Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod devil » 11. Nov 2012 16:42

nakup elektriciek a trolejbusov zacina

viewtopic.php?f=35&t=17570
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod devil » 19. Nov 2012 14:34

kazdopadne po stefanikovej je to 1,5 km a po stefanovicovej je to 2 km .. s tym, ze po stefanikovej by bola semaformi elina podstatne viacej blokovana..


ono pokial budu elektricky do petrzalky tak by sa mozno zisla paralelna trat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod doktorandfei » 22. Nov 2012 14:15

V súvislosti s predbežným oznámením vo vestníku verejného obstarávania a očakávaným vyhlásením tendra na všetky úrovne projektovej dokumentácie až po výber zhtoviteľa na terminály integrovanej dopravy pridávam sem foto dokumentáciu.

TIOP Vrakuňa
Obrázok

TIOP Ružinov
Obrázok

TIOP Devínska Nová Ves zastávka
Obrázok

TIOP a záchytné parkovisko Lamačská Brána
Obrázok

TIOP Patrónka
Obrázok
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 10:10

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod Milos » 06. Dec 2012 19:34

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17675

Bez ohľadu na to, či by sa projektprestavby hl. stanice neskôr zmenil alebo nie, bolo treba už vlani na jeseň bez špekulovania opraviť tých pár sto metrov trate (výmena štrkového lôžka , koľajníc a asfalt zatiaľ tam, kde sa pohybujú chodci). Keby sa to malo hoci už koncom budúceho roka prestavovať, 2 roky by to slúžilo verejnost a električková doprava z hl. stanice by fungovala. Keď už niekomu vadí umŕtvenie efektu investície po 2 rokoch (osobne si myslím, že by to bolo viac) nevadí mu, že opravená trať na Predstaničnom námestí slúžila len jedno leto a časť jesene?
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod Andrej » 06. Jan 2013 13:05

Neviem, ci mam dobry zdroj, ale udajne boli oba tendre na vozidla MHD v BA napadnute na UVO a je pravdepodobne, ze sa nestihnu dodat do konca prog.obdobia - cize ani vycerpat eurofondy. Hlavne, ze sme zrusili uz vyhodnotenu Filialku...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod aquila » 06. Jan 2013 13:25

uprimne, radsej aj prepadnute peniaze ako filialka ...
a to iste s tendrami .. uradnici sa musia naucit robit normalne tendre, lebo to uz nie je normalne co stvaraju ..

vsak jeden tender vyslovnene na mieru SOR a druhy na mieru SKODA .. ked to nevedia, musime sa to ako slovensko naucit tou horsou a tvrdsou cestou ..

viewtopic.php?f=35&t=17737

vid aj diskusia ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod doktorandfei » 14. Jan 2013 11:42

Železnice SR, po úspešnom procese VO uzatvorili zmluvu s DOPRAVOPROJEKTOM, ktorej predmetom je poskytnutie služby: vypracovať a dodať projektovú dokumentáciu pre „ŽSR, Záchytné parkoviská pre integrovaný dopravný systém (ďalej len „IDS") Bratislavského samosprávneho kraja v dopravných bodoch Zohor, Nové Košariská, Ivanka pri Dunaji a Pezinok".


Kód: Vybrať všetko
http://crz.gov.sk/index.php?ID=603&doc=764514&text=1


Projektová dokumentácia (PD) v členení: zámer pre posúdenie vplyvu stavby na životné prostredie so zabezpečením záverečného stanoviska MŽP SR, dokumentácia stavebného zámeru vrátane zabezpečenia protokolu o vykonaní štátnej expertízy MDVRR SR, dokumentácia pre územné rozhodnutie s právoplatným územným rozhodnutím a schvaľovacím rozhodnutím, dokumentácia pre stavebné povolenia v podrobnostiach pre realizáciu stavby so schvaľovacím rozhodnutím a s právoplatným stavebným povolením, dokumentácia pre výber zhotoviteľa, súvisiace inžinierske činnosti a autorský dohľad.
Podrobnosti o umiestnení parkovísk, kapacite a plánované súvisiace stavebné objekty (podchody, komunikácie) vychádzajú z Technicko-ekonomickej štúdie: „Implementácia integrovaného dopravného systému na území Bratislavy s dosahom na priľahlé regióny", spracovateľ REMING Consult a. s., Trnavská cesta 27, 831 04 Bratislava, dátum spracovania 4/2010.

