Stránka 60 z 61

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2010 13:39
od duro_z_dediny
Markíza 19.12.2010 - Na telo - Figeľ-Fico.
Figeľ tvrdí, že na 3.balíku (pôvodnom) zíde z nákladov na údržbu z 3 mld.€ na 2.4 mld.€, a zrejme na financovaní (úvery koncesionára, resp.štátu - nebolo vidno cez pohár :lol: ) zíde z 5 mld.€ na 2 mld.€. Termín dokončenia sa predĺži z jari 2016 na jeseň 2016. Úspora - suma sumárum:
(5 + 3) - (2.4 + 2) = 3.6 mld. € . Fico číslo odmietol včítane termínov. Začiatok výstavby Višnového vidí najskôr apríl 2012. Ponúkol pomoc Smeru v parlamente pri ústavných zákonoch pre diaľnice alebo stanoviská voči Bruselu a EK.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2010 14:26
od Pacho
jonathan, aj smer MT-KIA-CA bude výhodnejši (finančne čo sa týka mýta neviem) DS-Višnové-LL. Tento úsek je len o 1,5km dlhší ako strečno, a omnoho konfortnejši. Ak ma známku tak jednoznačne aj pre tento smer Višnove (samozrejme ak bude privádzač LL)

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2010 14:36
od devil
omnoho komfortnejsi ....si asi robis srandu (?) DS-Višnové-LL-ZA bude mat hodne daleko od standartneho dialnicneho komfortu.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2010 14:55
od Pacho
Devil prosim Ťa! ja porovnávam Strečno / Višnové. Višnové predpokladam 80 bez obmedzení a zákrut, privádzač 70-80 4-pruh. III okružná je v súčasnosti 70 4pruh, a Ľavobrežná je 80 4pruh. Fakticky jeden "veľký" semafor pre oba varianty. Tak mi netvrď, že cez strečno to bude konfortnejšie, kde je 70/90 s 3m pruhmi, čiastočne 2+1 a ostatok 1+1s výjazdom od dvoch fabrík, jeden motorest a 2x (?) dedina + benzinová pumpa a 50-tka od VDZ. a ešte trebarz v zime? A ešte cez strečno pôjdu prevažne "sviatoční" vodiči, ktorým sa nevyplati DZ..... Trocha objektivity poprosím .

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2010 16:57
od stanog
Presne tak, aj voľba toho kadiaľ idem napr. z BA do KE závisí od toho odkiaľ z BA a kam do KE. Ak vyrážam z Ružinova či Rače smerom na Ťahanovce teda severné konce oboch miest pri severnej trase ušetrím prejazdy miest čo je kopa času. Naopak ak niekto jazdí z Petržalky či od Záhoria je pre neho najvýhodnejšie maďarsko ak ide na juh Košíc. Ak zase smeruješ do okolia US steel tak je lepšie ísť juhom Slovenska. Či chceš či nie prejazd Košicami aj BA je na min. 20 minút.

Nie výstavba ciest ale hlavne nastavenie mýtnej politiky je nutné meniť. V Maďarsku mali ten istý problém - vysoké mýto na diaľniciach tak prišli na to že účelnejšie je znížiť poplatky lebo vyberú viac peňazí. Aj v mýte sa vodiči správajú trhovo: benefit voči cene. Tu tvrdím že naše mýto je nastavené zle. Skutočne kamióny nejazdia rýchlejšie ako 80, ak idú na spotrebu ešte menej. Neviem čo mýtom sledovala naša vláda ale celé to postavila na hlavu. Obce požadovali už dávno aby boli kamióny z nich vytlačené na diaľnice. Ale vláda paradoxne obce vyčlenila zo spoplatnenia, takže kamión síce ide 50-kou cez obec ale keď porovná priemerku na úseku s cestami 1. a 2. triedy čo je cca 60 km/h s priemerkou na diaľnici ktorá je 80 je rozdiel 20 km/h čo pri vzdialenosti 300 km čo je napr. zo severu na juh je rozdiel hodina, čo ne je až tak veľa. Máme elektronické mýto ktoré po technologickej stránke má možnosť používať rozdielne sadzby na úsekoch. Prečo to nepoužívame na odklon kamiónov z preťažených ciest 1. triedy je mi záhadou. Mýto by malo byť práve nástrojom regulovania dopravy z úsekov kde je nežiadúca na úseky kam ju chceme dostať. Lenže u nás bolo zmyslom mýta zase len naplniť kasu bez ohľadu na dôsledky.

