Dálnice do Hradce má dvouletou podmínku

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Dálnice do Hradce má dvouletou podmínku

Odoslaťod Jarda » 19. Dec 2006 10:59

Praha, 19. 12. 2006

Přestože se dnes otevře nových 42 kilometrů dálnice D11 z Poděbrad k Hradci Králové, celým úsekem projedou řidiči až o den později - ve středu. "Nebývá to zvykem, ale vzhledem k tomu, že v části dálnice se už jezdí v polovičním profilu, potřebujeme odtud odstranit tisícovku bezpečnostních panelů," vysvětluje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření.
Tato část nové dálnice za 15 miliard má ještě jedno specifikum. Teprve včera hygienici povolili používat silnici druhé třídy, na niž bude doprava z dálnice před Hradcem svedena. V povolení, které se dotýká dálnice, se ovšem skrývá podmínka. "Jde o časově omezené povolení na 2 roky. Podmínkou je to, že v domech v obci Libišany, podél silnice, na kterou bude doprava z dálnice svedena, musí být vyměněna okna za protihluková, aby tu nebyly překračovány hygienické limity," říká Bronislava Pozděnová z pardubické hygienické stanice.
Podmínkou je i to, že obcí a tedy i částí dálnice nebudou jezdit kamióny. "Ty budou sjíždět na 68. kilometru u Chýště," dodává Hoření.

Dva dny = 66 km dálnic


Celá dálnice tak bude měřit 84 kilometrů. Dosud není jasné, kdy se začne stavět zbylých šest kilometrů směrem k Hradci. Stavbu stále brzdí problémy s pozemky.
"Už v příštím roce začneme stavět od současného konce D11 ve směru na Olomouc jižní obchvat Hradce - jako část rychlostní silnice R35," dodává Hoření. Ta bude zatím končit v Opatovicích.
Jen den poté, co vyjedou řidiči na hradeckou dálnici, česká i německá strana otevře novou část dálnice D8. Zhruba čtyřiadvacetikilometrový úsek z Ústí nad Labem na hranice, na který naváže také nová německá dálnice A17, přijde celkem na 22 miliard. Nejdražší na této stavbě byl více než dvoukilometrový tunel Panenská, který se tak stane svou délkou českým rekordmanem.

Zelená pro dálnici D3?


Spolu s otevřením čtyřkilometrové části plzeňské dálnice D5 a pětikilometrového průtahu Karlovými Vary v polovičním profilu rychlostní silnice R6 byl letošní rok co do počtu nových kilometrů dálnic rekordní v historii země.
"I příští rok bude nadprůměrný," slibuje Hoření. Nejdelším otevřeným úsekem se stane 17 kilometrů nynější dálnice D47, budoucí D1, mezi Ostravou a Bohumínem. "Počítáme i s otevřením 9 kilometrů dálnice D3. Tam je ten termín hodně napjatý," dodává.
Po letech tahanic v okolí Prahy a Středočeském kraji o trasu této kontroverzní dálnice směrem na Tábor až na rakouské hranice včera svitla naděje. Středočeští zastupitelé totiž odhlasovali územní plán Benešovska a Pražského regionu s dálnicí D3 v takzvané stabilizované variantě.
Přitom proti této trase dali obce i jednotliví vlastníci pozemků desítky připomínek.
"Zastupitelé se jimi vůbec nezabývali," upozorňuje pražská zastupitelka Strany zelených Eva Tylová.
Obce mají přitom v ruce malý trumf - ústavní soud totiž před několika měsíci rozhodl, že obce mohou ve svých územních plánech stavební uzávěrou výrazně omezit u liniových staveb, jako jsou třeba dálnice, jejich trasu i vzhled.
Třeba v případě přechodu posázavského údolí u Libeře, kde je naplánován vysoký dálniční most, si Libeř schválila, že most může být vysoký maximálně pět metrů. "Důvod je ten, že navrhovaná podoba dálnice poškozuje vzhled krajiny," říká Tylová. S největší pravděpodobností tak spor skončí u Nejvyššího správního soudu.
Podobné spory jsou i kolem rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Pavlovem. Brněnský soud nyní vrátil antimonopolnímu úřadu jeho verdikt, kterým úřad posvětil výběr stavebníka této části silnice. Úřad se stížností neúspěšných firem musí zabývat znovu. Na stavbě silnice, která má být hotova v roce 2009, se však stále pracuje

Dálnice D1
Krátký úsek dálnice D1 jako součást obchvatu Kroměříže.

Dálnice D47 (D1)
Sedmnáctikilometrová část dálnice D47 mezi Bohumínem a Ostravou, po otevření se z ní stane D1.

Dálnice D3
Ke konci roku se má otevřít 9 km mezi Táborem a Meznem.

Rychlostní silnice R4
Na konci roku začne sloužit obří dálniční křižovatka za 1,4 miliardy na silnici R4 u Písku.

Obchvat Olomouce (R35)
Zbylá část obchvatu Olomouce, která je součástí rychlostní silnice na Hradec Králové, bude měřit 5,2 kilometru.

Zdroj: ŘSD

HN.IHNED.CZ
Autor/ři: Petr Sehnoutka, Miroslav Chochola
http://cesko.ihned.cz/c4-10072040-20010 ... u-podminku

Pozn.: Na konci článku je seznam dálničních staveb, které by měly být v ČR zprovozněny v r. 2007.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.