Financování infrastruktury v následujících letech

diskuze o D & RS v ČR ve všeobecné rovině, plány, návrhy a samozřejmě flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Jarda » 21. Sep 2006 08:43

viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4936
Problém rozpočtu SFDI na r. 2007 je, že by bylo potřeba k jeho naplnění do něj převést 35 mld Kč z privatizace, což ale zatím vypadá zcela reálné.
Pavel Švagr slibuje na D47 pro příští rok 12,6 mld, což by znamenalo, že D47 sice nebude v r. 2008 dokončena, jak sliboval Šimonovský, mohlo by to ale stačit na provizorní zprovoznění úseku Lipník n. B. - Bohumín na přelomu let 2008/9, jestliže se podaří překonat problémy s některými stavebními povoleními, na které výše poukazuje Lenny.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 21. Sep 2006 14:04

Předchozí příspěvek jsem úpravami před odesláním zcela popletl.l :oops: :oops: :oops: Chtel jsem napsat, že je zcela nereálné počítat z 35 mld z privatizace, ale je reálné najít v rozpočtu prostředky na D47, aby mohla být zprovozněna do Bohumína na přelomu let 2008/9.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 22. Sep 2006 09:17

Viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27678#27678
Když se bude realizovat v létech 2007-10 investice ve výši 7,5 mld korun do zlepšení splavnosti Labe mezi Ústím n. L. a hranicí CZ/D, bude důležité, zda se o tyto prostředky podaří navýšit rozpočet SFDI, protože jinak by se musely "ušetřit" na dálnicích a železničních koridorech.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 22. Sep 2006 19:22

Jaroslav Štemberk napísal:Viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27678#27678
Když se bude realizovat v létech 2007-10 investice ve výši 7,5 mld korun do zlepšení splavnosti Labe mezi Ústím n. L. a hranicí CZ/D, bude důležité, zda se o tyto prostředky podaří navýšit rozpočet SFDI, protože jinak by se musely "ušetřit" na dálnicích a železničních koridorech.


K čemu to bude:?: Vedle vede zmodernizovaný železniční koridor a nově postavená dálnice. Za jak dlouho si myslí, že se jim těchto 7,5 mld Kč vrátí :?: Na železnici je pořád místo pro nové nákl. vlaky. :wink:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 22. Sep 2006 19:35

No, niečo bude musieť ČR robiť. ODS (pravica) ohlasuje schodok verejných financií od 100 do 180 mld. CZK, ideálne niekde na úrovni 4,6% HDP. Škrtať sa niekde bude musieť a diaľnice, na ktoré ide ročná suma cez 30-40 mld. CZK budú musieť k tomuto šetreniu prispieť či už tento alebo ďalší rok. A buď to bude priamo alebo nepriamo - to by znamenalo PPP.

Si to porovnajte, v SR je Smer (hlavná vládna strana, stredo-ľavá strana), ktorá stále trvá na schodku na úrovni 3% HDP, rast HDP majú krajiny približne rovnaký a na diaľnice ide stále väčšia suma - len sa menia zdroje. Zatiaľ nebola v SR vláda, ktorá by si povedala, že na diaľnice ročne sumu 25 mld. SKK len na výstavbu. Buď jej k tomu chýbala vôľa (PPP v Dzurindovom prípade) alebo iný program (sociálny vo Ficovom prípade).

V ČR je to tak - diaľnice sú už 3 roky priorita, v SR je to reálna priorita 2 roky, ale čo sa týka hospodárenia štátu, tak si dovolím povedať, že SR je na tom lepšie. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jkjk » 24. Sep 2006 00:12

Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27678#27678
Když se bude realizovat v létech 2007-10 investice ve výši 7,5 mld korun do zlepšení splavnosti Labe mezi Ústím n. L. a hranicí CZ/D, bude důležité, zda se o tyto prostředky podaří navýšit rozpočet SFDI, protože jinak by se musely "ušetřit" na dálnicích a železničních koridorech.


