2. balík projektov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 02. Okt 2010 08:10

stanog, ja si za svojim nazorom nadalej stojim. presne tak, mosty tvoria 7% trasy. ze niektore pri NR su dlhe zaroven znamena ze pri ZM je ich o to menej. 7% hovori za vsetko. pohronske useky su v uzine, mne az tak nevadia ani tie, az na extremy typu 80 km/h. pre mna je 110 km/h ideal a s tym problem nie je.

http://www.rokovanie.sk/Rokovanie.aspx/ ... rial=14513

udrzba mostu je narocneja, sialene draha je v tuneloch.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 02. Okt 2010 08:47

Pohodak, nuz uvidime koľko odvahy budú mať dopraváci, ak by v celej trase okrem SO BB nebola 130 bol by som velmi rozčarovaný, aj keď som aj ja zaregistroval tie návrhové rýchlosti hlavne v úseku Tekovské nemce - Beladice. Ten citát Devila som uviedol aby bol jasný rozdiel v stavebných nákladoch oboch projektov pri porovnaní s jazdným komfortom ktorý je aspoň na úseku ZC-Lehôtka veľmi úbohý. Tam platí doslova: nízka cena = nízky komfort. Inak s Devilom si dovolím polemizovať o tom či je v dnešnej dobe keď všetky automobily majú čím ďalej lepšie jazdné vlastnosti vrátane autobusov a nákladných ideálom stavať nové diaľkové úseky na 110 keď v Európe sa ide s výnimkou alpských úsekov stále vyššie. Inak už pred 2. svetovou vojnou sa plánovali diaľnice na návrhovú rýchlosť 120 aj v bývalom Československu.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 02. Okt 2010 11:13

a ake su teda kategorie na PPP2 ? mne tie videa nefunguju...

http://www.dopravoprojekt.sk/sk/projekt ... erstva-ppp

tu sa pisu R22,5(100) a Nitra západ – Selenec 120(100),
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 02. Okt 2010 13:29

Aj v tom videu pár príspevkov vyššie sú uvedené návrhové rýchlosti pre každý úsek vrátane obchvatu BB. Spomína sa tam výnimočne aj 80-ka, obchvat BB je celý založený na výnimke z normy.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod Milos » 02. Okt 2010 13:48

devil napísal:stanog, ja si za svojim nazorom nadalej stojim. presne tak, mosty tvoria 7% trasy. ze niektore pri NR su dlhe zaroven znamena ze pri ZM je ich o to menej.


Podľa toho, čo o trase od NR po Tekovské Nemce viem (z toho úsek Beladice-Tekovské Nemce som bol aj pofotiť), mám subjektívny dojem, že až na južný obchvat Čiernych Kľačian sú počet aj dľžka mostov vzhľadom k terénu optimálne. Spomínaný úsek pri Čiernych Kľačanoch mal pôvodne viesť priamkou medzi Č.Kľačanmi a m.č. Prílepy, R1 tam mala viesť v záreze, neviem akom hlbokom záreze, teda aké tam malo byť stúpanie a klesanie. Zmenu trasy si vynútili miestni obyvatelia a usudzujem, že na ministerstve nechceli, aby sa to moc predražilo v porovnaní s pôvodným variantom, tak je tam jedno údolie nie je preklenuté mostom :arrow: http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=172&image_id=9174, ale aj tam bude zrejme na horizonte hlboký zárez, takže to stúpanie nebude nič tragické.

Samozrejme, ak by sme chceli byť veľmi megalomanskí, tak aj pri Olichove by sa dal navrhnúť jeden kilometrový a vysoký most namiesto tohto mosta :arrow: http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=172&image_id=9170 a tohto nadjazdu ponad cestu do Kozároviec :arrow: http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=172&image_id=9167. Potom by bol výškový profil od Čiernych Kľačian po MÚK Čaradice už taký vyrovnaný, že by to bez námahy prešla snáď aj 80-ročná babka na bicykli :lol: Ale načo to robiť až takto veľkolepo, veď tam nie sú až také terénne prevýšenia ako napr. pri Pohraniciach (tam to zmysel má) a ani teraz to klesnutie k Olichovu a stúpanie k MÚK Čaradice nebude veľké.
Snáď len na posledných kilometroch medzi MÚK Čaradice a koncom úseku mohli chýbajúcu polovicu aj prerobenie pôvodnej riešiť dlhším mostom, aby sa nestrácala výška pred záverečným stúpaním ku koncu úseku.
Naposledy upravil Milos dňa 02. Okt 2010 14:48, celkovo upravené 2 krát.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod Milos » 02. Okt 2010 14:45

stanog napísal:Aj v tom videu pár príspevkov vyššie sú uvedené návrhové rýchlosti pre každý úsek vrátane obchvatu BB. Spomína sa tam výnimočne aj 80-ka, obchvat BB je celý založený na výnimke z normy.


