Praha - metro

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Jarda » 01. Máj 2006 17:14

To je ostatně vidět i na těch fotkách, že vlastní stanice je vpodstatě hotova, ale buduje se autobusové nádraží, bez kterého by neměla smysl.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lermik » 01. Máj 2006 20:05

Jaroslav Štemberk napísal:
mapman napísal:
Lenny napísal:Stanice Hostivař otevře 26. května


Link na aktuálny stav výstavby mesiac pred otvorením: http://www.metroweb.cz/metro/vystavba/d ... avba19.htm
Všimnite si pre Prahu úplne atypického riešenia stanice: úzke nástupište, východ z nástupiska priamo na povrch, príjazd do stanice je povrchový - tieto tri aspekty sú zatiaľ v Prahe v podstate unikátne.


Ta unikátnost je vynucena tím, že se na stanici přestavovala původní hala Hostivařského depa Metra. Hlavním účelem této nové stanice je přesun autobusového nádraží od stanice Želivského do místa, kde pro něj bude více prostoru a nebudou tolik vadit výfukové plyny, které autobusy produkují.


Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Jarda » 01. Máj 2006 20:15

To Lermik: To máš pravdu, že na Želivského už bylo to autobusové nádraží podstatně omezeno přesunem terminálů většiny spojů, které tam dříve jezdily, na Skalku, a ty by se teď měly posunout ještě o kousek dál do Hostivaře, stejně jako zbytek ze "Želivárny".
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 02. Máj 2006 09:52

Lermik napísal:Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:


Autobusové linky ze stanice Želivského budou zkráceny až po výstavbě tramvajové trati do Malešic. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 15:57

Ražba tunelů trasy C pražského Metra. :arrow:

Více než 4,5 km dlouhý úsek metra IV. C2 navazuje na předloni zprovozněnou trasu IV. C1 za stanicí Ládví a propojí pražská sídliště Ďáblice, Prosek a Letňany. Díky dokončení úseku IV. C2 bude kompletně obsloužena obytná zóna na severní terase hlavního města a vyřeší se tím také otázka dostupnosti letňanského veletržního areálu. U této konečné stanice bude rovněž terminál městské a příměstské autobusové dopravy a budou zde vybudována kapacitní parkoviště. Provoz na novém úseku metra by měl být zahájen v roce 2008. Metro IV. C2 buduje sdružení firem Metrostav, Skanska CZ a Subterra. Vedoucím účastníkem je Metrostav. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3612
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Lermik » 02. Máj 2006 20:34

Lenny napísal:
Lermik napísal:Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:


Autobusové linky ze stanice Želivského budou zkráceny až po výstavbě tramvajové trati do Malešic. 8)


Hmmm tak si to rozebereme: 188 - její zkrácení je možné ale pouze na zastávce Sídl. Malešice (ostatní zastávky v současnosti nejsou příliš schopné být konečnými), ale je tu malá kapacita obratiště z důvodů ukončení 133. 208 + 238 - spíš bych čekal ukončení u stanice HO 155- není kam zkrátit a 239 - nemělo by smysl jí vést Rektorská-Sídl. Malešice. Proto by se k tomuto tématu po výstavbě TT Malešice přistupovat citlivě a nikoli plošně...
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Jarda » 02. Máj 2006 20:42

Lermik napísal:
Lenny napísal:
Lermik napísal:Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:


Autobusové linky ze stanice Želivského budou zkráceny až po výstavbě tramvajové trati do Malešic. 8)


Hmmm tak si to rozebereme: 188 - její zkrácení je možné ale pouze na zastávce Sídl. Malešice (ostatní zastávky v současnosti nejsou příliš schopné být konečnými), ale je tu malá kapacita obratiště z důvodů ukončení 133. 208 + 238 - spíš bych čekal ukončení u stanice HO 155- není kam zkrátit a 239 - nemělo by smysl jí vést Rektorská-Sídl. Malešice. Proto by se k tomuto tématu po výstavbě TT Malešice přistupovat citlivě a nikoli plošně...