Trasa PPP3 horí a je potrebná z dvoch dôvodov: Vytesnenie tranzitu z mesta Žilina + obchádzka momentálne neobíditeľného hrdla. Ešte k tomu osobitnému mýtu, nepovažujem za správne názory že Višňové je drahé a preto musí mať vyššie mýto. Úsek nemôže za to že sme ho nepostavili za pár federálnych koruniek ako trebárs BA-Břeclav. Jednoducho každý neskôr postavený úsek je drahší ako ten postavený skôr. V zahraničí býva osobitné mýto skôr v príhraničných oblastiach (Brenner a pod..) teda zasahuje hlavne medzinárodnú dopravu a nie miestnych. Nakoniec sa ľahko môže stať že kým sa začne stavať Soroška či JV obchvat Prešova budú náklady na ňu vyššie ako na Višňové.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2010 23:38
od Koro
stanog napísal: Ešte k tomu osobitnému mýtu, nepovažujem za správne názory že Višňové je drahé a preto musí mať vyššie mýto. Úsek nemôže za to že sme ho nepostavili za pár federálnych koruniek ako trebárs BA-Břeclav. Jednoducho každý neskôr postavený úsek je drahší ako ten postavený skôr. Nakoniec sa ľahko môže stať že kým sa začne stavať Soroška či JV obchvat Prešova budú náklady na ňu vyššie ako na Višňové.


Tak toto je iny trapas, to snad nemyslis vazne s takym ekonomickym analfabetizmom. :shock: Neviem v akom svete nekonecneho zdrazovania to ty zijes ale bolo by dobre si miesto nominalnych cenoviek vsimat radsej pomer nakladov a prijmov. Ak si si nevsimol tak za poslednych 20 rokov nominalne HDP Slovenska vzrastlo desatnasobne.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 10:03
od devil
Pacho, ide o to visnove neusetri prakticky nic oproti od kamionov odlahcenemu strecnu. za tym si stojim. a teda naco ma primestska doprava platit navyse za nic ?

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 14:16
od Zulo
devil napísal:omnoho komfortnejsi ....si asi robis srandu (?) DS-Višnové-LL-ZA bude mat hodne daleko od standartneho dialnicneho komfortu.


Si devil robiš srandu asi Ty, veď je tu jasne porovnávaný súčasný stav /Strečno/ a komfort po prejazde novým úsekom HP-DS. Ak ten komfort nevidíš máš niečo asi so zrakom :)

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 14:33
od Zulo
devil napísal:Pacho, ide o to visnove neusetri prakticky nic oproti od kamionov odlahcenemu strecnu. za tym si stojim. a teda naco ma primestska doprava platit navyse za nic ?

Neviem čo riešiš, poplatok za diaľničnú známku? To snaď nie? Kupiš ju v januári a neriešiš.........Keď bude úsek LL-DS hotový určite ho do/z MT budú využívať okrem tranzitnej dopravy aj tvoji "prímeskí" z okresov ZA a MT, ktorí sa nechcú stresovať . Určite sa nájdu "borci" , čo chcú naďalej obdivovať krásy prírody v Strečianskej úžine a samozrejme obyvatelia východnej časti ZA /NAPR. sídliska Vlčince, Rosina,../ a prípadne aj Ty devil a budete jazdiť naďalej starou I/18........ :D

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 15:08
od devil
a vysvetlis ze preco by sa mali stresovat v strecnianskej uzine ked uz bude odlahcena od tranzitu ?

