Moderátor: Moderátori
Jaroslav Štemberk napísal:Toto je potřeba podle SFDI, realita ovšem s největší pravděpodobností bude podstatně horší.
Např. podle požadavků SFDI by byl potřeba rychlý nárůst podílu na spotřební dani až na 50 % ze současných necelých 10 % (aby byl dosažen ten kalkulovaný průměr 40 % za sledované období), podle ministerstva financí však nelze tento podíl v dohledné době zvýšit nad 20 %.
Vezmeme-li pak v úvahu, že zdroje z privatizace státního majetku jsou již prakticky vyschlé a dosáhnout čerpání 250 mld Kč z fondů EU je rovněž silně optimistické, tak si myslím, že to, co by mohlo být za sledované období investováno do dopravní infrastruktury ČR nad nějakých 450 mld. Kč, může být jedině z úvěrů a PPP.
Lenny napísal:
Se zvýšením podílů na spotřební daní na 40% se počítá od roku 2008. Do té doby je 9,1 %.
S fondy EU bych to tak zle neviděl.
Z fondu ISPA nám přiteklo na stavby 153 milionů EUR a z fondů soudržnosti přiteče 461 mil. EUR. Toto jsou částky bez období 2007-13.
Lenny napísal:Plán je optimistický, a to je dobře, protože optimismus u nás v ČR zatím bohužel chybí.
Lenny napísal:Vydaje na infrastrukturu nejde zvyšovat skokem, ale plynule. Pokud se výdaje zvýší skokově, dochází k nevyčerpání přidělené částky. Protože se zvýšením vydajů se nepočítalo v planech a není připraveno dostatek staveb. Toto se v ČR stalo v roce 2002, kdy byl rozpočet SFDI zvýšen o 16 mld. a 7,7 mld se nevyčerpalo.
Michal R napísal:Lenny, přivedl si mě na otázku, jaká je investiční kapacita do dopravní infrastruktury v nejbližších letech? Vím, že např. stavba R6 v úseku PO - Pavlov je "roztažena" do cca 5 let z titulu toho, že není zajištěn dostatečný objem fin. prostředků. Naopak na stavbu R35 může být prostředků kolik chce, a stavět nelze. Tedy tázka zní, kolik lze raálně prostavět v nejbližších letech. Díky. Michal
Michal R napísal:Asi budu správně předpokládat, že drtivá většina fin. prostředků na dopravní infrastrukturu přeteče přes SFDI. Avšak co Pražský městský okruh? Ten přeci financuje město samo, a pro mě samotného bylo docela překvapením, že právě probíhá tendr na zhotovitele, včetně podmínky se započetím stavby v IIIQ/2006... a pokud jsou mé informace správné, Praha už dluží kam se podívá a pro přístup PPP mi nepřijde zrovna vhodné ho poprvé zkoušet na takové stavbě, jako je soubor staveb Myslbekova - Pelc-Tyrolka.... (správně si napsal, že a za toto se budou buď stínat hlavy nebo rozdávat ceny).
Takže bude s těchto předpokládaných objemů prostředků finacován rozvoj dopravní infrastruktury jenom v režii státu (D, R, železnice) a nebo se předpokládá i rozdělení peněz pro kraje/Prahu?
Jaroslav Štemberk napísal:Sliby ministra Šimonovského pro severní Moravu viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3906
Lenny napísal:Na dobudování potřebné infrastruktury je v letech 2005-13 třeba ještě minimálně 1300 miliard Kč. V tomto je zahrnuto:
- výstavba cca 500 km dálnice,
- výstavba cca 850 km rychlostních silnice,
- zvýšení bezpečnosti dopravy,
- výstavba obchvatů měst,
- výstavba protihlukových bariér,
- výstavba a modernizace III. a IV. tranzitního železničního koridoru,
- modernizace železničních uzlů, interoperabilita,
- zkvalitnění vnitrozemských vodních cest,
- odstranění havarijného stavu ingrastruktury,
- postupné odstraňování podudržovanosti dopr. infrastruktury.
Potřeby finančních proštředků v letech 2005-13
- na dálnice a rychlostní silnice je celkem potřeba 370 mld. Kč,
- na silnice I. třídy je celkem potřeba 215 mld. Kč,
- na silnice II. a III. třídy je celkem potřeba 170 mld. Kč,
- na železniční infrastrukturu je celkem potřeba 425 mld. Kč,
- na infrastrukturu vodní dopravy je celkem potřeba 20 mld. Kč,
- rezerva 100 mld. Kč
celkové náklady ve výši 1300 mld. Kč, počítá se s úspory na straně výdajů ve výši 350 mld. Kč. Celkové náklady po úpravě jsou 950 mld. Kč.
Na straně přijmů se počítá s těmito zdroji (celkem za 2005-13):
- podíl na přijmech z privatizace 65,1 mld. Kč,
- podíl na spotřebí dani 226,7 mld. Kč, zvýšení podílu na 40%
- silniční daň 53,4 mld. Kč,
- časové poplatky 17,2 mld. Kč,
- výkonové poplatky (mýto) 36 mld. Kč,
- fondy EU 250,9 mld. Kč,
- úvěry a PPP 140,3 mld. Kč,
to je celkem 789,6 mld. Kč, návrh počítá se zvyšování efektivity stavebnictví ročně o 4%, což dá nakonec 950 mld. Kč.
Toto je jenom plán.
jkjk napísal:Dy napísal:Zaujíma ma, čo sú "časové poplatky" ako príjem vo výske 17,2 mld. CZK
Asi dálniční známky (jako "protiklad" výkonovému mýtnému).
Dy napísal:jkjk napísal:Dy napísal:Zaujíma ma, čo sú "časové poplatky" ako príjem vo výske 17,2 mld. CZK
Asi dálniční známky (jako "protiklad" výkonovému mýtnému).
To by mohlo byť, ďakujem za odpoveď.
Jaroslav Štemberk napísal:Dálnici D1 je nepochybně potřeba rekonstruovat a rozšířit. Avšak podle mého názoru by se k tomu mělo přikročit, až budou zprovozněny alespoň v nejdůležitějších úsecích D3, R35 a R43, aby alespoň část dopravy mohla jet jinudy a nevznikaly v místech, kde v důsledku stavebních prací bude omezena průjezdnost, každý den mnohakilometrové kolony.
Jaroslav Štemberk napísal:Když z D1 bude odkloněna doprava ve směru na Olomouc a Ostravu po D11 a R35 a doprava na Vlašimsko a do části Posázaví (případně i na Pelhřimovsko) po D3, pak budou daleko menší problémy při rozšiřování D1 mezi Mirošovicemi a Souticemi. Ten úsek je v současné době kapacitně vyčerpán a jakékoli omezení dopravy tam zůsobuje dlouhé kolony.
Trasa z Brna do Prahy bude po R43 a R35 sice značně delší než po D1, ale ne zas o tolik, aby nebyla využitelná k objížďce pro tranzitní dopravu při omezení průjezdnosti D1.
Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.