Metro v Bratislave?

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Ste za metro v BA?

Áno, jednoznačne
35
56%
Áno, ale až neskôr, teraz to nemá význam
12
19%
Nie, určite nie
14
23%
Neviem
1
2%
 
Celkový počet hlasov : 62

Odoslaťod Dialniciar » 07. Feb 2008 22:02

rastislav5, sú trasy, kde kratší interval už nejde, lebo chodia len kĺbové busy a každých 5 minút. :wink: Tu už treba razantné riešenia.

Nejde ani o stav električiek. Tam, kde je malý okruh v rámci centra a veľmi dlhé trasy, tam sa môžete aj na hlavu postaviť, nemáte s električkami šancu. O ich zlom stave - to už je druhá vec.

tomas1: stačí upraviť Filiálku a 25 mld. SKK pod Dunajom ušetríš. Zostalo 25 mld. SKK a to už v porovnaní s účinkom metra voči tej 11 mld. SKK rýchloelektričke je viac ako zaujímavé.

To metro je nevyhnutnosť a čím dlhšie sa odkladá, tým horšie to bude. :wink:

A základom je práve prepojiť Petržalku s mestom. Pretože sa bavíme o 115.000 obyvateľoch + študentoch VŠ a "ostatkom" mesta. Tak ako nestačili mosty a po r. 2015 stačiť nebudú, tak nestačí už vonkoncom dnešné MHD.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 10. Feb 2008 21:54

rastislav5 napísal:Ako sa financuju dialnice na strednom a vychodnom Slovensku, mala by sa dotovat aj MHD v Bratislave.?????
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Tomas PO » 10. Feb 2008 21:55

rastislav5 napísal:Ako sa financuju dialnice na strednom a vychodnom Slovensku, mala by sa dotovat aj MHD v Bratislave.

???????
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Tomas PO » 10. Feb 2008 21:58

Dialniciar napísal:rastislav5, sú trasy, kde kratší interval už nejde, lebo chodia len kĺbové busy a každých 5 minút. :wink: Tu už treba razantné riešenia.

Nejde ani o stav električiek. Tam, kde je malý okruh v rámci centra a veľmi dlhé trasy, tam sa môžete aj na hlavu postaviť, nemáte s električkami šancu. O ich zlom stave - to už je druhá vec.

tomas1: stačí upraviť Filiálku a 25 mld. SKK pod Dunajom ušetríš. Zostalo 25 mld. SKK a to už v porovnaní s účinkom metra voči tej 11 mld. SKK rýchloelektričke je viac ako zaujímavé.

To metro je nevyhnutnosť a čím dlhšie sa odkladá, tým horšie to bude. :wink:

A základom je práve prepojiť Petržalku s mestom. Pretože sa bavíme o 115.000 obyvateľoch + študentoch VŠ a "ostatkom" mesta. Tak ako nestačili mosty a po r. 2015 stačiť nebudú, tak nestačí už vonkoncom dnešné MHD.

Metro v sucasnej dobe potrebne nie je. V prispevkoch vyssie to je podrobne popisane. Elektricka ko funkcny a nosny dopravny system vie dopravu vieriesit a pomerne rychlo. Metro nie. Metro by sa budovalo strasne dlho a za strasne miliardy. Az vtedy by Bratislava skolabovala.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Thomas » 10. Feb 2008 22:19

Tím si njesem tak jist. Psal jsem výš, že by bylo dobré něco mezi - kapacitní systém s větší kapacitou než tramvaj - v centru v podzemí - na okrajích může používat uravené současné tramvajové tratě (Dúbravka, Ružinov, Rača, územní rezerva v Petržalce), a to proto, že Bratislava má menší množství silnějších dopravních proudů. Viz výš. Ale tramvaje v soupravách 2xT3 (z hlediska délky) jsou málo a delší soupravy budou mít v centru problémy.