Stanog, kde sa tam spomína návrhová rýchlosť80 km/h? Nemyslím teraz obchvat BB, to je o niečom inom. Aktuálne je to video s označením "Vizualizácie 2.fáze"

Úsek NR-západ - Selenec je navrhnutý v kategórii R22,5/120, len (citujem z videa)
"v stiesnených pomeroch v oblasti križovatky Lehota s návrhovou rýchlosťou 100 km/h"

(to je tá zákruta s polomerom 1055 m hneď za MÚK Lehota)


Úsek Selenec - Beladice - R22,5/120 (100). Na 100km/h bola zrejme navrhnutá len ľavotočivá zákruta (podľa smeru staničenia) južne od Pohraníc s polomerom 1000 m a pravotočivá zákruta s polomerom 1100 m severne od Čeľadíc.


Úsek Beladice - Tekovské Nemce - R22,5/100



Ani na jednom z úsekov nie je zákruta s polomerom menším ako 1000 metrov (väčšinou majú polomery oveľa väčšie). Viem, že to nie je jediné kritérium na návrhovú rýchlosť, je však jedným z najdôležitejších (neviem, od akého polomeru nižšie je už 100 a od akého už 80, príp. ako to ešte ovplyvňuje naklopenie cesty či iné kritériá). Porovnajme to ale s pár zákrutami pri Žarnovici s 500 m polomermi, kde je návrhová rýchosť znížená na 80 km/h (z toho na dvoch aj znížená MPR na 110, resp. 100 km/h)
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod Milos » 02. Okt 2010 15:34

Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 03. Okt 2010 16:05

Sorry Milos, tá 22,5/80 bola len na obchvate BB. Máš pravdu.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod Milos » 04. Okt 2010 13:06

Stanog, v pohode :) Inak paradoxne je v prípade SO BB tá návrhová rýchlosť 80 nie najnižšia, ale najvyššia na celom úseku obchvatu :) Je to malý kúsok pred napojením na pôvodnú cestu I/66 na východnom okraji BB, inak je obchvat s výnimkou pár desiatok metrov na koncoch celý navrhnutý v kategórii MR20/60-A2, takže to pôvodné video označené ako "Vizualizácie 1.fáze" dezinformuje, keď uvádza pre celý SO kategóriu C22,5/80.

Dovolil som si aj tu malé zhrnutie parametrov, keďže napr. Devil písal, že sa mu tie videá nedajú prehrať:

:arrow: km 0,150 - 0,160 (na dĺžke 10 m :shock: ) kategória MR 18,5/60

Je to logické, keďže existujúca cesta I/59 má v tomto úseku takéto parametre a treba to nejako napojiť, len nerozumiem, prečo nie od km 0,0 , tam sa predsa úsek začína


:arrow: km 0,160 - 5,020 (na dĺžke 4,86 km) kategória MR 20/60-A2
odvodené zo základnej kategórie STN 73 6110 MR 25/60, v súlade s výnímkou Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR s nezhodným riešením so STN a platným stavebným povolením

Podotýkam, že to nezhodné riešenie nie je až záležitosť PPP2, niektoré vizualizácie boli k dispozícii skôr, než sa uvažovalo o PPP a cesta v šírke 25 m by na nich musela vyzerať viditeľne širšie


:arrow: km 5,020 - 5,140 (na dĺžke 120 m) kategória R22,5/80


:arrow: km 5,446 - 5,671 (na dĺžke 225 m) kategória C11,5/80

Tých chýbajúcich 300 m je pravdepodobne zužovanie z R22,5 na šírku pôvodnej cesty I/66, ale zase tam chýba 150 metrov po koniec úseku, ten je predsa až v km 5,821
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 04. Okt 2010 13:59

Ano, práve to že sa vyskytla 22,5/80 len na krátkom úseku kde by som to necakal ma poplietlo lebo som si ich pustil vsetky po sebe. Ešte pred PPP som videl oficiálne projekty ktoré šli na SSC kde bolo u SO uvedené len MZ20/60, takže v princípe všetko zostalo a tie rozdielne označenia sú len pri napojeniach úseku.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod miroa » 06. Okt 2010 14:39

nový popis výstavby pre všetky úseky za August http://www.ppp-r1.sk/sk/priebeh-stavby/ ... d-selenec/
Obrázok používateľa
miroa
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Obrázky: 502
Založený: 19. Jún 2007 06:09
Bydlisko: Martin