Obrázok


Všetky parkoviská budú napojené na informačný a kamerový systém ktorý bude napojený na Políciu Slovenskej republiky. Vzhľadom k tomu, že sa nepredpokladá využívanie prípadných parkovísk IVD od začiatku užívania na plnú plánovanú kapacitu, objednávateľ/ŽSR požaduje od zhotoviteľa navrhnúť alternatívne časové riešenia výstavby (výstavba po etapách na základe skutočného dopytu, resp. rastúcej atraktívnosti hromadnej dopravy). Tejto podmienke je potrebné prispôsobiť aj typ konštrukčného vyhotovenia parkoviska resp. garážového domu. Rovnako bude súčasťou projektu navrhnúť dobíjacie miesta pre vozidlá s elektrickým pohonom (automobily, motocykle prípadne bicykle). Zároveň je odporúčané projektantovi navrhnúť parkovacie miesta (oddelené boxy) pre bicykle a motocykle. Časť parkoviska by mala byť navrhnutá tak, že bude prednostne prístupná na cestovný lístok integrovanej dopravy (neplatené resp. zľavnené parkovné), časť bude verejná (t.j. plne platené parkovné).
Detaily a mapky možno nájsť na:

Kód: Vybrať všetko
http://www.hrapko.sk/www-eshop-rychlo-sk-hrapko/8-Riesenia-pre-dopravu/114-P-R-zachytne-parkoviska


Vybavenie parkovísk resp. parkovacích (garážových) domov pre odstavenie vozidiel v rámci systému Park&Ride:

• automat na vydávanie parkovacích lístkov,
• čítačka lístkov BUĎ,
• kamerový bezpečnostný systém,
• PSN (poplachový systém narušenia),
• prístupové komunikácie a nástupné plochy pre Hasičský a záchranný zbor, odstavné plochy pre taxislužbu a odťahovú službu. stojany na dobíjanie vozidiel s elektrickým pohonom (dvojstopové, jednostopové),
• stojany pre bicykle. Iné podmienky:
• zastávka MHD resp. napojenie na iný druh hromadnej dopravy,
• zastrešenie zastávok MHD prislúchajúcich k parkovisku resp. železničnej zastávke.

Zohor

Obrázok

- parkovisko sa nachádza na pravej strane ŽST v smere od Bratislavy na nezastavanom rovinatom území. Prístup je navrhnutý z miestnej komunikácie samostatným vjazdom, ktorý je potrebné upraviť. V súčasnosti vjazd slúži ako poľná cesta. Prepojenie stanice s parkoviskom bude zabezpečovať nový podchod. Parkovisko bude mať kapacitu do 300 parkovacích miest s kolmým státím. Preverí sa možnosť situovania parkoviska pre IVD na strane od staničnej budovy ŽST Zohor. Parkovisko bude zohľadňovať aj bezpečnostnú rezervu plochy pre budúcu modernizáciu železničnej trate.

Ivanka pri Dunaji

Obrázok
- parkovisko sa nachádza medzi železničnou zastávkou a miestnou komunikáciou na nezastavanom území. Prístup zabezpečujú dva vjazdy a výjazdy. Pre lepšiu prístupnosť a využívanie železničnej zástavky sú v blízkosti parkoviska navrhnuté niky pre autobusovú dopravu v oboch smeroch miestnej komunikácie. Parkovisko bude mať kapacitu do 300 parkovacích miest s kolmým státím. Parkovisko bude zohľadňovať aj bezpečnostnú rezervu plochy pre budúcu modernizáciu železničnej trate.