Ad stav tramvají - jádro bratislavského parku je z let 1986 - 1989, tedy na hranici životnosti. Brno je na tom hůř - jádro vozového parku jsou T3ojky a K2. K2 jsou ze 70 let (poslední série 83), T3 50 ks z let 86-89 (Blava pro srovnání 110 ks) a nevím kolik, ale víc než 50 z let 68-72 !!!!!
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 10. Feb 2008 22:25

Tomas PO napísal:Metro v sucasnej dobe potrebne nie je. V prispevkoch vyssie to je podrobne popisane. Elektricka ko funkcny a nosny dopravny system vie dopravu vieriesit a pomerne rychlo. Metro nie. Metro by sa budovalo strasne dlho a za strasne miliardy. Az vtedy by Bratislava skolabovala.


Rýchloelektrička nevyrieši MHD v meste a všetci to veľmi dobre vedia. :wink:

Metro nie, lebo D1 do Prešova by nedošla ani do r. 2050. :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2008 22:33

vyriesi, ak ju daju v ramci CMU pod zem, ako to urobila napriklad vieden .. vsak vieden ma metro ledva 40 rokov ..

zacinali segregovanou statdbahn .. potom elektrickovymi tunelmi a az ked ozaj nevedeli kudy z konopi, tak stavali metro ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 10. Feb 2008 22:35

aquila napísal:vyriesi, ak ju daju v ramci CMU pod zem, ako to urobila napriklad vieden .. vsak vieden ma metro ledva 40 rokov ..

zacinali segregovanou statdbahn .. potom elektrickovymi tunelmi a az ked ozaj nevedeli kudy z konopi, tak stavali metro ..


Ale oni ju nemienia dávať pod zem. :twisted: BA nie je a nebude Viedňou, Torontom, Berlínom a ani Prahou, čo sa dopravy týka. :twisted: Žiadne mnohoprúdové diaľnice, žiadne diaľničné obchvaty sa nebudujú, žiadne poriadne mestské prieťahy a žiadny nosný systém MHD a žiaľ Slovensko ani nikdy nebude ako štáty spomenutých hl. miest ... v Praheje za rok do 3.000 nehôd, v Bratislave nad 10.000 :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 10. Feb 2008 22:46

Jenže tem stadtbahn byl něco jako lehké metro - 5-6 tramvajových vozů a byly ho 4 tratě (byť nepokrývaly město dokonale). Dodneška princip tohoto systému zbyl na U6
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2008 23:43

dialniar, a prave preto ze BA nebude tymi mestami nepotrebuje metro, ale len inteligentne riesenu elektricku ;)

2 thomas: ide tam skor o ideo kompletne segregacie, U6 a ciastocne U4 su prebudovane stadtbahny ..

ale treba najma vediet, ze aj pred tymi 100 romi bola viaden vacsie mesto ako bratislava .. a hlavne mesto vtedy este rise ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 11. Feb 2008 00:16

aquila napísal:dialniar, a prave preto ze BA nebude tymi mestami nepotrebuje metro, ale len inteligentne riesenu elektricku ;)


Bratislava potrebuje metro, ale na neho nemá a nemá na to ani štát. Keď teda už.

Nakoľko Bratislava má problém utiahnuť aj 8-11 mld. SKK rýchloelektričku, ba čo viac má problém obnovovať súčasné električky, z ktorých mnohé už by jazdiť nemali ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 11. Feb 2008 00:44

ja som toho nazoru, ze bratislava metro nepotrebuje, ale rychloelektricku, kde v ramci CMO to bude pod zemou, maximalne segregovane radialy a moderne 3 az 5 clankove elektricky a vyuzit maximalnu dlzku 40m...

ked si clovek zoberie, ze bratislava nevycerpala ani moznosti elektricik, naco stavat metro ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 11. Feb 2008 08:28

to aquila:právě proto jsem o tom psal - stadtbahn byl kompletně segregovaný a bylo to v podtstě malé metro - proto taky nebl problém je přestavět mimochodem kromě U4 a U6 se jedna větev stala s - bahnem a jedna větev klasickou železnicí (s s-bahnem).

