okt 2007 17:30

osobne som velmi skepticky.. ak nebude usek HP - LL - dubna skala v PPP, tak nebude hotovy ani pred rokom 2015 ..

cely problem visnoveho je, ze sa nestihne do volieb .. a cely "problem" v pozitivnyom zmysle slova usekov na vychode je to, ze sa zrejme stihnu do volieb.. co je aj dobre aj zle ...

rozumej situacia pri ziline bude kolabovat nasledujucich 7 az 10 rokov, dovtedy martin - vrutky - ruzomberok zakapu

viacero nemeckych a rakuskych firiem, ktore si vytvorili "podhubie" v martine/vrutkach silne zvazuje, ze zavru tam business a stiahnu aktivity uplne inde, lebo uz maju dost cakania ..

a dovod je prozaicky, z tej oblasti sa nedostanu k ziadnej automobilke v ramci JIT .. je to pre nich nezaujimave ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 08. Okt 2007 17:33

btw. uz je aj tak rozhodnute .. vypadne cely HP - LL - dubna skala .. na neurcito .. max co sa bude zrejme robit je IV. okruzna alias zilina juhovychod a aj zilina severovychod ..

usek HP - LL - dubna skala je odlozeny ad acta ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 08. Okt 2007 17:36

Pablito takto to nefunguje že balík je ten istý a je jedno kde pojdu tie peniaze - lebo jedna časť mýta pojde NDS a druhá sa prepošle PPP a ten rozdiel nebude hradiť NDS ale štátny rozpočet teda je tam trojo peňazí nie jedni.
.
druhá vec ak Višňové bude stáť 20 mld tak cez:
- NDS bude štát tento tunel reálne stáť 10 mld + 150 mil ročne - teda spolu za 30 rokov 14,5 mld SKK
- PPP bude štát tento tunel reálne stáť 20 mld + 150 mil ročne + 4,9% ročne ( trebárs ) - teda spolu za 30 rokov 47 mld SKK

A čo za to získaš ? dokončenie o rok skorej a:
- NDS náklad 2008 - 2014 1,4 mld ročne, 2015 - 2038 150 mil ročne
- PPP náklad 2008 - 2013 0 SKK ročne, 2014 - 2038 1,6 mld SKK

Pre toto je úsek Višňové absolútne najnevhodnejší cez PPP pretože stavať sa bude len dokončený bude o rok neskorej - pri iných úsekoch je to iné hlavne pri tých kde by sa výstavba urýchlila o min 5 rokov - tam to má logiku a význam.Višňové sa cez PPP malo stavať pred 10 rokmi.

Toto je ale silne špecifická situácia okolo slovenského PPP
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 08. Okt 2007 17:44

aquila neboj sa Višňové sa stavia - to už je isté - D1 LL - DS bude dokončený najneskoršie roku 2013 ( fyzicky prejazdný )
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod i15 » 08. Okt 2007 17:48

aquila napísal:osobne som velmi skepticky.. ak nebude usek HP - LL - dubna skala v PPP, tak nebude hotovy ani pred rokom 2015 ..

cely problem visnoveho je, ze sa nestihne do volieb .. a cely "problem" v pozitivnyom zmysle slova usekov na vychode je to, ze sa zrejme stihnu do volieb.. co je aj dobre aj zle ...


neviem, podla mna si aj priemerne uvazujuci vychodniar vie spocitat, ze predlzenie dialnice pri Ziline mu pomoze viac, ako nejaky obchvat Chminianskej novej vsi :roll: A ako uz bolo spominane, do roku 2009 sa definitivne odovzda 45km novych usekov v PSK... to na "oblbnutie" musi stacit
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod pablito » 08. Okt 2007 18:21

johhan napísal:Pablito takto to nefunguje že balík je ten istý a je jedno kde pojdu tie peniaze - lebo jedna časť mýta pojde NDS a druhá sa prepošle PPP a ten rozdiel nebude hradiť NDS ale štátny rozpočet teda je tam trojo peňazí nie jedni.
.
druhá vec ak Višňové bude stáť 20 mld tak cez:
- NDS bude štát tento tunel reálne stáť 10 mld + 150 mil ročne - teda spolu za 30 rokov 14,5 mld SKK
- PPP bude štát tento tunel reálne stáť 20 mld + 150 mil ročne + 4,9% ročne ( trebárs ) - teda spolu za 30 rokov 47 mld SKK

A čo za to získaš ? dokončenie o rok skorej a:
- NDS náklad 2008 - 2014 1,4 mld ročne, 2015 - 2038 150 mil ročne
- PPP náklad 2008 - 2013 0 SKK ročne, 2014 - 2038 1,6 mld SKK

Pre toto je úsek Višňové absolútne najnevhodnejší cez PPP pretože stavať sa bude len dokončený bude o rok neskorej - pri iných úsekoch je to iné hlavne pri tých kde by sa výstavba urýchlila o min 5 rokov - tam to má logiku a význam.Višňové sa cez PPP malo stavať pred 10 rokmi.

Toto je ale silne špecifická situácia okolo slovenského PPP


Beriem ze ty si od fachu ale mne sa to javi skor takto:

Višňové bude stáť 20 mld tak ako pises:

1. NDS bude štát tento tunel reálne stáť 10 mld+10mld (EU co mohlo ist na ine projekty) + 150 mil ročne - teda spolu za 30 rokov 14,5 mld SKK
2. PPP bude štát tento tunel reálne stáť 20 mld (4.9%urok)+ 150 mil ročne - teda spolu za 30 rokov 39,7mld SKK (ty si urocil aj tych 150mil.???)

Cize rozdiel je 25mld ale potom sa mozem postavit dalsich X km dialnic za 10mld SR + 10 mld EU, ktore podla prvej verzie pouzijeme na Visnove.

Ak sa podla 1. pouzije PPP na tych X km dialnic tak tam vyjde ze 20mld pojde z PPP (4.9% urok) + x mil rocne ....

Suma sumarum: Ak postavime Visnove z PPP a inych x km z SR + EU a porovname to z postavenim Visoveho z SR + EU a x km z PPP, rozdiel je nulovy. "ak suma za Visnove == sume za x km dialnic)"

Podla mna je ale ovela lepsie ked stat pojde po usekoch ako R1 a vych. D1 co stavat a developovat ako tak vie resp. s cim ma skusenosti ako sa pustat do stavby Visnoveho co je hmmm v najlepsom riadna odvaha... Vid Branisko.... Ale to je uz OT...

Musis brat do uvahy aj to ze ak pouzijes SR a EU na Visnove tak inde uz neostane...

Cize este raz: JE pravda ze Visnove je drahsie cez PPP ako cez SR + EU. ale je tiez pravda ze dalsich x km co pojdu namiesto Visnoveho cez PPP budu ovela drahsie ako keby isli z SR + EU.

Ak som sa niekde pomylil ci napisal uplnu haluz opravte ma prosim...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod aquila » 08. Okt 2007 18:30

johhan napísal:aquila neboj sa Višňové sa stavia - to už je isté - D1 LL - DS bude dokončený najneskoršie roku 2013 ( fyzicky prejazdný )


johhan, tie tvoje vypocty a tvrdenia su spravne za predpokladu, ze sa buduci rok nielen zacne, ale ozaj do 2013 dokonci visnove. comu ja osobne neverim (jedno aka by bola vlada, do tunelov mal odvahu ist len meciar, ostatni su z nich posrati .... :roll:)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.