K čemu to bude:?: Vedle vede zmodernizovaný železniční koridor a nově postavená dálnice. Za jak dlouho si myslí, že se jim těchto 7,5 mld Kč vrátí :?: Na železnici je pořád místo pro nové nákl. vlaky. :wink:


Do vodni dopravy investuje SFDI dlouhodobe dost malo, tedy "vodni lobby" chce proste vic nez par set milionu rocne. Navic na tenhle projekt ma sanci byt spolufinancovan ze strukturalnich fondu EU. Taky se pocita s tim, ze to trochu "nakopne" aktivitu na druhe strane hranice.
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 03:52

Odoslaťod Jarda » 24. Sep 2006 13:10

Lodní doprava je podstatně levnější než železniční. Pro komodity, které se přepravují ve velkých objemech, nepodléhají zkáze a nevyžadují dodávky "just in time", je to ideální způsob dopravy. Současný trend, kdy vlaky vozí komodity, které by měly vozit lodě a kamiony vozí komodity, které by měly vozit vlaky, by bylo dobé změnit.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 24. Sep 2006 13:58

Jaroslav Štemberk napísal:Lodní doprava je podstatně levnější než železniční. Pro komodity, které se přepravují ve velkých objemech, nepodléhají zkáze a nevyžadují dodávky "just in time", je to ideální způsob dopravy. Současný trend, kdy vlaky vozí komodity, které by měly vozit lodě a kamiony vozí komodity, které by měly vozit vlaky, by bylo dobé změnit.


Tu súhlasím, je to presne tak.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 24. Sep 2006 21:34

Jaroslav Štemberk napísal:Lodní doprava je podstatně levnější než železniční. Pro komodity, které se přepravují ve velkých objemech, nepodléhají zkáze a nevyžadují dodávky "just in time", je to ideální způsob dopravy. Současný trend, kdy vlaky vozí komodity, které by měly vozit lodě a kamiony vozí komodity, které by měly vozit vlaky, by bylo dobé změnit.


Tento stav se nezmění hned je to běh na dlouhou trať.

Mě spíše zajímá IRR, doba návratnosti atd. tohoto projektu.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 08:46

Výpočet IRR na zlepšení splavnosti Labe jsem zatím neviděl. Vzhledem k přínosům lodní dopravy z hlediska ochrany ovzduší se u vodních cest považuje za efektivní je budovat i při IRR na úrovni 3-4 % (zatímco u dálnic by to mělo být více než dvojnásobek).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 09:20

Ze serveru http://www.sfdi.cz/ , sekce "Univerzitní činnost" si lze stáhnout studijní materiály, které se zabývají problematikou financování dopravní infrastruktury ČR.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 18:29

Je veľmi múdre rozhodnutie, že aj napriek najväčšiemu deficitu verejných financií v ČR od r. 1993 (rozpočet na rok 2007) neškrtá vláda financie na výstavbu diaľnic. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5007

Keby bol schodok 119 mld. CZK, tak koľko % HDP by to bolo :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 18:54

Dy napísal:
Keby bol schodok 119 mld. CZK, tak koľko % HDP by to bolo :?:


Mělo by to být někde těsně pod 4% HDP, což by ovšem znamenalo mj. neplnění kriterií pro přijetí Eura, kde je stanoveno nejvýše 3%.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 18:56

Jaroslav Štemberk napísal:
Dy napísal:
Keby bol schodok 119 mld. CZK, tak koľko % HDP by to bolo :?:


Mělo by to být někde těsně pod 4% HDP, což by ovšem znamenalo mj. neplnění kriterií pro přijetí Eura, kde je stanoveno nejvýše 3%.


OT: Je lepšie teraz mať schodky ako potom za schodky pokuty. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 19:05

Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:
Dy napísal:
Keby bol schodok 119 mld. CZK, tak koľko % HDP by to bolo :?:


Mělo by to být někde těsně pod 4% HDP, což by ovšem znamenalo mj. neplnění kriterií pro přijetí Eura, kde je stanoveno nejvýše 3%.


OT: Je lepšie teraz mať schodky ako potom za schodky pokuty. :idea:


Problém je ale hlavně v tom, že takový schodek se plánuje při předpokladu poměrně slušného ekonomického růstu. Kdyby přišla stagnace, musely by se provádět drastické škrty.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 25. Sep 2006 19:10

Jaroslav Štemberk napísal:Problém je ale hlavně v tom, že takový schodek se plánuje při předpokladu poměrně slušného ekonomického růstu. Kdyby přišla stagnace, musely by se provádět drastické škrty.


Treba privatizovať, ale tak, aby si vláda nechala v energetických firmách nad 50%.

Treba škrtať investície - aj v diaľniciach, ale nie naraz 30 mld. CZK. Postupne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 26. Sep 2006 14:17

Dy napísal:OT: Je lepšie teraz mať schodky ako potom za schodky pokuty. :idea:


Ani Keynesianská hospodářská politika nepřipouští v období hospodářského růstu deficit SR, pro ně je přípustný jen v období deprese.

