Stránka 56 z 61

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 13:45
od majo-majo
Hlavne nech zacnu stavat na jar, ako o tom rozpravaju...

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 13:54
od stanog
Este jedno pyrhovo víťazstvo sa tu črtá, pokiaľ Figeľ "vysliší" priania DrX, obyvateľov Svrčinovca, Oravcov, Podunajských biskupíc .... môže sa stať že rozostavia v každom kúte slovenska jeden bezvýznamný úsek a peniaze sa takto rozfrckajú sem a tam. Dosledok toho by bol že niekomu by sa síce zavreli ústa ale jazdilo by sa čoraz horšie. Takže nech radšej do tej mapy veľmi nehľadí. Uvidíme či sa Figeľ poberie cestou otvárať niečo v každom regióne pred voľbami 2014 alebo racionálne skúsi najskôr pospájať D1 aj na úkor predvolebných búchaní šampanským na otváračkách.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 13:55
od stanog
majo, ak by chceli na jar začať stavať museli by už byť verejné súťaže v plnom prúde. Ak pánboh dá tak v lete Jánovce - Jablonov.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 13:57
od pohodak
poprosim nezavadzat, o jari nikde nepadlo ani slovo...na jar maju ist tendre, na jesen vystavba...

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 14:23
od devil
mno ja som skor cakal ze sa dohodnu ze sa dohodnu...kedze koncesionar k 15.12. peniaze tak ci tak nezozenie....

vraj presunu 400 mil. z inych operacnych programov. netusim ake kombinacie vymyslaju, ktore useky z coho a ktore nie (pokial nebude hp-ll tak musi byt privadzac ll). tych 400 mil. € je pekna suma ale musi tam byt brutalne spolufinancovanie...co sa tyka fondu ERDF dufam ze mu daju pokoj.... neda sa kombinovat s KF. z ERDF je slubenych asi 300 mil. na cesty I. tr. (ani stanog nemoze mysliet vazne ze stopnu obchvat TT a pod....) asi 230 mil. je zazmluvnenych na ZC-sp a KE-milhost. ostava asi 350 mil. €. len stale nebolo potvrdene ze na co...snad sa uz dockame programu vystavby 2010-14.

opat sa ukazalo ze aky problem je stavat dialnicne parametre. byt skromnejsich parametrov by KF nebol vycerpany na nejake 4 useky D....

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 14:26
od majo-majo
Tak ale vystavba na jesen sa lahko moze rovnat jar 2012....

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 14:36
od pohodak
majo pointa bola, ze o vystavbe na jar buduceho roka sa nikde nehovori, tak nezavadzaj

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 14:37
od i15
stanog napísal:Este jedno pyrhovo víťazstvo sa tu črtá, pokiaľ Figeľ "vysliší" priania DrX, obyvateľov Svrčinovca, Oravcov, Podunajských biskupíc .... môže sa stať že rozostavia v každom kúte slovenska jeden bezvýznamný úsek a peniaze sa takto rozfrckajú sem a tam. Dosledok toho by bol že niekomu by sa síce zavreli ústa ale jazdilo by sa čoraz horšie. Takže nech radšej do tej mapy veľmi nehľadí. Uvidíme či sa Figeľ poberie cestou otvárať niečo v každom regióne pred voľbami 2014 alebo racionálne skúsi najskôr pospájať D1 aj na úkor predvolebných búchaní šampanským na otváračkách.


Pre teba je to mozno bezvyznamne, lebo zrejme stale jazdis len na dlhe vzdialenosti a v trase D1. Ja by som mu naopak zatlieskal, keby vo viacerych regionoch postavil kratky usek dialnice/RC. Vystavba dialnic by nemala byt podriadena potrebam uponahlanych pravnikov

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 14:42
od devil
tiez si nemyslim ze iste konkretne useky by mali zavisiet od toho kedy bude visnove. nedajte sa vysmiat.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 14:49
od Zulo
pohodak napísal:padnut malo aj PPP2 a bolo by vsetko s kostolnym poriadkom...figel sa do mapy pozerat moze, ale peniaze z fondov na R2 pred rokom 2014 nebudu, jedina sanca budu asi DSS...aby z tohto este nebolo pyrrhovo vitazstvo miestneho neformalneho zdruzenia antivisnove...

