Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Re: dodatok k NOVE BUSY v bratislavskej MHD

Odoslaťod Adaios » 07. Feb 2006 18:13

myfseci napísal:Uz len dodam ze nikde som nevidel o aky konkretny typ autobusov v BA pojde. Pokial niekto viete uvitam poznamku. Budu to tieto uz jazdiace v kosiciach?

http://www.mestskadoprava.net/galeria/c ... .php?cat=5


Hlavne aby nehoreli. :twisted:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: dodatok k NOVE BUSY v bratislavskej MHD

Odoslaťod tr3mp » 08. Feb 2006 08:22

myfseci napísal:Uz len dodam ze nikde som nevidel o aky konkretny typ autobusov v BA pojde. Pokial niekto viete uvitam poznamku. Budu to tieto uz jazdiace v kosiciach?

http://www.mestskadoprava.net/galeria/c ... .php?cat=5


Bude to Solaris Urbino 15 CNG, obrázky:
http://infobus.com.pl/artykuly/336/l_1.jpg
http://infobus.com.pl/artykuly/336/l_2.jpg
http://infobus.com.pl/artykuly/336/l_3.jpg
Samozrejme, farebné prevedenie bude iné :D
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 17:04

Mozno by sa mala MHD v BA ciastocne privatizovat aby tu bola preinvestovana min. 1 mld. SKK na nakup autobusov, trolejbusov a elektriciek, pretoze mesto BA nema ziadne rezervy a aktualny stav tychto strojov nie je dobry coho dokazom cu caste poruchy, vysoka spotreba paliv a aj nehody ako poziar motora atd.

Vysledkom by bolo asi aj zdrazenie cestovneho ale na druhu stranu by nejake linky boli pridane atd. - lebo situaciu nezvlada ani mesto ani stat ani samosprava (VUC) a BA by mala reprezentovat aspon v takej podobe aby cestovanie MHD bolo na slusnej urovni.

Ta suma 200 mil. SKK je absolutne nepostacujuca. Mesto malo skor investovat do zachovania vsetkych liniek a skor investovat peniaze z rychloelektricky na obnovu vozoveho parku - pretoze rychloelektricka ako je navrhnuta nevyriesi nic. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 10. Feb 2006 08:14

Bratislavská SAD obnovuje vozy. Bratislavký prepravca uskutočňuje najvýraznejšiu obnovu vozového parku vo svojej histórii. Autobusy za 450 miliónov korún nakúpi SAD Bratislava. ... ide o kúpu 129 vozidiel ... SOR C 12, Karosa Axer 12,8m, Mercedes-Benz Inturo a 350 ...Vozový park bratislavského prepravcu tak bude najmladší na Slovensku. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2825
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 16. Feb 2006 13:57

Diskusia o petržalskej električke sa zmenila na predvolebný boj. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2893

Politici zacítili korisť. :lol:

Pri trati električky má vyrásť aj nové centrum. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2894

Sú tu konkrétne informácie: Podľa projektu má územím Petržalky viesť električková dráha dlhá 5,5 kilometra. Otázna je najmä výška jej umiestnenia. Do úvahy pripadajú tri varianty. Polozapustená trať vedúca jeden až dva metre pod úrovňou terénu, povrchová trať kopírujúca zhruba výšku terénu alebo estakádna. ... a oveľa viac ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 16. Feb 2006 16:00

najvacsia chyba je, ze mesto bude riesit od bosakovej po safarikove namestie elektricku "docasnym" sposobom.

ked uz nemieni spolupracovat so ZSR a presadzuje si elektricku samo, tak preco splieta o tunely popod dunaj, ked mesto na to nikdy nebude mat peniaze.

preco uz neriesia radsej aj usek bosakova - safko v definitivnej podobe, t.j. nech neriesia bosakovu urovnovo a nech radsej riesia mimourovnovo safko.

preco vo viedni, meste asi 4x vacsom a X krat bohatsom, kde je _tazke_ metro nie je problem toto _tazke metro_ a nie nejaku elektricku viest cez dunaj mostami ? na co sa BA magistrat hraje ..

takto domrvia elektrickovu radialu aj v petrzalke ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Branco » 16. Feb 2006 16:20

Je to asi ako s komunikáciou/diaľnicou na Einsteinovej, najprv sa vybudovala štvorpruhová komunikácia so semaformi, neskôr sa pristúpilo k stavbe diaľnice. Mohla sa vybudovať rovno šesťpruhová diaľnica s dvoma odbočeniami naviac, čo by mohlo byť definitívnym riešením.


