Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:ELZ napísal:2. Zistilo sa, ze kazdy Solaris ma elektriku vedenu inak!!!
... tomu sa hovorí poľská sériová výroba ...
Aj v Kosiciach uz zhorel Solaris, podobne ako pred nedavnom zhorela v BA vozovni stara plynova Karoska. Su to pri takych mnostvach kilometrov ako najazdi MHD v BA viac-menej "normalne" veci. Solaris bol velmi dobra volba, su to spolahlive, pohodlne a dobre riesene autobusy. Podobne Trolina, su spickove trolejbusy za velmi dobru cenu. Neda sa ist cestou Nitry, ta sice ma jeden Mercedes Citaro, dokonca klimatizovany, 5 Mercedesov Connecto a jeden klbovy Mercedes, ale milion starych Karosiek po dobe zivotnosti. Ak by mala ist Blava cestou nakupu drahych busov, bolo by jej treba miliardy, co je pri sucasnom stave ignoracie MHD v BA nemyslitelne.
Bola este jedna realna volba - kupovat "nove Karosy", teda Citelisy (predtym Citybusy), podobne ako Presov. Presov uz ma asi jednu patinu trolejbusov nizkopodlaznych a jednu tretinu autobusov nizkopodlaznych, Cez vikend su uz takmer vsetky spoje vyhradne nizkopodlazne.
- ale je rozdiel medzi starou Karosou a novým Solarisom a chyby Solarisu sú vážne, pretože to priznal aj výrobca, ktorý do BA poslal svojho technika a sami navrhli rôzne riešenia, to mám zistené ja sám
- DPB ale aj potrebuje miliardy, pretože busov je málo a sú staré, podobne električky, takže to sú potrebné miliardy a zase kúpiť 100x bus mercedes už je iné kafe oproti 100x Solaris, čo sa týka kvality, záruk, spotreby a jazdných vlastností a do kelu teda, ako je možné, že busy Mercedes sú hromadne nakupované v HR v Splite, Zagrebu, všade, v Aténach, Barcelone atď. ? V NR je treba možno 20x Mercedes, majú 4-5x, v BA by stačilo na začiatok 50x alebo aj značka MAN alebo VOLVO
- BA nemá ani Mercedesy, ani dosť iných busov, takže tá NR je na tom lepšie