Bohužiaľ mám rovnaký názor, peniaze z eurofondov na R2 pred rokom 2014 budú v "mikroskopickom" rozsahu a vidím tu hranicu reálnej výstavby teraz po zrušení PPP3 až niekde po r. 2016.....rád by som sa mýlil, ale termín pyrhove víťazstvo je asi namieste. :(

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 14:51
od i15
v pripade uspesneho PPP by sa do roku 2015 dali stavat R-ky, ale potom by zacali nabiehat vysoke splatky za PPP a nebolo by z coho ich dokoncit

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 14:56
od Zulo
Ak nebude ekonomický rast tak s tebou i15 súhlasím.........
Na druhej strane nestavaním si sami ten ekonomický rast vedome znižujeme. To ale je už na fundovanejších ekonómov ako som ja. :)

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 15:14
od devil
my na ekonomicky rast mame hodne malo pak...PPP projekt dokaze pridat 1-2 docasnych % avsak aj udajnych 3.000 ludi na PPP2 (inde som cital ze len 1.500) je kvapka v mori...PPP nemozeme brat ako trvalu alternativu k STÁLEJ produkcii tovarov a sluzieb.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 15:21
od JaNY
Pekne si to zhrnul Stanog, hlavne 2 a 5 bod je velmi trefny.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 15:28
od Andrej
Zulo napísal:
pohodak napísal:padnut malo aj PPP2 a bolo by vsetko s kostolnym poriadkom...figel sa do mapy pozerat moze, ale peniaze z fondov na R2 pred rokom 2014 nebudu, jedina sanca budu asi DSS...aby z tohto este nebolo pyrrhovo vitazstvo miestneho neformalneho zdruzenia antivisnove...

Bohužiaľ mám rovnaký názor, peniaze z eurofondov na R2 pred rokom 2014 budú v "mikroskopickom" rozsahu a vidím tu hranicu reálnej výstavby teraz po zrušení PPP3 až niekde po r. 2016.....rád by som sa mýlil, ale termín pyrhove víťazstvo je asi namieste. :(

Treba to asi tiez viac krat napisat - R2 nepôjde z KF ako Visnove, ale z fondu ERDF, do ktoreho Visnove nezasiahne. Ako pisal devil, v nom môze byt cca 350-400 mil. € a z toho sa daju na R2 postavit 3-4 useky. Osobne by som obetoval obchvat ZH a postavil z toho radsej niektore useky v 1/2 profile.
Stavby, ktore môzu kvôli financovaniu Visnoveho "trpiet" budu tie, ktore sa planovali stavat z KF, cize väcsina usekov na D1 a D3. Ale zaroven sa padom PPP3 otvorili moznosti na dalsie PPP.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 15:43
od Andrej
Porovnanie PPP3 vs. stat: viewtopic.php?f=35&t=14685&p=117351#p117351
Podľa údajov ministerstva dopravy investičné náklady na úseky D1 z tretieho balíka by pri použití PPP metódy dosiahli 1,612 mld. eur a pri klasickom verejnom obstarávaní z eurofondov a štátneho rozpočtu 1,6 mld. eur. Prevádzkové náklady počas 30 rokov by dosiahli v prvom prípade 344 mil. eur a v druhom okolo 300 mil. eur. Celkové náklady počas koncesného obdobia by tvorili 6,8 mld. eur, respektíve 4,9 mld. alebo 3,1 mld. eur. Výstavba diaľnice by pri oboch možnostiach financovania začala v roku 2011, pri využití PPP by bola ukončená na jar 2016 a v druhom prípade na jeseň 2016.

