A k tomu benzinu, aby sa nepovedalo, ze nemam argumenty. Bavime sa o 1.baliku PPP:
1. nemozno pocitat s obdobim 30 rokov, ale len s poctom rokov, o kolko sa omeska klasicka vystavba oproti PPP. Takze pesimisticky 2019-2013 = 6 rokov
2. priemerne intenzity za obdobie 2013-2019 urcite nebudu 150 tisic aut. Budem prehanat: 25 tisic aut denne
3. palivom bude stale benzin, alebo nafta. Pocitajme, pesimisticky, ze liter bude stat 1,5€
4. osobne auta usetria tak 0,5-1l /100km, takze 0,4-0,7 l na 75 km. Kolko usetria nakladiaky netusim. Takze dajme tomu, ze kazde vozidlo usetri v priemere tych 1,5l, ako pise Pacho.
celkova uspora: 6 rokov * 365 dni * 25 000 aut * 1,5 l * 1,5 € = (excel vypocital)
123 mil €Ale pozor, to nie je vsetko. Je velmi pravdepodobne, ze PPP by si vynutili skorsie zavedenie myta pre osobne auta. Dajme tomu, ze priemerny pocet osobnych aut bude 18 000 denne a sadzba myta bude 5c/km. Takze ak sa myto zavedie len o rok skor, popri uspore paliva zaplatia ludia navyse 1 rok * 365 dni * 18 000 aut * 0,05 € * 75 km = 25 mil €
A teraz sa pohrajme s parametrami
Bez PPP sa dialnica omeska len o 5 rokov, uspora paliva bude len 1l a cena bude 1,4 €/l. Celkova uspora na palive je potom 64 mil €. A myto sa zavedie o 2 roky skor a sadzba bude 7c /km. Na myte sa zaplati navyse 69 mil €. Hups a sme v minuse
To iste, ako ja, robili aj experti vo VUD - pohrali sa s parametrami tak, aby im to vyslo vyhodne. Je chybou pozerat len na vysledok analyz, treba si vzdy pozriet aj parametre, z ktorych vychadzaju. Ale skoda reci...