Energetika v SR a vo svete

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 22. Mar 2007 14:02

aquila napísal:takze si to zrekapitulejeme

cca 880 MW EMO 3 & 4 ~ 62 miliard korun
cca 885 MW trebisov ~ 37 miliard korun
cca 400 MW tepelna bohunice ~ 7 miliard korun

ten nepomer je kusok drasticky ... a to sa k jadrovej elektrarni nezapocitava zadny cyklus po skonceni zivotnosti ...

no neviem, asi postupne na to jadrom aj zanevriem ;)


Myslím, že greenpeace dobre napísali, že jadrová energia je najdrahšia u nás a nie najlacnejšia ... pretože byť najlacnejším cez uprednostňovanie štátnych investícií, to je najľahšie.

Ale nech sa len stavajú všetky druhy, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 25. Mar 2007 17:37

aquila napísal: ten nepomer je kusok drasticky ... a to sa k jadrovej elektrarni nezapocitava zadny cyklus po skonceni zivotnosti ...

no neviem, asi postupne na to jadrom aj zanevriem ;)


Na jadrový vyraďovací fond ročne ide cca +- 3 mld SKK

presne je to 350 000,00 za každý inštalovaný MW ročne + 6% z ceny predanej elektriny.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 04. Apr 2007 06:15

MH chce rokovať s Rakúskom o výstavbe vodnej elektrárne :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6750
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 18. Máj 2007 10:13

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7080

Premiér: Zatvorenie Bohuníc? Hrubá chyba
--
ja si myslim opak...

to ze odstavili V1 je len a len dobre. a to som zanieteni zastanca jadrovej energetiky. snad jedine, ze mohli oba naraz v roku 2008, ale inak som len za.

tie miliardy co sa dali do rekonstrukcie boli aj tak vyhodene peniaze. mali ich radsej dat do EMO 3 & 4. od tej doby sa predrazili mochovce o 30 az 50 miliard korun.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 03. Jún 2007 23:45

Joj tešíme sa ... o rok tu mame LHC ... :-)

pre info : http://www.sme.sk/c/3323483/Zenevsky-ma ... hlavu.html

Ženevský mamut dvíha hlavu

Pri švajčiarsko-francúzskej hranici dokončujú sto metrov pod zemou najväčší urýchľovač častíc na svete, ktorého tunel má obvod 27 km.
Najväčším urýchľovačom najmenších častíc hmoty, skrytých v jadre atómu, sa stane európsky LHC (Large Hadron Collider, veľký zrážač hadrónov). Obvod podzemného tunela, v ktorom sa budú častice zrážať, je 27 km. Ambiciózny medzinárodný projekt, na ktorého výstavbe sa podieľalo 6500 vedcov z 80 krajín vrátane Slovenska, je krátko pred dokončením. Začiatkom mája v Európskej organizácii jadrového výskumu (CERN) pri Ženeve, ktorej LHC patrí, vyskúšali chladenie prvého úseku urýchľovača, dlhého 3,3 km.

O rok to konečne vypukne

Prevádzka LHC na nízkych energiách sa má začať koncom tohto roku, na plný výkon by sa mal rozbehnúť v polovici roku 2008. O tomto okamihu snívajú mnohí fyzici. V porovnaní s inými podobnými zariadeniami, ktoré pátrajú po nových formách hmoty, bude mať ženevský mamut dosť síl na to, aby ich sám vytváral. Tunel urýchľovača prekračuje sto metrov pod zemou švajčiarsko-francúzske hranice. Experimentálni fyzici v ňom budú pri veľkých energiách testovať správanie častíc, ktoré vzniknú po zrážkach protónov (protón spolu s neutrónom a niekoľkými druhmi mezónov a ich antičastíc patrí medzi hadróny, preto názov Veľký zrážač hadrónov).

Jadrom zariadenia je gigantická vákuová kruhová trubica. Silné magnety umiestnené pozdĺž nej budú ohýbať dráhy nabitých častíc. Koncom februára tu nainštalovali magnet s hmotnosťou 1920 ton, čo je ekvivalent piatich veľkých prúdových lietadiel. LHC dokáže vystreliť protóny proti sebe takmer rýchlosťou svetla (300 tisíc km/s). Vyprodukuje tak milióny zrážok každú sekundu.

