Stránka 1 z 11

Tipovanie - Useky, ktore vypadnu z balikov PPP

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 10:23
od mirkobb
Tipovanie - Úseky, ktore vypadnú z balíkov PPP po Počiatkovom ohlasení úsporných opatrení a následnom škrtaní vo Ficovej vízii dostavby diaľnic a rýchlostných ciest v trase BA-KE

Tipujme, ktoré úseky dostanú tzv. "Čierneho Petra" a vypadnú z projektov PPP na urýchlenú dostavbu dialničných a rýchlostných ciest do r. 2012?
:!: Nemusíme tentokrát zadávať konkrétne vyšpecifikované úseky v hlasovacej otázke s vopred pripravenými možnými odpoveďami, pretože by sme možno ani všetky neobsiahli, takže nech každý zúčastnený napíše len svoj názor. Bude tak väčší priestor na diskusiu.. :wink:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 10:25
od aquila
ja to skratim .. mam blby dojem, ze vsetky na vychode padnu ...
plus HP - LL ..

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 10:27
od Dialniciar
aquila napísal:ja to skratim .. mam blby dojem, ze vsetky na vychode padnu ...
plus HP - LL ..


Aj ja si myslím, že všetky na východe sa zrušia. Vzhľadom na dnešnú rozostavanosť je to aj celkom OK. A hlavne tam môže štát bez problémov stavať sám.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 11:42
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
aquila napísal:ja to skratim .. mam blby dojem, ze vsetky na vychode padnu ...
plus HP - LL ..


Aj ja si myslím, že všetky na východe sa zrušia. Vzhľadom na dnešnú rozostavanosť je to aj celkom OK. A hlavne tam môže štát bez problémov stavať sám.

Bohuzial aj ja si to myslim. Verim ale, ze nie oba, ale len jeden.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 11:49
od pablito
Suhlasim ze vypadnu asi oba useky z vychodu ale podla mna vypadne aj Turany - Hubova - nepripravene a nie az take nutne vzhladom na intenzity. A je mozne ze aj nieco z R1 a to najskor Selenec - Tek. Nemce - tu to zvladne podla mna stat.

Moj odhad teda je ze sa bude stavat iba HP-DS, Hubova-Ivachnova, obchvat Nitry.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 12:17
od Jarda
Viděl bych to podobně jako pablito, že HP-DS vypadne úplně (resp. bude odloženo o několik let), Turany - Hubová a Selenec - Tek. Nemce (nebo úseky na východě) budou odsunuty do 2. etapy a úseky na východě (nebo Sel. - TN) bude financovat stát.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 12:19
od devil
nech vypadne ktorykolvek bude to tazke zdovodnit. ani o tom vychode nie som presvedceny, stavat na vychode je prestizna zalezitost....vlastne skoro kazdy usek je prestizny...

tipujem HP-LL ako paralelnu s HP-Strazov a ... :?: mozno beruc do uvahy pripravu, Turany-Hubova, obchvat NR...to cca. by vychadzalo.

na ulahcenie poctov

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

a co tak uvazovat sposobom co tam urcite bude... :idea:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 12:38
od johhan
Vypadnú úseky od Hričovského Podhradia - po Dubnú Skalu aj s tunelom Višňové

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 12:54
od Andrej
No ak vypadne Visnove, to je ta najhorsia varianta :( . Preco radsej nevypadnu useky, ktore mozu pockat (HP-LL) alebo ktore moze dostavat v pohode stat (R1, vychodna D1)?

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 12:59
od Tomas PO
devil napísal:a co tak uvazovat sposobom co tam urcite bude... :idea:

Presne tak. Co tam bude? Z tohto pohladu sa mi javi realnejsie vystavba na vychode. Useky tam su najlacnejsie. Zase ale "hori" Zilina, Strecno, a vystavba na vychode by vseobecny nazor, ze sa na Slovensku konecne zlepsi doprava, nepriniesla.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:10
od mikeBoss
Obchvat Nitry teda dufam nevypadne to by nebolo prijemne.
Najvacsi problem Nitry je prave doprava bohuzial tak treba konat :arrow:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:17
od aquila
ked tam nebude usek HP - LL - dubna skala, tak sa mozu na cele PPP rovno aj vykaslat .. vsak to nema zmysel potom .. tie ostatne useky su lacne a v pohode zvladnutelne do 2010 aj ked to bude robit sam stat ...

takze este vacsi tunel ako sme dufali :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:18
od Jarda
Nezastávám názor, že přes PPP by se měly stavět úseky, které jsou nejdražší cenou za 1 km. PPP je nejvýhodnější tam, kde je dálnice levná a jsou vysoké intenzity, protože tam se investor uživí z mýtného a státní rozpočet to nic nestojí. Tunel Višňové by přes PPP stál státní rozpočet určitě přes miliardu ročně po dobu 30 let.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:20
od aquila
len jarda problem je v tom, ze na tych ostatnych usekov nie su intenzity .. janovce - jablonov a fricovce - svinia maju dost mizerne intenzity na PPP.. efektivita bude zrejme horsia ako pri PPP na visnovom ..

cize tam sa investor ani z mytneho neuzivy..