Tady ale mícháme městské a příměstské linky. Předpokládám, že ze Želivského budou zcela vymístěny příměstské linky, ale některé městské tam zůstanou.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lermik » 02. Máj 2006 20:48

Jaroslav Štemberk napísal:
Lermik napísal:
Lenny napísal:
Lermik napísal:Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:


Autobusové linky ze stanice Želivského budou zkráceny až po výstavbě tramvajové trati do Malešic. 8)


Hmmm tak si to rozebereme: 188 - její zkrácení je možné ale pouze na zastávce Sídl. Malešice (ostatní zastávky v současnosti nejsou příliš schopné být konečnými), ale je tu malá kapacita obratiště z důvodů ukončení 133. 208 + 238 - spíš bych čekal ukončení u stanice HO 155- není kam zkrátit a 239 - nemělo by smysl jí vést Rektorská-Sídl. Malešice. Proto by se k tomuto tématu po výstavbě TT Malešice přistupovat citlivě a nikoli plošně...


Tady ale mícháme městské a příměstské linky. Předpokládám, že ze Želivského budou zcela vymístěny příměstské linky, ale některé městské tam zůstanou.


Jenže Lenny říkal, že se přesunou do Malešic. Ale řekl bych, že tam zůstane asi linka do Saarbrückenu a Kyjeva, protože to jsou linky které jezdí jednou za týden a nevím jestli je pro ně vyhrazeno u HO nějaké místo. ad. přesouvání k TT Pochybuju, že by se příměstské přesouvaly do Malešic. Lenny nejspíš myslel místní, ale o tom už jsem se vyjádřil...
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Jarda » 02. Máj 2006 20:55

Lermik napísal: Ale řekl bych, že tam zůstane asi linka do Saarbrückenu a Kyjeva, protože to jsou linky které jezdí jednou za týden a nevím jestli je pro ně vyhrazeno u HO nějaké místo.


To asi ano, ty tam evidentně jezdí záměrně kvůli hotelu Don Giovanni.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 04. Máj 2006 11:08

Lermik napísal:Jenže Lenny říkal, že se přesunou do Malešic. Ale řekl bych, že tam zůstane asi linka do Saarbrückenu a Kyjeva, protože to jsou linky které jezdí jednou za týden a nevím jestli je pro ně vyhrazeno u HO nějaké místo. ad. přesouvání k TT Pochybuju, že by se příměstské přesouvaly do Malešic. Lenny nejspíš myslel místní, ale o tom už jsem se vyjádřil...


V současné době je sídliště Malešice obsluhováno X linkami autobusů, po výstavbě tramvaje, budou trasy autobusů z optimalizovány :arrow: některé budou zrušeny, nebo zkraceny nebo ponechány v současném stavu. 8)

Např. 155 bude asi zrušena, bo jezdí mezi Želvou a Malešicemi.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lermik » 04. Máj 2006 17:02

Lenny napísal:
Lermik napísal:Jenže Lenny říkal, že se přesunou do Malešic. Ale řekl bych, že tam zůstane asi linka do Saarbrückenu a Kyjeva, protože to jsou linky které jezdí jednou za týden a nevím jestli je pro ně vyhrazeno u HO nějaké místo. ad. přesouvání k TT Pochybuju, že by se příměstské přesouvaly do Malešic. Lenny nejspíš myslel místní, ale o tom už jsem se vyjádřil...


V současné době je sídliště Malešice obsluhováno X linkami autobusů, po výstavbě tramvaje, budou trasy autobusů z optimalizovány :arrow: některé budou zrušeny, nebo zkraceny nebo ponechány v současném stavu. 8)

Např. 155 bude asi zrušena, bo jezdí mezi Želvou a Malešicemi.