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 15. Okt 2010 20:38

v galérií fotky SO BB z tohto týždňa gallery/album.php?album_id=155
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 18. Okt 2010 09:15

Nase "slavne" PPP sa opät vyznamenalo. Dalsie zvysenie ceny a predlzenie terminu. A to je uplne najlahsi balik. Este nech mi niekto tvrdi, ze useky z PPP1 by sa otvarali v r. 2012 :lol:

viewtopic.php?f=35&t=14364
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 18. Okt 2010 10:20

Tu je maslo na hlave štátu, že nespravili dopredu archeologické prieskumy najmä keď pamiatkárom ktorí sa k povoleniam vyjadrujú bolo už vopred jasné že tam archeologické náleziská s vysokou pravdepodobnosťou budú. Na druhej strane je to robota navyše, ktorú by tak či tak niekto musel urobiť a zaplatiť. Čo sa tých dažďov týka, to si snáď koncesionár robí srandu, boli by blbí keby im uznali ešte aj to že pršalo ako "nepredvídateľnú okolnosť".
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 18. Okt 2010 10:58

byt ministrom dopravy nepridem na otvorenie useku a pri kazdom najazde dam bilbord s informaciou o rocnej splatke.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod Tomas PO » 18. Okt 2010 12:53

hehe, to by aka pecka bola :)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod i15 » 18. Okt 2010 17:14

a potom ze PPP ma pevne ceny a pevne teminy, ha ha
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 18. Okt 2010 19:09

nuž oproti 10% ktoré sú automaticky povolené pri stavbách štátu...
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 25. Okt 2010 16:12

viewtopic.php?f=35&t=14407

nech zije urychlenie vystavby cez PPP. cest praci.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod aquila » 25. Okt 2010 16:22

fixne ceny aj terminy v praxi .. hold .. ale 40% ludi tomu bohuzial veri
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 11. Nov 2010 23:33

Skvely popis technologie mostov na jednotlivych stavbach PPP2
http://peterpaulik.blog.sme.sk/c/246986 ... Nitry.html
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod miroa » 12. Nov 2010 07:40

Popis prác vykonaných za mesiac September http://www.ppp-r1.sk/sk/priebeh-stavby/ ... d-selenec/
Obrázok používateľa
miroa
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Obrázky: 502
Založený: 19. Jún 2007 06:09
Bydlisko: Martin

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod williams » 13. Nov 2010 14:52

no tak tento balik napreduje zatial dobre
williams
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 16. Jún 2010 18:38

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod Milos » 13. Nov 2010 22:17

Vzhľadom na to, že úsek Beladice - Tekovské Nemce má byť sprejazdnený už na budúci rok v lete, by tu mohli napredovať aj rýchlejšie, hoci koncesionár požiadal o posunutie termínu o nejaké 2 mesiace. Na SO BB je už veľká väčšina prioritných stavebných objektov vo vysokom štádiu rozpracovanosti, niektoré už dokončené. Obchvat má byť pritom uvedený do prevádzky až v lete 2012. Tento týždeň bola premávka na ceste I/66 pri areáli podniku SAD v B.Bystrici presmerovaná z provizórnej trasy na novovybudovaný most ponad obchvat
gallery/image_page.php?album_id=173&image_id=9515
gallery/image_page.php?album_id=173&image_id=9513

Provizórne premostenia ponad železničnú trať BB - Vrútky hneď vedľa nadväzujúceho mosta už rozoberajú (je kvôli tomu výluka na tejto trati) a dočasný násyp vedľa nového mosta už tiež začali likvidovať
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: 2. balík projektov PPP

Odoslaťod Čavo » 15. Nov 2010 16:43

Finišujú na moste na R1 pri MUK Čermáň. Teraz to tam býva dosť husté, lebo dočasnú cestu zúžili na jeden pruh a dali tam semafór. V časoch vyššieho zaťaženia sa tam slušne čaká. Dúfam, že to stihnú v rozumnom čase, lebo bez toho začať tam budovať R1 nemôžu, keďže im tadiaľ vedie dočasná cesta a Šalu (teda dediny o Hajskeho až po Rastislavice) celkom odtrihnúť nemôžu.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.

cron