Stránka 6 z 7

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2007 23:03
od Dialniciar
Ešte pôjde aj o to, ako sa to prejaví pri prerozdelení medzi železnice, cesty a diaľnice. Taktiež ak sa pridá PPP za 5-10 mld. CZK ročne, k tomu mýto, tragédia to nie je. :idea:

Väčšinou, ak sa škrtá, tak sa začne aj pri dopravných stavbách, pokračuje sa v armáde, často aj v sociálnych veciach. A niekedy treba zvýšiť dane, či zaviesť viac spoluúčasti od národa v zdravotníctve, školstve atď. Ale ideálne je mať systém a toho sa držať bez ohľadu na ekonomiku. Jednoducho, raz bude prebytok, raz schodok, ale viac menej bude krajina bez dlhov a ak bude treba dať jednorazovo viac na armádu alebo dopravu alebo niečo po nejakej katastrofe, bude rezerva.

Určite nie je šokom, ak sa škrtne z 59 na 45 mld. CZK za 3 roky. Hlavne, ak nie je ani jasné, či to má súvis s EÚ fondami, mýtom a PPP. Ak nie, tak to nie je tragédia. Na to, aby ČR zásadne zlepšila svoju dopravnú infraštruktúra, tak by potrebovala dávať 100 mld. CZK cca. 17 rokov za sebou bez vplyvu inflácie. Teda, aby dosiahla stav dopr. infraštruktúry vo vyspelých krajinách typu USA, Japonsko, Canada, Nemecko atď.

Dnes nie je diaľnica luxusom. Platí sa síce za ňu (nikde nie je úplne zadarmo, ani v Nemecku, lebo kamióny platia), ale platí sa aj za rohlík či mlieko. To tiež nie je luxus v jedle. Aj keby bola DPH 0%, tak to niečo stojí. Dnes sa diaľnice stavajú vo veľkom rozsahu v rozvojových krajinách a vo vyspelých sa masívne modernizujú (inteligentné riadiace a monitorovacie systémy + rozširovanie), v stredne vyspelých sa práve masívne opravujú. A ešte keby sme mali zaradiť do tohto systému aj rýchlostné cesty či cesty 2+2 pruhy, tak ich nájdeme vo väčšine sveta.

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2007 08:52
od Jarda
Z článku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... 66d6#42951 není, bohužel, patrné, zda jde pouze o finance na pokračování již rozestavěných staveb v úseku Vrchoslavice - Kroměříž-východ nebo i na zahájení stavby KM-východ - Říkovice. Nemáte někdo přesnější informace?

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 13:28
od Dialniciar
Na opravy dálnic a silnic chybí letos 700 miliónů :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6985

Letos bude otevřeno přes 70 kilometrů nových silnic :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6988

Nová výstavba ruinuje spostavenú cestnú sieť a ak bude toto tempo ešte 10 rokov pokračovať, tak súčasná cestná sieť si vyžiada obrovské financie na opravy. Nechcem strašiť, ale už dnes sú tie čísla katastrofálne: 1/3 cestných mostov je v havarijnom stave nad stupňom číslo 3 (stupňov je 5, 5. znamená uzatvorenie mosta, hroziace zrútenie), 60% ciest III. triedy je v havarijnom stave, 40% ciest I. triedy nemá parametre na nosnosť kamiónov ...

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2007 14:54
od Jarda
ČTK 3.5.2007: Novým ředitelem Státního fondu dopravní infrastruktury se na návrh ministra dopravy Aleše Řebíčka stal Gustáv Slamečka. Ten přichází z pražské pobočky nizozemské banky ABN Amro.

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2007 11:39
od Jarda
Podle návrhu rozpočtu SFDI by mělo v r. 2008 jít na financování dopravní infrastruktury v ČR cca 90 mld Kč, z toho polovina z příjmů v ČR a druhá polovina z dotací z fondů EU (cca 32mld) a půjček od EIB (cca 13 mld).

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2007 23:03
od Dialniciar
Jarda napísal:Podle návrhu rozpočtu SFDI by mělo v r. 2008 jít na financování dopravní infrastruktury v ČR cca 90 mld Kč, z toho polovina z příjmů v ČR a druhá polovina z dotací z fondů EU (cca 32mld) a půjček od EIB (cca 13 mld).


Jardo, a koľko by malo ísť na diaľnice :?:

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2007 23:59
od Jarda
Nemám to přesně spočítané, na výstavbu D a R se dává zhruba 60% rozpočtu SFDI. Druhým významným 'žroutem peněz' je pro SFDI modernizace železnic, ostatní dopravní infrastruktura (silnice, vodní cesty, cyklostezky) dostává ze SFDI řádově méně.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2008 12:48
od Dialniciar
Cena za dálnice :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8920

Proč jsou české dálnice drahé? Kvůli kartelovým dohodám :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8909

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 00:04
od Lenny
Dialniciar napísal:Cena za dálnice :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8920

Proč jsou české dálnice drahé? Kvůli kartelovým dohodám :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8909


V odstavci Ceny nelze přesně porovnat tam to píšou celkem jasně.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 19:43
od Dialniciar
V tomto roku, že by malo ísť na výstavbu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy najviac financií. Koľko ide peňazí :?: Je to snáď viac ako 50 mld. CZK :?: :P

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 20:16
od Jarda
Dialniciar napísal:V tomto roku, že by malo ísť na výstavbu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy najviac financií. Koľko ide peňazí :?: Je to snáď viac ako 50 mld. CZK :?: :P


Mohlo by to prý být až 55 mld. Kč.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 20:36
od Dialniciar
Jarda napísal:
Dialniciar napísal:V tomto roku, že by malo ísť na výstavbu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy najviac financií. Koľko ide peňazí :?: Je to snáď viac ako 50 mld. CZK :?: :P


Mohlo by to prý být až 55 mld. Kč.


