Projekt PPP na D1

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Projekt PPP na D1

Odoslaťod Jonathan » 30. Jún 2005 11:34

precital som si, co to vlastne vlada schvalila na

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument
presnesie
http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

a mam jednu otazku. Citujem zo spravy:
"Ako kritérium na výber úsekov pre prvý projekt (pilotný projekt) PPP sme zvolili najvyššiu intenzitu dopravy a výkonnosť cestného úseku. Ide o uplatnenie princípu „najskôr vybudovať najpotrebnejšie úseky“. Na pôvodne definovaných úsekoch PPP D1 Hričovské Podhradie – Ivachnová a Jánovce – Studenec je najsilnejšia premávka v úseku Žilina – Martin, kde súčasná intenzita dosahuje 19 300 až 21 700 skutočných vozidiel za 24 hodín. Na tomto úseku zároveň evidujeme veľkú hustotu nehôd a kritické nehodové lokality. Z tohto pohľadu PPP projekt navrhujeme realizovať v úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala – Turany. Tento návrh je odlišný od pôvodného návrhu Mott MacDonald, ktorý navrhol ako pilotný projekt úsek D1 Hubová - Ivachnová. Nový navrhnutý pilotný projekt má celkovú dĺžku 28,9 km. Ďalším možným projektom PPP môžu byť úseky D1 Turany – Hubová, alebo Hubová – Ivachnová.
Pre určenie časového harmonogramu výstavby zvoleného pilotného projektu je rozhodujúci úsek Višňové – Dubná Skala, v ktorom sa nachádza dvojrúrový tunel v dĺžke 7,460 km."

moj komentar: Je velmi pekne, ze sa ako pilotny projekt vypral ten najpotrebnejsi, ale z uvedeneho to vyzera tak, ze cely usek sa bude odovzdavat na raz. Cize vysoko potrebny obchvat Vrutok a Sucian s obravskymi kolonami bude cakat na sprevadzkovanie tunela, ktory je sice rovnako potrebny, ale dalo by sa jeho neskorsie otvorenie ozeliet.

Navyse ak zoberiem do uvahy fakt ze usek Dubna skala Turany mal IRR 16.35% tak naozaj neviem na co sa este caka, okrem argumentu postupnej vystavby. Proste je to podobna "bodova zavada" ako Ozdany alebo Figa a vybudivanim obchvatu by sa situacia poriesila na tie cca tri roky kym by sa dostavalo Visnove.

Co som chcel celym povedat. Ze pokial sa bude koncesia stanovena tak, ze cely usek sa otvori naraz, tak je to dost na figu a bolo by lepsie keby bolo mozne jednotlive poduseky useku otvarat nezavislo na sebe. Verim, ze toto je este otvorene a bude sa to stavat "rozumnym" sposobom
Jonathan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 413
Obrázky: 19
Založený: 09. Feb 2005 10:49

Re: Pilotny projekt PPP

Odoslaťod mel » 30. Jún 2005 11:38

Jonathan napísal:Je velmi pekne, ze sa ako pilotny projekt vypral ten najpotrebnejsi, ale z uvedeneho to vyzera tak, ze cely usek sa bude odovzdavat na raz. Cize vysoko potrebny obchvat Vrutok a Sucian s obravskymi kolonami bude cakat na sprevadzkovanie tunela, ktory je sice rovnako potrebny, ale dalo by sa jeho neskorsie otvorenie ozeliet.

...
Co som chcel celym povedat. Ze pokial sa bude koncesia stanovena tak, ze cely usek sa otvori naraz, tak je to dost na figu a bolo by lepsie keby bolo mozne jednotlive poduseky useku otvarat nezavislo na sebe. Verim, ze toto je este otvorene a bude sa to stavat "rozumnym" sposobom


Podla mna aj koncesionarovi pojde o to, aby staval co najrychlejsie a ak sa bude dat, tak uvedie do prevadzky aj casti usekov co najrychlejsie ... lebo bude mat z toho peniaze ... na tuto motivaciu by nemali na ministerstve pri koncipovani zmluvy PPP zabudnut...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Re: Pilotny projekt PPP

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 11:46

mel napísal:Podla mna aj koncesionarovi pojde o to, aby staval co najrychlejsie a ak sa bude dat, tak uvedie do prevadzky aj casti usekov co najrychlejsie ... lebo bude mat z toho peniaze ... na tuto motivaciu by nemali na ministerstve pri koncipovani zmluvy PPP zabudnut...