Z toho mi vychadza, ze prakticky cela uspora je len na cene penazi.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 15:47
od Zulo
Andrej , ja to nevidím tak optimisticky aj pri financovaní z fondu ERDF musíš mať spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu a ten sa teraz vyčerpá spolufinancovaním vo väčšom rozsahu na D1, D3. Ten úbohý rozpočet nevieš nafúknuť a tak sa to niekde prejaví........z tohto pohľadu to vidím nie len na meškanie na D3 ale aj nepriamo na R2, lebo predsa D1 a D3 budú mať vždy prioritu. Ďalej sa proklamuje, že sa ušetrí napr. presunom peňazí z fondov pre informatizáciu spoločnosti. Neviem kto je taký naivný , ale žijeme v dobe informatizácie a teda sa v rozpočte musia nájsť nejaké priame peniaze zo ŠR aj na tento rozvoj mimo fondov EU........ všetko zo všetkým súvisí. A preto vidím aj oddialenie reálnej výstavby na R2. Na druhej strane projekty na stavebné povolenie sa ešte nejakú dobu budú pripravovať a tak sa nič moc nedeje. Možno sa to zlepší ak sa rozbehnú nové PPP...

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 16:03
od i15
peniaze, ktore by sa platili ako uroky za PPP by potom chybali na spolufinancovanie R-iek. A vysoke uroky by nevykompenzoval ani ekonomicky rast, ani to, ze odlozene useky sa nepredrazia cez rast stavebnych nakladov.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 16:06
od Andrej
Zulo, asi to tu musim napisat do kazdej temy alebo co.
Na spolufinancovanie KF aj ERDF môzeme vyuzit znacnu cast uz schvaleneho uveru od EIB vo vyske 1,3 mld. €. Cisto zo statneho rozpoctu sa od buduceho roku uz nebude financovat vystavba ziadnej dialnicnej stavby okrem 5 km 1/2 profilu D1 Jablonov-Studenec, takze spolufinancovanie nemusi byt problem.

Co sa tyka napr. informatizacie, tam sa momentalne rusia dalsie predrazene a neefektivne zmluvy a dnes je uz jasne, ze v tejto oblasti (a nielen v tejto) uz nie je mozne stihnut vycerpat vsetky prostriedky do konca obdobia, tak sa to presunie do dopravy. Bodka. Bude zavisiet od schopnosti vlady presunut co najväcsi balik do kapitoly doprava.

Slovensko požiada Európsku komisiu do začiatku budúceho roka o presunutie európskych finančných zdrojov vo výške okolo 400 mil. eur na diaľničnú výstavbu. Peniaze majú byť presunuté do Operačného programu Doprava z iných operačných programov, napríklad Informatizácia spoločnosti či Zamestnanosť a sociálna inklúzia. Informovala o tom premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) v utorkovom HN Clube v súvislosti so zastavením tretieho balíka PPP na výstavbu úsekov D1 pri Žiline od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu. "Realokácia bude vo výške zhruba 400 mil. eur do roku 2014, to znamená do nového programového obdobia," uviedla Radičová. To podľa nej umožní spolu so zdrojmi z eurofondov a zo štátneho rozpočtu vypísať novú súťaž na výstavbu tunelového úseku. Podľa informácií agentúry SITA z programu Informatizácia spoločnosti by mohlo byť presunutých do programu Doprava zhruba 200 mil. eur.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 17:07
od Koro
i15 ma pravdu, to ze sa kvoli padu PPP bude kratkodobo menej penazi na ine useky vedel kazdy. Dlhodobo je to ale jednoznacna vyhra pre Slovensko, odkladanie DESIATOK usekov pocas 30 rocneho splacania 700 mil. € za smiesnych 150 km uz nevidite, niektori naozaj ako keby ste nevedeli rozmyslat viac ako na tyzden dopredu.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 18:06
od stanog
i15 lenže keby bolo na Slovensku o 120 km diaľnic viac tak by sa viac vybralo aj na mýte a to už po splatení jeho premrštenej ceny a rovnako by mohli kľudne zdražieť diaľničné známky ktoré teraz zdraželi len preto aby sa nadotovala kasa bez protiplnenia. Viacerí tu už prišli na to že jediné čo sa ušetrilo sú úroky a to za cenu že sa nič nepostavilo. To je akože tá výhra? Logické, keď nič nemám neplatím úrok, ale ani nemám úžitok.
i15 ak sleduješ moje príspevky zistil by si že nejazdím len po D1 ale po celom Slovensku, okolo 30 000 km ročne, takže myslím si že prehľad mám dosť dobrý. Diaľniciam sa venujem preto že nejazdím len z roboty domov 20 km denne ale aj dlhé trasy a tam krásne vidieť že keď potrebuješ v normálnom čase prejsť nakríž Slovenskom nevyberieš si, každá trasa je zdĺhavá a zlá okrem z BA do ZA a NR aj keď na trojpruhu to už je zase zlé. Darmo mám na trase 30 km super cesty keď na ich konci ma čaká zápcha a to niekedy aj 3x na 500 km, je jedno kadiaľ idem. Preto je moja filozofia najskôr dokončiť D1 ktorej chýba relatívne najmenej a až potom riešiť lokálny problém ktorý vybudovaním 10 km len posuniem o 10 km ďalej.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 18:41
od i15
Ale ked sa na dokoncenie D1 velmi zadlzime, tak uz nebudu peniaze aby sa potom riesili problematicke useky na R-kach...