Bratislava nevyčerpala možnosti tramvají jenom proto, že vedle nich vede značné množství alternativních autobusových linek !!!!! Kdyby např. autobus 29 končil v Karlovce, to stejné autobusy od DVN, Záhorské bystrice a pod. kapacita tramvají by byla překonána. Takhle to bylo i v Brně, ale v r. 1995 se uskutečnila malá revoluce ve vedení linek, která prakticky vyloučila autobusy z centra. Brněnské tramvaje (pardon šaliny :-)) jsou vytížené a obsluhují oblasti s daleko menším počtem obyvatel než jak je tomu v Blavě. Zkus si srovna počty jednotlivých druhů vozidel v brně a Bratislavě - bude tam zvláštní nepoměr: tramvaje Brno asi 320, Blava asi 220, autobusy Brno asi 300 (to hodně strílím, fakt to nevím), Blava 450 !!!

Jinak jsem psal, že jsem taky spíš pro lehčí systém, který by byl v podzemí jen ve středu města, ale současná tramvaj je málo kapacitní.

Na tom systému (metro/rychlotramvaj jsou podle mě důležité následující prvky: kapacita (tramvaj nestačí, pražské metro je zbytečně moc), rychlost (ve městě pod zemí, na okraji na zemi, ale křížení pokud možno mimoúrovňová). pokud by systém splňal tato kritéria, dokázal by i výrazně snížit provozní nákaldy DPB.

V podstatě nic nebrání tomu, aby byl na stejné koncepci jako stadtbahn
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 11. Feb 2008 09:45

thomas: BA nevycerpala moznosti elektriciek, lebo ich nema dostatok, ma neskutocne hlupe linkovanie a vysledkom je hrozne vela liniek, na ktory beha v slabych intervaloch malo a este k tomu malych elektriciek, typu jedna T3 ..

ale samozrejme suhlasim, ze to je najma v dopravnej politiky ..

a kapacita elektricky staci bohate .. rychlost je tiez v pohode.. na racianskej a karlovesko/dubravskej radiale je priemerna rychlost vyssia, resp bola ako v prazskom metre ..

ale to je opakovanie toho isteho .. ja som hovoril furt, ze v BA treba rapidne zmenit linkovanie ...

zatial najgenialnejsie co som nasiel bolo toto ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2185

a to by uz bol aj nosny system ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod tomas1 » 11. Feb 2008 09:53

Dialniciar napísal:To metro je nevyhnutnosť a čím dlhšie sa odkladá, tým horšie to bude. :wink:

Aby sme boli konkrétny....
Zaťaženie a kapacity MHD v Petržalke 2004
Hodinové zaťaženie 7-8 (stredný rámček) ani v súčte všetkých troch mostov nedosahuje tých 18000, o ktorých sme sa bavili pri električke. A ani metro ani električka nestiahne všetkých ľudí z ostatných mostov.

Petržalská električková radiála by ale mohla byť v ďalekej budúcnosti súčasťou nosného systému mesta. Dobudovali by sa trasy, ktoré sa pôvodne plánovali pre metro.

Inak, pre zaujímavosť, všimnite si, že na Starom a Novom moste je vyššie zaťaženie ako ponúkaná kapacita. To ale nie je z dôvodu, že nie je električka, ale že nie je dosť vodičov, autobusov, ani peňazí.
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Thomas » 11. Feb 2008 09:59

Ten obrázek jsem viděl - velmi pěkné

to tvrzení, že rychlost na radiálách je vyšší než v metru - tos nemyslel vážně, že? :-)

Pokud snad ano - metro má zastávky po cca 1 km (pražské C má i menší vzdálenosti), tramvaj zhruba poloviční. Jestli dobře počítám, na Dúbravské radiále jsou od tunelu 3 křižovatky před Dúbravku a tam jich je celá řada. Stačí jedna ....., ani preferenci při husté tramvajové dopravě už nemůže rešit vše.

kapacita tramvaje stačí, když je víc vozů za sebou a změní se linkování autobusů tak, že prostě nepojede z každého místa ve městě autobus na každé místo (pochopitelně přeháním), ale to je ohraná písnička :-)

