Stránka 1 z 22

Slovenské letiská

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 21:44
od Caesar
Začína sa privatizácia slovenských letísk:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1321

Letecká doprava na Slovensku je výrazne finančne poddimenzovaná a aj od prepojenia na cestnú/diaľničnú sieť aj so susednými štátmi sa zvyšuje ich cena.

Štát by mal investovať, avšak nemá dostatok peňazí a tak hľadá súkromných investorov, ktorí tento stav zlepšia. 8)

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 21:45
od Caesar
Inak je zaujímavé, že letisko v PP bolo "vynechané". 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2005 12:53
od aquila
faktom, je ze letiska len este boomovat, lebo poplatky ma slovensko hrozne nizke a letiska su prakticky nevyuzite. vid bratislava, ktora z cca 200 tisic ludi vyskocila behom dvoch rokov na vyse miliona a to bez znacnych nakladov na rozsirenie ;)

ale teraz to uz bude nutne ;)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2005 19:46
od Antimander
aquila napísal:faktom, je ze letiska len este boomovat, lebo poplatky ma slovensko hrozne nizke a letiska su prakticky nevyuzite. vid bratislava, ktora z cca 200 tisic ludi vyskocila behom dvoch rokov na vyse miliona a to bez znacnych nakladov na rozsirenie ;)

ale teraz to uz bude nutne ;)


aquila,

na bratislavskom letisku sú služby na bode mrazu.

A naviac, v regióne V4, Praha-Budapešť-Viedeň sú veľkými konkurentami.

Poplatky sa dvihnú, až sa bude investovať. A bude sa musieť investovať.

Letisko v BA bude vždy "len príveskom" toho vo Viedni. A po dostavbe diaľnice, neskôr možno aj železnice už úplne. A ešte keď ho Rakúšania kúpia, tak nebude o čom. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2005 19:43
od Antimander
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=9692#9692

Európska letecká doprava sa bude musieť ešte viac zdokonaliť. Sú potrebné ešte väčšie investície do technológií a je potrebné stavať nové letiská, modernizovať súčasné a aj rozvíjať celkovú leteckú dopravu, mať jednotný systém, pretože letecká doprava rastie každý rok príliš rýchlo.

Takže aj v rámci slovenských letísk, treba aby prebehla privatizácia, aby sa investovalo a zväčšili sa kapacity a zároveň aby sa aj zlepšili služby.

Inak doplním info, že cez Slovensko priemerne každý deň preletí cca. 990 lietadiel (údaj z r. 2004, ak sa nemýlim). :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2005 18:42
od Caesar
Ešte doplním k Antimovi, že práve vďaka veľmi dobrým pravidlám ako aj vďaka technickej vybavenosti je v EÚ najnižšia (jedna z najnižších) a bezpečná letecká doprava, bezpečné a efektívne pristávania, keď už záleží aj na tom, aby lietadlá zbytočne nekrúžili nad letiskami (šetrenie palivom), ktoré už "idú na max.", potrebovali by rozšíriť, ale to je zrejme jasné a keďže sú ziskové, tak to nebude až takým veľkým problémom. 8)

Moj nazor na slovenske letiska

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 22:07
od Adaios
Slovenske letiska potrebuju velmi rychlo investicie, aby sa rozvijali intenzivnejsie. Ja lietam velmi casto - a sluzby na vasom najlepsom letisku v Bratislave (Ivanka pri Dunaji) su na strednej urovni. To sa s prazskym, viedenskym ani budapestianskym letiskom neda porovnavat.

Kosicke letisko ma tiez velky potencial ako letisko pre cele vychodne Slovensko, ale potrebuje este investicie - pristavacie drahy atd.

Na strednom Slovensku je letisko Sliac, tam ma zaujmy vase MO SR a NATO, takze tam sa investuje do rozvoja dostatocne, je to strategicka poloha na Slovensku a dobre kryta horamy.

Potom su tu regionalne letiska - ZA, PP. Zilinske je rozvijane dostatocne, pretoze je to len miestne lepsie letisko a vlastni ho financne silna samosprava. Letisko v PP je zaujimave pre svoju polohu pod Tatrami, ale nie je nejako velmi cenene, pretoze PP je centrom, ale nie takym ako ZA alebo Kosice. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 18:57
od Adaios
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1694

Tu je zaujimave, ze vlada nepredava 100% letisk a ani nehovori, aka ma byt cena.

Moze to byt zaujimave, o letisko v Budapesti prejavilo zaujem viac ako 10 velkych investorov, ponuknute ceny boli obrovske, ... sud privatizaciu zastavil a zacina sa znovu. :roll:

Uvidime ako to bude na Slovensku. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 11:45
od Caesar
Mesto Zvolen už vlastní 16% akcií letiska Sliač.

