Financování infrastruktury v následujících letech

diskuze o D & RS v ČR ve všeobecné rovině, plány, návrhy a samozřejmě flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Financování infrastruktury v následujících letech

Odoslaťod Lenny » 02. Máj 2006 11:07

Na dobudování potřebné infrastruktury je v letech 2005-13 třeba ještě minimálně 1300 miliard Kč. V tomto je zahrnuto:

- výstavba cca 500 km dálnice,
- výstavba cca 850 km rychlostních silnice,
- zvýšení bezpečnosti dopravy,
- výstavba obchvatů měst,
- výstavba protihlukových bariér,
- výstavba a modernizace III. a IV. tranzitního železničního koridoru,
- modernizace železničních uzlů, interoperabilita,
- zkvalitnění vnitrozemských vodních cest,
- odstranění havarijného stavu ingrastruktury,
- postupné odstraňování podudržovanosti dopr. infrastruktury.

Potřeby finančních proštředků v letech 2005-13
- na dálnice a rychlostní silnice je celkem potřeba 370 mld. Kč,
- na silnice I. třídy je celkem potřeba 215 mld. Kč,
- na silnice II. a III. třídy je celkem potřeba 170 mld. Kč,
- na železniční infrastrukturu je celkem potřeba 425 mld. Kč,
- na infrastrukturu vodní dopravy je celkem potřeba 20 mld. Kč,
- rezerva 100 mld. Kč

:arrow: celkové náklady ve výši 1300 mld. Kč, počítá se s úspory na straně výdajů ve výši 350 mld. Kč. :arrow: Celkové náklady po úpravě jsou 950 mld. Kč.

Na straně přijmů se počítá s těmito zdroji (celkem za 2005-13):
- podíl na přijmech z privatizace 65,1 mld. Kč,
- podíl na spotřebí dani 226,7 mld. Kč, zvýšení podílu na 40%
- silniční daň 53,4 mld. Kč,
- časové poplatky 17,2 mld. Kč,
- výkonové poplatky (mýto) 36 mld. Kč,
- fondy EU 250,9 mld. Kč,
- úvěry a PPP 140,3 mld. Kč,

to je celkem 789,6 mld. Kč, návrh počítá se zvyšování efektivity stavebnictví ročně o 4%, což dá nakonec 950 mld. Kč.

Toto je jenom plán. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 02. Máj 2006 11:54

Toto je potřeba podle SFDI, realita ovšem s největší pravděpodobností bude podstatně horší.
Např. podle požadavků SFDI by byl potřeba rychlý nárůst podílu na spotřební dani až na 50 % ze současných necelých 10 % (aby byl dosažen ten kalkulovaný průměr 40 % za sledované období), podle ministerstva financí však nelze tento podíl v dohledné době zvýšit nad 20 %.
Vezmeme-li pak v úvahu, že zdroje z privatizace státního majetku jsou již prakticky vyschlé a dosáhnout čerpání 250 mld Kč z fondů EU je rovněž silně optimistické, tak si myslím, že to, co by mohlo být za sledované období investováno do dopravní infrastruktury ČR nad nějakých 450 mld. Kč, může být jedině z úvěrů a PPP.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 02. Máj 2006 12:14

Jaroslav Štemberk napísal:Toto je potřeba podle SFDI, realita ovšem s největší pravděpodobností bude podstatně horší.
Např. podle požadavků SFDI by byl potřeba rychlý nárůst podílu na spotřební dani až na 50 % ze současných necelých 10 % (aby byl dosažen ten kalkulovaný průměr 40 % za sledované období), podle ministerstva financí však nelze tento podíl v dohledné době zvýšit nad 20 %.
Vezmeme-li pak v úvahu, že zdroje z privatizace státního majetku jsou již prakticky vyschlé a dosáhnout čerpání 250 mld Kč z fondů EU je rovněž silně optimistické, tak si myslím, že to, co by mohlo být za sledované období investováno do dopravní infrastruktury ČR nad nějakých 450 mld. Kč, může být jedině z úvěrů a PPP.


Se zvýšením podílů na spotřební daní na 40% se počítá od roku 2008. Do té doby je 9,1 %.

S přijmy z privatizace se počítá do roku 2007.

S fondy EU bych to tak zle neviděl.

Z fondu ISPA nám přiteklo na stavby 153 milionů EUR a z fondů soudržnosti přiteče 461 mil. EUR. Toto jsou částky bez období 2007-13. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 02. Máj 2006 13:01

Lenny napísal:
Se zvýšením podílů na spotřební daní na 40% se počítá od roku 2008. Do té doby je 9,1 %.


