Kačena přepustí křeslo ředitele SSŽ Borovkovi

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Kačena přepustí křeslo ředitele SSŽ Borovkovi

Odoslaťod Koksolam » 04. Dec 2006 10:38

Kačena přepustí křeslo ředitele SSŽ Borovkovi

Praha, 4. 12. 2006

Kačena přepustí křeslo ředitele SSŽ Borovkovi

Jeden z nejzkušenějších tuzemských manažerů - třiašedesátiletý Bořivoj Kačena - opustí po osmnácti letech ředitelské křeslo firmy Stavby silnic a železnic (SSŽ). V čele společnosti, jež patří k lídrům českého stavebního trhu, ho začátkem ledna vystřídá dosavadní výkonný ředitel Martin Borovka.
Do penze se Kačena ale nechystá a ze SSŽ, kde pracuje skoro čtyřicet let, nikam neodchází. "Zůstávám ve funkci předsedy představenstva, mou odpovědností bude strategické řízení a rozvoj vlastní akciové společnosti i celé skupiny. A také její další expanze," říká Kačena.
Dlouholetý ředitel firmy, který je také prvním viceprezidentem Svazu podnikatelů ve stavebnictví, u SSŽ začínal jako asistent stavbyvedoucího už v roce 1965, léta pak stoupal na kariérním žebříčku. V podniku strávil skoro celý život, jen v 80. letech si načas "odskočil" do pražské komunální investorské firmy, jež stavěla metro.
Do SSŽ se vrátil, když tu byl pouhý rok před pádem socialismu jmenován ředitelem. Jako jeden z mála předrevolučních šéfů se dokázal rychle adaptovat na nové podmínky. Už počátkem 90. let, kdy většina jeho kolegů věřila spíš na "českou cestu" privatizace, vsadil na spolupráci se zahraničními investory. Podařilo se mu prosadit privatizaci Stavby silnic a železnic s účastní francouzské firmy Entreprise Jean Lefebvre.
Dnes jsou SSŽ součástí skupiny Eurovia, divize dopravního stavitelství francouzského koncernu Vinci. S loňským obratem téměř dvaceti miliard korun a více než půlmiliardovým ziskem patří české SSŽ mezi největší filiálky Eurovie, na českém trhu stavebních prací si drží zhruba čtvrtinový podíl.
Francouzi si od šéfů SSŽ slibují pomoc při chystané expanzi do dalších zemích střední a východní Evropy a na Balkán. První je na řadě Slovensko, kde má Eurovia dceřinou firmu Eurovia-Cesty. Její podíl na slovenském trhu je ale nízký a česká dceřiná firma má za úkol slovenskou sestru táhnout k většímu rozletu - tedy pomoci jí svými referencemi, zkušenostmi i kapacitami. Podobně se počítá se zvýšením podílu Eurovie na polském stavebním trhu. A právě s touto expanzí má Kačena pomoci.
To, že se česká filiálka Eurovie stává motorem pro další růst francouzského koncernu směrem na východ, potvrzuje i budoucí šéf SSŽ Martin Borovka: "Pomoc při expanzi hlavně na Slovensko považuji za jeden ze svých nejdůležitějších úkolů v čele naší firmy."


hn.ihned.cz
Autor/ři: Zuzana Kubátová

http://ekonomika.ihned.cz/c4-10071660-1 ... -borovkovi
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.