Stránka 1 z 38
1. balík projektov PPP
Odoslané:
15. Nov 2007 22:20
od Andrej
Myslim, ze je na case rozdelit jednotlive baliky do samostatnych tem:
1. balik
Pozostava z usekov:
Turany-Hubova
Hubova-Ivachnova
Janovce-Jablonov
Fricovce-Svinia
(vsetko D1)
Celkova dlzka usekov 1. balika je 75 km.
Odhadovana cena vystavby a prevadzky je 49,1 mld. Sk bez DPH
Tender bol vyhlaseny 15.11.2007
Predpokladane sprejazdnenie usekov je v r. 2010
Odoslané:
15. Nov 2007 22:28
od Dialniciar
Ide o sumu cca. 1,5 mld. EUR. V princípe všetky kontrakty nad 1 mld. EUR sú dnes lákavé, takže by to malo zabezpečiť dostatočný záujem vo svete a prihlásia sa aj stavebné firmy nad 10.000 zamestnancov.
Ale je aj dosť pravdepodobné, že len vytvoria každá konzorcium s niektorou z domácich.
Ja to vidím takto, ako základné osy:
DDM GROUP + STRABAG (Doprastav ako domáci)
SKANSKA + VINCI (domáce firmy Skanska)
INŽINIERSKE STAVBY + COLAS
VÁHOSTAV + ???
Záujem prejavia určite aj MOTA ENGIL, ďalšie francúzske firmy ako poddávatelia tých, čo tu už sú, možno aj Gréci, aj keď neviem, lebo v Grécku sú vyťažení a nemajú dostatok voľných kapacít na takéto stavby. Neviem, myslím si, že J&P Avax, OHL alebo Dragados sem neprídu.
Môžem sa samozrejme mýliť (a aj sa určite mýlim).
Odoslané:
15. Nov 2007 22:32
od Dialniciar
Potom je tu ešte celá séria finančných skupín a bánk. Ale to už sú len teórie.
PPP: BANKY + STAVEBNÉ FIRMY a fin. skupiny nie sú potrebné, príp. ich majú sami stavbári ako dcérske firmy
PPP: Finančné skupiny (príp. +banky) + stavebné firmy.
Základný kameň problému bude mýto. Štát chce celoplošné, ale investor bude chcieť nejaké záruky na dosah na svojich úsekoch. V tom bude ešte možno chaos. Tam hodne záleží od štátu, inak skončíme ako napr. v Chorvátsku, kde dodnes sú možnosti mýta rôzne a hlavne tam bol štát škodný finančne.
Odoslané:
15. Nov 2007 22:39
od Andrej
Asi som mal spravit hlasovanie.
Myslite, ze sa podari tento usek zrealizovat cez PPP? Ak ano, kedy si myslite, ze bude sprejazdneny?
Odoslané:
15. Nov 2007 22:43
od Dialniciar
Andrej napísal:Asi som mal spravit hlasovanie.
Myslite, ze sa podari tento usek zrealizovat cez PPP? Ak ano, kedy si myslite, ze bude sprejazdneny?
Až sa podpíše zmluva so štátom, potom tu bude šanca, že sa to cez PPP postaví. Musí sa tak ale stať nie v r. 2009, aby to v r. 2010 zrušila nová vláda, malo by sa podpísať už v r. 2008.
No a k sprejazdnenosti pomlčím, lebo vešteckú guľu nemám. Mohlo by to byť v r. 2011-2012. To záleží aj od toho, ako sa bude stavať a kedy sa podpíše zmluva.
Odoslané:
15. Nov 2007 22:54
od Andrej
Podla mna sa to este cele zdrzi, stavat sa zacne iba na niektorych usekoch a nakoniec bude nejaky dodatok k zmluve, aby sa urychlene stihol do volieb urobit aspon usek janovce-jablonov a fricovce-svinia.