Je to niekedy zvláštne riešenie. Problém sa rieši čiastkovo a nie komplexne.

Zrejme rovnako je to aj s 10 km tunelom popd Malé Karpaty.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 16. Feb 2006 16:29

Branco napísal:Zrejme rovnako je to aj s 10 km tunelom popd Malé Karpaty.


Ako je to s tunelom?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 16. Feb 2006 16:37

Dy napísal:
Branco napísal:Zrejme rovnako je to aj s 10 km tunelom popd Malé Karpaty.


Ako je to s tunelom?


Vidím zatiaľ reálnejšie výstavbu estakád (možno tunelov) severne od Šancovej. Pokiaľ mám informácie, 10 km tunel popod Malé Karpaty je maximálne v štádiu štúdie, to už nehovorím o nákladovosti takéhoto projektu, realizácia by bola síce super, ale....
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 16. Feb 2006 16:48

Branco napísal:
Dy napísal:
Branco napísal:Zrejme rovnako je to aj s 10 km tunelom popd Malé Karpaty.


Ako je to s tunelom?


Vidím zatiaľ reálnejšie výstavbu estakád (možno tunelov) severne od Šancovej. Pokiaľ mám informácie, 10 km tunel popod Malé Karpaty je maximálne v štádiu štúdie, to už nehovorím o nákladovosti takéhoto projektu, realizácia by bola síce super, ale....


Ja ani nemám informácie, že by to mal financovať štát. Keď dobre pôjde projekt 94-96 km diaľnice cez PPP, tak sa má pridať aj 10 km tunel M.K. Realita - nech sa činí súkromný sektor a hlavne toto si na seba zarobí aj samé. Ale až za tých 10-15 rokov, keď sa vyčerpajú všetky pozitíva z mosta Apollo, tunela Sitiny a nosného systému MHD. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 15:28

Tunel Male Karpaty dlhy cca. 10 km, postaveny na 2 rury na parameter 2+2 pruhy bude stat cca. 1 mld. EUR kde v cene je aj prieskumna stolna alebo nejake prieskumne vrty, tunelove portaly a casti dialnic pred a za tunelom a komplet potrebna technologia. Cely VVO bude stat cca. 3,5 mld. EUR, takze je vysoko nepravdepodobne ze by to staval stat.

Keby sa realizoval tento projekt tak je zbytocne investovat do rychloelektricky. Skor je potom potrebne investovat do modernizacie aktualneho vozoveho parku MHD.

Praha dnes svoj "VVO" stavia, bude jej to trvat este 5-10 rokov, ale Praha investuje aj do MHD - metro atd. - ale Praha nie je BA. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 14:46

ELEKTRIČKA DO PETRŽALKY O ŠTYRI ROKY. :arrow:

"Stredom najväčšieho sídliska na Slovensku sa tiahne široká trávnatá plocha, ktorá ležala 30 rokov ladom kvôli výstavbe novej mestskej hromadnej dopravy. Hlavné mesto s výstavbou začne asi tento rok. Petržalku by mala s centrom mesta do štyroch rokov spájať električková trať. Petržalčania sa tak dostanú do mesta o niekoľko minút. Električka pôjde totiž 80‑kilometrovou rýchlosťou."