Nové Košariská

Obrázok
- parkovisko sa nachádza na zastavanom území medzi ŢST a cestou III/063002, z ktorej bude zabezpečený prístup na parkovisko samostatným vjazdom. Pre lepšiu prístupnosť a využívanie ŽST sú navrhnuté niky pre linkovú dopravu po obidvoch stranách cesty III/063002. Parkovisko bude mať kapacitu minimálne 100 parkovacích miest s kolmým státím. Parkovisko bude zohľadňovať aj bezpečnostnú rezervu plochy pre budúce zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu trate Bratislava-Nové Mesto - Dunajská Streda.

Pezinok

Obrázok

- parkovisko je navrhnuté na pravej strane ŽST v smere od Bratislavy na nezastavanom území. Prístup je navrhnutý z miestnej komunikácie ( ul. Za dráhou) s výhľadovým napojením na preložku cesty II/502 (juhovýchodný obchvat mesta komunikáciou nadmestského významu), ktorá je obsiahnutá v územnom pláne mesta Pezinok a uvažuje sa s jej výstavbou. Prepojenie železničnej stanice a parkoviska bude riešené predĺžením jestvujúceho podchodu. Parkovisko bude mať kapacitu do 300 parkovacích miest s kolmým státím.

Zmluvné termíny (najneskoršie prípustné):

2.1.1. Dodanie EIA ............................................................................................ 15.4.2013
2.1.2. Vydanie záverečného stanoviska MŢP SR .............................................. 30.6.2013
2.1.3. Dodanie DSZ ............................................................................................ 30.7.2013
2.1.4. Dodanie DÚR ........................................................................................... 30.9.2013
2.1.5. Vydanie právoplatného územného rozhodnutia ....................................... 31.3.2014
2.1.6. Dodanie schvaľovacieho rozhodnutia (DÚR) .......................................... 31.3.2014
2.1.7. Dodanie DSPRS ....................................................................................... 30.4.2014
2.1.8. Dodanie schvaľovacieho rozhodnutia a dodanie právoplatných stavebných povolení ................................................................................................................ 31.10.2014
2.1.9. Dodanie DVZ .......................... ............................................................. 31.12.2014
2.1.10. IČ ............................................ ....................................... priebežne do 31.12.2014
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 10:10

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 15. Jan 2013 09:13

V Budapesti hlasili velke problemy so snehom a MHD bola preto zadarmo


a z toho usudzujes ze pokial v BA atd zadarmo nebola tak ani nebol dovod na to aby bola zadarmo, tj vsetko bolo v najvacsom poriadku ?

Pacho a ja mam z prvej ruky info ze vcera SC-BA trvalo vyse hodiny po dialnici.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod i15 » 15. Jan 2013 20:24

devil napísal:
V Budapesti hlasili velke problemy so snehom a MHD bola preto zadarmo


a z toho usudzujes ze pokial v BA atd zadarmo nebola tak ani nebol dovod na to aby bola zadarmo, tj vsetko bolo v najvacsom poriadku ?



nic neusudzujem, pokojne z tej mojej vety vynechaj poznamku o MHD
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 18:13

Bezplatna MHD pocas kalamity je dobra vec, ale v meste, kde je metro, ktoremu kalamita nevadi...
V BA bola ale napr. v pondelok aj MHD KO.
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Andrej » 16. Jan 2013 18:16

Primarny problem pri snehovej kalamite je ten, ze mnoho ludi co bezne chodia MHD sadne "radsej" do auta a cesty su este viac preplnene. Keby radsej nasadli do MHD, situacia by mohla byt ovela lepsia. Je pravda, ze metru kalamita nevadi, ale vyrazne neobmedzuje ani elektricky a bus pruhy. Mimochodom vlaky rano meskali len minimalne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 19:55

hej, len napriklad v pondelok bola taka kalamita v BA, ze aj busy boli skrizovane a uviaznute a nepomohli im ani bus pruhy... :(
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod devil » 17. Jan 2013 15:11

to beriem ale elektricky jazdili, takze to -zase- nie je len o metre.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod aquila » 17. Jan 2013 15:56

teraz na karloveskej nejazdia ani elektricky... ale takychto kalamit je relativne malo

ad bus pruhy, problem je, ze cez ne chodili aj auta..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod doktorandfei » 18. Jan 2013 11:09