S fondy EU bych to tak zle neviděl.

Z fondu ISPA nám přiteklo na stavby 153 milionů EUR a z fondů soudržnosti přiteče 461 mil. EUR. Toto jsou částky bez období 2007-13. 8)


Podle informací z jednání mpř. DR SFDI poslancem Sehořem s ministrem Sobotkou prý ministr financí prohlásil, že podíl SFDI na spotřební dani z paliv nelze zvýšit nad 20 %.

Takže zatím přiteklo z EU v přepočtu na Kč necelých 20 mld, nedoufám v to, že do konce období přiteče více jak dalších 150, spíše bych čekal, že to bude někde těsně nad 100. EU sice disponuje velkým objemem peněz, ale také ten pytel není bezedný a každá země má mnoho projektů, na které by chtěla čerpat z fondů EU.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 02. Máj 2006 18:43

Nevidím na tom nic špatného, když čtvrtinu peněz které by jsme mohli dostat v letech 2007-13 z EU použije na dopravní infrastrukturu.

Plán je optimistický, a to je dobře, protože optimismus u nás v ČR zatím bohužel chybí. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 02. Máj 2006 18:56

Lenny napísal:Plán je optimistický, a to je dobře, protože optimismus u nás v ČR zatím bohužel chybí. 8)


To máš recht. I kdyby ten plán byl v r. 2013 splněn na nějakých 70%, byl by to to stále ještě dobrý výsledek.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 04. Máj 2006 15:01

Vydaje na infrastrukturu nejde zvyšovat skokem, ale plynule. Pokud se výdaje zvýší skokově, dochází k nevyčerpání přidělené částky. Protože se zvýšením vydajů se nepočítalo v planech a není připraveno dostatek staveb. Toto se v ČR stalo v roce 2002, kdy byl rozpočet SFDI zvýšen o 16 mld. a 7,7 mld se nevyčerpalo. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Michal R » 10. Máj 2006 10:36

Lenny napísal:Vydaje na infrastrukturu nejde zvyšovat skokem, ale plynule. Pokud se výdaje zvýší skokově, dochází k nevyčerpání přidělené částky. Protože se zvýšením vydajů se nepočítalo v planech a není připraveno dostatek staveb. Toto se v ČR stalo v roce 2002, kdy byl rozpočet SFDI zvýšen o 16 mld. a 7,7 mld se nevyčerpalo. 8)


Lenny, přivedl si mě na otázku, jaká je investiční kapacita do dopravní infrastruktury v nejbližších letech? Vím, že např. stavba R6 v úseku PO - Pavlov je "roztažena" do cca 5 let z titulu toho, že není zajištěn dostatečný objem fin. prostředků. Naopak na stavbu R35 může být prostředků kolik chce, a stavět nelze. Tedy tázka zní, kolik lze raálně prostavět v nejbližších letech. Díky. Michal
Michal R
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 03. Feb 2006 18:01

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 19:08

Michal R napísal:Lenny, přivedl si mě na otázku, jaká je investiční kapacita do dopravní infrastruktury v nejbližších letech? Vím, že např. stavba R6 v úseku PO - Pavlov je "roztažena" do cca 5 let z titulu toho, že není zajištěn dostatečný objem fin. prostředků. Naopak na stavbu R35 může být prostředků kolik chce, a stavět nelze. Tedy tázka zní, kolik lze raálně prostavět v nejbližších letech. Díky. Michal


V tomto roce jsou rozestavěny a připravovány stavby v celkové sumě 484 mld. Kč.
V příštím roce je plánována částka na infrastrukturu přes 70 mld. Kč. Kolik z toho nakonec půjde na infrastrukturu závisí na tom, kdo vyhraje volby, jaké budou priority, nové vlady, rozpočtové omezení atd. Oproti letošnímu roku se počítá s nárustem financí z fondů EU o 15 mld. Kč. Kolik z toho bude závisí na tom, co EU schválí. Je realiné 70 mld. prostavět.

Pro rok 2008 se počítá s částkou 91,7 mld. Kč. V tomto roce se počítá již s výběrem mnýtného a ještě s růstem příspěvků z EU. Pro rok 2009 je plánována částka 95,4 mld. Kč a pro rok 2010 99,8 mld. Kč.

