Stránka 10 z 11

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 13:30
od i15
No podme tipovat. Na Hubova-Ivachnova sa buduci tyzden ma vyhlasit tender, ale usek je velmi drahy a kedze je aj narocny, tazko sa bude dat stihnut v stanovenom termine bez toho, aby sa este viac predrazil... Takze tento usek podla mna dodatocne vypadne.
Horsie to ale bude pri Visnovom - podla miestnych mozno stavat od jari 2008, ale vtedy sa este len vyhlasi tender a ked aj ten padne (co je mozne, kvoli vysokej cene), zbytocne sa strati cas :roll:

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 14:05
od devil
Na Hubova-Ivachnova sa buduci tyzden ma vyhlasit tender, ale usek je velmi drahy a kedze je aj narocny, tazko sa bude dat stihnut v stanovenom termine bez toho, aby sa este viac predrazil... Takze tento usek podla mna dodatocne vypadne.


akoze odkial vypadne ? z ppp alebo z toho co ma byt v 2010 ?

mno do 2010 by mohlo snad odovzdat Sel-Bel-TK, DbS-Tur, a vychod D1.

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 14:15
od i15
devil napísal:
Na Hubova-Ivachnova sa buduci tyzden ma vyhlasit tender, ale usek je velmi drahy a kedze je aj narocny, tazko sa bude dat stihnut v stanovenom termine bez toho, aby sa este viac predrazil... Takze tento usek podla mna dodatocne vypadne.


akoze odkial vypadne ? z ppp alebo z toho co ma byt v 2010 ?

mno do 2010 by mohlo snad odovzdat Sel-Bel-TK, DbS-Tur, a vychod D1.


z PPP... a bude to stavat stat za vlastne/eurofondy s terminom uvedenia do prevadzky po roku 2010

No, aj obchvat NR sa technicky postavit da, snad zauraduje novy zakon o vyvlastnovani... (resp. Novy Zakon :) )

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 14:59
od Ondra O.K.
devil napísal:mno do 2010 by mohlo snad odovzdat Sel-Bel-TK, DbS-Tur, a vychod D1.


No jo, jenze jesltli dobre koukam na trasovani useku na highway.sk, tak usek DbS-Tur konci dost daleko od napojeni na I/18...takze by to nevypadalo ani na nejake provizorni napojeni (navic pres reku)... a Tur-Hub dlouho nebude...

Muselo by se sjizdet uz nekde u Sucan? Nebo to vidite jinak?

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 15:10
od aquila
na highways.sk je variant ak by sa stavala korbelka.. to napojenie je privadzac..

kedze sa korbelka nebude stavat bude platit varianta, ktoru mame aj v galerii ..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=79

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 16:24
od devil
aby sme JGmu nekrivdili

http://www.highways.sk/highways/Turany-Hubova.html

ten zakon o vyvlastneni vlastne stavani na nevyvlastnených pozemkoch... :roll: :twisted: neviem ci to prejde a ak ano co bude na US.

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 19:30
od wazari
johhan napísal:
Okrem toho podľa metodiky ak PPP projekt splňa aspon 3 funkcie z DBFO (Design, Build, Finance, Operate) tak sa nemá zaratavať do schodku verejných financií


ono je to trosku inak
Eurostat vydal rozhodnutie c 18 z roku 2004 o deficite a dlhu
tu definuje 3 rizika pri PPP
1, privatny partner na seba musi zobrat konstrukcne riziko
2, privatny partner musi znasat riziko dostupnosti alebo dopytu

cize 2 rizika musi na seba zobrat privatny sektor - vtedy to ide mimo statneho rozpoctu

ako som zachytil, my sa tvarime, ze to splname ale vraj tie rizika sme nie uplne presne vycislili/definovali

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 19:36
od wazari
mel napísal:
Tu nejde o Eurostat tu ide o ECB. Samozrejme technicke kriteria sa splnit musia (vid Lotyssko) - tam do toho vstupuje aj EuroStat.