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 16:16
od Zulo
Počítam, že do roku 2016 budú intenzity rásť a aj po roku 2016 tu bude trvalý rast , takže vplyvom intenzity dopravy a vedenie trasy zákrutami bude jazda menej komfortná ako na smerovo rozdelenej komunikácii, ale aj tak sa cesta I/18 nevyprázdni. Dopravný prúd sa rozdelí. Nemá cenu filozofovať v akom pomere, ale je jasné že ja tým tunelom budem jazdiť a ty asi zo zásady nie, alebo sa mýlim?....... :D

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 17:07
od i15
Ma vyznam filozofovat nad pomerom. V roznych analyzach vyhodnosti vystavby Visnoveho sa pocuta s presunom 80%, co je uplne scestne

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 17:35
od Zulo
Teda napríklad pri presune len 60% INTENZITY nemá význam teraz stavať? Veď keď to prepočítaš, tak musíš brať do úvahy, že uvedenie stavby do prevádzky bude po r. 2016 možno 2017 a to je len začiatok, musí tu byť rezerva do budúcnosti. Tak čisto odhadom ak sa presunie potom do tunela 60% intenzity , ktorá bude v rokoch 2016/17 a neskôr, tak v absolútnych číslach počtu vozidiel to bude určite viac, ako je dnešných fiktívnych 80% z počtu vozidiel , ktoré prejde dnes cez Strečno.
Jednoducho je tu posun v čase porovnávania a to má veľký vplyv na výsledok.
Kompetentný tvrdia, že už dnes je kapacita predmetného tunela naplnená /ak bude dostavaný v r. 2016/alebo sa bude blíži k projektovaným intenzitám pre uvedený typ tunelu.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 17:35
od aquila
aj 60% je podla mna dost optimisticke ..

aj ked zase pri sitine uvazovali, ze prejde max 60%, ale preslo skoro 80% ..

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 17:38
od i15
za prejazd Sitinou sa neplati a pokial viem, ta svetelna krizovatka ktoru obchadza nemala cakacie doby do 5 minut

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 17:40
od Zulo
To hovorím, že dokončená stavba ako magnet na seba pritiahne dopravu, ktorá je po takejto dobrej komunikácii komfortnejšia a bez zbytočného zdržovania napr. semafórmi, atď.......

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 17:42
od Zulo
i15 napísal:za prejazd Sitinou sa neplati a pokial viem, ta svetelna krizovatka ktoru obchadza nemala cakacie doby do 5 minut

Ak myslíš Patrónku, tak tam sa niekedy v špičkách stálo ozaj dlho, v sedle to bolo lepšie........

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 21:18
od stanog
Devil si tu trochu protirečí, na jednej strane tvrdí že HP-DS nebude využitý a na druhej strane hovorí že miestni budú naďalej jazdiť po "odľahčenej" 1/18. Keďže vieme aká je tam situácia teraz, ak sa má 1/18 odľahčiť tak aby po nej bolo atraktívne jazdiť musí aspoň polovica vozidiel prejsť na diaľnicu, a to už je slušný počet ktorý ju využije.
Koro, na veci nemôžeš mať rýdzo ekonomický pohľad. Úlohou ciest a diaľnic nie je zarábať peniaze. Koľko stála napr. Sitina ? To by mohol obyvateľ trebárs Nitry namietať že oproti nákladom na R1 bola príliš drahá (stavali sa v rovnakom čase). A napriek tomu nie je vôbec spoplatnená. Prínos diaľničnej stavby nie je len v priamom spoplatnení.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 21:22
od Pacho
Pre srandu som si zmeral trasu až po Budatín, kde Strečno/Višnové, ale popod rondel vychádza dokonca o 1km menej, a fakticky sa ešte vyhnem semaforom pri TESKU. Takže tie Devilove argumenty o pohodli.... sú úplne bezpredmetne. Po dostavani Višnového , cez strečno sa oplatí iba fakt tomu čo nemá DZ, alebo sa chce kochať prírodou, alebo ma tunelofóbiu. Čiže Višnové bez privádzača LL nemá zmysel.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 21:29
od i15
ked sa dostavia Visnove tak uz DZ asi nebudu ;)

