Stránka 2 z 7

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2006 17:50
od Lenny
Rozšíření D1 se připravuje prot, že kapacita dálnice bude v příštích letech vyčerpána.

Kapacita D 26,5 je okolo 60 tisíc aut/den, což je stav u Brna. JInak je kapacita postačující pohybuje se okolo 38 - 46 tisíc aut/den.

ad použití R43 já bych jel EC/SC za přibližně stejných časových podmínek.

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2006 18:36
od Dialniciar
1 km diaľnice v ČR bude stáť v priemere 350 mil. CZK, taký je nový projekt ŘSD, ktoré chce postaviť 256 nových D/R do r. 2009, ročne za 40-50 mld. CZK.

Keď to aj vynásobíme *1,3 tak dostaneme sumu 455 mil. SKK, čo jednoducho nie je suma 500 mil. SKK za 1 km, čo bola cena diaľnice v SR za rok 2005 z údajov r. 2004-05.

Ono je to však spôsobené aj tým, že keď je veľká rozostavanosť, ceny klesajú. :shock:

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2006 18:52
od Koksolam
Dy napísal:1 km diaľnice v ČR bude stáť v priemere 350 mil. CZK, taký je nový projekt ŘSD, ktoré chce postaviť 256 nových D/R do r. 2009, ročne za 40-50 mld. CZK.

Keď to aj vynásobíme *1,3 tak dostaneme sumu 455 mil. SKK, čo jednoducho nie je suma 500 mil. SKK za 1 km, čo bola cena diaľnice v SR za rok 2005 z údajov r. 2004-05.

Ono je to však spôsobené aj tým, že keď je veľká rozostavanosť, ceny klesajú. :shock:


Suhlas. A mozno trosku aj tym, ze maju menej narocnych usekov ako u nas

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2006 23:22
od Jarda
Koksolam napísal:
Dy napísal:1 km diaľnice v ČR bude stáť v priemere 350 mil. CZK, taký je nový projekt ŘSD, ktoré chce postaviť 256 nových D/R do r. 2009, ročne za 40-50 mld. CZK.

Keď to aj vynásobíme *1,3 tak dostaneme sumu 455 mil. SKK, čo jednoducho nie je suma 500 mil. SKK za 1 km, čo bola cena diaľnice v SR za rok 2005 z údajov r. 2004-05.

Ono je to však spôsobené aj tým, že keď je veľká rozostavanosť, ceny klesajú. :shock:


Suhlas. A mozno trosku aj tym, ze maju menej narocnych usekov ako u nas


Nové úseky D1 a D11 budou vzhledem k málo náročnému terénu poměrně levné, ale D8 (přes Krušné Hory a České Středohoří) a R1 (Pražský okruh) patří zase naopak k těm s náročným terénem a tím pádem drahým.

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2006 23:42
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:Nové úseky D1 a D11 budou vzhledem k málo náročnému terénu poměrně levné, ale D8 (přes Krušné Hory a České Středohoří) a R1 (Pražský okruh) patří zase naopak k těm s náročným terénem a tím pádem drahým.


Myslím si, že žiadny úsek nedosiahne toľko ako je už dnes v SR plánované sumy nad 1,5 mld. SKK na 1 km diaľnice, ide o D1, tunely. :idea:

Jednoducho, v tomto na nás ČR nemá. Jedine, teraz sa ide zmeniť daňové pásmo aj pre stavebníctvo (DPH), ceny ocele budú od r. 2007 stagnovať a klesať a keď SR prejde viac na CB kryt, tak sa môže ušetriť a to dosť výrazne, rádovo v 100-vkách mil. SKK na 1 km takéhoto úseku.

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2006 23:43
od Dialniciar
Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Nové úseky D1 a D11 budou vzhledem k málo náročnému terénu poměrně levné, ale D8 (přes Krušné Hory a České Středohoří) a R1 (Pražský okruh) patří zase naopak k těm s náročným terénem a tím pádem drahým.


Myslím si, že žiadny úsek nedosiahne toľko ako je už dnes v SR plánované sumy nad 1,5 mld. SKK na 1 km diaľnice, ide o D1, tunely. :idea:

Jednoducho, v tomto na nás ČR nemá. Jedine, teraz sa ide zmeniť daňové pásmo aj pre stavebníctvo (DPH), ceny ocele budú od r. 2007 stagnovať a klesať a keď SR prejde viac na CB kryt, tak sa môže ušetriť a to dosť výrazne, rádovo v 100-vkách mil. SKK na 1 km takéhoto úseku.


Aj keď, SR asi bude mať skôr euro ako ČR, takže odpadne preratúvanie kurzu medzi SKK a CZK a SR na tom bude lepšie. :idea:

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 00:14
od Jarda
Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Nové úseky D1 a D11 budou vzhledem k málo náročnému terénu poměrně levné, ale D8 (přes Krušné Hory a České Středohoří) a R1 (Pražský okruh) patří zase naopak k těm s náročným terénem a tím pádem drahým.