Tyto částky je realné prostavět na dopravních stavbách. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 22:29

Na rozvoj dopravy půjde z fondů EU v období 2007 - 2013 5,6 miliardy eur, což je v přepočtu zhruba 157 miliard korun. Což je jedna pětina celkové sumy 25,8 mld. EUR, kterou má ČR k dispozici. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=22300#22300
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Michal R » 11. Máj 2006 11:07

Asi budu správně předpokládat, že drtivá většina fin. prostředků na dopravní infrastrukturu přeteče přes SFDI. Avšak co Pražský městský okruh? Ten přeci financuje město samo, a pro mě samotného bylo docela překvapením, že právě probíhá tendr na zhotovitele, včetně podmínky se započetím stavby v IIIQ/2006... a pokud jsou mé informace správné, Praha už dluží kam se podívá :shock: a pro přístup PPP mi nepřijde zrovna vhodné ho poprvé zkoušet na takové stavbě, jako je soubor staveb Myslbekova - Pelc-Tyrolka.... (správně si napsal, že a za toto se budou buď stínat hlavy nebo rozdávat ceny).

Takže bude s těchto předpokládaných objemů prostředků finacován rozvoj dopravní infrastruktury jenom v režii státu (D, R, železnice) a nebo se předpokládá i rozdělení peněz pro kraje/Prahu?
Michal R
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 03. Feb 2006 18:01

Odoslaťod Lenny » 11. Máj 2006 11:20

Michal R napísal:Asi budu správně předpokládat, že drtivá většina fin. prostředků na dopravní infrastrukturu přeteče přes SFDI. Avšak co Pražský městský okruh? Ten přeci financuje město samo, a pro mě samotného bylo docela překvapením, že právě probíhá tendr na zhotovitele, včetně podmínky se započetím stavby v IIIQ/2006... a pokud jsou mé informace správné, Praha už dluží kam se podívá :shock: a pro přístup PPP mi nepřijde zrovna vhodné ho poprvé zkoušet na takové stavbě, jako je soubor staveb Myslbekova - Pelc-Tyrolka.... (správně si napsal, že a za toto se budou buď stínat hlavy nebo rozdávat ceny).

Takže bude s těchto předpokládaných objemů prostředků finacován rozvoj dopravní infrastruktury jenom v režii státu (D, R, železnice) a nebo se předpokládá i rozdělení peněz pro kraje/Prahu?


Peníze potečou jak na výstavbu dálnic, rychlostních silnic, železnic, tak i na silnice I., II. a III. třídy či výstavbu vodních kanálů. Z peněz EU se může financovat i metro v Praze, což je lepší oproti dnešnímu stavu, kdy výstavbu metra financuje město s minimálním přispěním státu.

Vyhlášení tendru na zhotovitele SZ segmentu MO byl dlouho připravovaný, Začátek v 3. kvartálu letošního roku je trochu nereálný, bo nejspíš nebudou vydány stavební povolení. Praha má předpokládaný finanční harmonogram zajištění stavby, bez toho by se do výstavby nepouštěla. Nakolik je reálný nebudu spekulovat. 8)

Jinak Praha je zadlužená, ale není to moc ve srovnání s jinými metropoloemi. Dluhopisy Prahy jsou mezi investory velmi oblíbené a rychle se emise rozprodá.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 19. Máj 2006 12:27

Sliby ministra Šimonovského pro severní Moravu viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3906
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 19. Máj 2006 15:15

Jaroslav Štemberk napísal:Sliby ministra Šimonovského pro severní Moravu viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3906


Článek není zase až tak nereálný. Údaje jsou v něm reálné. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 14:37

Výstavba mýtných bran začíná. :arrow:

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/91122E0 ... AB0042D7CB
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 14:39

Lenny napísal:Na dobudování potřebné infrastruktury je v letech 2005-13 třeba ještě minimálně 1300 miliard Kč. V tomto je zahrnuto:

- výstavba cca 500 km dálnice,
- výstavba cca 850 km rychlostních silnice,
- zvýšení bezpečnosti dopravy,
- výstavba obchvatů měst,
- výstavba protihlukových bariér,
- výstavba a modernizace III. a IV. tranzitního železničního koridoru,
- modernizace železničních uzlů, interoperabilita,
- zkvalitnění vnitrozemských vodních cest,
- odstranění havarijného stavu ingrastruktury,
- postupné odstraňování podudržovanosti dopr. infrastruktury.