"Električka by mala mať na 6‑kilometrovej trati od Janíkovho dvora po centrum mesta 9 zastávok. Magistrát na 8‑miliardovú stavbu vyčlenil miliardu 400 miliónov." :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3610
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Máj 2006 10:43

Mesto Bratislava má dlh 5,6 miliardy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3944

A z týchto dlhov je len 1,5 mld. SKK viazaných na rýchloelektričku. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Júl 2006 22:37

Dlhodobá séria rokovaní o nosnom dopravnom systéme v Bratislave a o medzinárodnom dopravnom spojení do slovenskej metropoly sa podľa všetkého skončí tým, že nejde o konkurenčné predstavy, ale o integráciu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4265
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 04. Júl 2006 23:48

Vysvetli mi uz niekto, ako je mozne, ze Bratislava ani po tolkych rokoch ma jednu z najhorsich MHD oproti inym vacsim Slovenskym mestam??? Stale sa spominaju varianty, trate, nedostatok penazi, ako je mozne, ze ine mesta Slovenska z podstatne nizsim rozpoctom a bez miliardovych statnych dotacii dokazu veselo fungovat len ta Bratislava nie. Samy revizor, drahe cestovne v totalnych srotoch a vysledok nikde.
Tento problem ma uz Bratislava od cias bolsevika, zbetonovane nevkusne megasidliska a totalne neschopnost nieco riesit samostatne. preboha, ved uz mohli za x rokov mat postaveny nosny dopravny system, rychloelektricku a lahke metro, kde su tie vsetky peniaze ktora Blava dlzi a nikde ich v praxi nevidno, kde ma peniaze za jedny z najdrahsich pozemkov v Europe. nebodaj vsetky peniaze davala a dava na nakup predvolebnych zehliciek alebo co???
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 05. Júl 2006 00:04

Koksolam napísal:Vysvetli mi uz niekto, ako je mozne, ze Bratislava ani po tolkych rokoch ma jednu z najhorsich MHD oproti inym vacsim Slovenskym mestam??? Stale sa spominaju varianty, trate, nedostatok penazi, ako je mozne, ze ine mesta Slovenska z podstatne nizsim rozpoctom a bez miliardovych statnych dotacii dokazu veselo fungovat len ta Bratislava nie. Samy revizor, drahe cestovne v totalnych srotoch a vysledok nikde.
Tento problem ma uz Bratislava od cias bolsevika, zbetonovane nevkusne megasidliska a totalne neschopnost nieco riesit samostatne. preboha, ved uz mohli za x rokov mat postaveny nosny dopravny system, rychloelektricku a lahke metro, kde su tie vsetky peniaze ktora Blava dlzi a nikde ich v praxi nevidno, kde ma peniaze za jedny z najdrahsich pozemkov v Europe. nebodaj vsetky peniaze davala a dava na nakup predvolebnych zehliciek alebo co???


Pretože BA bola od r. 1993 do r. 1997 ignorovaná. V r. 1997-98 dostala od Mečiara 1 mld. SKK na nové autobusy. Odvtedy zase až do r. 2006 nič, čo potrebuje.

Len projekty metra stáli doteraz cca. 1 mld. SKK a nič z toho nie je, zatiaľ.

BA MHD dnes potrebuje 15 mld. SKK na kompletnú modernizáciu električkových koľají a ďalších cca. 8 mld. SKK na kompletnú výmenu starých a nevyhovujúcich električiiek, autobusov a trolejbusov. K tomu ďalších cca. 6 mld. SKK na postavenie jednej trasy nosného dopravného systému a jej súprav.

