Metro v Bratislave?

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Ste za metro v BA?

Áno, jednoznačne
35
57%
Áno, ale až neskôr, teraz to nemá význam
12
20%
Nie, určite nie
13
21%
Neviem
1
2%
 
Celkový počet hlasov : 61

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2008 11:39

devil napísal:zla paralela. keby sa postavila jedna linka metra a niekto by povedal ze uz je postavene metro je to iste ako ked je D1 v ZA a povie sa ze je "postavena D1". Sieť metra sa buduje desiatky rokov - to je pravda.


Aj toto je zlá paralela, však ?
Je nereálne realizovať:

D1 - 200 mld. SKK
D3 - do 50 mld. SKK
D4+NO - cca. 100 mld. SKK
R1 - 20 mld. SKK
R2 - 200 mld. SKK
R3 - 100-150 mld. SKK
R4 - do 40 mld. SKK
R7 - do 120 mld. SKK

Na plný profil to toľko bude stáť. R5 a R6 beriem len ako odchýlky a rátam ich do cien.

Je nereálne realizovať:

Komplet sieť metra - 150-180 mld. SKK (pritom metro sa stavia bežne 20-100 rokov a viac).

Je nereálne realizovať:

100x obchvaty miest a niektorých obcií za 150-200 mld. SKK
Prestavbu asi 1.000 km ciest II. triedy na cesty I. triedy, 3.000 km ciest III. triedy na cesty II. triedy a 1.000 km ciest III. triedy na cesty I. triedy, dostať na skutočné parametre dnešných asi 850 km ciest I. triedy a postaviť ešte aj asi 700 nových km ciest v hodnote 250-320 mld. SKK.

Je nereálne realizovať:

Koridor severnej trase - 150 mld. SKK
Zdvojkoľajnenie a elektrifikácia južnej trase za asi 110 mld. SKK.

...

Mnohé sa nedeje vôbec. Mnohé áno, ale pomaly.

Je to chyba vývoja komunistov, ktorí nič z tohto nepreferovali.

Ale je tiež chyba moderných kapitalistov, ktorí sa teda na nich hrajú, že toto všetko realizujú nesmierne pomaly a stav toho, čo tu je sa radikálne stíha aj zhoršovať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Thomas » 20. Feb 2008 11:55

Už jsem o tom mluvil, ale raději znovu: Bratislava potřebuje max. 2 linky metra, na zbytek stačí tramvaj.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod tomas1 » 03. Mar 2008 22:18

rastislav5 napísal:aj elektricka do Petrzalky je diskutabilna.

Električku do Petržalky podľa mňa treba, ale zdá sa mi nezmysel rožširovať súčasnú sieť teraz, keď je zbytok električkových tratí v katastrofálnom stave, o vozidlách po životnosti ani nehovoriac.

Ak by bolo na mne, kúpil by som ešte na pár rokov nové klimatizované autobusy pre linku 95 a sústredil som sa na rekonštrukciu toho, čo už stojí. Novú trať by som videl ako rozumné stavať - vymyslím si - okolo 2011 - 2013.

Aj tak to celé smrdí... To čo nazývajú trolejbusová trať na Dlhé Diely sa dokončilo náhodou pred voľbami 2006. Je to ale tak sfušovaný projekt, že kultúra cestovania sa nezvýšila takmer vôbec. Pri električke sa hovorí zase "náhodou" o volebnom roku 2010. Obávam sa, že ak by sa to postavilo, tak by to bolo opäť len nejaké polovičaté riešenie na zalepenie očí voličom. Aj keď teraz je už jasné, že sa tento termín nedodrží.
:roll:
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 11:52

Odoslaťod tomas1 » 03. Mar 2008 22:36

Dialniciar napísal:To metro je nevyhnutnosť a čím dlhšie sa odkladá, tým horšie to bude. :wink:

VÚD Žilina odporúča systém MHD autobus + trolejbus + električka pre mestá do 800 000 obyvateľov. Nad 800 000 obyvateľov rýchlodráha + doplnkový systém MHD.
:wink:
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 11:52

Odoslaťod Thomas » 03. Mar 2008 22:56

tomas1 napísal:
Dialniciar napísal:To metro je nevyhnutnosť a čím dlhšie sa odkladá, tým horšie to bude. :wink:

VÚD Žilina odporúča systém MHD autobus + trolejbus + električka pre mestá do 800 000 obyvateľov. Nad 800 000 obyvateľov rýchlodráha + doplnkový systém MHD.
:wink:


Jenže BA má koncentraci dopravy na směrech z centra takový jako město s 800.000 obyv. Srov. příspěvky výš. resp. srov. třeba se realtivně srovnatelným Brnem.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod tomas1 » 07. Mar 2008 15:42

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?

No, vzhľadom na stav MHD v Bratislave skôr otázka: prečo by nemal pomôcť aj štát :?:

Alebo iná otázka... Prečo by mal pomáhať štát, keď mesto mrhá peniazmi pri rôznych netransparentných "výmenách" pozemkov?

