3. balík projektov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Akú najvyššiu cenu celkových splátok 3. balíka PPP za 30 rokov by ste boli ochotní akceptovať?

Anketa bola ukončená dňa 29. Dec 2010 17:05

Žiadnu. Tento úsek by som nikdy nestaval
3
5%
< 3,5 mld. €
3
5%
3,5 - 5,0 mld. € (väčšia ako 40% zľava)
9
16%
5,0 - 6,5 mld. € (aspoň 24-40% zľava)
31
55%
6,5 - 8,5 mld. € (menej ako 24 % zľava)
5
9%
Kľudne aj cenu bez zľavy - 8,5 mld € a vyššiu
5
9%
 
Celkový počet hlasov : 56

Odoslaťod devil » 15. Apr 2008 09:16

Kdyby Dzurindova vláda začala po dokončení průzkumné štoly dávat na Višňové 1,5 mld SKK ročně, mohlo dnes být už na 1 tubus v provozu a problémy kolem Žiliny by nebyly zdaleka takové.


kdyby. dzurinda musel zaplatit meciarove dialnice - tie otvorene, aj tie zacate a tam isla vacsina zdrojov za jeho 1. vlady a znacna cast za 2. vlady.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Jarda » 15. Apr 2008 09:38

devil napísal:
Kdyby Dzurindova vláda začala po dokončení průzkumné štoly dávat na Višňové 1,5 mld SKK ročně, mohlo dnes být už na 1 tubus v provozu a problémy kolem Žiliny by nebyly zdaleka takové.


kdyby. dzurinda musel zaplatit meciarove dialnice - tie otvorene, aj tie zacate a tam isla vacsina zdrojov za jeho 1. vlady a znacna cast za 2. vlady.


Dzurinda nechtěl navyšovat deficit státního rozpočtu a k tomu je papírově nejjednodušší cestou právě omezení výdajů na rozvoj dopravní infrastruktury. Jenomže tímto způsobem se jen mění dluh zjevný na dluh skrytý a podvazují se možnosti ekonomického rozvoje. (To Dzurindovy vlády vyrovnávaly snížením daňového zatížení podniků, což ve spojení mělo ten důsledek, že investice sice přišly, ale především do oblastí s lepší dopravní infrastrukturou, tedy na západ, čímž se dále prohloubily ekonomické rozdíly mezi regiony.)
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Thomas » 15. Apr 2008 09:59

Já bych to takhle negeneralizoval - např. Žilina tehdy byla od dálnice daleko, o jiné infrastruktuře nemluvě, nota bene, kdyby investoval, stav, který je dnes by byl o 3 roky zpátky, vliv zlepšené infrastrukury na investice chce taky čas.

Ono snížení daní pro společnosti bylo samo o sobě daleko větším lákadlem pro investory, než dokončení 5 úseků dálnic a v tomto mám za to, že jednal naprosto správně. Na druhou stranu je otázka, zda už tehdy nemohlo být PPP a zda se podle evropské metodiky počítá do národního dluhu.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod mirkobb » 15. Apr 2008 10:32

Jarda napísal:
Peter Olejár napísal:toto je prilis drahy usek ktory si na seba nezarobi .. takze? vlada ho bude musiet draho splacat ..

cez PPP sa maju stavat useky lacnejsie alebo aj mozno 6 pruhova D4 lebo tam zas su iste vysoke intenzity .. ale urcite nie usek ktory je tak drahy ze ho nezaplatia ani intenzity lebo tam bude aj dobra vedlajsia cesta :roll:

nemam nic proti ZA a MT .. ale dopracujeme sa k tomu ze tam bude 2+2 cesta I triedy a 2+2 pruhy dialnica .. splacat to bude cele SVK :idea: .. a ja si skor myslim ze je potrebnejsie riesit problem dopravy v okoli BA a problemy krajskych miest ako takych .. chcelo by to trosku skromnosti :idea:


Vždyť jde o jedno z klíčových dopravních spojení, které má obrovský význam nejen celostátní, ale i mezinárodní. Že to bude splácet celé SVK, je tedy úplně přirozené.