Lenže mel, treba si uvedomiť aj reálnosť nielen dostavania jednotlivých častí daného úseku, ale aj ich možné napojenie na cestnú sieť.

Dokončíš tunel, ale čo z toho, keď ti k nemu bude chýbať cesta? :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod sergej » 30. Jún 2005 11:49

Čiže Višňové sa ide stavať ako obojsmerný alebo s dvoma rúrami? Lebo mám v tom zmätok, niekde je písané tak, inde inak.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 11:55

Sergej napísal:Čiže Višňové sa ide stavať ako obojsmerný alebo s dvoma rúrami? Lebo mám v tom zmätok, niekde je písané tak, inde inak.


Má sa stavať hneď na 2 rúry. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod sergej » 30. Jún 2005 12:03

Alexander Velky napísal:
Sergej napísal:Čiže Višňové sa ide stavať ako obojsmerný alebo s dvoma rúrami? Lebo mám v tom zmätok, niekde je písané tak, inde inak.


Má sa stavať hneď na 2 rúry. :lol:


Konečne aj na Slovensku "bezkompromisné" rozhodnutie, dúfam, že sa tak ozaj aj bude stavať :D
A to čo najskôr, predvčerom som na úseku MT-ZA stál hodinu, včera dve, dnes som našťastie prešiel bez problémov :shock:
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 30. Jún 2005 12:06

moj komentar: Je velmi pekne, ze sa ako pilotny projekt vypral ten najpotrebnejsi, ale z uvedeneho to vyzera tak, ze cely usek sa bude odovzdavat na raz. Cize vysoko potrebny obchvat Vrutok a Sucian s obravskymi kolonami bude cakat na sprevadzkovanie tunela, ktory je sice rovnako potrebny, ale dalo by sa jeho neskorsie otvorenie ozeliet.


pragmaticky nazor, nikde vsak nie je napisane ze sa to musi otvorit naraz, aj ked skusenosti su vselijake. neviem si vsak predstavit postavit visnove za 36 mesiacov, kym dubna skala - turany za ten isty cas v pohode.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod flakst » 30. Jún 2005 12:07

Super, že budú hneď stavať 2 rúry. :lol:

Dúfam, že sa tak vyhneme situáciám z Braniska, kde sa v poslednej dobe už stáva pravidlom uzavretie tunela z dôvodu údržby alebo havárie.

Tiež si myslím, že dobrému koncesionárovi pôjde o to, aby otváral úseky postupne a aby sa mu hneď vracali aj peniaze. Keď sme už pri financiách zaujímalo by ma, či má niekto predstavu o možných alianciách firiem, ktoré sa budú zúčastňovať celého projektu PPP (myslím prepojenie stavebných firiem, ktoré budú zrejme určite vystupovať v konzorciu s nejakou bankou resp. bankami, ktoré poskytnú úver - neviem, či majú v SR etablované stavebné spoločnosti dostatok financií, aby do toho mohli ísť bez podpory zo strany nejakej banky). :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 231
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 20:03

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 12:22

flakst napísal: Keď sme už pri financiách zaujímalo by ma, či má niekto predstavu o možných alianciách firiem, ktoré sa budú zúčastňovať celého projektu PPP (myslím prepojenie stavebných firiem, ktoré budú zrejme určite vystupovať v konzorciu s nejakou bankou resp. bankami, ktoré poskytnú úver - neviem, či majú v SR etablované stavebné spoločnosti dostatok financií, aby do toho mohli ísť bez podpory zo strany nejakej banky). :D


Toto je ťažko hodnotiť.

Bude asi viacero konzorcií, kde bude aj finančná skupina aj stavebná skupina.

Stavebná spoločnosť by si mohla vziať úver a banky to aj robia, ale tento variant asi nebude, skôr sa vytvorí nejaké veľké konzorcium, alebo aj 2-3.