Vo vestníku verejného obstarávania boli uverejnené predbežné oznámenia o súťažiach na vypracovanie dopravného generelu a stavbu NS MHD (Starý most a električka do Petržalky). Prakticky to znamená, že do týždňa by malo byť vyhlásené VO.

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/191122;jsessionid=1ADB0157505E5947BA93A2F0371B8E08

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/191124;jsessionid=1ADB0157505E5947BA93A2F0371B8E08
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 10:10

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod Kanky » 18. Jan 2013 12:41

devil napísal:to beriem ale elektricky jazdili, takze to -zase- nie je len o metre.


http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/som-re ... atela.html
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod aquila » 13. Feb 2013 20:55

viewtopic.php?f=35&t=17880

dopadlo to horsie ako sa dalo ocakavat. najlepsie zhrnutie je asi tento posting..

Jeso napísal:To sú naozaj aktuálne materiály? Pretože podľa výkresu ( http://www.bratislava.sk/VismoOnline_Ac ... y=11035833 ):

- Zastávka električiek je v strede Štúrovej, pričom sa hovorilo o akceptovaní pripomienok Lepšej dopravy a jej posune na Šafárikovo nám.

- Z hľadiska cyklistickej dopravy nie je projekt v súlade s územným plánom, neobsahuje trasu Starý most - Štúrova ani trasu Most SNP - Dostojevského rad. Naviac ak sa električková trať postaví, ako je nakreslená, cyklisti ani do centra jazdiť môcť nebudú, keďže na Štúrovej nebude priestor (trať bude na východnej strane ulice). Hlavne, že na druhej strane trate bude nevyužitý priestor.

- Ruší sa používaný priechod pri Umelke v prirodzenom pešom ťahu od Eurovei
do centra. Aby náhodou nebol peší pohyb prirodzený, priamy a podporovaný.

- Zdvojnásobuje sa počet odbočovacích pruhov vľavo zo Štúrovej na Dostojevského rad. Namiesto utlmovania IAD v centre Autoslava.

- Na Starom moste sú lávky pre chodcov na oboch stranách a pre cyklistov jednosmerne po každej strane (čo je ok). Za mostom sa ale nepokračuje v tejto konfigurácii, ale cyklotrasa ide zase späť. Pritom prirodzené by bolo mať okolo električkovej trate dva jednosmerné pruhy a za nimi po oboch stranách chodníky - v celej Petržalke. Cyklotrasa na Bosákovej končí priechodom pre chodcov a nie pre cyklistov. Kto toto projektoval? Nejaký učeň?

- Na čo je dobrá estakáda Artmedia okrem minutia peňazí? Čo bude pod ňou? Parkovisko? Ak áno, tak dosť nákladné parkovisko. Asociálny priestor pre bezdomovcov? To asi skôr ... Stačí sa pozrieť pod zvyšok estakády k Bosákovej, aké atraktívne priestory pod ňou sú.

- Ak by na tomto mieste estakáda nebola ale zostal zemný násyp, v úrovni električkovej trate mohla vzniknúť normálna mestská ulica (ideálne pešia zóna) s domami na mieste betonárky (či čo to je) a bývalej Artmedie napojenými v úrovni ich poschodia. Takto vznikne neatraktívny úzky peší koridor na moste, ktorý povedie od mosta k TPD prakticky mimo územia. Zahadzuje sa tým obrovský potenciál.