Ale v tuto chvíli díky mandatorním výdajům nelze rozpočet sestavit jako vyrovnaný. Chce to škrty.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 27. Sep 2006 22:11

Lenny napísal:
Dy napísal:OT: Je lepšie teraz mať schodky ako potom za schodky pokuty. :idea:


Ani Keynesianská hospodářská politika nepřipouští v období hospodářského růstu deficit SR, pro ně je přípustný jen v období deprese.

Ale v tuto chvíli díky mandatorním výdajům nelze rozpočet sestavit jako vyrovnaný. Chce to škrty.


Aj v diaľniciach :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jkjk » 28. Sep 2006 20:05

Lenny napísal:
Dy napísal:OT: Je lepšie teraz mať schodky ako potom za schodky pokuty. :idea:


Ani Keynesianská hospodářská politika nepřipouští v období hospodářského růstu deficit SR, pro ně je přípustný jen v období deprese.

Ale v tuto chvíli díky mandatorním výdajům nelze rozpočet sestavit jako vyrovnaný. Chce to škrty.


Ono kdyby se přijmuly příslušné zákony, mandatorní výdaje by mohly klesnout a mohlo by se méně škrtat. To by ale chtělo silnou vladu se silnou podporou v Parlamentu. Takovou bohužel nemá a do dalších voleb asi nebude Česká republika nebude mít.
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 03:52

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 20:34

Nie som ekonóm, ale: vládne dnes ODS a podľa mňa je preto taká štedrá v rozpočte, aby tento program podporila ČSSD.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 28. Sep 2006 21:26

Dy napísal:Nie som ekonóm, ale: vládne dnes ODS a podľa mňa je preto taká štedrá v rozpočte, aby tento program podporila ČSSD.


Strucne vystizne, plne suhlasim. CR by podla mna pomohli aj skrty v obrovskom rozpocte na ministerstvo socialnych veci, myslim ze ono zhltava pravidelne najvacsi podiel rozpoctu. Je to o tolko divnejsie, ze nezamestnanost a hospodarsky rast by to umoznil bez katastrofalnych vplyvov na obyvatelstvo, podla mna je kazda neskrtnuta koruna vystavby dialnic viac ako neskrtnuta koruna zo socialnych , casto az mne divnych vydajov, ktore su myslim prilis nafuknute a kazda vlada namiesto racionalizacie tychto vydajov a presunutie na skolstvo alebo vystavbu dialnic sa ich snazi zvysovat len aby sa zapacila volicom a je jedno ci zlava zprava . Je to urcite vec CR, len mi to pripada v case rekordnej konjunktury tak nesystemovo peniaze prejedat. :idea:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Jarda » 28. Sep 2006 23:39

Za velkou chybu považuji, že dosud nebylo důchodové zabezpečení odděleno od státního rozpočtu.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 02. Okt 2006 12:42

Dy napísal:Nie som ekonóm, ale: vládne dnes ODS a podľa mňa je preto taká štedrá v rozpočte, aby tento program podporila ČSSD.


S připraveným rozpočtem se už toho moc nenadělá, zvláště v případě, kdy velkou část rozpočtu tvoří mandatorní výdaje a ty snížit beze změny zákona nejde.

CR by podla mna pomohli aj skrty v obrovskom rozpocte na ministerstvo socialnych veci, myslim ze ono zhltava pravidelne najvacsi podiel rozpoctu.


Podíl MSPV je přes 40% procent, z toho důchody tvoří 20%.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 02. Okt 2006 12:46

Lenny napísal:
Dy napísal:Nie som ekonóm, ale: vládne dnes ODS a podľa mňa je preto taká štedrá v rozpočte, aby tento program podporila ČSSD.


S připraveným rozpočtem se už toho moc nenadělá, zvláště v případě, kdy velkou část rozpočtu tvoří mandatorní výdaje a ty snížit beze změny zákona nejde.


Pokiaľ viem, tak ČSSD plánovala schodok na úrovni 88 mld. CZK. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 02. Okt 2006 13:07

Dy napísal:
Lenny napísal:
Dy napísal:Nie som ekonóm, ale: vládne dnes ODS a podľa mňa je preto taká štedrá v rozpočte, aby tento program podporila ČSSD.


S připraveným rozpočtem se už toho moc nenadělá, zvláště v případě, kdy velkou část rozpočtu tvoří mandatorní výdaje a ty snížit beze změny zákona nejde.


Pokiaľ viem, tak ČSSD plánovala schodok na úrovni 88 mld. CZK. :idea:


Ministr Tlustý schodek v návrhu už na tuto úroveň snížil, ovšem s tím, že do plánovaných příjmů zahrnul prodej akcií ČEZu, které ale ČSSD prodat nechce.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.