Tak to je 71 mld. SKK. Keby aspoň 36 mld. SKK dáme na diaľnice a cesty I. triedy my v tomto roku bol by som fakt spokojný. Kefu by som zjedol, keby to bolo aspoň 25 mld. SKK. :idea: :roll:

Týmto sa ČR posunie dopredu a môže zas rozostavať veľa úsekov.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 21:44
od Jarda
Rozestavět by se letos měla především D1 v úseku Kroměříž východ - Říkovice a na ní navazující úsek R55, R1 Vestec - D1, R4 Mirotice - Třebkov, R6 Jenišov - Nové Sedlo a Sokolov - Tisová, některé stavby na R7, snad i D3 Tábor - Soběslav a také některé obchvaty na silnicích I. třídy (nejvíce na I/38). Kromě toho je nyní v ČR poměrně dost rozestavěno, a to zejména D1(47) Lipník - Ostrava, D8 Lovosice - Řehlovice, mimořádně nákladný úsek R1 Slivenec - Vestec a R35 Sedlice - Opatovice.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 21:50
od Dialniciar
Je to síce OT, ale mne sa naivac páči, že ČR nezabúda ani na železničné koridory a investuje aj do nich.

Mne sa jednoducho fakt páči, ako sa sypú (doslova nalievajú) peniaze do dopravnej a aj energetickej sféry v krajine a ČR ide fakt dopredu, asi najviac zo všetkých krajín V4. :idea:

A to už dlhé roky, ak to vydrží do r. 2010-2015, silno, mohutne sa vám to vráti v podobe dlhodobého silného rastu (nad 5% HDP). :idea:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 00:50
od eucitizen
A nebude sa stavat aj usek D1 Prerov- Lipnik?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 02:28
od Jarda
eucitizen napísal:A nebude sa stavat aj usek D1 Prerov- Lipnik?


Tam se přepracovávala DÚR a bylo vydáno nové ÚR, když to dobře půjde, začne se stavět na jaře 2009.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 11:59
od eucitizen
Rikovice-Prerov ten bude posledny ze?Tam su problemy s ekologami?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 14:19
od Jarda
eucitizen napísal:Rikovice-Prerov ten bude posledny ze?Tam su problemy s ekologami?


Vzhledem k odkladu stavby Přerov - Lipník to nyní vypadá, že by celý úsek Říkovice - Lipník mohl být zprovozněn najednou v r. 2012 (nenastanou-li někde nějaké vážné komplikace).

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2008 19:41
od mapman
Na useku Prerov - Lipnik bylo zruseno na zaklade rozhodnuti Nejvyssiho spravniho soudu Krajskym uradem v Olomouci již platné územní rozhodnutí, příprava výstavby momentálně stojí, pro cely usek Rikovice - Lipnik je realnym terminem dokonceni vystavby rok 2013.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 10:44
od mapman
Rozvoj diaľničnej siete tak ako ho prezetuje v posledných dňoch české ŘSD:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9421
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9415

Mapky na roky 2008-2010:

Obrázok
Obrázok
Obrázok

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 10:54
od Dialniciar
Ja to ČR prajem, ale je to vcelku odvážny plán napr., čo sa týka r. 2010 a úplnej rozostavanosti južnej časti D3 či obchvatu Prahy.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 11:07
od mapman
D3 sa pravdepodobne celá rozostavať nestihne, obchvat Prahy asi áno, je avšak záujem stavby 511 a 518-520 stavať minimálne už ako R 34,0/100, čiže 6pruh, takže možno sa to trochu oneskorí...

2008 sa nestihne rozostavať M2 čiže D1 Přerov - Lipník a jedna stavba na R7. Inak plán pre rok 2008 celkom sedí.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 11:11
od Thomas
Mapy jsou velmi přehledné a tudíž pěkné, ale reálně nevěřím ničemu na D3, R6 mezi KV a Novým Strašecím, R4 mimo Mirotice - Třebkov, D11 HK - Jaroměř, R52, R55 jižně od Otrokovic.

Pozoruhodné je, že opět chybí R35 HK - SY, kde R už víc než třeba.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 12:51
od Jarda
Na D3 lze v r. 2010 reálně předpokládat výstavbu úseku Tábor - Veselí n. L. a obchvatu Č. Budějovic (spíše ale jen 1. části), na R6 mezi N. Strašecím a K. Vary výstavbu obchvatu Lubence a úseku Olšová Vrata - K. Vary,

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2008 22:53
od Lenny
Kéž by se z toho vyplnilo aspoň 50 procent.