No, až tak prirodzené to nie je, zvyšok Slovenska sa už akosi dlho skladá len na žilinský región, a ten si už takpovediac vyčerpal svoju dávku zo spoločného mimo iné aj na infraštruktúru, tak je načase proprcionálne rozdeliť prostriedky aj do iných častí Slovenska.
Už som to tu niekde spomenul, tento úsek postaviť, ale nie cez PPP, ale zo štátnych prostriedkov a fondov EU, pretože pravdu má Peter Olejár, tento úsek je drahý na stavbu cez PPP!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Thomas » 15. Apr 2008 10:54

A já jsem zase psal, že je to otázka délky splácení a že ve 100 letém výhledu se to zaplatí. Mimochodem takové projekty se dělaly tímto způsobem před 100 lety. Společnost KVKV, která postavila v Košicích elektrickou tramvaj měla smlouvu do r. 1973 (60 let), pak měl její majtek přejít na město. Tedy nic nového pod sluncem.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 15. Apr 2008 11:27

No, až tak prirodzené to nie je, zvyšok Slovenska sa už akosi dlho skladá len na žilinský región, a ten si už takpovediac vyčerpal svoju dávku zo spoločného mimo iné aj na infraštruktúru, tak je načase proprcionálne rozdeliť prostriedky aj do iných častí Slovenska.


jedna vec su plany a druha vec je realita. za meciara bol nadmieru privilegizovany TN kraj, za dzurindu sa to +/- delilo medzi BA, ZA, BB a PO krajom. najviac rozostavaneho je aktualne v PO kraji. na druhej strane keby sa plany plnili tak ako sa planuju tak ZA kraj (1/8 SR) by dostaval viac nez polovicu vsetkych investicii. vzdy bude mat region x viac prekrocene kapacity ciest ako region y a nikto tu nechce rovnostkarstvo ale to uz by bolo neudrzatelne a nevysvetlitelne nijakymi intenzitami, a pod. z celkovych pretazenych komunikacii na Sk ma ZA region viac ako 1/2 :?: nemá :!:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod B; » 15. Apr 2008 11:45

Ked sa stavia dialnica z BA do KE, cez ZA je mozne, ze sa urcity cas stavia vela pri TN a potom pri ZA.
Ale aj pri PP samozrejme
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Jarda » 15. Apr 2008 12:29

mirkobb napísal:
Jarda napísal:
Peter Olejár napísal:toto je prilis drahy usek ktory si na seba nezarobi .. takze? vlada ho bude musiet draho splacat ..

cez PPP sa maju stavat useky lacnejsie alebo aj mozno 6 pruhova D4 lebo tam zas su iste vysoke intenzity .. ale urcite nie usek ktory je tak drahy ze ho nezaplatia ani intenzity lebo tam bude aj dobra vedlajsia cesta :roll:

nemam nic proti ZA a MT .. ale dopracujeme sa k tomu ze tam bude 2+2 cesta I triedy a 2+2 pruhy dialnica .. splacat to bude cele SVK :idea: .. a ja si skor myslim ze je potrebnejsie riesit problem dopravy v okoli BA a problemy krajskych miest ako takych .. chcelo by to trosku skromnosti :idea:


Vždyť jde o jedno z klíčových dopravních spojení, které má obrovský význam nejen celostátní, ale i mezinárodní. Že to bude splácet celé SVK, je tedy úplně přirozené.


No, až tak prirodzené to nie je, zvyšok Slovenska sa už akosi dlho skladá len na žilinský región, a ten si už takpovediac vyčerpal svoju dávku zo spoločného mimo iné aj na infraštruktúru, tak je načase proprcionálne rozdeliť prostriedky aj do iných častí Slovenska.
Už som to tu niekde spomenul, tento úsek postaviť, ale nie cez PPP, ale zo štátnych prostriedkov a fondov EU, pretože pravdu má Peter Olejár, tento úsek je drahý na stavbu cez PPP!


Višňové ale není investice pro rozvoj Žiliny, ale hlavně pro rozvoj Liptova, Spiše a východu Slovenska. Částečně profitovat z ní bude i BB.
Souhlasím s tím, že nejde o stavbu až tak vhodnou pro PPP a že by bylo podstatně lepší získat na ní výrazný podíl eurofondů a zbytek doplatit ze státního rozpočtu.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 12:37

to Jarda: BB nemusi profitovat zo stavby za 50 miliard Sk ciastocne, BB bude uplne profitovat za stavbu v hodnote 20 miliard Sk. Takze to by som sem neplietol. BB bude z D1 profitovat az sa nejakym sposobom zlepsi aspon jeden z horskych priechodov ci uz Sturec (M/V) alebo Donovaly, dovtedy moze mat D1 medzi ZA a RK aj 10 pruhov, o profite pre BB sa hovorit neda. :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Thomas » 15. Apr 2008 12:58

Jarda napísal:Souhlasím s tím, že nejde o stavbu až tak vhodnou pro PPP a že by bylo podstatně lepší získat na ní výrazný podíl eurofondů a zbytek doplatit ze státního rozpočtu.