IS KE, DPS BA, ZIPP BA, SKANSKA SK (CZ), ... STRABAG. Tieto stavebné firmy určite budú mať snahu byť v tendri a je otázkou či sa budú aj spájať s ďalšími a kto ich bude financovať.

Ono to ale môže byť aj inak. Príde sem finančná skupina, ktorá vyhrá tender a bude mať za partnerov stavebné spoločnosti. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod sergej » 30. Jún 2005 15:22

Pilotný projekt kombinovaného financovania
    Lietavská Lúčka – Višňové (4,5km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH
    Višňové – Dubná Skala (8,1km) - náklady 9,5 mil. SK bez DPH
    Dubná Skala – Turany (16,3km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH

Zdroj: MDPT SR
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Trochu moc

Odoslaťod B; » 30. Jún 2005 15:28

Sergej napísal:Pilotný projekt kombinovaného financovania
    Lietavská Lúčka – Višňové (4,5km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH
    Višňové – Dubná Skala (8,1km) - náklady 9,5 mil. SK bez DPH
    Dubná Skala – Turany (16,3km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH

Zdroj: MDPT SR


LL-V : nie je 6,3 mld za 4,5 km trochu moc?
to je myslim usek bez tunela
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Re: Trochu moc

Odoslaťod Jonathan » 30. Jún 2005 15:41

B; napísal:
Sergej napísal:Pilotný projekt kombinovaného financovania
    Lietavská Lúčka – Višňové (4,5km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH
    Višňové – Dubná Skala (8,1km) - náklady 9,5 mil. SK bez DPH
    Dubná Skala – Turany (16,3km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH

Zdroj: MDPT SR


LL-V : nie je 6,3 mld za 4,5 km trochu moc?
to je myslim usek bez tunela


V cene je aj stredisko udrzby a usek moze predrazit trochu narocne zemne prace a mosty. Citat z highways.sk "Úsek má dĺžku 4,50 km. Nadväzuje na úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Bude tam päť mostov na ľavej polovici diaľnice v celkovej dĺžke 2,320 km a štyri mosty na pravej polovici diaľnice v celkovej dĺžke 2,1 km. " Cize takmer polovicu useku tvoria mosty.

zdroj http://www.highways.sk/highways/LietLucka-Visnove.html
Jonathan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 413
Obrázky: 19
Založený: 09. Feb 2005 10:49

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 16:02

Ja pevne verím, že PPP bude na D1 od ZA-RK aj na D3. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod B; » 01. Júl 2005 09:30

Highways som si checkol, aby som nestrelil capa, takto to bolo v mediach - 6,3.
Ale vychadza to 1,4 mld na km, dokonca viac ako tunel visnove.
Nie je to preklep a malo by byt 3,6. To by sa dalo verit, aj ked aj to je moc.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod flakst » 01. Júl 2005 09:33

Osobne celkom dobre poznám okolie resp. povrch miest, kde sa má stavať tento kúsok diaľnice (Lietavská Lúčka - Višňové) a celkom chápem aj tú sumu. Bude to dosť ťažký úsek. :D


Keď sme pri financovaní PPP, zaujímalo by ma ako to bolo s diaľnicami v takom Slovinsku. Prechádzal som tadiaľ častejšie a vždy ma udivovalo tempo výstavby. Aký model financovania tam používali (resp. kto im tak dobre finančne pomáhal)? :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 231
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 20:03

Odoslaťod B; » 01. Júl 2005 09:38

Ja to tam sice nepoznam, ale cena za tunel je cca 1 mld/km.
Tak nech tam postavia nejaky tunel (dialnicny) a usetria :-).
Dubná Skala – Turany (16,3km) - náklady 6,3 mil. SK bez DPH

to je 3,5 krat dlshi usek za tu istu cenu.