A tento stav nikdy "nevyžehlia" kapitálové investície vo výške 200-400 mil. SKK ročne. :idea:

Podobne, BA nie sú Košice či Žilina. Je to oveľa väčšie mesto s oveľa horšími podmienkami. Dunaj a horské podmienky komplikujú dopravu. Aj jednotlivé časti sú problematické, napr. Dlhé Diely, kde žije 25 tis. ľudí a je tu málo ciest, nie že nedostatočná MHD.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 05. Júl 2006 00:14

Dy napísal:
Koksolam napísal:Vysvetli mi uz niekto, ako je mozne, ze Bratislava ani po tolkych rokoch ma jednu z najhorsich MHD oproti inym vacsim Slovenskym mestam??? Stale sa spominaju varianty, trate, nedostatok penazi, ako je mozne, ze ine mesta Slovenska z podstatne nizsim rozpoctom a bez miliardovych statnych dotacii dokazu veselo fungovat len ta Bratislava nie. Samy revizor, drahe cestovne v totalnych srotoch a vysledok nikde.
Tento problem ma uz Bratislava od cias bolsevika, zbetonovane nevkusne megasidliska a totalne neschopnost nieco riesit samostatne. preboha, ved uz mohli za x rokov mat postaveny nosny dopravny system, rychloelektricku a lahke metro, kde su tie vsetky peniaze ktora Blava dlzi a nikde ich v praxi nevidno, kde ma peniaze za jedny z najdrahsich pozemkov v Europe. nebodaj vsetky peniaze davala a dava na nakup predvolebnych zehliciek alebo co???


Pretože BA bola od r. 1993 do r. 1997 ignorovaná. V r. 1997-98 dostala od Mečiara 1 mld. SKK na nové autobusy. Odvtedy zase až do r. 2006 nič, čo potrebuje.

Len projekty metra stáli doteraz cca. 1 mld. SKK a nič z toho nie je, zatiaľ.

BA MHD dnes potrebuje 15 mld. SKK na kompletnú modernizáciu električkových koľají a ďalších cca. 8 mld. SKK na kompletnú výmenu starých a nevyhovujúcich električiiek, autobusov a trolejbusov. K tomu ďalších cca. 6 mld. SKK na postavenie jednej trasy nosného dopravného systému a jej súprav.

A tento stav nikdy "nevyžehlia" kapitálové investície vo výške 200-400 mil. SKK ročne. :idea:

Podobne, BA nie sú Košice či Žilina. Je to oveľa väčšie mesto s oveľa horšími podmienkami. Dunaj a horské podmienky komplikujú dopravu. Aj jednotlivé časti sú problematické, napr. Dlhé Diely, kde žije 25 tis. ľudí a je tu málo ciest, nie že nedostatočná MHD.


Dy, ja mam trvaly pobyt na Slovensku v malickom mestecku, skor velkej dedine, ktora je mestom len historicky. Za cely cas od revolucie nedostalo od statu ani korunu na rozvoj, je tam velka nezamestnanost, vela romale. Ale je vidno dynamiku, stavaju sa nove byty, opravuje sa vsetko, co sa len da. A bez statnych podpor. Niekedy mam pocit , ze mesto BA ,a len vyhovorky preco to nejde a neslo a stale pyta, daj, daj, daj, samozrejme za statne. Doteraz mi nikto neodpovedal, ze kde dali miliardy za pozemky, dane, kde poputovali peniaze z pokut. Viem, ze bratislava je roztahana ako tyzden pred vyplatou, ale toto ze doteraz neboli schopny vybudovat napriklad elektricku do Petrzky, hoci je tam doteraz na to projektovany zeleny pas. Toto mohli mat uz davno, kde su vlastne tie miliardy??? Kde sa dali, ked rekonstrukciu historickeho minicentra robila BA ako posledna a urcite ju nestala take problemy ako napriklad KE. Z toho ze BA ma najvacsi vyber miestnych dani, tak je nejako strasne malo vidiet nejaky vysledok z nich, neviem preco. :?:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 05. Júl 2006 00:30

