1. balík projektov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 17:37

doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:Ide o sumu cca. 1,5 mld. EUR. V princípe všetky kontrakty nad 1 mld. EUR sú dnes lákavé, takže by to malo zabezpečiť dostatočný záujem vo svete a prihlásia sa aj stavebné firmy nad 10.000 zamestnancov.

Ale je aj dosť pravdepodobné, že len vytvoria každá konzorcium s niektorou z domácich.

Ja to vidím takto, ako základné osy:

DDM GROUP + STRABAG (Doprastav ako domáci)

SKANSKA + VINCI (domáce firmy Skanska)

INŽINIERSKE STAVBY + COLAS

VÁHOSTAV + ???

Záujem prejavia určite aj MOTA ENGIL, ďalšie francúzske firmy ako poddávatelia tých, čo tu už sú, možno aj Gréci, aj keď neviem, lebo v Grécku sú vyťažení a nemajú dostatok voľných kapacít na takéto stavby. Neviem, myslím si, že J&P Avax, OHL alebo Dragados sem neprídu.

Môžem sa samozrejme mýliť (a aj sa určite mýlim).
Chýba mi tam EUROVIA


Eurovia slovenská automaticky spadá a bude spadať pod VINCI. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 16. Nov 2007 17:43

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:Ide o sumu cca. 1,5 mld. EUR. V princípe všetky kontrakty nad 1 mld. EUR sú dnes lákavé, takže by to malo zabezpečiť dostatočný záujem vo svete a prihlásia sa aj stavebné firmy nad 10.000 zamestnancov.

Ale je aj dosť pravdepodobné, že len vytvoria každá konzorcium s niektorou z domácich.

Ja to vidím takto, ako základné osy:

DDM GROUP + STRABAG (Doprastav ako domáci)

SKANSKA + VINCI (domáce firmy Skanska)

INŽINIERSKE STAVBY + COLAS

VÁHOSTAV + ???

Záujem prejavia určite aj MOTA ENGIL, ďalšie francúzske firmy ako poddávatelia tých, čo tu už sú, možno aj Gréci, aj keď neviem, lebo v Grécku sú vyťažení a nemajú dostatok voľných kapacít na takéto stavby. Neviem, myslím si, že J&P Avax, OHL alebo Dragados sem neprídu.

Môžem sa samozrejme mýliť (a aj sa určite mýlim).
Chýba mi tam EUROVIA


Eurovia slovenská automaticky spadá a bude spadať pod VINCI. :wink:
Takysto Inžinierske stavby spadajú pod COLAS
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 17:43

i15 napísal:neverim ze kapacity stavebnych firiem su natolko neobmedzene, ze by na Slovensko presunuli maximalne vyuzitelny pocet pracovnikov, raziacich strojov atd a nepytali si za to viac, ako pri pozvolnejsom tempe vystavby.

Usek Turany-Hubova je uz aj tak dost drahy... okolo 1,4mld na km.. IRR bude biedne.


Kapacity stavebných firiem sú v EÚ momentálne na úrovni okamžitého možného presunu (rozumej po podpísaní kontraktu do 2 mesiacov) 25.000 robotníkov, inžinierov, k tomu raziace stroje (na 100 km tunelov na 45 mesiacov). Ja len pripomínam, že momentálnych cca. 100 km D/R na Slovensku, čo sú rozostavané, buduje cca. 12.000 ľudí. Rakúsky úsek diaľnice na Slovensko stavalo 400 ľudí, s tými vyššími 461. :wink:

Kapacity sú teda voľné a čo je hlavné - dajú sa presunúť aj zefektívnením iných stavieb. Všetko je o cene a ponuke. A dopytu. A to nehovorím o tom, že Skanska disponuje sama (nie je v sumáre) cca. 6.000 ľuďmi, ktorých stiahla z Ruska tento polrok.