Myslím si, že žiadny úsek nedosiahne toľko ako je už dnes v SR plánované sumy nad 1,5 mld. SKK na 1 km diaľnice, ide o D1, tunely. :idea:

Jednoducho, v tomto na nás ČR nemá. Jedine, teraz sa ide zmeniť daňové pásmo aj pre stavebníctvo (DPH), ceny ocele budú od r. 2007 stagnovať a klesať a keď SR prejde viac na CB kryt, tak sa môže ušetriť a to dosť výrazne, rádovo v 100-vkách mil. SKK na 1 km takéhoto úseku.


Máš pochopitelně pravdu, že v ČR nejsou z hlediska terénu tak extrémně náročné úseky jako na slovenské D1 Hr. Podhradie - Ivachnová.

V ČR jsou nejnáročnější a tím pádem nejdražší stavby na území hl. m. Prahy.
Na R1 bude u stavby 514 cena cca téměř 1,5 mld CZK za kilometr. U stavby Myslbekova - Pelc Tyrolka na MO se počítá dokonce s cenou cca 3 mld CZK na kilometr (tam ale bude investorem hl. m. Praha).
Podle toho, co jsem dosud četl, tak při výstavbě je CB kryt proti asfaltu dražší, ale následně podstatně šetří náklady na údržbu.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 09:29
od B;
Dy napísal: Jedine, teraz sa ide zmeniť daňové pásmo aj pre stavebníctvo (DPH),


Minister Pociatek to popiera
vid
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=75638

Na druhej strane idete opäť zavádzať druhú sadzbu DPH. Dve sadzby v minulosti preukázateľne boli zdroj špekulácií a daňových únikov.

Áno, ale každý z cieľov sme schopní napĺňať istým súborom opatrení. Veľmi opatrne zvažujeme, aká komodita v akej sadzbe DPH bude. Práve preto, aby sme predišli problémom, o ktorých hovoríte.

Čiže povedzme v stavebníctve nižšia DPH nebude?

Nie. To by bol naozaj obrovský problém a naozaj by sme si tým protirečili.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 11:27
od Dialniciar
B; napísal:
Dy napísal: Jedine, teraz sa ide zmeniť daňové pásmo aj pre stavebníctvo (DPH),


Minister Pociatek to popiera
vid
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=75638

Na druhej strane idete opäť zavádzať druhú sadzbu DPH. Dve sadzby v minulosti preukázateľne boli zdroj špekulácií a daňových únikov.

Áno, ale každý z cieľov sme schopní napĺňať istým súborom opatrení. Veľmi opatrne zvažujeme, aká komodita v akej sadzbe DPH bude. Práve preto, aby sme predišli problémom, o ktorých hovoríte.

Čiže povedzme v stavebníctve nižšia DPH nebude?

Nie. To by bol naozaj obrovský problém a naozaj by sme si tým protirečili.


:P Práveže ja na základe tohto článku som vyvodil, že 2 sadzby budú a stavebníctvo tam patriť bude. :idea:

Teraz vidím, že redaktor sa pýtal "klasicky nie" a odpoveď som pochopil akože "nie, bude", ... :idea:

Tak nebude, no, tak čo už.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 11:30
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:Podle toho, co jsem dosud četl, tak při výstavbě je CB kryt proti asfaltu dražší, ale následně podstatně šetří náklady na údržbu.


Z dlhodobého hľadiska šetrí náklady, po 20 rokoch je ušetrenie cca. 40% a náklady sú vrátené. Problémom v SR aj v ČR je fakt, že chýba potrebná technológia, ktorá CB kryt vyrobí a položí na cestu, celá zostava stojí cca. 500-600 mil. SKK. Ďalej sú tu prevádzkové náklady atď., takže stavbári potrebujú záruku od SSC/NDS, že sa bude stavať na 90% už len s CB krytom, podobná situácia je aj v ČR. Zatiaľ si túto technológiu firmy medzi sebou len prepožičiavajú.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 11:48
od Jarda
V ČR už jsou některé úseky dálnic s CB krytem (viz např. http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1beton.pdf) a v současné době je pokládán na některých úsecích D11 (viz např.: http://www.ceskedalnice.cz/foto/d11f2/d11f62.jpg).

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 12:04
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:V ČR už jsou některé úseky dálnic s CB krytem (viz např. http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1beton.pdf) a v současné době je pokládán na některých úsecích D11 (viz např.: http://www.ceskedalnice.cz/foto/d11f2/d11f62.jpg).


To je všetko v poriadku, aj v SR už sú úseky, kde je CB kryt položený, ale nikdy daná firma túto technológiu priamo nevlastnila, takže ho nedokáže mať 24 hodín denne celý rok k dispozícii a viem, že aj firmy, čo ho majú (tento stroj), tak vedia, kedy ho budú potrebovať a kedy nie a keď práve nie, tak ho presunú inam - požičajú ho dcérskej firme alebo aj konkurencii.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:06
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:V ČR už jsou některé úseky dálnic s CB krytem (viz např. http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1beton.pdf) a v současné době je pokládán na některých úsecích D11 (viz např.: http://www.ceskedalnice.cz/foto/d11f2/d11f62.jpg).