Koksolam napísal:Dy, ja mam trvaly pobyt na Slovensku v malickom mestecku, skor velkej dedine, ktora je mestom len historicky. Za cely cas od revolucie nedostalo od statu ani korunu na rozvoj, je tam velka nezamestnanost, vela romale. Ale je vidno dynamiku, stavaju sa nove byty, opravuje sa vsetko, co sa len da. A bez statnych podpor. Niekedy mam pocit , ze mesto BA ,a len vyhovorky preco to nejde a neslo a stale pyta, daj, daj, daj, samozrejme za statne. Doteraz mi nikto neodpovedal, ze kde dali miliardy za pozemky, dane, kde poputovali peniaze z pokut. Viem, ze bratislava je roztahana ako tyzden pred vyplatou, ale toto ze doteraz neboli schopny vybudovat napriklad elektricku do Petrzky, hoci je tam doteraz na to projektovany zeleny pas. Toto mohli mat uz davno, kde su vlastne tie miliardy??? Kde sa dali, ked rekonstrukciu historickeho minicentra robila BA ako posledna a urcite ju nestala take problemy ako napriklad KE. Z toho ze BA ma najvacsi vyber miestnych dani, tak je nejako strasne malo vidiet nejaky vysledok z nich, neviem preco. :?:


BA má obmedzené príjmy aj z EÚ a štátne rozpočty na ňu pamätajú len v slabom rozsahu. Teraz je priorita aká-taká na cestnú dopravu, "bokom" ide však železnica a MHD. Predtým išlo "bokom" všetko. A predtým nebola BA mestom ako "tvoje mestečko" a teda problémy rástli a rastú dodnes a už sa nedajú riešiť "náplasťou" vo výške 1-2 mld. SKK, ale desiatkami mld. SKK. A žiaľ, konkrétne na MHD ide ako hovorím 200 mil. SKK v rámci kapitálových výdavkov, teraz je tu po dlhej dobe väčšia výmena autobusov, ale tie len nahrádzajú nevyhovujúce Ikarusy.

Nemôžeš stavať metro, keď nemáš podporu štátu a žiaľ, stále to bola priorita každej vlády - peniaze budú - a tak sa pripravovali projekty, trasy depá, ... až posledná vláda určila, že ťažké metro za 20-40 mld. SKK nebude. Ani z úverov, ani z deblokácii ruského dlhu, ani zo štátneho rozpočtu.

Mesto BA dostáva pomoc od štátu na diaľnice tak ako aj pre mestá TT, NR, ZA či KE. A samotné mesto financuje rozširovanie hlavných ťahov, výstavbu parkovísk a prevádzku MHD, ktorá by bola inak vysoko stratová.

To, o čom píšeš ty, to je smutné, ... že sa predáva a nie je vidieť výsledok - lenže to je suma do 5-10 mld. SKK a to je veľmi málo.

A mesto BA "pýta daj, daj, daj", pretože má malý rozpočet a veľa problémov. A ver tomu, že doprava zhltne ňajviac peňazí spolu so školstvom. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 05. Júl 2006 00:39

Dy napísal:
Koksolam napísal:Dy, ja mam trvaly pobyt na Slovensku v malickom mestecku, skor velkej dedine, ktora je mestom len historicky. Za cely cas od revolucie nedostalo od statu ani korunu na rozvoj, je tam velka nezamestnanost, vela romale. Ale je vidno dynamiku, stavaju sa nove byty, opravuje sa vsetko, co sa len da. A bez statnych podpor. Niekedy mam pocit , ze mesto BA ,a len vyhovorky preco to nejde a neslo a stale pyta, daj, daj, daj, samozrejme za statne. Doteraz mi nikto neodpovedal, ze kde dali miliardy za pozemky, dane, kde poputovali peniaze z pokut. Viem, ze bratislava je roztahana ako tyzden pred vyplatou, ale toto ze doteraz neboli schopny vybudovat napriklad elektricku do Petrzky, hoci je tam doteraz na to projektovany zeleny pas. Toto mohli mat uz davno, kde su vlastne tie miliardy??? Kde sa dali, ked rekonstrukciu historickeho minicentra robila BA ako posledna a urcite ju nestala take problemy ako napriklad KE. Z toho ze BA ma najvacsi vyber miestnych dani, tak je nejako strasne malo vidiet nejaky vysledok z nich, neviem preco. :?:


BA má obmedzené príjmy aj z EÚ a štátne rozpočty na ňu pamätajú len v slabom rozsahu. Teraz je priorita aká-taká na cestnú dopravu, "bokom" ide však železnica a MHD. Predtým išlo "bokom" všetko. A predtým nebola BA mestom ako "tvoje mestečko" a teda problémy rástli a rastú dodnes a už sa nedajú riešiť "náplasťou" vo výške 1-2 mld. SKK, ale desiatkami mld. SKK. A žiaľ, konkrétne na MHD ide ako hovorím 200 mil. SKK v rámci kapitálových výdavkov, teraz je tu po dlhej dobe väčšia výmena autobusov, ale tie len nahrádzajú nevyhovujúce Ikarusy.

Nemôžeš stavať metro, keď nemáš podporu štátu a žiaľ, stále to bola priorita každej vlády - peniaze budú - a tak sa pripravovali projekty, trasy depá, ... až posledná vláda určila, že ťažké metro za 20-40 mld. SKK nebude. Ani z úverov, ani z deblokácii ruského dlhu, ani zo štátneho rozpočtu.

Mesto BA dostáva pomoc od štátu na diaľnice tak ako aj pre mestá TT, NR, ZA či KE. A samotné mesto financuje rozširovanie hlavných ťahov, výstavbu parkovísk a prevádzku MHD, ktorá by bola inak vysoko stratová.

To, o čom píšeš ty, to je smutné, ... že sa predáva a nie je vidieť výsledok - lenže to je suma do 5-10 mld. SKK a to je veľmi málo.

A mesto BA "pýta daj, daj, daj", pretože má malý rozpočet a veľa problémov. A ver tomu, že doprava zhltne ňajviac peňazí spolu so školstvom. :idea:

Verim, ze doprava vela zhltne , ale tych malo 5 az 10 miliard by stacilo aspon na udrzanie toho, co je uz v sucasnosti nevyhovujuce v MHD.
A mam trosku kacirsky dotaz, ako moze BA obhospodarovat dalsie pridavky do MHD ked nie je schopne uz teraz sa starat o to co ma. nebude to zase nieco na sposob Potemkinovskej dediny, nadupana jedna cast MHD a dalsia totalne v rozklade. nie je trosku divne si viazat na krk dalsie bremeno, ked si mesto nevie poradit ani so sucasnym???
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 05. Júl 2006 09:56

Koksolam napísal:Verim, ze doprava vela zhltne , ale tych malo 5 az 10 miliard by stacilo aspon na udrzanie toho, co je uz v sucasnosti nevyhovujuce v MHD.
A mam trosku kacirsky dotaz, ako moze BA obhospodarovat dalsie pridavky do MHD ked nie je schopne uz teraz sa starat o to co ma. nebude to zase nieco na sposob Potemkinovskej dediny, nadupana jedna cast MHD a dalsia totalne v rozklade. nie je trosku divne si viazat na krk dalsie bremeno, ked si mesto nevie poradit ani so sucasnym???


Ak myslíš to, že sa plánuje nosný systém a zároveň je v zlom stave súčasná MHD, tak to nie je v rozpore, pretože kapacita tej súčasnej MHD už je vyčerpaná, respektíve na mnohých linkách už jednoducho nestačí. Preto je zámerom (a už viac ako 20 rokov) postaviť nové prepojenie medzi Petržalkou a centrom mesta, t.j. Staré a Nové mesto. Pretože tieto 2 mestské časti sú dobre poprepájané s ďalšími časťami. A je úplne jedno, či to bude nová rýchloelektrička alebo ťažké metro.

Ťažké metro sa raz v BA postaviť bude musieť, len je otázka, kedy to bude. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 05. Júl 2006 11:28

Táto diskusia ma teraz docela zaujala, len by som bol rád keby mi ktosi neičo dovysvetlil. Skúsim sice porovnať neporovnateľné, BA s Prahou a Brnom, ale aj tak.