- Prečo naopak neexistuje estakáda Bosákova, ktorá by mala reálny zmysel (prekonanie klesania spolu s mimoúrovňovým križovaním cesty)?


ja by som este dodal, ze toto je presne krasny ukaz toho ako sa s magistratom neda o nicom bavit, aj ked dali verejny pristup, ze zastavku sturova posunu, ze zapracuju aj dalsie detaily. nezmenilo sa aboslutne nic, skor naopak. na zaklade poziadaviek developerov pribudla zbytocne draha estakada artmedia aj ked stacil podjazd v mieste planovaneho predlzenia viedenskej cesty, kedze nielen samotna vystavba ale aj udrzba estakady v tomto priestore bude narocna.

najtragickejsie je, ze zrusenie estakady bosakova, ktora by priniesla realnu preferenciu a zrychlenie dopravy, obhajoval primator mestotvornostou. ale tato estakada v prospech developerov a v neprospech obcanov uz asi mestotvorna je.

dalsi problem je ze samotne obratisko je v priestore kadial mala ist rusovka, zastavka jantarova je len nieco cez 200m vzdialena od zastavky bosakova, co sa este da nejako akceptvat, ak bude pri prezleni zrusena. lebo to sa elektricka nestihne ani rozbehnut a uz musi brzdit.

no nic, je to dobabrany projekt.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod aquila » 01. Mar 2013 15:02

v galerii som pridal ortofotomapy pripravovaneho useku petrzalskej elektrickovej radialy

gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=13670
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=13669

bohuzial okrem premarnenej sance na plne segregovanu rychloelektrickovu radialu, tam bude minimalne 8 urovnovych krizeni a sanca na ozaj rychlu prepravu hodnu nazvu nosny system sa premarni. viac nasobne krizovanie 4 a viac pruhovych ciest bude "super"

a to nehovorim o tom, ze stale tam operuju tym nezmyslom s nazvnom tram train, pricim EU je to uplne jedno, ci je to elektricka alebo tram train .. nez by sa aj teoreticky na tieto kolaje nejaky tram train dostal tak ich bude treba vymenit, kedze najskor to hrozi za 10-15 rokov od spustenia..

ale aspon v ramci tej prezentacii by sa mali zladit, lebo podla projektu na prvu etapa je uplne inde nielen obratisko a meniaren, ale aj jantarova cesta ma byt inak riesena :)

kazdopadne si myslim, ze sa len ukazuje aky nezmysel to bol jednak rozdelit na dve etapy a jednak ze ani to nie je poriadne skoordinovane. vsak ked sa bude stavat II etapa, bude nutne komplente zburat docasne obratisko .. cize vyhodene peniaze

zastavky su mimo semaforov a prechodov pre chodcov, co bude znamenat dalsie prechody pre chodcov semafory a celkoo prebiehanie ludi kade tade

dalej vobec sa tam nepocita ani vyhladovo s odbockou po jiraskovej . ..

kazdopadne chvala bohu aspon ze komunisti urobili mimourovnove krizenie s panonskou, lebo aj to by inak bolo riesene urovnovo ..

celkovo, je to velke fiasko. zbytocne predrazene kvoli nezmyslu tram train, ked sa tie extra naklady mohli investovat do kompletne mimourovnoveho riesenia.

proste cista katastrofa
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod doktorandfei » 01. Mar 2013 20:47

Združenie ZEED spracovalo materiál, ktorý sme predstavili aj magistrátu. Ostalo to bez odozvy. Prosím o vecné pripomienky k estakádnemu vedeniu trate v Petržalke.

http://www.zeed.sk/klucove-problemy-a-navrhy-ich-rieseni/vyskove-vedenie-trate-v-petrzalke/
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 10:10

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod Tomas PO » 02. Mar 2013 15:36

aquila, ved predsa maximalna preferencia elektricky moze byt aj na urovnovych krizovatkach
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 934
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod Čavo » 03. Mar 2013 12:18

Ak bude taká ako na karloveskej radiále, tak to nie je zrovna výhra. Aj tam tvrdia, že je tam maximálna preferencia. Je pravda, že som tadiaľ už dlhšie nešiel. Možno sa to zlepšilo.
Škoda, že nenavrhli aj úrovňovú križovatku aj s diaľnicou. Predpokladám, že by to urobili, keby nemali potom problém s prevýšením v stúpaní na most ponad Dunaj. ;-)
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod doktorandfei » 02. Apr 2013 14:18