"Drvenie" protónov a vznik nových, doteraz neznámych častíc zaznamenajú štyri detektory veľkosti šesťposchodovej budovy. Častice, ktoré vzniknú po zrážkach, budú v porovnaní s protónom až desaťtisícnásobne menšie. A budú pri nich vládnuť obrovské teploty, ktoré kozmos zažil naposledy tesne po veľkom tresku, čiže niekedy pred 13,7 miliardami rokov.

Jedným z expertov, ktorí prispeli k výstavbe LHC, je Dušan Čáni zo ZTS VVÚ Košice. Navrhoval pohony, ktoré presne nasmerujú lúč hadrónov, za čo získal ocenenie Technológ roka.

Iba bláznivé predstavy?

Čo experimenty na LHC prinesú? Mnohí fyzici veria, že by medzi novovytvorenými časticami mohli nájsť vhodných kandidátov na tmavú (skrytú) hmotu. Tá totiž, spolu so skrytou energiou, tvorí prevažnú časť vesmíru. Doteraz nepoznáme jej podstatu. Alebo môže LHC odhaliť nové poznatky z tak exotickej sféry, ako je niektorými fyzikmi predpokladaná existencia iných rozmerov okrem šírky, dĺžky, výšky a času? Ako by sme ich dokázali vnímať? A čo úvahy o paralelných vesmíroch či čiernych a červíčich dierach, teoreticky umožňujúcich cestovanie v čase? Carl Sagan takúto cestu opísal v svojom románe Kontakt, pričom ho napísal bez porušenia základných fyzikálnych zákonov.

Ani podľa renomovaných fyzikov nemožno vylúčiť, že sa v LHC odohrá niečo, o čom sme doteraz mohli čítať iba v sci-fi, a čo môže prevrátiť teoretickú fyziku hore nohami. Americký fyzik Michio Kaku v knihe Paralelné vesmíry píše, že ak by sa pri experimentoch vytvorili malé kvantové čierne diery, bol by to určitý náznak priam šialenej hypotézy, že vedľa nášho kozmu existujú paralelné svety, vzdialené milimeter od nášho. Veľmi zvláštna predstava. S pokračujúcim rozvojom experimentálnej kozmológie by sme si však mali pomaly zvykať, že sa možno začnú napĺňať tie najbláznivejšie vízie.

A čo strunová teória?

V neposlednom rade napäto očakávajú výsledky pokusov prívrženci strunovej teórie, ktorá má ambíciu zjednotiť všetky fyzikálne zákony do jedného, o čom sníval už Einstein. Strunová teória pracuje s jedenástimi rozmermi (desiatimi priestorovými, jedným časovým). Predpokladá, že každá častica predstavuje iba inú formu miniatúrnej struny. Pikantné je, že počiatky strunovej teórie sa rodili pred štyridsiatimi rokmi práve v jadrovom laboratóriu v CERN-e. Dvaja mladí fyzici Gabriele Veneziano a Mahiko Suzuki tu úplne náhodou narazili na zvláštnu matematickú formulu, beta-funkciu, ktorú objavil v 18. storočí Švajčiar Leonhard Euler. Ako zázrakom opisovala zrážku dvoch mezónov pí pri veľmi vysokých energiách. Euler samozrejme nemohol mať o urýchľovačoch a zrážkach častíc ani poňatie, bol to však matematický génius.

Od roku 1968 zaznamenala teória strún niekoľko vzletov a pádov, momentálne si však stojí relatívne dobre. Nedávno o nej vyšla kniha, spoluautorom ktorej je Američan John Schwarz (K. Becker, M. Becker, J. Schwarz: String Theory and M-Theory. A Modern Introduction. Cambridge University Press, 2007). Schwarz na teórii pracoval aj v dlhých "časoch temna", v ktorých strunovej teórii neveril takmer nik. Potreboval na to však na Caltechu (Kalifornský technický inštitút) mocného ochrancu Murraya Gell-Manna. Ten sa spolu s G. Zweigom preslávil myšlienkou, že základnými stavebnými jednotkami protónov a neutrónov sú kvarky. Iný slávny americký fyzik Richard Feynman, ktorý mal na Caltechu kanceláriu hneď veľa Gell-Manna a zo strunovej teórie si robil žarty, chcel tieto hypotetické častice nazvať partony podľa speváčky Dolly Parton, no neuspel. Dolly sa nakoniec musela uspokojiť s tým, že jej meno niesla prvá ovca vyklonovaná z dospelej bunky v škótskom Edinburghu.