Ale veriť mi nemusíš i15. A nevypýtajú si viac vzhľadom na to, že dnes to nie je 1 firma, ale je ich 10 a keď budú po 3 v konzorciách, kapacity mať budú. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 17:44

doprastavak napísal:Takysto Inžinierske stavby spadajú pod COLAS


doprastavák, to je snáď jasné, nie :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 16. Nov 2007 17:47

Rad sa necham pozitivne prekvapit :) Ale ked vidim, ako sa stavala Sitina a ako sa stavia Borik, naplna ma to pesimizmom...
Aspon ze estakady nam idu - HP-Strazov bude prakticky hotove za 2 roky
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 18:29

i15 napísal:Rad sa necham pozitivne prekvapit :) Ale ked vidim, ako sa stavala Sitina a ako sa stavia Borik, naplna ma to pesimizmom...
Aspon ze estakady nam idu - HP-Strazov bude prakticky hotove za 2 roky


Bôrik ? Málo dobrej techniky, firma sa nechala utlačiť štátom, ale inak OK.
Sitina ? Teraz neviem, čo myslíš ? Samotný tunel bol hotový pol roka pred otvorením. A aj to bolo pred kolaudáciou. :wink: Len inštalácia technologických prvkov trvala dlhšie, lebo firma nemala istotu financií, naťahovala sa tiež prestavba stredového pruhu pri vjazde do BA, ... ten tunel mohol byť otvorený aj dokončený o 4 mesiace skôr, než sa otvoril, ale to by štát musel platiť načas.

PPP je ale o inom. Čím skôr sa to otvorí, tým lepšie pre investora. :idea: :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 18:34

ČR už mohla mať diaľnicu do Ostravy dnes hotovú. Len by dávala ročne 2 mld. CZK investorovi. Áno, dala by v reálnom prepočte o 40 mld. CZK investorovi viac, než by dal sám štát. Ale ide o problematický región, dodnes nie je diaľnica postavená a čo je zaujímavé, už to bude drahšie a už to nebude podľa dnešných prepočtov 40, ale 25 mld. CZK. Iste, je to menej, ale zase tá diaľnica bude niekoľko rokov meškať. A hlavne sa mohol štát presunúť napr. na D3 a tam stavať aj bez PPP a s PPP zase od Brna na Viedeň, lebo aj Rakúsko dnes stavia od Viedne na Brno cez PPP.

Hold, je to tak, dnes každý štát chce dnes šetriť, potom splácať. A zároveň si to splácajú motoristi. Kamióny de facto povinne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 16. Nov 2007 20:39

Dialniciar napísal:ČR už mohla mať diaľnicu do Ostravy dnes hotovú. Len by dávala ročne 2 mld. CZK investorovi. Áno, dala by v reálnom prepočte o 40 mld. CZK investorovi viac, než by dal sám štát. Ale ide o problematický región, dodnes nie je diaľnica postavená a čo je zaujímavé, už to bude drahšie a už to nebude podľa dnešných prepočtov 40, ale 25 mld. CZK. Iste, je to menej, ale zase tá diaľnica bude niekoľko rokov meškať. A hlavne sa mohol štát presunúť napr. na D3 a tam stavať aj bez PPP a s PPP zase od Brna na Viedeň, lebo aj Rakúsko dnes stavia od Viedne na Brno cez PPP.

Hold, je to tak, dnes každý štát chce dnes šetriť, potom splácať. A zároveň si to splácajú motoristi. Kamióny de facto povinne.


Časový posunl není u D47 stavěné ze státního rozpočtu až tak významný proti zrušenému projektu PPP. Daleko horší podle mého je, že ještě není připraven tendr na koncesionáře D3 Tábor - Bošilec, která podle plánů ŘSD už teď měla být ve stavbě.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod konstrukt » 16. Nov 2007 21:59

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Takysto Inžinierske stavby spadajú pod COLAS


doprastavák, to je snáď jasné, nie :?:
Ano je to jasné,potom je aj jasné, že spadá Eurovia pod Vinci. Eurovia tu nebude cez Vinci, ale samostatne sama za seba v nejakom združení.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 16. Nov 2007 22:07

i15 napísal:
Dialniciar napísal:
i15 napísal:
pohodak napísal:ak sa zacne buduci rok stavat turany-hubova tak to osobne budem povazovat za maly slovensky zazrak 8)


Len aby ten zazrak nebol velmi predrazeny 8) Moj tip je, ze tento usek bud vypadne z PPP, alebo sa oneskori jeho sprejazdnenie. Su tam 4 tunely, jeden ma az 2,5km... ak by to mali stihnut, naklady by boli asi dost sialene.