Proč, prosím pěkně? Pokud se najde někdo pro koho je taková investice zajímavá a návratná (což je :-)), tak kde je problém?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 13:13

Thomas napísal:
Jarda napísal:Souhlasím s tím, že nejde o stavbu až tak vhodnou pro PPP a že by bylo podstatně lepší získat na ní výrazný podíl eurofondů a zbytek doplatit ze státního rozpočtu.


Proč, prosím pěkně? Pokud se najde někdo pro koho je taková investice zajímavá a návratná (což je :-)), tak kde je problém?


Nebude to navratna investicia ani za 40 rokov. Vacsie riziko sukromny investor nechce. Nie sme Francuzsko a most Villau .. sme SVK a tunel Visnove .. takze navratne to bude len vdaka tomu ze to zaplati stat priamo a zaplati ovela viac nez sa tam vyzbiera z myta. :!:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Thomas » 15. Apr 2008 13:16

A o 3. balík PPP není žádný zájem ?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 13:20

Thomas napísal:A o 3. balík PPP není žádný zájem ?


zatial nema byt aky .. vsak predbezny tender na vyber 2 najlepsich este neprebehol ..
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Thomas » 15. Apr 2008 13:22

No dobře, ale asi by nikdo nenabízel, kdyby se neočekával zájem :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 13:24

Thomas ja viem kam smerujes .. :arrow:

tvoje zmyslanie: pride firma, zainvestuje za 5 rokov 40 miliard Sk, stat je v priebehu dalsich 25 rokov preplati za tuto investiciu spolu 120 miliard Sk, oni z toho este spravia 2-3 GO po 2 mld. Sk a daju to statu .. takze to pre investora a stavbara ktory najde 1,5 mld. eur je zaujimave lebo na tom v cistom zarobi velmi vela nez za normalnych okolnosti

lenze realita v ponimani toho co je vyhodne: tento usek by si na seba zarobil podla vyhlasenia MDPT z r. 2004 najskor za 65 rokov a po zaratni nutnych oprav vozovky a udrzbu tunela najskor za 71 rokov .. takze? :?: .. je to 3x dlhsia doba ako koncesia ktora sa dava .. takze? :?: .. ten rozdiel zaplati stat .. a zaplati ho z penazi ktore nema .. tak ci tak on ich nema .. akurat ich bude platit namiesto 5 rokov kedy by to mohol postavit sam 25 rokov a bude na to davat trosku menej nez keby to staval sam .. ale bude to trvat 5x dlhsie nez keby to staval sam a po celu tuto dobu to odoberie peniaze z inych usekov .. :idea: :idea:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Thomas » 15. Apr 2008 13:42

To je ale otázka nastavení ceny a pro investora budou velmi zajímavé ceny i okolo 2/3 :-).

Celková doba návratnosti 70 let může být taky zajímavá v situaci, pokud se s investcí dá obchodovat (a spekulovat na vzsetup nebo třeba i dočasný pokles intenzity dopravy).
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Jarda » 15. Apr 2008 13:50

Peter Olejár napísal:Thomas ja viem kam smerujes .. :arrow:

tvoje zmyslanie: pride firma, zainvestuje za 5 rokov 40 miliard Sk, stat je v priebehu dalsich 25 rokov preplati za tuto investiciu spolu 120 miliard Sk, oni z toho este spravia 2-3 GO po 2 mld. Sk a daju to statu .. takze to pre investora a stavbara ktory najde 1,5 mld. eur je zaujimave lebo na tom v cistom zarobi velmi vela nez za normalnych okolnosti

lenze realita v ponimani toho co je vyhodne: tento usek by si na seba zarobil podla vyhlasenia MDPT z r. 2004 najskor za 65 rokov a po zaratni nutnych oprav vozovky a udrzbu tunela najskor za 71 rokov .. takze? :?: .. je to 3x dlhsia doba ako koncesia ktora sa dava .. takze? :?: .. ten rozdiel zaplati stat .. a zaplati ho z penazi ktore nema .. tak ci tak on ich nema .. akurat ich bude platit namiesto 5 rokov kedy by to mohol postavit sam 25 rokov a bude na to davat trosku menej nez keby to staval sam .. ale bude to trvat 5x dlhsie nez keby to staval sam a po celu tuto dobu to odoberie peniaze z inych usekov .. :idea: :idea:


Projekty PPP jsou ovšem pro státní rozpočet výhodné v době výstavby, protože ze stavby s náklady investora 40 mld SKK si přijde přijde na nějakých 12 - 15 mld SKK (DPH, daň ze mzdy pracovníků stavby, spotřební daň z nafty pro stavební stroje, úspory z pozitivního dopadu na zaměstnanost atd).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod devil » 15. Apr 2008 14:11

Višňové ale není investice pro rozvoj Žiliny, ale hlavně pro rozvoj Liptova, Spiše a východu Slovenska. Částečně profitovat z ní bude i BB.


noved dobre. beriem to ako investiciu pre 2 kraje ZA a PO (BB vobec a pre KE kraj je alternativou madarska trasa). otazka zostava taka ista, miera planovanych investicii pre tieto 2 kraje je adekvatna vytazenosti ciest na Sk ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 14:16

Jarda napísal:Projekty PPP jsou ovšem pro státní rozpočet výhodné v době výstavby, protože ze stavby s náklady investora 40 mld SKK si přijde přijde na nějakých 12 - 15 mld SKK (DPH, daň ze mzdy pracovníků stavby, spotřební daň z nafty pro stavební stroje, úspory z pozitivního dopadu na zaměstnanost atd).


ale to snad nie :shock: .. o vyhodnosti sa da hovorit az by to statu prinieslo 40 miliard + inflacia + nejaky zisk vo vyske 7% do obdobia 5 rokov .. to je vyhodnost .. toto co si ty popisal je strata 27 miliard. :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 14:18

tu dialnicu bude stavat 2000 ludi .. teda to ti poviem ze je ovela rozumnejsie tym ludom dat po dobu 5 rokov socialnu davku vo vyske 20000 Sk = 0,5 miliardy Sk. :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 14:40

2,4 miliardy co je este stale dobre a co sa tyka DPH z nafty zo strojov co by tam pracovali .. nuz neda mi to ale lepsie ze tam ziadne stroje pracovat nebudu kvoli ochrane ZP

nie som proti tejto vystavbe ale stat nemoze naraz stavat aj D1 pred ZA aj D1 za ZA aj R3 cez Turiec aj D3 na Polsko .. trosku moc nie? a este k tomu rozsirovat cestu I/18, modernizovat koridor aj v ramci SVK aj na Polsko :shock: .. a este sa ozyvaju hlasy na podporu ZA letiska a splavnenie vahu dalej priehrada na strecne .. :shock:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Thomas » 15. Apr 2008 15:23

to P.O: Ty jsi odpůrce PPP? podle mě je to jen a jen otázka nastavení parametrů projektu. Návratnost bez marže je reálná (při ceně 8 Sk za průjezd osobního autacca 80 let, při ceně 20 Sk tak 35), kolik na tom má investor vydělat je věc další, každopádně má zajištěný příjem. Navíc se dá věc řešit i v době výstavby spolúčastní státu, atd. atd.

Nějak jsem nepochopil, co bylo na posledním příspěvku Jardy špatného.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 15:35

Thomas napísal:to P.O: Ty jsi odpůrce PPP?


nie som odporca PPP .. ale malo by to byt tam kde si na seba zarobi cez myto .. :wink: .. aby to bolo PPP bez tienoveho myta :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Jarda » 15. Apr 2008 15:52

devil napísal:
Višňové ale není investice pro rozvoj Žiliny, ale hlavně pro rozvoj Liptova, Spiše a východu Slovenska. Částečně profitovat z ní bude i BB.


noved dobre. beriem to ako investiciu pre 2 kraje ZA a PO (BB vobec a pre KE kraj je alternativou madarska trasa). otazka zostava taka ista, miera planovanych investicii pre tieto 2 kraje je adekvatna vytazenosti ciest na Sk ?


Ať už povede R3 přes M. Šturec, přes Donovaly nebo jinudy, tak společně s Višňovým podstatně zlepší dopravní spojení BB nejen s Kysucemi, ale především se Slezskem, což je významná průmyslová oblast a zároveň velká potencionální klientela pro rekreaci na středním Slovensku.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 15:54

akurat ze R3 neni predmetom PPP :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.