Potřeby finančních proštředků v letech 2005-13
- na dálnice a rychlostní silnice je celkem potřeba 370 mld. Kč,
- na silnice I. třídy je celkem potřeba 215 mld. Kč,
- na silnice II. a III. třídy je celkem potřeba 170 mld. Kč,
- na železniční infrastrukturu je celkem potřeba 425 mld. Kč,
- na infrastrukturu vodní dopravy je celkem potřeba 20 mld. Kč,
- rezerva 100 mld. Kč

:arrow: celkové náklady ve výši 1300 mld. Kč, počítá se s úspory na straně výdajů ve výši 350 mld. Kč. :arrow: Celkové náklady po úpravě jsou 950 mld. Kč.

Na straně přijmů se počítá s těmito zdroji (celkem za 2005-13):
- podíl na přijmech z privatizace 65,1 mld. Kč,
- podíl na spotřebí dani 226,7 mld. Kč, zvýšení podílu na 40%
- silniční daň 53,4 mld. Kč,
- časové poplatky 17,2 mld. Kč,
- výkonové poplatky (mýto) 36 mld. Kč,
- fondy EU 250,9 mld. Kč,
- úvěry a PPP 140,3 mld. Kč,

to je celkem 789,6 mld. Kč, návrh počítá se zvyšování efektivity stavebnictví ročně o 4%, což dá nakonec 950 mld. Kč.

Toto je jenom plán. 8)


Zaujíma ma, čo sú "časové poplatky" ako príjem vo výske 17,2 mld. CZK :?: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jkjk » 16. Júl 2006 20:02

Dy napísal:Zaujíma ma, čo sú "časové poplatky" ako príjem vo výske 17,2 mld. CZK :?: :roll:


Asi dálniční známky (jako "protiklad" výkonovému mýtnému).
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 04:52

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 20:10

jkjk napísal:
Dy napísal:Zaujíma ma, čo sú "časové poplatky" ako príjem vo výske 17,2 mld. CZK :?: :roll:


Asi dálniční známky (jako "protiklad" výkonovému mýtnému).


To by mohlo byť, ďakujem za odpoveď. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 20. Júl 2006 09:58

Dy napísal:
jkjk napísal:
Dy napísal:Zaujíma ma, čo sú "časové poplatky" ako príjem vo výske 17,2 mld. CZK :?: :roll:


Asi dálniční známky (jako "protiklad" výkonovému mýtnému).


To by mohlo byť, ďakujem za odpoveď. :lol:


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=24930#24930

Nic jiného to být nemůže.

Brány, které budou sloužit vyměřování výkonového mýtného již Kapsch začal stavět. viz http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=24930#24930
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 22. Júl 2006 16:07

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/4CDF70D ... B00024DCF4

Tak ročné výnosy mýta by mali byť na úrovni 8 mld. CZK, avšak nie od roku 2005, ale až od roku 2007, čo v praxi znamená, že suma od r. 2005-2013 nebude na úrovni 36 mld. CZK ako bol plán, ale na úrovni 56 mld. CZK, čo je viac ako jeden rozpočet na výstavbu diaľničnej siete v ČR za rekordný rok 2005, v praxi v podstate dva rozpočty.

Osobne by som však nasmeroval tieto príjmy skôr na postupné rozširovanie D1 na 3+3 pruhy a to z jednoduchého dôvodu: pravidelné, isté príjmy, ktoré pochádzajú hlavne z tejto diaľnice by sa ešte viac zvýšili a okrem toho je to rozšírenie už nevyhnutonosťou. Ale to je môj názor, ktorý zrejme realizovaný nebude. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 23. Júl 2006 22:44

Dálnici D1 je nepochybně potřeba rekonstruovat a rozšířit. Avšak podle mého názoru by se k tomu mělo přikročit, až budou zprovozněny alespoň v nejdůležitějších úsecích D3, R35 a R43, aby alespoň část dopravy mohla jet jinudy a nevznikaly v místech, kde v důsledku stavebních prací bude omezena průjezdnost, každý den mnohakilometrové kolony.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 23. Júl 2006 22:59

Jaroslav Štemberk napísal:Dálnici D1 je nepochybně potřeba rekonstruovat a rozšířit. Avšak podle mého názoru by se k tomu mělo přikročit, až budou zprovozněny alespoň v nejdůležitějších úsecích D3, R35 a R43, aby alespoň část dopravy mohla jet jinudy a nevznikaly v místech, kde v důsledku stavebních prací bude omezena průjezdnost, každý den mnohakilometrové kolony.