Ostatne vidim najskor na 2012
V podstate je vsak pre mna dolezitejsia cena ako termin sprejazdnenia
Odoslané:
15. Nov 2007 23:09
od Dialniciar
Pre mňa nie je dôležitá cena, ale skôr splátky a systém splácania.
Odoslané:
16. Nov 2007 00:01
od eucitizen
Ako su pripravene tieto useky? Ked sa nemylim tak tu som davnejsie cital ze usek Hubova-Ivachnova je na tom najlepsie, ci nie?
Odoslané:
16. Nov 2007 07:36
od i15
Neverim ze to stihnu sprejazdnit cele do roku 2010. Ale ak by buduci rok stihli vsetky menovane useky aspon rozostavat, bola by to velmi dobra sprava
Odoslané:
16. Nov 2007 07:52
od magnus
Podla mna tento projekt skonci katastrofou - ci uz financnou alebo stavebnou. Ide o najmenej pripraveny a technicky daleko komplikovanejsi usek ako ten, co je v tretom baliku. Na uspesne PPP treba mat v prvom rade vsetko dokonale pripravene do vsetkych detailov, pricom nesmie byt ponechany priestor investororvi na lavirovanie. Najma usek Turany Hubova hrozi vybuchnutim. Ale co uz.
Odoslané:
16. Nov 2007 08:50
od Andrej
hm, inac zabudol som tam napisat usek Dubna skala-Turany...
Podla mna sa buduci rok zacnu stavat vsetky useky okrem Turany-Hubova. Aj ked som fakt zvedavy na tu zmluvu
Odoslané:
16. Nov 2007 08:53
od random
a kde je presov?
Odoslané:
16. Nov 2007 09:06
od pohodak
ak sa zacne buduci rok stavat turany-hubova tak to osobne budem povazovat za maly slovensky zazrak
Odoslané:
16. Nov 2007 09:08
od pohodak
a este som zabudol...v podstate suhlasim s andrejom, radsej nech sa menej tlaci na termin volby 2010 (ale ved sme na slovensku, tak vieme svoje
) na ukor vyslednej ceny...
Odoslané:
16. Nov 2007 10:54
od Smolinko
To kde sa da docitat o takchto info? mas odkaz na daky vestnik kde to vypisuju?
Odoslané:
16. Nov 2007 11:49
od Tomas PO
random napísal:a kde je presov?
Ved Presov by mala riesit SSC dostavbou NK.
Odoslané:
16. Nov 2007 11:50
od Andrej
random napísal:a kde je presov?
Aky Presov? Ved tam sa bude konecne stavat Nabrezna cez SSC a v r. 2010 sa predpoklada zaciatok vystavby tunela Presov (o com vsak dost pochybujem, ak bude postavena nabrezna...
)
pohodak, tiez sa bojim toho, ze ak zistia, ze sa nejaky usek v ziadnom pripade nestihne do volieb (napr. turany-hubova), tak sa na neho totalne vys...kaslu
a nahradia ho nejakym sprostym riesenim (vid. povodny navrh pri Visnovom)
Odoslané:
16. Nov 2007 12:12
od i15
pohodak napísal:ak sa zacne buduci rok stavat turany-hubova tak to osobne budem povazovat za maly slovensky zazrak
Len aby ten zazrak nebol velmi predrazeny
Moj tip je, ze tento usek bud vypadne z PPP, alebo sa oneskori jeho sprejazdnenie. Su tam 4 tunely, jeden ma az 2,5km... ak by to mali stihnut, naklady by boli asi dost sialene.
Odoslané:
16. Nov 2007 12:24
od devil
Odoslané:
16. Nov 2007 13:31
od pohodak
aj tam su 2 tunely, i ked kratke...tomuto useku fakt neverim, pred par mesiacmi sa este spekulovalo s trasovanim a teraz ho chceme zacat o pol roka stavat...
Odoslané:
16. Nov 2007 14:47
od random
add presov: sorry zaspal so dobu ... takze som to nevedel
Odoslané:
16. Nov 2007 16:46
od Dialniciar
Andrej napísal:hm, inac zabudol som tam napisat usek Dubna skala-Turany...