O akom predražení to ja stále počúvam :?:


neverim ze kapacity stavebnych firiem su natolko neobmedzene, ze by na Slovensko presunuli maximalne vyuzitelny pocet pracovnikov, raziacich strojov atd a nepytali si za to viac, ako pri pozvolnejsom tempe vystavby.

Usek Turany-Hubova je uz aj tak dost drahy... okolo 1,4mld na km.. IRR bude biedne.
Nedostatku mechanizácie na týchto stavbách sa určite obávať nemusíš, na Slovensku je veľa firiem čo ponúkajú stavebnú dopravu, zemné práce a majú voľné kapacity, sjôr sa treba obávať nedostatku kvalifikovanýcch pracovníkov.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 22:13

doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Takysto Inžinierske stavby spadajú pod COLAS


doprastavák, to je snáď jasné, nie :?:
Ano je to jasné,potom je aj jasné, že spadá Eurovia pod Vinci. Eurovia tu nebude cez Vinci, ale samostatne sama za seba v nejakom združení.


O čo ti ide, doprastavák ? zas do mňa narážaš za každú cenu ? Čo som ja malé decko, že ma tu ideš o tomto poúčať ? Euroviu som nepovažoval jednoducho za dôležité spomenúť. Spravi svoju koncepciu, svoj názor a potom sa ti v tom budem hrabať ja a budem ťa dopĺňať v každej vete. Môže byť samostatne - ale technika jej aj tak príde zo zahraničia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 16. Nov 2007 22:20

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Takysto Inžinierske stavby spadajú pod COLAS


doprastavák, to je snáď jasné, nie :?:
Ano je to jasné,potom je aj jasné, že spadá Eurovia pod Vinci. Eurovia tu nebude cez Vinci, ale samostatne sama za seba v nejakom združení.


O čo ti ide, doprastavák ? zas do mňa narážaš za každú cenu ? Čo som ja malé decko, že ma tu ideš o tomto poúčať ? Euroviu som nepovažoval jednoducho za dôležité spomenúť. Spravi svoju koncepciu, svoj názor a potom sa ti v tom budem hrabať ja a budem ťa dopĺňať v každej vete. Môže byť samostatne - ale technika jej aj tak príde zo zahraničia.
Eurovia je tu dôležitá a zúčastní sa PPP a nie cez Vinci ale ako Eurovia v nejakom konzorciu. A zase sa už ježíš ? :?
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 22:29

doprastavak napísal:Eurovia je tu dôležitá a zúčastní sa PPP a nie cez Vinci ale ako Eurovia v nejakom konzorciu.


Hovorím a čo :?: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pablito » 19. Nov 2007 11:25

pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Dialniciar » 19. Nov 2007 21:32

Doprastav tvrdí, že tender na 1. balík PPP je chybný ! :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8563
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 20. Nov 2007 12:54

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8568

uz je to opravene, snad sa nic rusit nebude
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Mapka prvého balíka PPP

Odoslaťod mirkobb » 21. Nov 2007 11:04

Mapka prvého balíka PPP
http://www.sme.sk/cdata/3594632/big.gif
Moc prace s presnostou zakreslenia tych konkretnych usekov si novinari ani nedali. :roll: Podobne ako s titulkom clanku, ze Cesi postavia dialnicu za Nitrou, pricom sa jedna o usek Zarnovica - Sasovske Podhradie, to uz kludne môzu nabuduce napisat o useku Vazec-Mengusovce, ze to je stavba dialnice niekde za Zilinou.. :lol: No co uz..? Novinari su uz taki. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: Mapka prvého balíka PPP