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 19:05
od Zulo
Andrej napísal:Zulo, asi to tu musim napisat do kazdej temy alebo co.
Na spolufinancovanie KF aj ERDF môzeme vyuzit znacnu cast uz schvaleneho uveru od EIB vo vyske 1,3 mld. €. Cisto zo statneho rozpoctu sa od buduceho roku uz nebude financovat vystavba ziadnej dialnicnej stavby okrem 5 km 1/2 profilu D1 Jablonov-Studenec, takze spolufinancovanie nemusi byt problem.

Co sa tyka napr. informatizacie, tam sa momentalne rusia dalsie predrazene a neefektivne zmluvy a dnes je uz jasne, ze v tejto oblasti (a nielen v tejto) uz nie je mozne stihnut vycerpat vsetky prostriedky do konca obdobia, tak sa to presunie do dopravy. Bodka. Bude zavisiet od schopnosti vlady presunut co najväcsi balik do kapitoly doprava.

Slovensko požiada Európsku komisiu do začiatku budúceho roka o presunutie európskych finančných zdrojov vo výške okolo 400 mil. eur na diaľničnú výstavbu. Peniaze majú byť presunuté do Operačného programu Doprava z iných operačných programov, napríklad Informatizácia spoločnosti či Zamestnanosť a sociálna inklúzia. Informovala o tom premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) v utorkovom HN Clube v súvislosti so zastavením tretieho balíka PPP na výstavbu úsekov D1 pri Žiline od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu. "Realokácia bude vo výške zhruba 400 mil. eur do roku 2014, to znamená do nového programového obdobia," uviedla Radičová. To podľa nej umožní spolu so zdrojmi z eurofondov a zo štátneho rozpočtu vypísať novú súťaž na výstavbu tunelového úseku. Podľa informácií agentúry SITA z programu Informatizácia spoločnosti by mohlo byť presunutých do programu Doprava zhruba 200 mil. eur.

Schválenie toho 1,3 mld. úveru od EIB mi nejako ušlo.....kedy to bude podpísané , od kedy a ako dlho sa bude môcť čerpať a je určený výlučne na DaR......? :)Daj mi link nech sa dovzdelám....

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 19:11
od Zulo
i15 napísal:peniaze, ktore by sa platili ako uroky za PPP by potom chybali na spolufinancovanie R-iek. A vysoke uroky by nevykompenzoval ani ekonomicky rast, ani to, ze odlozene useky sa nepredrazia cez rast stavebnych nakladov.

Chápem čo chceš povedať. Ja osobne D1 na východ použijem tak maximálne po Poprad. Nebudem teda hromžiť a vydržím čakať /čo mi už ostáva/ o 3-4 roky dlhšie ako som plánoval. Teraz, keď 90% ciest smerujem po už postavenej D1 do BA , to zvládnem......... Teda východ opäť musí byť trpezlivý..........

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2010 19:12
od Bager3
Neviem ako vam ale stale mi chyba stanovisko konzorcia ktoremu bol projekt zruseny a ak dozajtra zlozia ministrovi financne kritie co potom? Alebo dodatok k zmluve ktore predkladal figel na koalicnu radu obsahovalo nielen cenu ale aj predlzenie terminu na financne uzavretie. Som dost zvedavi aj na ich stanovisko.