a taky D5 od Plzně až na hranice

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:14
od Jarda
Lermik napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:V ČR už jsou některé úseky dálnic s CB krytem (viz např. http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1beton.pdf) a v současné době je pokládán na některých úsecích D11 (viz např.: http://www.ceskedalnice.cz/foto/d11f2/d11f62.jpg).


a taky D5 od Plzně až na hranice


D5 od Plzně ke hranicím je uvedena právě v tom odkazu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:17
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:
Lermik napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:V ČR už jsou některé úseky dálnic s CB krytem (viz např. http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1beton.pdf) a v současné době je pokládán na některých úsecích D11 (viz např.: http://www.ceskedalnice.cz/foto/d11f2/d11f62.jpg).


a taky D5 od Plzně až na hranice


D5 od Plzně ke hranicím je uvedena právě v tom odkazu. :wink:


to se omlouvam videl jsem tam hlavne R1.

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2006 22:46
od Dialniciar
Rozpočet Štátneho Fondu Dopravnej Infraštruktúry na rok 2006:

http://www.sfdi.cz/files/2006/2006_rozpocet.zip

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 09:40
od Jarda
Na webu SFDI: http://www.sfdi.cz/ jsou nyní mj. k dispozici i
Závěrečná zpráva studie s názvem „Problémy a zkušenosti při zadávání veřejných zakázek dopravní infrastruktury ve vybraných evropských zemích“. (věnuje se i Slovensku)
a
Roční zpráva SFDI za rok 2005

Na uvedeném webu lze vyhledat i rozpočtové změny prováděné v průběhu roku.

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 21:34
od Dialniciar
Bude sa šetriť na výstavbe D47 do Ostravy. Dôvodom je schodok štátneho rozpočtu na rok 2007. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4767

Okrem toho sa plánuje šetriť aj na výdavkoch na armádu, ponechané sú vo väčšej miere sociálne výdavky, zrejme aby bol tento orpzočet ODS schválený v parlamente aj ČSSD. :idea:

Dnes má ČR vládny dlh na úrovni viac ako 700 mld. CZK.

Je jasné, že euro ČR pred r. 2010 mať nebude.

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 17:26
od Lenny
Dy napísal:Bude sa šetriť na výstavbe D47 do Ostravy. Dôvodom je schodok štátneho rozpočtu na rok 2007. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4767

Okrem toho sa plánuje šetriť aj na výdavkoch na armádu, ponechané sú vo väčšej miere sociálne výdavky, zrejme aby bol tento orpzočet ODS schválený v parlamente aj ČSSD. :idea:

Dnes má ČR vládny dlh na úrovni viac ako 700 mld. CZK.

Je jasné, že euro ČR pred r. 2010 mať nebude.


Termín by to ohrozit nemělo. Je chyba šetřit na investičních výdajích a ne na mandatorních, ale v tuto chvili změna mandatorních vydajů není možná. Tak dál budu platit z daní lidi co nechtějí dělat. :roll:

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 17:59
od Jarda
Lenny napísal:
Dy napísal:Bude sa šetriť na výstavbe D47 do Ostravy. Dôvodom je schodok štátneho rozpočtu na rok 2007. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4767

Okrem toho sa plánuje šetriť aj na výdavkoch na armádu, ponechané sú vo väčšej miere sociálne výdavky, zrejme aby bol tento orpzočet ODS schválený v parlamente aj ČSSD. :idea:

Dnes má ČR vládny dlh na úrovni viac ako 700 mld. CZK.

Je jasné, že euro ČR pred r. 2010 mať nebude.


Termín by to ohrozit nemělo. Je chyba šetřit na investičních výdajích a ne na mandatorních, ale v tuto chvili změna mandatorních vydajů není možná. Tak dál budu platit z daní lidi co nechtějí dělat. :roll:


Podle mluvčího ŘSD J. Hořeního nebudou úspornými opatřeními dotčeny harmonogramy staveb, které jsou nasmlouvány, ale lze předpokládat další odklady zahajování připravených staveb.

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 18:11
od Lenny
4705-6 stejně nebudou zahájeny dříve jak na podzim 2007, plán je jaro 2007. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 18:24
od Jarda
Lenny napísal:4705-6 stejně nebudou zahájeny dříve jak na podzim 2007, plán je jaro 2007. 8)

Proč myslíš, že nebudou zahájeny na jaře 2007?

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 18:29
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Proč myslíš, že nebudou zahájeny na jaře 2007?


Výkup pozemků a ještě nebyla podány žádosti o SP na rozhodující stavební objekty.

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 18:39
od Jarda
Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Proč myslíš, že nebudou zahájeny na jaře 2007?


Výkup pozemků a ještě nebyla podány žádosti o SP na rozhodující stavební objekty.

Jsou v tom nějaké vážné zádrhele? Kdyby nebyly, tak by neměl být problém, to do jara vyřídit.

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 18:50
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Jsou v tom nějaké vážné zádrhele? Kdyby nebyly, tak by neměl být problém, to do jara vyřídit.


Problémy jsou v Hladkých Životicích, kde obyvatelé jsou proti výstavbě dálnic, dá se očekávat jejich odvolávání. Odvolávali se i proti ÚR.