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 21:49
od Zulo
Pacho napísal:Pre srandu som si zmeral trasu až po Budatín, kde Strečno/Višnové, ale popod rondel vychádza dokonca o 1km menej, a fakticky sa ešte vyhnem semaforom pri TESKU. Takže tie Devilove argumenty o pohodli.... sú úplne bezpredmetne. Po dostavani Višnového , cez strečno sa oplatí iba fakt tomu čo nemá DZ, alebo sa chce kochať prírodou, alebo ma tunelofóbiu. Čiže Višnové bez privádzača LL nemá zmysel.

To rušenie privádzača LL je šité horúcou politickou ihlou...Teda ja osobne by som to nevidel ako definitívu.......... :wink:

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 21:51
od Zulo
i15 napísal:ked sa dostavia Visnove tak uz DZ asi nebudu ;)

Veľmi dobré.......... život je niekedy pes a plateniu samozrejme neujdeš. :(

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 22:06
od Pacho
Zulo napísal:
Pacho napísal:Pre srandu som si zmeral trasu až po Budatín, kde Strečno/Višnové, ale popod rondel vychádza dokonca o 1km menej, a fakticky sa ešte vyhnem semaforom pri TESKU. Takže tie Devilove argumenty o pohodli.... sú úplne bezpredmetne. Po dostavani Višnového , cez strečno sa oplatí iba fakt tomu čo nemá DZ, alebo sa chce kochať prírodou, alebo ma tunelofóbiu. Čiže Višnové bez privádzača LL nemá zmysel.

To rušenie privádzača LL je šité horúcou politickou ihlou...Teda ja osobne by som to nevidel ako definitívu.......... :wink:


Aspoň dúfam, že zrušenie privádzača LL, je taký istý politický blud ako BB-RK 2O16

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2010 22:10
od Koro
stanog napísal:Koro, na veci nemôžeš mať rýdzo ekonomický pohľad. Úlohou ciest a diaľnic nie je zarábať peniaze. Koľko stála napr. Sitina ? To by mohol obyvateľ trebárs Nitry namietať že oproti nákladom na R1 bola príliš drahá (stavali sa v rovnakom čase). A napriek tomu nie je vôbec spoplatnená. Prínos diaľničnej stavby nie je len v priamom spoplatnení.


Ekomonicky pohlad je na mieste, pretoze ekonomicky prinos infrastruktury nie je len vyber myta ale hlavne zvysena prosperita dotknutych regionov, lacnejsi a ryhclejsi presun tovaru a osob atd. Tvoj prispevok som napadol, pretoze si v nom uplne odignoroval inflaciu a tvrdil si, ze za socializmu sa stavalo skoro zadarmo, co je ale vzhladom na vtedajsiu cenu penazi nezmysel a svedci o tom aj mnozstvo vtedy odovzdanych kilometrov. Jendoducho je velmi hlupe azavadzajuce porovnavat ceny napriec desatrociami a nezohladnovat pri tom cenu penazi.

Re: 3. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2010 11:51
od devil
Devil si tu trochu protirečí, na jednej strane tvrdí že HP-DS nebude využitý a na druhej strane hovorí že miestni budú naďalej jazdiť po "odľahčenej" 1/18. Keďže vieme aká je tam situácia teraz, ak sa má 1/18 odľahčiť tak aby po nej bolo atraktívne jazdiť musí aspoň polovica vozidiel prejsť na diaľnicu, a to už je slušný počet ktorý ju využije.


je viacero alternativ, v podstate suhlasim s vypoctami IRR, tj. ak bude komplet hp-ds a kym budu znamky tak na D prejdu aj 2/3 aut (cely tranzit od PB na MT a cast miestnych). ked bude myto a/alebo bude len ll-ds tak logicky menej.