Tusim to bola Litva - 7 stotin percenta

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 19:38
od wazari
Dialniciar napísal:Inak povedané:

1. Grécko dlhé roky klamalo cez svoj štatistický úrad ten európsky.
2. Keď sa a to prišlo, bolo z toho "haló".


ale uz im Euro zostalo

Dialniciar napísal:3. Precedens podľa mňa je, že GR a IT majú dlh nad 100% (nad 60%) a predsa majú EURO.


Belgicko nad 80%

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 23:29
od eucitizen
wazari napísal:
Dialniciar napísal:Inak povedané:

1. Grécko dlhé roky klamalo cez svoj štatistický úrad ten európsky.
2. Keď sa a to prišlo, bolo z toho "haló".


ale uz im Euro zostalo

Dialniciar napísal:3. Precedens podľa mňa je, že GR a IT majú dlh nad 100% (nad 60%) a predsa majú EURO.


Belgicko nad 80%


Aj MAlta dostala zelenu a vstupi do eurozony v roku 2008, pritom ma verejny dlh nad 60% :)

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 08:11
od Tomas PO
rastislav5 napísal:Aj ked to nie je na prvy pohlad viditelne, citim v rozdielnych stanoviskach Vazneho a Pociatka spor Slovensko vs. Bratislava.
Pociatek ako rodeny Bratislavcan spolu so svojimi spolupracovnikmi vnima dennodenne zapchy v Bratislave a napriek tomu ze si moze dovolit najdrahsie auta, musi v nich cakat v zapche rovnako ako na Skode 120.
Uvedomuje si, ze 151 km PPP statny rozpocet od roku 2011 (2013) zvladne, ale uz tam nic neostane pre ine dolezite stavby, napr. nulty okruh Bratislavy. S EUR to nema nic spolocne (aj ked sa tym stale strasi), kedze zmluvy s koncesionarom sa budu podpisovat v maji, ale stanovisko o nasom vstupe do Eurozony bude zname o mesiac skor v aprili. A ak by sa stanovisko oneskorilo, s podpisom zmluvy sa lahko par tyzdnov pocka.
Schvalenim PPP by Pociatek isiel proti sebe. Preto vymyslel riesenie, aby ubytok km vyzeral co najmensi (tretina km), v skutocnosti by usetril az 2/3 penazi, co sa malokde pise. Fico mu na to neskocil, kedze v Bratislave ma malo volicov, a rozbehne PPP v plnej parade. Bohuzial, Bratislava si bude musiet pockat min. do roku 2014, kym pride nova vlada. Je jasne, ze dovtedy zapchy exponencialne narastu, naopak, regiony si vyrazne polepsia.
Dnesne rozhodnutie je teda silno protibratislavske a odporucam investovat do regionov pri D1, R3 (napr. predat byt v BA a kupit zan tri v Ruzomberku, Ziari nad Hronom alebo Presove)

Tento nazor sa mi paci :)

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2008 13:13
od mirkobb
Ak by to bolo tak, ako to v tomto vlákne spomenul Johhan:

johhan napísal:Je vysoko pravdepodobné že z projektov PPP vypadnú úseky MT - PO.
Dalej bol neoficialne zrušený termín 2010 - konečne sa podarilo Ficovi povedať pravdu do očí bez obkecov a rozprávok MDPT takže by mal byť ohlásený ústup z termínu 2010 a začať pripravovať dialnice v klude a precizne


Tak je vysoko pravdepodobné, že vypadne aj 3. balík, ako to tam tiež pripomenul Aquila

aquila napísal:tak nejako.. najvacsie sance ma druhy balik, prvy keby tam nebola korbelka, tak je to dost pohoda .. len jeho nevyhoda by bola, ze by bol moc rozkuskovany..

inak stalo by mozno za uvazenie, ze by urobil combo PPP, na znizenie ceny/rizika by dali koncesionarovi aj useky medzi tym ..