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:27
od Andrej
Ak by staval Visnove stat, trvalo by to urcite dlhsie a stalo by to kludne aj 30 mld. Sk. Radsej nech zanho stat plati koncesionarovi aj 2 mld. Sk rocne po 30 rokov a pri tom mytnom co stat zinkasuje + udrzba tunela tak este aj pekne usetri.

Inac, je dost logicke, ktore useky vypadnu. Predsa tie, ktore fico nema sancu dokoncit do konca volebneho obdobia :lol: :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:30
od Jarda
Jenže kdybys na Višňové dal mýtné úměrně k nákladům na výstavbu, tak by tam intenzita nebyla, protože většina by jezdila přes Žilinu (obdoba tunelu pod Kanálem La Manche).

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:49
od devil
o kolko sa vlastne ma skrtat....( :?: :?: ) o 1/3 :?:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:52
od sezbrzni
TO Jarda: no preto tam nechcu / nebude extra mytne investora, ale "iba statne"

TO Andrej: dufam ze nebudes mat pravdu, hoci podla logiky Fica resp politickej logiky je na to velka sanca.

podla mna spravia rozsirenieI/18 pod strecnom a dalej Dubaova-Turany. potom cez PPP este Nitra - Hr. Benadik a narod im bude ruky bozkavat...

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:53
od sezbrzni
sorry: Dubna sklala-Turany.. :oops:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:55
od aquila
Jarda napísal:Jenže kdybys na Višňové dal mýtné úměrně k nákladům na výstavbu, tak by tam intenzita nebyla, protože většina by jezdila přes Žilinu (obdoba tunelu pod Kanálem La Manche).


to som si neni az tak uplne isty .. ak by bol usek HP - LL - dubna skala, dost vyrazne to skrati cestu .. a ja som od zaciatku hovoril, ze na tie tunely ma byt extra myto .. maju to v reichu, IT, CH.. preco by to chudobna krajina ako SK mala dotovat ?

skor to vyzera, ze vypadnu vsetky useky, ktore sa nedaju stihnut aspon v polprofile do volieb 2010 :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:56
od aquila
devil napísal:o kolko sa vlastne ma skrtat....( :?: :?: ) o 1/3 :?:


jo padlo ze minimalne o 1/3 sa ma skrtat ..

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 13:56
od Andrej
Jarda napísal:Jenže kdybys na Višňové dal mýtné úměrně k nákladům na výstavbu, tak by tam intenzita nebyla, protože většina by jezdila přes Žilinu (obdoba tunelu pod Kanálem La Manche).

Lenze mytne bude mat na starosti stat, koncesionar bude len dostavat pravidelne splatky od statu. Prijmy z myta za tych 30 rokov by mohli predstavovat celkovo tak 15-20 mld. Sk, co je uz viac ako 50% nakladov na vystavbu a kedze udrzbu bude robit koncesionar, potom na tom stat uz vobec neprerobi.
Preto si myslim, ze prave Visnove (a cely usek ZA-RK) je najvhodnejsie na PPP :)

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 14:04
od Andrej
aquila napísal:
devil napísal:o kolko sa vlastne ma skrtat....( :?: :?: ) o 1/3 :?:


jo padlo ze minimalne o 1/3 sa ma skrtat ..

1/3 kilometrov alebo 1/3 nakladov?

prosim, to visnove nech sa nerusi... :P :?

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 14:19
od sergej
1/3 kilometrov, namiesto 150 bude asi len 100 km. Čiže asi by som nechal D1 tak ako je naplánované a R1 by mal postaviť štát.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2007 14:27
od Jarda
Andrej napísal:
Jarda napísal:Jenže kdybys na Višňové dal mýtné úměrně k nákladům na výstavbu, tak by tam intenzita nebyla, protože většina by jezdila přes Žilinu (obdoba tunelu pod Kanálem La Manche).

Lenze mytne bude mat na starosti stat, koncesionar bude len dostavat pravidelne splatky od statu. Prijmy z myta za tych 30 rokov by mohli predstavovat celkovo tak 15-20 mld. Sk, co je uz viac ako 50% nakladov na vystavbu a kedze udrzbu bude robit koncesionar, potom na tom stat uz vobec neprerobi.
Preto si myslim, ze prave Visnove (a cely usek ZA-RK) je najvhodnejsie na PPP :)


Višňové by mohlo být rentabilní, kdybys vybíral 70 SKK za osobák a 500 SKK za kamion a řidiči by byli ochotní to platit a neobjíždět.