Nie že by nepotrebovali finančne pomôcť, ale nezaslúžia si (samosprávni politici).
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 11:52

Odoslaťod tomas1 » 07. Mar 2008 15:46

fh napísal:Ja si myslím, že pomôcť by mal a to už dávno. Otázka je, prečo sa doteraz nič neurobilo.

Niekedy tu má človek pocit, akoby niektorí účastníci tohto fóra žili v predstave, že na MF SR pestujú bankovky v kvetináčoch.
:twisted:
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 11:52

Odoslaťod fh » 07. Mar 2008 17:23

tomas1 napísal:
fh napísal:Ja si myslím, že pomôcť by mal a to už dávno. Otázka je, prečo sa doteraz nič neurobilo.

Niekedy tu má človek pocit, akoby niektorí účastníci tohto fóra žili v predstave, že na MF SR pestujú bankovky v kvetináčoch.
:twisted:


Ďakujem, že si ma na to upozornil, oni sa nepestujú, teda to pozerám, tak pouč nás tu trochu ako to vo veľkom svete chodí.... :roll: . Teda ak rozhodneš o tom, či si to zaslúžime... :wink: .
Štát by mal úpomôcť BA s metrom, to je môj názor, ak sa ti nepáči, nezosmiešňuj ho, ukazuješ tým len svoju intoleranciu k názorom iným.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 20:14

metro v bratislave ma cas .. nehovorim ze nebude raz potrebne ale to az v casoch az sa poriadne zahusti nabrezie a okolie .. dovtedy skor treba zacat obmienat autobusy, elektricky, trolejbusy, kludne vybudovat rychloelektricku a potiahnut nove trate dalej napriklad na mlynsku dolinu, na letisko MRS a poopravovat kolaje .. skor by som uprednostnil D4 ktora bude mat pozitivny vplyv na pokles aut v meste cim sa zvysi priepustnost celeho mesta
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 14:02

Odoslaťod Thomas » 15. Apr 2008 21:03

Peter Olejár napísal:metro v bratislave ma cas .. nehovorim ze nebude raz potrebne ale to az v casoch az sa poriadne zahusti nabrezie a okolie .. dovtedy skor treba zacat obmienat autobusy, elektricky, trolejbusy, kludne vybudovat rychloelektricku a potiahnut nove trate dalej napriklad na mlynsku dolinu, na letisko MRS a poopravovat kolaje .. skor by som uprednostnil D4 ktora bude mat pozitivny vplyv na pokles aut v meste cim sa zvysi priepustnost celeho mesta


výstavba rychlodráhy, ať už v podobě metra, nebo něčeho "lehčího" může vyřešit částečně i tyto problémy. jen je problém, že se na to spoléhalo a obnova se zanedbávala.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Ajo55 » 16. Aug 2008 11:50

Ja som jednoznacne za metro, pouzivam bratislavske MHD a viem, ake to je... Petrzalska rychlodraha to podla mna nevyriesi, ak hej, tak len docastne a na strane petrzalky. Keby to metro bolo uplne zbytocne, tak by sa otom ani pred rokmi neuvazovalo a myslim, ze vtedy bola v Bratislave ina situacia na cestach a trocha menej aut. A nemyslite si ze "aha dalsi blavak co chce metro..." Bol som v europe a myslim, ze Bratislava je vtomto smere najhorsia. Stacilo by, keby zatial spravili aspon jednu trasu a potom by sa ukazalo, ci to metro treba, alebo nie. V Prahe sa to osvecilo, je sice pravda ze BA je odost mensia, ale aj priestor okolo je uzavretejsi. Aj preto bude centrum stale viac a viac zahustene... preco vymyslat a nedat kostru MHD podzem? Myslim si, ze je to lepsi napad ako sa tlacit hore. Jediny problem su financie. Nevidim dovod, preco by nato nemal prispiet aj stat.( neviem ako je to stymi eurofondami, tak to sem nepisem). Preco by malo byt hlavne mesto slovenska prepchate dopravou, odlakavat investorov a turistov... ved prave to by malo byt reprezentativne mesto. Mozno to nepatri do tejto temy, ale Bratislava ma strasne malo parkov, parcikov a celenych plôch (z ktorych sa stale ukrajuje), tymto by sa usetrila produkcia emisii, ktorym je toto mesto preplnene.
Beriem ostatnych nazory, ale treba uvazovat dobuducna... kolko aut bolo na cestach pred 20timi rokmi, kolko aut bude o 20 rokov.... metro nieje postavene za tyzden. Mozno sme ho tu doteraz nepotrebovali, ale uz je podla mna cas zacat s vystavbou :wink:
Ajo55
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 16. Aug 2008 10:38

Odoslaťod tr3mp » 18. Aug 2008 09:16

Ajo55 napísal:Ja som jednoznacne za metro, pouzivam bratislavske MHD a viem, ake to je... Petrzalska rychlodraha to podla mna nevyriesi, ak hej, tak len docastne a na strane petrzalky.