Najdrahšia diera v kozme

Najväčší urýchľovač má teda Európa, mohlo to však byť inak. Pred pätnástimi rokmi bol na spadnutie americký projekt superurýchľovača s obvodom tunela 83 km. Steven Weinberg, jeden z najvýznamnejších súčasných fyzikov, ho vtedy pred americkým Kongresom podporil slovami: "Máme dôvod veriť, že vo fyzike elementárnych častíc sa dozvedáme niečo veľmi hlboké o logickej štruktúre vesmíru." Kongres výstavbu urýchľovača najskôr povolil, potom však zrušil. Hlavným dôvodom bola privysoká cena - 4,5 miliardy dolárov. Medzitým však už Američania stihli vykopať 22 kilometrový tunel. Bill Bryson v knihe Stručná história takmer všetkého ich úsilie okomentoval takto: "Texas sa teraz môže pochváliť najdrahšou dierou v kozme."


31. 5. 2007 | Michal Ač
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 29. Aug 2007 09:24

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7799

toto je zaujimave, uz som nasiel ze mochovciam EMO 1 a EMO2 sa ma zvysovat vykon a tunak citam, ze aj V2 ma ist vykonnostne hore ak som to teda pochopil zo 440 na 506 MW na blok. neviem, co je to teraz preklep, lebo mochovce sa mali zvysovat "len" na 470.. asi v tej sprave maju preklep a aj V2 pojde len na 470... by mi to bolo divne, ze starsia elektraren by sla na vyssi vykon ako novsia elektraren a este aj novsi projekt zvysenia vykonu ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 29. Aug 2007 09:45

aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7799

toto je zaujimave, uz som nasiel ze mochovciam EMO 1 a EMO2 sa ma zvysovat vykon a tunak citam, ze aj V2 ma ist vykonnostne hore ak som to teda pochopil zo 440 na 506 MW na blok. neviem, co je to teraz preklep, lebo mochovce sa mali zvysovat "len" na 470.. asi v tej sprave maju preklep a aj V2 pojde len na 470... by mi to bolo divne, ze starsia elektraren by sla na vyssi vykon ako novsia elektraren a este aj novsi projekt zvysenia vykonu ...


Pravděpodobně je u starších bloků větší prostor pro to, jak modernějšími generátory zvýšit účinnost.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 29. Aug 2007 09:49

to sa mi nezda, typoval by som to opacne.

lebo sa jedna o rovnake reaktory VVER440/213, zrejme s par drobnymi vylepseniami v prospech mochoviec.. navyse projekt zvysenia vykonu u EBO V2 je starsi a vylepsenie u EMO 1 2 vychadza z poznatokov projektu V2 .. cize zase mi to nejako nehraje...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2007 20:01

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7846

hm 7% CEZ =~= 66% SE ;) no pekne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jonathan » 05. Sep 2007 07:27

Ale treba pamatat, ze

CEZ = bane, elektrarne, rozvody...
SE = elektrarne aj to nie vsetky (Gabcikovo, V1, A1)

Ak chceme porovnavat, tak treba spocitat SE, ZSE, SSE, VSE, SEPS

schema CEZ
http://www.cez.cz/presentation/cze/GetF ... nload=true
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod aquila » 05. Sep 2007 08:46

SEPS resp jej cesky pendant myslim v ramci CEZ nie je, ale jasne, mas pravdu.

skor som chcel poukazat na to, ze tunak je vidno ako moze domaca burza zvysit hodnotu firmy.

este minuly rok o takomto case mala hodnota akcii CEZ tusim 500-600 korun, resp

a len pred asi 4-5 rokmi dozadu mali cenu okolo 100 korun.. teda 10 nasobne zvysenie ceny..

p.s. toto su tie bilionove straty v korunach tym ze meciar zlikvodoval uz tak malu burzu na slovensku ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 05. Sep 2007 20:57

SEPS nie ... ČEPS je tiež samostatný .. to je nadradená energetická sústava
.
ČEZ je iná kapitola - ten bol nezávisly na vláde - a mal aj dosť vzpurného GR ktorý si dovolil nerešpektovať politiku a rešpektovať energetickú politiku
.
V SE sa taký riaditeľ dlho neohrial
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 05. Sep 2007 21:15

johhan: ale je to aj vec vlady, ktora to tak viac menej nechala. vid aj cesky czechinvest vs. sario .. nebe a dudy.. cim to tak asi je ? ;)

u nas to su boli a aj bohuzial budu len trafiky .. jedno aka vlada ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 19. Sep 2007 15:34