Nemám rád zakomplexovaných ľudí. Ani takých, ktorí si budujú kariéru na sabotovaní verejnoprospešných stavieb. Ako tá 4-prúdovka tam fakt nemusí byť, ale podotýkam, že v ďalšom progr. období bude nutná v rámci štrukturálnych fondov väčšia spoluúčasť mesta na financovaní. EK a Jaspers nám hodili rukavicu v podobe fázovania projektu a poradili aby sme postavili ešte aj časť UČ 40 (nám. Hraničiarov – Romanova ul.) v rámci 1. programovacieho obdobia. Základnou podmienkou pre toto fázovanie je získanie povolenia na výrub stromov, kladné stanovisko MŽP SR v zmysle par. 18 zákona 24/2006 (EIA) a následné vydanie ÚR pre celú 2. časť stavby do 30.06.2013, zabezpečenie majetkovo-právneho vysporiadania a dodanie DSP v stupni DVZ a DRS pre UČ 40 do 31.12.2013.

Nakoľko zopár „aktivistov“ sa teraz do toho s plným nasadením začne vŕtať tak nebude z toho nič. Hlavne, že zachránia zopár náletových drevín. Čo tam po vecnom konštruktívnom dialógu, ktorým by sa dal uhrať rozumný kompromis.


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=18065
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 10:10

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod aquila » 05. Apr 2013 15:22

co sa tyka druhej etapy a namiestok proti elektricke, v idealnom svete by sa postavilo to co uz dokonca si mesto nechalo samo raz vypracovat a to ozastny nosny system...

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=13974

konkretne v tomto pripade povrchovy variant, kde su vsetky krizovatky riesene bezkolizne, je tam zachovana aj obsluzna komunikacia jantarska od kutlikovej po janikov dvor na 1+1.
kedze treba robit kompromisy, tak este sa moze jantarova potiahnut az po romanovvou od rusovskej. kedze tam uz maju studiu petrzalka city.

ale v useku od romanovovej po kutlikovu netreba vobec ziadnu obsluznu komunikaciu. jiraskova aj samotna romanovova su 4 prudove komunikacie, ktore nemaju problem s kapacitou ani ked sa po oboch ich stranach parkuje.

prestupne body/stanice s MHD by boli nad zastavkami elektriciek s krizujucami cestami, s tym, ze takato elektricka by bola ozajstny nosny system a ludom by sa oplatilo aj chvilku ist pesi, lebo by vedeli, ze by sa dostali velmi rychlo do centra.

je tam sice aj par negativ, napriklad zastavka einsteinova, kde sa pocitalo s prestupnym terminalom na zeleznice.

dalsim obrovskym plus a vyhodou by bolo, ze tych par ciest, mimourovnovych krizovani, mostov by nam s najvacsou pravdepodobnostou EU bez nejakych vacsich problemov aj preplatila, kedze by sa jednalo o skutocne zlepsenie MHD. lebo ten 6 prudovy bulvar a "autostradu" cez petrzalku nam EU jednoznacne nezaplati.

toto by bolo urcite rozumnejsie keby sa presadzovalo a nie pausalne odmietanie elektricky napriec petrzalkou.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod Andrej » 06. Apr 2013 13:13

Ze nie je zlava v tendri na Stary most az taka velka ako sme boli zvyknuti z dialnic, ma neprekvapuje. Kde je ale DPS, ktory staval vsetky ostatne mosty v BA?
viewtopic.php?f=35&t=18079
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

Odoslaťod mikeBoss » 07. Apr 2013 00:49

Bratislava nemá ani na opravu chodníkov a ciest a tu sú megalomanské plány o električke... zjavne tu má niekto haluze riadne.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 536
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 22:33
Bydlisko: okolie Žiliny

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.

cron