Problémom diaľnice D3 je tom že nebude stáť 50 mld. CZK, ale oveľa viac. Tu by som ja osobne zapojil PPP a fondy z EU a samozrejme, netvrdím, že sa má dať 100% príjmov z mýta na rozšírenie D1, stačí napr. 50% na prvú etapu. Rozšírenie by sa totiž malo robiť tak, že sa bude systematicky rozširovať jeden smer, neskôr o 30-40 km zase druhý smer atď. O rekonštrukcii ani nehovorím. R43 nie je prioritnejšia ako rozšírenie D1 a podobne dostavba R35 je oveľa ťažšia ako rozšírenie D1, lebo nie sú pripravené pozemky, kým na D1 stačí 1 rok na potrebné úpravy, lebo ochranné pásmo je zabezpečené. A trasa Praha-Brno nikdy nevyrieši "severná vetva", pretože tá bude riešiť Ostravsko, kde potom nebude nutné rozširovať aj úsek Brno-Ostrava.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 06. Aug 2006 20:30

Měl jsem na mysli to, že když bude omezena v důsledku stavebních prací při rozšiřování D1 její průjezdnost, bude nutno vytvořit alternativní trasy.
Když z D1 bude odkloněna doprava ve směru na Olomouc a Ostravu po D11 a R35 a doprava na Vlašimsko a do části Posázaví (případně i na Pelhřimovsko) po D3, pak budou daleko menší problémy při rozšiřování D1 mezi Mirošovicemi a Souticemi. Ten úsek je v současné době kapacitně vyčerpán a jakékoli omezení dopravy tam zůsobuje dlouhé kolony.
Nejde tady o celou D3, ale o úsek od Prahy k přivaděči pro Benešov (včetně toho přivaděče), což je celkem cca 30 km.
Trasa z Brna do Prahy bude po R43 a R35 sice značně delší než po D1, ale ne zas o tolik, aby nebyla využitelná k objížďce pro tranzitní dopravu při omezení průjezdnosti D1.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 07. Aug 2006 17:23

Jaroslav Štemberk napísal:Když z D1 bude odkloněna doprava ve směru na Olomouc a Ostravu po D11 a R35 a doprava na Vlašimsko a do části Posázaví (případně i na Pelhřimovsko) po D3, pak budou daleko menší problémy při rozšiřování D1 mezi Mirošovicemi a Souticemi. Ten úsek je v současné době kapacitně vyčerpán a jakékoli omezení dopravy tam zůsobuje dlouhé kolony.


S tímto nesouhlasím, protože kdyby byl tento úsek vyčerpán, tak by musela být vyčerpána kapacita celé dálnice Praha - Brno, bo Praha - Brno má stejnou intenzitu dopravy jako Mirošovice - Soutice, u Brna ještě větší. Bezproblému tento úsek snese ještě dalších x tisíc aut. :wink:


Trasa z Brna do Prahy bude po R43 a R35 sice značně delší než po D1, ale ne zas o tolik, aby nebyla využitelná k objížďce pro tranzitní dopravu při omezení průjezdnosti D1.


Myslím, že pro mnoho řidiču bude problém zajet si cca 70 km při cestě z Prahy do Brna a opačně. Což vzhledem k selkové trase Praha - Brno znamená prodloužení cesty o 1/3. :wink:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 07. Aug 2006 17:51

Ona vpodstatě je D1 Praha - Brno kapacitně vyčerpaná, proto se také má rozšiřovat. Máš pravdu, že u Brna ve směru na Prahu je to s kapacitou na D1 ještě o malinko horší, než od Prahy za Mirošovicemi. Přes Vysočinu jsou ovšem intenzity přece jen o malinko nižší. Úsek Mirošovice - Soutice je přecpaný především o víkendových špičkách, kdy tudy jezdí Pražáci na chaty a chalupy ve středním Posázaví. Část této dopravy by bylo možnom odklonit na D3, pokud by byl vybudován úsek Praha - Benešov (a i plánovaný severní obchvat Benešova na II/110). Svým předchozím příspěvkem jsem měl na mysli, že rozšiřování D1 bude o trochu snažší po vybudování úseku D3 od Prahy, než kdyby se mělo realizovat dřív.
Použití trasy R43 - R35 - D11 pro cestu Praha - Brno (či naopak) jsem měl na mysli pro případy, kdy máš na výběr, buď si 70 km zajet, nebo přes hodinu pomalu popojíždět v koloně.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Ďalšia

Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.