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1701

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 12:01
od aquila
mno nechcem zase zacinat zrovna tu tu debatu, ale tu je vidno ze mesto ZV rozmysla ;) sice dalsich podobny podiel ma BBSK, ale nie BB ... inak dufam ze aj BA dostane 15% z BTS....

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 12:05
od Adaios
aquila napísal:mno nechcem zase zacinat zrovna tu tu debatu, ale tu je vidno ze mesto ZV rozmysla ;) sice dalsich podobny podiel ma BBSK, ale nie BB ... inak dufam ze aj BA dostane 15% z BTS....


Najvacsi podiel na letisku Sliac bude mat vase ministerstvo obrany a postupne sa na nom investuje 4 mld. SKK aj s pomocou NATO.

Je to strategicke letisko. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 12:48
od Caesar
aquila napísal:mno nechcem zase zacinat zrovna tu tu debatu, ale tu je vidno ze mesto ZV rozmysla ;) sice dalsich podobny podiel ma BBSK, ale nie BB ... inak dufam ze aj BA dostane 15% z BTS....


aquila, ale veď to je úplne normálne. Sliač je bližšie k ZV.

Na druhú stranu, letisko je jediné svoiím významom v BB VÚC, tak je normálne, že aj vyššia samospráva chce z neho niečo mať. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 13:20
od Lenny
Pokud si dobře pamatuji tak na Sliači byly dislokované Migy 29. V Prešově byly vrtulníky Mi-17 a Mi-24, v Piešťanoch dopraváci a v Malackách Su-25. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 23:45
od Adaios
Lenny napísal:Pokud si dobře pamatuji tak na Sliači byly dislokované Migy 29. V Prešově byly vrtulníky Mi-17 a Mi-24, v Piešťanoch dopraváci a v Malackách Su-25. 8)


Este ked ste boli s Ruskom, tak ste sa mali dobre, teraz uz je tento sektor problematicky:

Mig-29 davate modernizovat. Staci. Vrtulniky ste chceli opravit naraz v ramci V4, ale slaba spolupraca.

SR je mala krajina, tam sa ani neda dostatocne lietat, idealne by bolo, keby ste spolupracovali v ramci V4 a kazdy by zabezpecil nieco ine.

Ked su spory s Madarskom, tak by ste mohli spolupracovat s CR a Polskom. :wink:

Preklep update by B;

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2005 08:28
od Lenny
Vy jste dobře vyřešili ruský dluh, zakoupili jste za ně letadla MiG-29 a vrtulníky Mi-24, taky jste dohodli vyslání kosmouta do kosmu, celkem dobré řešení.
Vrtulníky Mi-24 chce také modernizovat ČR, byly nějaké plány, ale v poslední době je po nich ticho. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2005 08:33
od wazari
Lenny napísal:Vy jste dobře vyřešili ruský dluh, zakoupili jste za ně letadla MiG-29 a vrtulníky Mi-24, taky jste dohodli vyslání kosmouta do kosmu, celkem dobré řešení.
Vrtulníky Mi-24 chce také modernizovat ČR, byly nějaké plány, ale v poslední době je po nich ticho. 8)


takisto sme brali cash, ale to tusim aj vy

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2005 08:38
od Lenny
U nás to trvalo trochu déle, ale nakonec dohodli nějaké Mi-24, náhradní díly a dokonce i nějaký velký Antonov.

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2005 12:00
od aquila
myslim ze deblokacia ruskeho dlhu bola jedna z mala veci co ako tak dobre nasi vyriesili. lebo viem ze sa okrem toho co spominal lenny bralo jadrove palivo, odvazalo sa cast vyhoreteho, bralo sa uhlie (ropa nie, to chceli rusi vzdy $$$ ), a tiez si (osobne) myslim, ze nasi dobre urobili ked nechali na nasledujucich 10-15 rokov zrekonstruovat mig29 za zhruba 1 miliardu ako keby si mali prenajat za 30 miliard nasich korun na 10 rokov letku grippenov. grippeny su fajn, ale podla mna je jedno ci bude mat slovensko 12 + 2 migov alebo 14 grippenov ..