Ale proč se o tom bavíme, podle toho, cos psal máme stejný názor na to, jak to řešit.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 11. Feb 2008 10:02

thomas: myslel som to vazne a fakt je priemerna rychlost na tychto radialach vyssia ako na tusim Cecku.. musel by som to dohladat. resp opravujem, bola asi tak 10 rokov dozadu, ked boli kolaje este vo velmi dobrom stave, ale kedze sa neopravovali, tak je to opacne ...

ad nazor. a vsak jasne ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 11. Feb 2008 12:41

rychlejší než v česku klidně jo, ale ne než metro :-)

Je to víc věcí - úrovňová křížení, kratší vzdálenosti zastávek tramvaje, vyšší konstrukční rychlost metra (metro 80, tramvaj 60). Ale jestli to počítali i navazující dopravou, pak mohli samozřejmě dojít k takovému závěru.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Tomas PO » 11. Feb 2008 13:15

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Metro v sucasnej dobe potrebne nie je. V prispevkoch vyssie to je podrobne popisane. Elektricka ako funkcny a nosny dopravny system vie dopravu vieriesit a pomerne rychlo. Metro nie. Metro by sa budovalo strasne dlho a za strasne miliardy. Az vtedy by Bratislava skolabovala.


Rýchloelektrička nevyrieši MHD v meste a všetci to veľmi dobre vedia. :wink:

Metro nie, lebo D1 do Prešova by nedošla ani do r. 2050. :twisted:

Nie rychloelektricka, o ktorej sa hovori. Ale komplexne riesenie MHD.

Dialniciar napísal:Metro nie, lebo D1 do Prešova by nedošla ani do r. 2050. :twisted:

Neviem, ako to spolu suvisi. MHD si mesto financuje samo, teda tu neexistuje ziadny dopad na NDS.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Thomas » 11. Feb 2008 13:53

Souvisí. Město neutáhne samo velké investice - musel by pomoci státní rozpočet.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Tomas PO » 11. Feb 2008 14:23

Thomas napísal:Souvisí. Město neutáhne samo velké investice - musel by pomoci státní rozpočet.

Pokial viem, regionalna autobusova doprava spada pod VUC-ky a MHD pod samotne mesta. Teda samosprava si sama urcuje, ako ci metro bude financovat, alebo nie.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod aquila » 11. Feb 2008 14:35

problem je, ze vsade na svete to spolufinancuje stat, v CR praha na metro dokonca dostane zopar miliard z eurofondov ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Tomas PO » 11. Feb 2008 15:30

aquila napísal:problem je, ze vsade na svete to spolufinancuje stat, v CR praha na metro dokonca dostane zopar miliard z eurofondov ..

Ano, stat hodil vsetko na samospravy. Smutne riesenie.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod rastislav5 » 11. Feb 2008 18:10

Tomas PO napísal:
rastislav5 napísal:Ako sa financuju dialnice na strednom a vychodnom Slovensku, mala by sa dotovat aj MHD v Bratislave.

???????


Stat musi dotovat MHD v Bratislave, podobne ako investuje do zlepsenia dopravy mimo Bratislavy.
Inym riesenim by bolo spoplatnit alternativnu dopravu v Bratislave. Napr. zvysene myto pre vsetky automobily v Bratislave, aby bola MHD pri svojom mensom komforte podstatne lacnejsia.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod Tomas PO » 11. Feb 2008 18:17

rastislav5 napísal:
Tomas PO napísal:
rastislav5 napísal:Ako sa financuju dialnice na strednom a vychodnom Slovensku, mala by sa dotovat aj MHD v Bratislave.

???????


Stat musi dotovat MHD v Bratislave, podobne ako investuje do zlepsenia dopravy mimo Bratislavy.
Inym riesenim by bolo spoplatnit alternativnu dopravu v Bratislave. Napr. zvysene myto pre vsetky automobily v Bratislave, aby bola MHD pri svojom mensom komforte podstatne lacnejsia.

Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.