Koksolam napísal:Dy, ja mam trvaly pobyt na Slovensku v malickom mestecku, skor velkej dedine, ktora je mestom len historicky. Za cely cas od revolucie nedostalo od statu ani korunu na rozvoj, je tam velka nezamestnanost, vela romale. Ale je vidno dynamiku, stavaju sa nove byty, opravuje sa vsetko, co sa len da. A bez statnych podpor. Niekedy mam pocit , ze mesto BA ,a len vyhovorky preco to nejde a neslo a stale pyta, daj, daj, daj, samozrejme za statne. Doteraz mi nikto neodpovedal, ze kde dali miliardy za pozemky, dane, kde poputovali peniaze z pokut. Viem, ze bratislava je roztahana ako tyzden pred vyplatou, ale toto ze doteraz neboli schopny vybudovat napriklad elektricku do Petrzky, hoci je tam doteraz na to projektovany zeleny pas. Toto mohli mat uz davno, kde su vlastne tie miliardy??? Kde sa dali, ked rekonstrukciu historickeho minicentra robila BA ako posledna a urcite ju nestala take problemy ako napriklad KE. Z toho ze BA ma najvacsi vyber miestnych dani, tak je nejako strasne malo vidiet nejaky vysledok z nich, neviem preco.
BA má obmedzené príjmy aj z EÚ a štátne rozpočty na ňu pamätajú len v slabom rozsahu. Teraz je priorita aká-taká na cestnú dopravu, "bokom" ide však železnica a MHD. Predtým išlo "bokom" všetko. A predtým nebola BA mestom ako "tvoje mestečko" a teda problémy rástli a rastú dodnes a už sa nedajú riešiť "náplasťou" vo výške 1-2 mld. SKK, ale desiatkami mld. SKK. A žiaľ, konkrétne na MHD ide ako hovorím 200 mil. SKK v rámci kapitálových výdavkov, teraz je tu po dlhej dobe väčšia výmena autobusov, ale tie len nahrádzajú nevyhovujúce Ikarusy.
Nemôžeš stavať metro, keď nemáš podporu štátu a žiaľ, stále to bola priorita každej vlády - peniaze budú - a tak sa pripravovali projekty, trasy depá, ... až posledná vláda určila, že ťažké metro za 20-40 mld. SKK nebude. Ani z úverov, ani z deblokácii ruského dlhu, ani zo štátneho rozpočtu.
Mesto BA dostáva pomoc od štátu na diaľnice tak ako aj pre mestá TT, NR, ZA či KE. A samotné mesto financuje rozširovanie hlavných ťahov, výstavbu parkovísk a prevádzku MHD, ktorá by bola inak vysoko stratová.
To, o čom píšeš ty, to je smutné, ... že sa predáva a nie je vidieť výsledok - lenže to je suma do 5-10 mld. SKK a to je veľmi málo.
A mesto BA "pýta daj, daj, daj", pretože má malý rozpočet a veľa problémov. A ver tomu, že doprava zhltne ňajviac peňazí spolu so školstvom.