Praha si buduje infraštruktúru takmer kompletne sama, či už ide o metro alebo mestský okruh. Dialničný okruh začal financovať štát ař cca pred 10 rokmi. Investuje sa mohutne v 10kach miliárd Kč. Priznávam, že je to mesto, ktoré žije z turismu, ale to by mohla aj BA, ktorá by naviac mohla ťažiť z blízkosti Viedne.

Naproti tomu Brno je mesto velkostne podobné BA a má tiež obdobné problémy. Stále sa hovorí o vybudovaní rýchloelektričky vrátane podzemných trás (tzv. severojižní diametr) a velký mestský okruh, ktorý vedie nedaleko centra je financovaný zo štátnej kasy. No aj napriek tomu mesto plánuje veľké investície a zároveň sa tu dnes aj veľa do infraštruktúry investuje, MHD ako tak funguje...

BA je podla mňa "pupok" Slovenska, je tu vzhľadom k EU nadpreimerná životná úroveň, najvyššie platy, nízka nezamestanosť. A aj tak má toto mesto problémy viď MHD. Je to pre mňa trocha nepochopiteľné, lebo z toho všetkého som nadobudol pocit, že by BA mala byť schopná fungovať samostatne....
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod ELZ » 05. Júl 2006 12:45

Skusim svoj laicky pohlad na vec cloveka, pre ktoreho je Bratislava rodiskom.

Co sa tyka Prahy - nosny dopravny system - metro - bol z velkej casti vybudovany za socika za celostatne peniaze. Teraz len postupne rozsiruju trasy + robia sa upravy v zeleznicnej doprave (Nova spojka). Otazka - kebyze Praha nema nosny dopravny system je v jej silach si ho samostatne vybudovat??

Co sa tyka na MHD v Bratislave, teraz je kompletne finacovana z rozpoctu samospravy ... a pokial mam dobre info, polozka na prevadzku MHD predstavuje nieco okolo 40% rozpoctu. A to sa este nebavime a vydavkoch ako je obmena vozoveho parku, ...

System MHD v BA bez nosneho systemu dopravy je neudrzatelny ... a bez pomoci statu tento stav moze trvat este velmi dlho (desatrocia). Bratislava sa rozhodla, ze nebude cakat, ze stat to cele zatiahne ... rozhodla sa sama cast investovat (uver od banky) a zvysok pytat od statu (tusim pomer je 2:3) a rozhodli sa postavit naozaj minimalisticky potrebnu variantu, kde topanka najviac tlaci.

Z hladiska tych integracii dopravy ... normalne by to malo fungovat tak, ze je nosny system dopravy a ostatna doprava obsluhuje od zastavok nosnej dopravy (vynimky samozrejme su - vid Vieden a vyhliadkove trasy elektriciek :-) ) Kebyze som zastupca magistratu zodpovedny za peniaze, tak by som vsetkymi 10-timi privital projekt zeleznicnej spolocnosti na vystavbu tunela pod Bratislavou a pokusil sa tam zakomponovat svoje potreby (aj vo Viedni je natahana v centre zeleznicna siet ktoru vyuzivaju vlaky aj primestske vlaky - S-Bahn) tak, aby som dokazal vyuzit aj zeleznicu - zaroven sa tak usetria peniaze na "docasne" riesenie, kde treba riesit rekonstrukciu Stareho mosta, docasne obratisko na Safarikovom namesti atd.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Dialniciar » 05. Júl 2006 17:53

mapman napísal: ... BA mala byť schopná fungovať samostatne....