Nad Devínom chcú stavať elektráreň :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7966

Priamo v lesoch hlavného mesta má vyrásť najväčšia prečerpávacia elektráreň.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Okt 2007 11:42

V Leviciach spustili paroplynovú elektráreň :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8107

Slovenské elektrárne si chcú požičať 900 miliónov eur :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8117
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 09. Okt 2007 13:46

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8132

Nové jadrové elektrárne v USA
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 09. Okt 2007 14:52

neviem uz dohladat clanok, ale francuzi chcus stavat jadrovky v UK ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 22. Okt 2007 12:00

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8214

no vyborne, tak jadrovu elektraren riadi 34 rocny neuspesny kandidat strany smer vo volbach, ktory nema ani len paru co je to jadrova energetika.. bravoo...

esteze sa to musi odstavit, lebo by sme tu mali dalsiu A1 ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 23. Okt 2007 18:53

aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8214

no vyborne, tak jadrovu elektraren riadi 34 rocny neuspesny kandidat strany smer vo volbach, ktory nema ani len paru co je to jadrova energetika.. bravoo...

esteze sa to musi odstavit, lebo by sme tu mali dalsiu A1 ...


Ja od fachu ti môžem povedať dobre sa stalo - jadrový fyzici sú absolutne nekompetentný v ekonomii a riadení firmy - Vo svete existuje asi len desiatka "atomčíkov" ktorý sú zdatný aj vo fyzike aj v ekonomii aj manažmente - z toho 2-ja sú slováci :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 23. Okt 2007 21:57

to je sice mozne... ale ten clovek co tam je teraz nema ani len o tej ekonomike paru... to je o to horsie... je to neuspesny politicky kandidat.. najhorsia mozna kombinacia ..

dalej nemyslel som ze tam bude jadrovy fyzik ;) ale niekto kto aspon predtym v zivote videl elektraren aj inde ako na obrazku vo vlastivede pre 3ti rocnik ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod konstrukt » 23. Okt 2007 22:15

aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8214

no vyborne, tak jadrovu elektraren riadi 34 rocny neuspesny kandidat strany smer vo volbach, ktory nema ani len paru co je to jadrova energetika.. bravoo...

esteze sa to musi odstavit, lebo by sme tu mali dalsiu A1 ...
niečo podobné je aj na slovenských diaľniciach, keď amatér laik riadi výstavbu diaľnic spoza kancelárskeho stola a stavbu diaľnice videl iba na obrázku. A potom na verejnosťi rozširuje bludy o spojení Bratislavy a Košíc do roku 2010. Treba sa opýtať stavebných inžinierov, ktorý už majú nejaké skúsenosti z výstavby diaľnic a vedia čo to všetko obnáša a nie uveriť hneď amatérovi. Diaľnica do roku 2010 nikdy postavená nebude aj keď si to niekto myslý, je to sprostosť. Dva roky je málo a kto tomu verí je debil a nech sa ide vyšetriť. A kto tomu rozumie tak vie že do roku 2010 sa to nikdy nestihne aj kedy sem nabehli zahraničné firmy.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 23. Okt 2007 22:45

doprastavak napísal:niečo podobné je aj na slovenských diaľniciach, keď amatér laik riadi výstavbu diaľnic spoza kancelárskeho stola a stavbu diaľnice videl iba na obrázku. A potom na verejnosťi rozširuje bludy o spojení Bratislavy a Košíc do roku 2010. Treba sa opýtať stavebných inžinierov, ktorý už majú nejaké skúsenosti z výstavby diaľnic a vedia čo to všetko obnáša a nie uveriť hneď amatérovi. Diaľnica do roku 2010 nikdy postavená nebude aj keď si to niekto myslý, je to sprostosť. Dva roky je málo a kto tomu verí je debil a nech sa ide vyšetriť. A kto tomu rozumie tak vie že do roku 2010 sa to nikdy nestihne aj kedy sem nabehli zahraničné firmy.


doprastavák, každý odborník má svoje hranice a tie poruší, ak vstúpi do politiky. GR DPS vyhlásil jasne: D1 bude v KE najskôr v r. 2015, ale keď bolo treba ísť na koberček a verejne diskutovať s ministrom dopravy P.P., tak povedal, že sa spraví, čo sa bude dať a je možný aj skorší termín a ani GR DPS nemal pravdu, lebo ako stavebný odborník do svojho roku zahrnul politické vplyvy ... zo stavebného hľadiska nie je čo v r. 2012 riešiť. :arrow:

Najdlhšie sa môže stavať tunel Višňové, čo je max. 5 rokov. :idea:

V tomto prípade sa práveže podľa mňa zišli 3 odborníci. Aj GR NDS, aj GR SSC aj minister dopravy.