S tím taky počítám... ...jsem zvědav kdy se začne stavět protože se zatím nezačal překládat vodovod, ale mě to zatím nevadí, protože v Praze jsou v současnosti důležitější dopr. stavby např. Nové Spojení, metro D, SZ segment MO....
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Lenny » 21. Máj 2006 16:50

Příští týden bude nová stanice s pracovním názvem Depo Hostivař zprovozněna.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lermik » 21. Máj 2006 17:17

na informačních systémech např ve soupravách M1 na C už je zakreslena a stejně tak na hlavních info panelech na A.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Lenny » 23. Máj 2006 15:16

Lenny napísal:Příští týden bude nová stanice s pracovním názvem Depo Hostivař zprovozněna.


otevřena bude v pátek
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 26. Aug 2006 19:25

Výstavba metra do Letňan je v poločase. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4574

Vymenili sa už aj okná pre obyvateľov v oblasti za 60 mil. Kč.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Sep 2006 14:51

Praha bude dostávať na metro príspevok z EÚ, v nasledujúcich 7 rokoch až 9 mld. CZK. Dnes dotovalo ministerstvo dopravy výstavbu metra v Prahe ročne sumou 0,4 mld. CZK.

Aj tu je vidieť pozitívum vstupu do EU. To je totiž priamy rast podpory výstavby metra o viac ako 300%. :o
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Sep 2006 14:54

Praha dnes stavia nový úsek trasy C z Ládví do Letňan, ktorý by mal byť hotový niekedy v r. 2008 a náklady sú 15,5 mld. CZK.

V blízkej dobe sa plánuje stavať trasa D "z centra přes Nové Dvory do Písnice", náklady sú 40 mld. CZK.

A plánuje sa tiež predĺženie linky A "z Dejvické přes Motol k ruzyňskému letišti", náklady sú 38 mld. CZK.

Plán je, že nová trasa D a predĺženie linky A sa bude realizovať súčasne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 04. Sep 2006 15:08

Trasa D se neustále odkládá. Podle plánů z počátku 90. let měla být první etapa zprovozněna do r. 2000, ale skutečnost je taková, že se zatím ani nezačala stavět.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lermik » 04. Sep 2006 15:11

Jaroslav Štemberk napísal:Trasa D se neustále odkládá. Podle plánů z počátku 90. let měla být první etapa zprovozněna do r. 2000, ale skutečnost je taková, že se zatím ani nezačala stavět.


neví, zda se bude budovat lehké nebo klasické metro. A taky jsou problémy s trasováním.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Jarda » 04. Sep 2006 15:18

Lermik napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Trasa D se neustále odkládá. Podle plánů z počátku 90. let měla být první etapa zprovozněna do r. 2000, ale skutečnost je taková, že se zatím ani nezačala stavět.


neví, zda se bude budovat lehké nebo klasické metro. A taky jsou problémy s trasováním.


No právě, to se řeší už cca 15 let, aniž by to bylo závazně rozhodnuto. :(
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lermik » 04. Sep 2006 15:24

navíc teď se lobbuje za prodloužení áčka na letiště, takže D jde zase na vedlejší kolej což rozhodně městu neprospívá. Z vícera důvodů (Barrandovský most-semafory, zácpy na Vídeňské a spousty dalších)
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2006 15:37

problematiku v prahe az tak moc nesledujem, ale myslim si, ze A by stacilo max po motol.

a na letisko by bolo lepsie riesenie zeleznica.

londyn sice ma metro az na letisko, ale kym v prahe je cca 10 odbavenych pasazierov, v londyne je to asi 70 milionov s tym ze po dostavbe terminalu 5 to bude s kapacitou az 90 milionov pasazierov.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 04. Sep 2006 15:46

Podle mého by bylo lepší postavit do Motola odbočku z trasy B a pokud by měla být trasa A prodloužena na letiště, tak ji vést přímo přes Červený Vrch a Vokovice, ne zajížďkou přes Břevnov a Motol.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lermik » 04. Sep 2006 15:49

Jaroslav Štemberk napísal:Podle mého by bylo lepší postavit do Motola odbočku z trasy B a pokud by měla být trasa A prodloužena na letiště, tak ji vést přímo přes Červený Vrch a Vokovice, ne zajížďkou přes Břevnov a Motol.


Podle mě je větvení B je hodně nevhodné vzhledem na vytíženost souprav na JZ městě. Do Motola spíš už to A než B.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Jarda » 04. Sep 2006 15:57

Případně postavit další trasu z Řep přes Motol, Košíře a Strahov na Malostranskou nabo na Hradčanskou, která by v dalších etapách byla prodloužena z Řep na letiště Ruzyně a na druhou stranu přes Letnou na Vltavskou nebo na Nádr. Holešovice.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.