Podla mna sa buduci rok zacnu stavat vsetky useky okrem Turany-Hubova. Aj ked som fakt zvedavy na tu zmluvu
Ja sa osobne obávam, že nebude úplne celá zmluva k dospozícii.
Odoslané:
16. Nov 2007 16:57
od Dialniciar
i15 napísal:pohodak napísal:ak sa zacne buduci rok stavat turany-hubova tak to osobne budem povazovat za maly slovensky zazrak
Len aby ten zazrak nebol velmi predrazeny
Moj tip je, ze tento usek bud vypadne z PPP, alebo sa oneskori jeho sprejazdnenie. Su tam 4 tunely, jeden ma az 2,5km... ak by to mali stihnut, naklady by boli asi dost sialene.
O akom predražení to ja stále počúvam
Slováci asi nebudú tak intenzívne splácať diaľnicu ako v Chorvátsku A1. Tak je len a len logické, že mýto príde do štátu, resp. súkr. investorovi za daný úsek a ostatné doplatí štát. A skôr sa to formuluje tak, že mýto pôjde štátu celé a štát zas bude dávať investorovi celé splátky. A úprimne, postavia sa najťažšie úseky a ukrojí zo z dnešného balíka na výstavbu 60%. Takže ročne bude na výstavbu oveľa ľahších úsekov stále 7-8 mld. SKK. Buď diaľnice budú priorotou a štát im prisype ročne o 2-3 mld. SKK viacej, alebo to nebude priorita a bude výstavba a problém o 10 rokov tam, kde dnes. A to nehovorím o tom, že štát bude mať do r. 2010 min. 70 mld. SKK na svoju ďalšiu výstavbu.
Odoslané:
16. Nov 2007 17:25
od konstrukt
Dialniciar napísal:Ide o sumu cca. 1,5 mld. EUR. V princípe všetky kontrakty nad 1 mld. EUR sú dnes lákavé, takže by to malo zabezpečiť dostatočný záujem vo svete a prihlásia sa aj stavebné firmy nad 10.000 zamestnancov.
Ale je aj dosť pravdepodobné, že len vytvoria každá konzorcium s niektorou z domácich.
Ja to vidím takto, ako základné osy:
DDM GROUP + STRABAG (Doprastav ako domáci)
SKANSKA + VINCI (domáce firmy Skanska)
INŽINIERSKE STAVBY + COLAS
VÁHOSTAV + ???
Záujem prejavia určite aj MOTA ENGIL, ďalšie francúzske firmy ako poddávatelia tých, čo tu už sú, možno aj Gréci, aj keď neviem, lebo v Grécku sú vyťažení a nemajú dostatok voľných kapacít na takéto stavby. Neviem, myslím si, že J&P Avax, OHL alebo Dragados sem neprídu.
Môžem sa samozrejme mýliť (a aj sa určite mýlim).
Chýba mi tam EUROVIA
Odoslané:
16. Nov 2007 17:32
od i15
Dialniciar napísal:i15 napísal:pohodak napísal:ak sa zacne buduci rok stavat turany-hubova tak to osobne budem povazovat za maly slovensky zazrak
Len aby ten zazrak nebol velmi predrazeny
Moj tip je, ze tento usek bud vypadne z PPP, alebo sa oneskori jeho sprejazdnenie. Su tam 4 tunely, jeden ma az 2,5km... ak by to mali stihnut, naklady by boli asi dost sialene.
O akom predražení to ja stále počúvam
neverim ze kapacity stavebnych firiem su natolko neobmedzene, ze by na Slovensko presunuli maximalne vyuzitelny pocet pracovnikov, raziacich strojov atd a nepytali si za to viac, ako pri pozvolnejsom tempe vystavby.
Usek Turany-Hubova je uz aj tak dost drahy... okolo 1,4mld na km.. IRR bude biedne.