Okrem toho, nejde o 2 roky, ale o 3 roky. Rok 2008, 2009 aj 2010. A stavebne nie je čo riešiť na viac ako 50% dĺžky. Len by štát musel pomeniť rýchlo zákony. Aby mal právomoci štát a nie ekologickí aktivisti a starí dedkovia ... ktorí dnes majú 140 SKK ročne na hektár od družstva a radi by videli za ten istý hektár od štátu 1 milión. :idea:

Okrem toho Vážny nehovorí o r. 2010 ako o istom spojení na D1 medzi BA a KE. On jasne hovorí, že to bude mimo 2 úsekov s tunelami, kde je posun o 2 roky. Ale tam to má byť riešené rozšírením cesty I. triedy a to znovu stavebne je možné stihnúť, dokonca do 2,5 roka.

Takže o čom :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Okt 2007 23:31

Dialniciar napísal:[quote="doprastavak]niečo podobné je aj na slovenských diaľniciach, keď amatér laik riadi výstavbu diaľnic spoza kancelárskeho stola a stavbu diaľnice videl iba na obrázku. A potom na verejnosťi rozširuje bludy o spojení Bratislavy a Košíc do roku 2010. Treba sa opýtať stavebných inžinierov, ktorý už majú nejaké skúsenosti z výstavby diaľnic a vedia čo to všetko obnáša a nie uveriť hneď amatérovi. Diaľnica do roku 2010 nikdy postavená nebude aj keď si to niekto myslý, je to sprostosť. Dva roky je málo a kto tomu verí je debil a nech sa ide vyšetriť. A kto tomu rozumie tak vie že do roku 2010 sa to nikdy nestihne aj kedy sem nabehli zahraničné firmy.


doprastavák, každý odborník má svoje hranice a tie poruší, ak vstúpi do politiky. GR DPS vyhlásil jasne: D1 bude v KE najskôr v r. 2015, ale keď bolo treba ísť na koberček a verejne diskutovať s ministrom dopravy P.P., tak povedal, že sa spraví, čo sa bude dať a je možný aj skorší termín a ani GR DPS nemal pravdu, lebo ako stavebný odborník do svojho roku zahrnul politické vplyvy ... zo stavebného hľadiska nie je čo v r. 2012 riešiť. :arrow:

Najdlhšie sa môže stavať tunel Višňové, čo je max. 5 rokov. :idea:

V tomto prípade sa práveže podľa mňa zišli 3 odborníci. Aj GR NDS, aj GR SSC aj minister dopravy.

Okrem toho, nejde o 2 roky, ale o 3 roky. Rok 2008, 2009 aj 2010. A stavebne nie je čo riešiť na viac ako 50% dĺžky. Len by štát musel pomeniť rýchlo zákony. Aby mal právomoci štát a nie ekologickí aktivisti a starí dedkovia ... ktorí dnes majú 140 SKK ročne na hektár od družstva a radi by videli za ten istý hektár od štátu 1 milión. :idea:

Okrem toho Vážny nehovorí o r. 2010 ako o istom spojení na D1 medzi BA a KE. On jasne hovorí, že to bude mimo 2 úsekov s tunelami, kde je posun o 2 roky. Ale tam to má byť riešené rozšírením cesty I. triedy a to znovu stavebne je možné stihnúť, dokonca do 2,5 roka.