Zostal by tak len asi 2. balík, čo sa mne pozdáva ako dosť pragmatické riešenie vzhľadom na určitý posun v zmýšľaní nášho premiéra ohľadne termínov spojenia východ-západ. Štát si tým ušetrí určite "nemalé problémy" s celkovým predražením diaľnic cez PPP a udržaním ako-takého "normálneho" deficitu kvôli následným splátkam počas niekoľkých desaťročí. :wink: To je fakt namieste úvaha zobrať si ako štát radšej úver na 1. a 3. balík a ten splácať, určite by to vyšlo lacnejšie.

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2008 13:32
od i15
Tazko povedat, ci je uver vyhodnejsi ako PPP. V pripade PPP by sa splacat zacalo az po sprejazdneni useku HP-DS a statu by uz plynuli nemale vynosy z myta...

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2008 13:36
od aquila
hlavne keby stat nebol hlupy a pri velkych tuneloch povolil dodatocne myto, tak su tunelove varianty o to atraktivnejsie.. minimalne korbelka, HP - LL - dubna skala .. by boli nizsie splatky aj nizsia prirazka ... a co sa PPP tyka, tak by sme kupili aj 2 kompletne opravy dialnice, co by stat nikdy nerobil .. vid dialnica na liptove alebo D2 .. tie maju uz vyse 20 resp 30 rokov a mimo lokalnych veci sa moc neopravuje ..

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2008 13:43
od i15
to iste nie je dobre, ze sa neopravuje ;)

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 10:17
od Lionheart
takze uz aj novinari tusia (alebo im bolo naznacene :-) ze nieco vypadne z PPP projektov ... kto dostane cierneho Petra?

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10846

"Aj keď je dnes naplno rozbehnutá súťaž na tri úseky rýchlych ciest prostredníctvom verejno-súkromného partnerstva, teraz sa nedá očakávať, že vláda skutočne všetky tri spustí. Minimálne jeden bude musieť ministerstvo dopravy vybrať pre stavbu, ktorú bude spolufinancovať štandardným spôsobom s pomocou eurofondov, a investorom bude Národná diaľničná spoločnosť.
Ministerstvo dopravy sa tak môže vyhnúť kritike, že pripravené peniaze na diaľnice z Európskej únie nevyužíva a všetko sa snaží zadať prostredníctvom systému PPP, za ktorý bude musieť republika platiť zo svojich zdrojov najbližších tridsať rokov. Strop odhadov za túto akciu sa tlačí až na sumu 400 miliárd korún. "

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 10:56
od aquila
vsak citaju dialnice.info :D

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 11:57
od devil
myslim ze prvy balik nemoze vypadnut uz len kvoli tomu ze je najdrahsi a spolu s PB a ZH by zhltol vsetky fondy.

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 12:24
od Lionheart
akoze zhltol vsetky fondy ved na programovacie obdobie 2007-2013 su vyclenene dalsie miliardy EUR, nie? ale neamm po roke presne cisla tak ak mas aspon z hlavy co si pamatas hod nejake. dik. aby sme sa vedeli zorientovat narychlo ...

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 12:47
od aquila
na dopravu tam bolo mysli 1,5 miliardy euro dokopy a to vratane zeleznice ..

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 12:48
od devil
nepamatam si presne ale nic nie je lahsie ako pohladat, vyclenenych je 2 mld Eur co je 60 mld. SK (Prioritná os 2 + 4) a prvy balik je sam osebe 50 mld. takze je prakticky nemozne aby isiel cez eurofondy.

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 12:50
od devil
teda 2 mld eur na D+RC+c. I. triedy + spolufinancovanie.

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 12:53
od Lionheart
druhy balik je zas priorita Smeru takze zostava potom iba 3.balik ten je ale tiez dost drahy = 40 mld Sk.

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 12:55
od Lionheart
nie je toto nahodou skutocny dovod tych taneckov okolo neschvalenia cestneho zakona :-)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2008 21:24
od mirkobb
V súvislosti som súčasnou "ekonomickou" situáciou sa dá predpokladať, že nereálny na realizáciu cez PPP bude predovšetkým najdrahší a najzložitejší 3-tí balík a možno vypadne aj 1-vý, najviac šancí na realizáciu cez PPP tak zostane len pre 2-hý balík, popr, na nultý obchvat BA.