Odoslaťod Tomas PO » 21. Nov 2007 11:10

mirkobb napísal:Mapka prvého balíka PPP
http://www.sme.sk/cdata/3594632/big.gif
Moc prace s presnostou zakreslenia tych konkretnych usekov si novinari ani nedali. :roll: Podobne ako s titulkom clanku, ze Cesi postavia dialnicu za Nitrou, pricom sa jedna o usek Zarnovica - Sasovske Podhradie, to uz kludne môzu nabuduce napisat o useku Vazec-Mengusovce, ze to je stavba dialnice niekde za Zilinou.. :lol: No co uz..? Novinari su uz taki. :wink:

Toto ze je prvy balik???
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod mel » 21. Nov 2007 12:39

Nie je, je to uplna somarina, aj ked nazvy usekov sedia, na mape su zaznacene blbo.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Andrej » 22. Nov 2007 13:54

Z MT:
Súťaž o prvú PPP diaľnicu hovorí o piatich úsekoch, ktoré zatiaľ nie sú pripravené ani projektovo a nie sú ani vykúpené pozemky. Tri stavebné firmy, ktoré prejavili záujem zúčastňovať sa na súťaži, ale do podania ponuky nechcú verejne vystúpiť, potvrdili, že ide o skutočne ťažké stavby. Pôvodne malo byť na trase vyše 110 mostov a šesť tunelov. Od počtu mostov a tunelov budú závisieť aj rizikové príplatky v cene. Koncesionár si podľa zadania bude môcť projekty upraviť, musí však diaľnicu postaviť, financovať a 30 rokov aj prevádzkovať.


Takze trasa este nemusi byt definitivna. Teoreticky by sa teda mohla stavat aj Krobelka a na druhej strane sa mozme dockat skaredeho riesenia cez hlboke zarezy, pripadne s buranim casti obci
:roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sergej » 25. Nov 2007 18:11

[video] MDPaT vyhlásilo prvý tender na súkromné diaľnice :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8621
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 16. Dec 2007 21:44

http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

nie je to nejako neskoro, ked chcu koncesiu udelit az na jesen 2008 ?!? to kedy ma to konzorcium zacat stavat ,na jar 2009 ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Branco » 16. Dec 2007 21:53

Presne, podľa pôvodného harmonogramu tuším tender na koncesionára mal byť uzavretý na jar 2008, august je niekoľkomesačné oneskorenie, stále tu chýba presný harmonogram a najmä páky na jeho dodržiavanie.

O mesiac sa môžeme dozvedieť napr. "z dôvodu podrobnejšieho a detailnejšieho vyhodnotenia ponúk sa vyhodnotenie tendra posúva na október 2008", či iné "objektívne dôvody posunu".... :roll:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 16. Dec 2007 22:01

co si pamatam, tak to malo byt uzavrete 1. aprila ;) ale potom to posunuli.. a zda sa ze to posunuli este dalej .. ak uzavru koncesiu na jesen .. a bude prudka zima .. co je dost velka pravdepodobnost, kedze boli teraz dve mierne .. a bude sa stavat na severe .. tak neviem neviem ...

takze uz tu mame tretie posunutie podpisu zmluvy za docela kratke obdobie ...

hovorim, to PPP ak sa aj zrealizuje, tak bude ukrutne drahe a v podstate doslova katastrofa ... :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 16. Dec 2007 22:03

Ak by sa tender vyhodnotil az koncom buduceho roka, zacalo by sa stavat az v zime 08/09, teda do r. 2010 by mali sancu stihnut fakt len tie najlahsie useky bez velkych mostnych objektov (prakticky len R1 a kratke casti D1). Aj ked sme tu uz mali aj vystavbu za 14 mesiacov od zaciatku stavby po otvorenie... :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.