Takže o čom :?:[/quote]najprv Vážny hovoril o kompletnom spojení do 2010 ale potom svoje stanovisko zmenil, lebo vedel že je to prakticky nerealizovatelné a až potom začal hovoriť o rozširení cesty pod Strečnom ako náhradu za Višňové.Zišli sa traja odborníci, ale nie stavební a veľakrát sa nezhodli a vzájomne si protirečili. A keď sa vynechajú 2 úseky, nie je to kompletná diaľnica. Realny termín kompletnej diaľnice je rok 2015 čo si myslí GR DPS ktorý sa pohybuje v stavebníctve dosť dlho aby vedel čo hovorí.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 23. Okt 2007 23:36

najprv Vážny hovoril o kompletnom spojení do 2010 ale potom svoje stanovisko zmenil, lebo vedel že je to prakticky nerealizovatelné a až potom začal hovoriť o rozširení cesty pod Strečnom ako náhradu za Višňové.Zišli sa traja odborníci, ale nie stavební a veľakrát sa nezhodli a vzájomne si protirečili. A keď sa vynechajú 2 úseky, nie je to kompletná diaľnica. Realny termín kompletnej diaľnice je rok 2015 čo si myslí GR DPS ktorý sa pohybuje v stavebníctve dosť dlho aby vedel čo hovorí.


- nie, Vážny najprv hovoril o Strečne a ako 1. minister tam aj spravil, čo SSC robiť chcela už pred 10 rokami :!:
- Vážny hovoril, že D1 súvisle v r. 2010 nebude v KE už pred voľbami v r. 2006, len to by si v tých odborných kruhoch aj musel byť a počuť ho
- je dobre, že si títo 3 ľudia aj protirečia, pretože min. 2 by nikdy súhlasiť nemali vzhľadom na ich konkurenčné priority a Vážny je ich "sudca" :idea:

Hlavne, že Šesták mu zakázal vyjadrovať sa do médií hneď ako povedal r. 2015 a musel to DPS silno vysvetľovať. V tých časoch totiž štát neskoro platil a DPS mal asi problémy ... doprastavák, nehraj sa so mnou. Stavebne sa dá D1 dokončiť od r. 2008 do r. 2012 bez problémov.

Ale ja plne chápem, že si nervózny, aj keď to tu popieraš ... nemáte dosť nových zakáziek, idú sem giganty a tie Vás nehcú kvôli kartelu a ja sa ani nečudujem.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Okt 2007 23:50

Dialniciar napísal:
najprv Vážny hovoril o kompletnom spojení do 2010 ale potom svoje stanovisko zmenil, lebo vedel že je to prakticky nerealizovatelné a až potom začal hovoriť o rozširení cesty pod Strečnom ako náhradu za Višňové.Zišli sa traja odborníci, ale nie stavební a veľakrát sa nezhodli a vzájomne si protirečili. A keď sa vynechajú 2 úseky, nie je to kompletná diaľnica. Realny termín kompletnej diaľnice je rok 2015 čo si myslí GR DPS ktorý sa pohybuje v stavebníctve dosť dlho aby vedel čo hovorí.


- nie, Vážny najprv hovoril o Strečne a ako 1. minister tam aj spravil, čo SSC robiť chcela už pred 10 rokami :!:
- Vážny hovoril, že D1 súvisle v r. 2010 nebude v KE už pred voľbami v r. 2006, len to by si v tých odborných kruhoch aj musel byť a počuť ho
- je dobre, že si títo 3 ľudia aj protirečia, pretože min. 2 by nikdy súhlasiť nemali vzhľadom na ich konkurenčné priority a Vážny je ich "sudca" :idea:

Hlavne, že Šesták mu zakázal vyjadrovať sa do médií hneď ako povedal r. 2015 a musel to DPS silno vysvetľovať. V tých časoch totiž štát neskoro platil a DPS mal asi problémy ... doprastavák, nehraj sa so mnou. Stavebne sa dá D1 dokončiť od r. 2008 do r. 2012 bez problémov.

Ale ja plne chápem, že si nervózny, aj keď to tu popieraš ... nemáte dosť nových zakáziek, idú sem giganty a tie Vás nehcú kvôli kartelu a ja sa ani nečudujem.
Mne je absolútne jedno či má dps dosť výrobnej náplne, tato je vedenie dps aby zháňalo robotu, výpadky v diaľniciach sa kompenzujú zahraničním podnikaním a vstupom do pozemného staviteľstva v ktorom je dps úspešné a realizuje zaujimavé projekzy v tejto oblasti. A kartel nebol nikdy oficiálne potvrdený a dps tam nebol sám boli tam aj iné firmy tak si to zapamätaj. Stavebne sa to dá dokončiť, ale muselo by sa začať už teraz a nesmeli by byť žiadne problémy s povoleniamy,ochranármi... všetky papierovačky by museli ísť bez problémov ako na bežiacom páse, žiadne zdržania stavby, kvôli papierom.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.