Vzhľadom na to, že si smeroval k tomuto záveru, tak ti len poviem, že by aj mohla, pretože BA dnes ani zďaleka nedostáva zo štátneho rozpočtu toľko, koľko do neho odvádza. :idea:

A ešte k tomu je dlhodobo ignorovaná. :idea:

A porovnávať BA s Prahou je zbytočné, pretože sa to porovnávať nedá, čo si aj sám napísal. A k tomu diaľničnému okruhu - keby tu štát neinvestoval, tak by trvalo to, čo bolo bežné - prejazd cez Prahu 4-6 hodín, v piatok aj viac. :idea:

Mimochodom, sídlisko Petržalka je najväčšie sídlisko v strednej Európe a patrí medzi 5 najväčších sídlisk v Európe. A ani zďaleka nie je dobre prepojené - chýba aj železničné, aj cestné spojenie a k tomuto aj MHD. Nemalo sa to tu nikdy takto stavať a dnes by nebol takýto veľký problém. Ale žiaľ, ani k tomuto sa nedá nič napísať, treba nájsť riešenie, to financovať a je to vyriešené, len sa nesmie 20 rokov hľadať riešenie a potom ho zavhrnúť pre problémy s financiami.

Mimochodom mesto BA investuje ročne 2,5 mld. SKK na rozširovanie hlavných cestných ťahov, výmenu električkových koľají, výstavbu parkovísk, len je to málo pre cca. 500 tis. ľudí. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Júl 2006 18:00

ELZ napísal:System MHD v BA bez nosneho systemu dopravy je neudrzatelny ... a bez pomoci statu tento stav moze trvat este velmi dlho (desatrocia). Bratislava sa rozhodla, ze nebude cakat, ze stat to cele zatiahne ... rozhodla sa sama cast investovat (uver od banky) a zvysok pytat od statu (tusim pomer je 2:3) a rozhodli sa postavit naozaj minimalisticky potrebnu variantu, kde topanka najviac tlaci.


Ja len k tomuto napíšem pár viet pre upresnenie.

Štát dal najavo, že ťažké metro financovať nebude. Týmto krokom však zároveň potvrdil, že pomlže mestu financovať napr. rýchloelektričku. Nebolo však stanovené doteraz v akom pomere, nie je k tomu žiadna zmluva. Bolo len povedané, že štát pomôže vo vhodnej chvíli.

Mesto BA sa teda čiastočne s ťažkým metrom rozlúčila a začalo rozmýšľať nad ľahkým metrom a jeho rôznymi variantami (trasa, variant) a to znamená odznova celý proces príprav. Na tieto a ďalšie dopravné účely si mesto vzalo úver 5-6 mld. SKK a financuje z neho rôzne dopravné stavby v meste, teda kým sa začne stavať rýchloelektrička, tak nezostanú tieto financie.

Samotná jedna trasa rýchloelektričky bude stáť v 1. etape min. 5 mld. SKK. Nosný systém to bude preto, lebo to bude nové prepojenie Petržalky s mestom rýchlejším systémom MHD oddeleného od ciest a iných koľají. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod beatle » 06. Júl 2006 11:15

Štát ukončil financovanie MHD a preniesol kompetencie na samosprávu, s tým sa treba zmieriť a nie to používať ako ospravedlňovanie súčasného stavu.

Hlavným problémom MHD BA je nekoncepčnosť vo všetkom - obnove vozového parku, riadení, linkovaní... Dopravný podnik je zhnitá firma, čo potvrdí takmer každý kto tam pracuje. Nosný systém MHD je potrebné postaviť, ale nesúhlasím s tým, aby sa prezentoval ako nejaká modla. Neexistencia metra v žiadnom prípade nieje hlavný dôvod súčasného katastrofálneho stavu MHD BA.
:!:
___________________
By the way... Nedávnym nákupom 22 autobusov sa ako tak podarilo načas zabrániť nedostatku vozidiel, teraz pre zmenu (o. i. kvôli psychickému teroru zo strany nadriadených) sa začína prejavovať nedostatok vodičov. Denne kvoli tomu nevyjde aj 20 vozidiel z vozovne!!!
disclaimer: uzivatelovi "beatle" boli priradene "ghost" prispevky, ktore nemali priradeneho uzivatela po pade databazy v lete 2006 t.j. pochadzaju od viacerych uzivatelov.
beatle
dummy user
 
Príspevky: 33
Založený: 04. Aug 2006 10:33

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.