Čo je metro a čo rýchlodráha? Lebo keď sa pred 40 rokmi uvažovalo o výbere systému MHD, porovnávali sa dve možnosti: električky a rýchlodráha :-)

Ajo55 napísal:Keby to metro bolo uplne zbytocne, tak by sa otom ani pred rokmi neuvazovalo a myslim, ze vtedy bola v Bratislave ina situacia na cestach a trocha menej aut

V porovnávacej štúdii zvíťazilo metro (resp. rýchlodráha) kvôli tomu, že lepšie spĺňalo dopravné nároky podľa predpokladaného vývoja mesta:
- počet obyvateľov 1 000 000
- tento počet sa mal dosiahnuť výstavbou nových sídlisk:
-> medzi Lamačom a Stupavou
-> medzi Račou a Pezinkom
-> medzi Vajnormi a Bernolákovom
Navrhnuté boli dve linky rýchlodráhy - štyri radiály (Petržalka, Ružinov, Rača, Záhorie).

Električkový variant počítal pre uvedené územie s ôsmimi radiálami - napr. dve pre Petržalku, dve pre Záhorie (zaujímavé je, že ich vetvenie malo nastávať až v Z. Bystrici - tak ďaleko sa plánovali električkové trate).

Z plánovaného počtu obyvateľov nemáme ani polovicu, podiel cestujúcich MHD sa znížil (a určite nielen absenciou metra). Máme síce veľké množstvo satelitných mestečiek, ale na tie je metro úplne nevhodné, keďže ide o osídlenie na veľkej ploche s malou hustotou obyvateľstva.

Ajo55 napísal:preco vymyslat a nedat kostru MHD podzem?

Čo sa týka podzemného vedenia, tak to bolo uvažované v centre aj pre električky. A nie je to problém spraviť aj v súčasnosti - čiže kvôli podzemnému vedeniu nemusíme budovať nový systém MHD.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 158
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 19:27


Odoslaťod Thomas » 28. Dec 2008 10:40

Ten výjezd z díry je otočený směrem do města?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno


Odoslaťod Thomas » 28. Dec 2008 14:00

To je všechno na jednom místě. Petržalka - Janíkov dvor, křížení obchvatu Petržalky.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno


Odoslaťod konstrukt » 25. Jan 2009 03:00

Generálnym zhotoviteľom bratislavskeho metra bol Doprastav,š.p. Bratislava - odštepný závod 6 terajší závod Petržalka. Na stavbe sa podieľali aj Banské stavby,š.p. Prievidza.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 08. Feb 2009 23:48

Koľajové trate malo robiť Železničné staviteľstvo Bratislava, zakladanie staníc podzemnými stenamy + výstavbu depa Hydrostav Bratislava, obklady staníc mal vyhotoviť Slovenský priemysel kameňa Levice,izolácie Termostav Bratislava, technologickú časť zabezpečiť ČKD Praha.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 09. Feb 2009 16:43

konstrukt napísal:Koľajové trate malo robiť Železničné staviteľstvo Bratislava, zakladanie staníc podzemnými stenamy + výstavbu depa Hydrostav Bratislava, obklady staníc mal vyhotoviť Slovenský priemysel kameňa Levice,izolácie Termostav Bratislava, technologickú časť zabezpečiť ČKD Praha.


Zdroj? :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 10. Feb 2009 00:45

Dialniciar napísal:
konstrukt napísal:Koľajové trate malo robiť Železničné staviteľstvo Bratislava, zakladanie staníc podzemnými stenamy + výstavbu depa Hydrostav Bratislava, obklady staníc mal vyhotoviť Slovenský priemysel kameňa Levice,izolácie Termostav Bratislava, technologickú časť zabezpečiť ČKD Praha.


Zdroj? :?:
Tajný.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 10. Feb 2009 21:22

Čiže žiadny ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 11. Feb 2009 01:13

Dialniciar napísal:Čiže žiadny ...
No to určite že nie, to sa môžeš staviť.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod fh » 11. Feb 2009 09:46

konstrukt napísal:
Dialniciar napísal:Čiže žiadny ...
No to určite že nie, to sa môžeš staviť.


Tak zdroje svojich iformácií tu neuvádza kde-kto :idea:
Konstrukt zrejme vie čo píše.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Subdodavatelia pre stavbu metra v BA z roku 1988.

Odoslaťod R.A.T.P. » 11. Feb 2009 17:16

REF konstrukt: prispevok Ne Feb 08, 2009 22:48
Ano mas pravdu, vymenovane firmy boli subdodavatelom
pri zacatej vystavbe metra v Bratislave v roku 1988.

REF Dialniciar: prispevok Ut Feb 10, 2009 20:22
Zdroj informacie ktoru uviedol konstrukt mas napriklad aj tu:
Casopis Elektron 10/1989, strana 22, treti stlpec.
http://www.metroweb.cz/diskuze/download ... &mode=view

Cely clanok z casopisu Elektron 10/1989 je na metroweb.cz/
Diskuzni forum/Metro v zahranici/Slovensko (Slovakia),
prispevok od R.A.T.P. z 28.1.2009 0:50 - clanok: Rozbiju tlak ypsilonu?
Influencé par Métro.
Obrázok používateľa
R.A.T.P.
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 23. Jún 2007 02:56
Bydlisko: Bratislava

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.