Stale nerozumiem.
A to su ceny este bez DPH!!!!
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod magnus » 01. Júl 2005 10:28

flakst napísal:Osobne celkom dobre poznám okolie resp. povrch miest, kde sa má stavať tento kúsok diaľnice (Lietavská Lúčka - Višňové) a celkom chápem aj tú sumu. Bude to dosť ťažký úsek. :D


Keď sme pri financovaní PPP, zaujímalo by ma ako to bolo s diaľnicami v takom Slovinsku. Prechádzal som tadiaľ častejšie a vždy ma udivovalo tempo výstavby. Aký model financovania tam používali (resp. kto im tak dobre finančne pomáhal)? :D



Hehe, no a vzhladom k dobrym radam tzv. dialnicneho poradcu vypadli na tejto trase presypane tunely a budu sa stavat tazko zabezpecitelne hlboke zarezy, ktore budu v konecnom dosledku stat viac ako presypany tunel. :-)))
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 832
Obrázky: 206
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Caesar » 01. Júl 2005 10:54

magnus napísal:Hehe, no a vzhladom k dobrym radam tzv. dialnicneho poradcu vypadli na tejto trase presypane tunely a budu sa stavat tazko zabezpecitelne hlboke zarezy, ktore budu v konecnom dosledku stat viac ako presypany tunel. :-)))


Magnus,

treba si uvedomiť, že čo bude v zmluve, pretože nie všetko, čo poradca navrhol, sa aj schválilo, napr. aj bude sa stavať iný úsek, než ktorý MMD navrhol a to je dosť vážne obídenie poradcu.

Okrem toho si tiež treba uvedomiť, že pravdepodobne celé projektovanie bude mať na starosti PPP. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod flakst » 01. Júl 2005 11:59

V tejto súvislosti ma zaujalo, čo dnes napísal istý slovenský denník: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=899

Dá sa tam dočítať, že súkromný prevádzkovateľ bude diaľnicu aj projektovať. Tak sa možno dočkáme nejakej zmeny na tomto úskeu. Ale veľkú nádej by som v to nevkladal. :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 231
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 20:03

Odoslaťod Caesar » 01. Júl 2005 12:01

flakst napísal:V tejto súvislosti ma zaujalo, čo dnes napísal istý slovenský denník: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=899

Dá sa tam dočítať, že súkromný prevádzkovateľ bude diaľnicu aj projektovať. Tak sa možno dočkáme nejakej zmeny na tomto úskeu. Ale veľkú nádej by som v to nevkladal. :D


Aké zmeny? Veď štát ešte stále nevie, kadiaľ presne by D1 mala v tejto oblasti ísť!!!

Preto sa prenechá projektovanie na PPP. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod flakst » 01. Júl 2005 12:16

Myslel som na tie veci, čo tu boli spomínané o výške financií a ďalej tiež o hlbokých zárezoch a veľkom počte mostov (presne ide o úsek Lietavská Lúčka - začiatok tunela). :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 231
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 20:03

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2005 14:40

suhlasim s B; ta za 1km je docela silne kafe. netusi co vsetko je tam zaratane? lebo to tam by museli byt aj docela velke presuny zeminy lebo inak neviem si to predstavit. vsak to je aj drahsjie ako docela estakadovy usedk belusa - sverepec
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 15:21

Cena estakády môže aj presiahnuť cenu tunela, presnejšie cena tunela v týchto úsekoch môže presiahnuť cenu 1 mld. Sk na 1 km.

Presuny zeminy, zrútenia svahov, zabezpečenie svahov, ... toto všetko navýši cenu pri estakádach/mostoch v tomto prostredí. Okrem toho napojenie na diaľnicu a následne na tunely, keď už je tu aj železnica a cesta I. triedy + rieka k tomu všetkému a obce, ... toto je veľmi zložitý úsek a "nie je sa kde posunúť", takže ako aj Caesar hovoril, že tu padnú cenové rekordy. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 15:22

A pri výstavbe tunelov bude navýšená cena tiež, pretože tunely budú dlhé a sú tu problémy s vodou a v niektorých úsekoch už idú železničné tunely, ... :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 15:31

Alexander Velky napísal:A pri výstavbe tunelov bude navýšená cena tiež, pretože tunely budú dlhé a sú tu problémy s vodou a v niektorých úsekoch už idú železničné tunely, ... :lol:


Ak bude tunel budovaný systémom 2 tubusov + servisný tunel tak nemáš problém z vodou, lebo ju zvedieš servisným tunelom
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Ďalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.