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2005 13:58
od Lenny
Slovensko to pěkně vyřešilo. :wink:

Grippeny jsou dobrá letadla, jedny z nejkvalitnějších ve výzbroji NATO. Je to takový počítač oproti MiGu, který je ještě mechanický. Ale je jedno jestli malá země jako ČR nebo Slovensko má Grippeny či něco jiného. Protože letadla vzlítnou a už musí brzdit aby se vešly do vzdušného prostoru. :lol:

U nás jsme v 95 jsme vyměnili z Polskem naše MiGy za vrtulníky W3A Sokol. Důvodem bylo brzky a očekávaný nákup zahraničních letadel (F-15, F-14 či něco jiného). Obchod se neuskutečnil a táhl se dlouho. Stávajícím jediným nadzvukovým letadlům letos končila životnost, tak vláda vymyslela náhradní řešení. Pronajmout 12+2 Grippenů. Taky dohodla offsety, ze kterých se skoro žádný neuskutečnil. Proběhl nějaký výběr offsetů medii, ale už přes půl roku je klid. 8)

Preklep update by B;

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2005 20:54
od Adaios
Lenny napísal:Grippeny jsou dobrá letadla, jedny z nejkvalitnějších ve výzbroji NATO. Je to takový počítač oproti MiGu, který je ještě mechanický. Ale je jedno jestli malá země jako ČR nebo Slovensko má Grippeny či něco jiného. Protože letadla vzlítnou a už musí brzdit aby se vešly do vzdušného prostoru. :lol:


Prave preto ste mali mat spolocnu vzdusnu obranu.

A este doplnim, SR ma vyborny protilietadlovy komplet S-300, 2 ks, z deblokaci, aj ked vam ho NATO zavidelo a kritizovalo, tak ho mate dodnes vo vyzbroji.

Grippeny su dobre, Lenny, ale tie vase su stare (pouzite) a takmer nedoleteli niektore kusy.

Grecko posledne roky investovalo rekordne sumy na nakup tankov, BVP protilietadlovych kompletov a masivne sa obnovuje vojenske namornictvo. ... Mame plan investovat do r. 2010 este 10 mld. EUR na komplexnu modernizaciu celej army. A to je suma naviac este k rozpoctom army. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 06:51
od Lenny
Protiletadlové komplety S-300 jsou jedny z nejlepších v současné době. Při válce s Jugoslávií z nich měly Američani strach. Naštěstí je Srbové nepoužili v bojovém nasazení.

Nějaké návrhy na společnou obranu byli, ale nebyli vyslyšeny. Poslouchal jsem na ČRo rozhovor s pilotem z Čáslavy, který na nich líta, a nemohl si je vynachválit.

Aj u nás jsou plány na koupi nových nákladních aut, pravděpodobně tater, nové BVP a obrněné transportéry.

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 10:42
od Adaios
Lenny napísal:Aj u nás jsou plány na koupi nových nákladních aut, pravděpodobně tater, nové BVP a obrněné transportéry.


Lenny,

army je dnes hlavne o peniazoch. 90% statov NATO ma problem dodrzat vydavky na obranu 2,2% HDP. Ti ostatni davaju zase viac.

Podla mna by NATO malo plnit inu funkciu. Nemusi mat kazdy stat vsetko. Moze mat niekolko kusov stihaciek, ale v pripade CR by som sa zameral na to, na co dobri - vojenske nemocnice a chemici. V Pripade Slovenska podobne - vojenske nemocnice a mierove misie - zenijna army. Aj to je velmi dolezite. Pripadne k tomu oblast logistiky. ...

Kazdy Slovak/Cech/Nemec/... ktory je u nas na dovolenke nevie pochopit preco my tak financujeme army a odpoved je velmi lahka - ked susedny stat zbroji a je ineho nabozenstva, je radikal tak co by ste robili vy? ... :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 22:35
od Caesar
Privatizácia prebieha zaujímavo, ale dôležitá bude skôr cena a podmienky, aj keď my si nejaké extra podmienky klásť nemôžeme. 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2005 23:15
od Caesar
Slovenské letiská, Bratislavské a Košické sa privatizujú. Musia sa, lebo štát nemá na ich výraznú modernizáciu a nemá ani dosť zdrojov na ich lepšiu reklamu vo svete. SR rastie aj hospodársky aj významom vo svete.

Termín predloženia ponúk na privatizáciu letísk sa posúva, pretože ešte nie sú schválené všetky potrebné dokumenty, ... :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1949

Predávané letiská potrebujú novú infraštruktúru. Bratislava nezvláda nával zahraničných turistov a biznismenov, Košice nemajú kde umiestniť lietadlá. V BA treba investovať min. 1 mld. SKK, reálne až 2,5 mld. SKK. ... :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1950

Prečo z Bratislavy významný letecký uzol nebude sa dočítate tu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1951

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 18:55
od Caesar
Záujemcov o slovenské letiská je stále menej, viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1980