Stránka 1 z 1

PPP v ČR

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 10:32
od Dialniciar
Nový plán: víc soukromých dálnic :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6462

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 13:01
od Dialniciar
PPP v ČR:

Najväčší záujem vlád o výstavbu cez PPP je na týchto ťahoch:

D1, D3
R35, R49, R52, R55

Najväčší záujem súkromných investorov vo svete je o tieto investície:

D1 - dostavba diaľnice, prípadne aj správa dlhšieho úseku od Brna
D1 - rozšírenie D1 Praha-Brno na 3+3 jazdné pruhy v celej dĺžke, kde to chýba, následné odovzdanie stavby do správy, bez tieňového mýta, dokonca z výberu 2,5%-5,1% odovzdané vláde
D3 - výstavba diaľnice je výhodná hlavne preto, že má prvoradý záujem štát, diaľnica si však na seba nezarobí, teda nutná bude nejaká forma platieb naviac alebo ďalších kontraktov, prípadne odovzdanie iných úsekov
R35 - dostavba rýchlostnej cesty

Celkovo ešte bude záležať od formy PPP a vzťahu s mýtom. Totiž nejaké odovzdávanie celého úseku by znamenalo, že motorista by platil aj diaľničnú nálepku a potom extra za nejakú diaľnicu by platil inou formou. Toto by bola komplikácia aj pre kamióny. No a forma PPP, tým konkrétne myslím, či bude mať aj štát nejaký význam už pri výstavbe, napr. cez financovanie eurofondami alebo nie, no potom budú nutné vyššie tieňové platby.

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 21:58
od Dialniciar
Jedna zaujímavá stránka, je tu aj český jazyk:

http://www.asociaceppp.cz/

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2007 12:18
od Dialniciar
Stát nemá na dálnice, stavět začnou firmy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6587

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2007 08:22
od Dialniciar
Nad projekty PPP se stahují mračna :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7002

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2007 11:30
od Jarda
Dialniciar napísal:Nad projekty PPP se stahují mračna :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7002


Podle toho, co se v článku píše, by se ale odložení mělo týkat jiných připravovaných PPP projektů než dálnice D3 Tábor-Bošilec, tento projektby se realizovat měl bez zpoždění.

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2007 23:01
od Dialniciar
ČR už mohla mať diaľnicu do Ostravy dnes hotovú. Len by dávala ročne 2 mld. CZK investorovi. Áno, dala by v reálnom prepočte o 40 mld. CZK investorovi viac, než by dal sám štát. Ale ide o problematický región, dodnes nie je diaľnica postavená a čo je zaujímavé, už to bude drahšie a už to nebude podľa dnešných prepočtov 40, ale 25 mld. CZK. Iste, je to menej, ale zase tá diaľnica bude niekoľko rokov meškať. A hlavne sa mohol štát presunúť napr. na D3 a tam stavať aj bez PPP a s PPP zase od Brna na Viedeň, lebo aj Rakúsko dnes stavia od Viedne na Brno cez PPP.

Hold, je to tak, dnes každý štát chce dnes šetriť, potom splácať. A zároveň si to splácajú motoristi. Kamióny de facto povinne.

Stát vypsal první tendr na první soukromou dálnici v ČR

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2009 08:09
od mirkobb
V Čechách budou stavět dálnice také prostřednictvím PPP

Myšlenku stavět v dálnice a rychlostní komunikace formou PPP "oprášili" opět i v České republice. Zatím stát udělal první krok k tomu tím, že hledá firmu, která mu pomůže tento projekt připravit.

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2009 08:49
od Ondra O.K.
Na jedne strane je uzasne, ze zakazka je pouze na 3.5 mil CZK, na strane druhe neverim ze tato castka zustane zachovana, resp. co se za ni udela a jake dalsi kontrakty uz bez vyberoveho rizeni budou navazovat.

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2009 12:31
od devil
takze D na ostravu sa predsa postavila a cesi z toho vysli opat dobre. sice trochu neskor ale kedze je kriza tak vela toho urcite neprepasli. a nemusia splacat miliardy rocne.

Celá plánovaná trasa D3 z Prahy do Českých Budějovic a navazující silnice R3 na hranice s Rakouskem měří přibližně 171,4 kilometru. Náklady na její vybudování se odhadují na 80 miliard korun. Část dálnice mezi Veselím až po státní hranici by se měla stát pilotním projektem PPP.

takze aka je dlha cast ktora ma ist cez PPP ?

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2009 19:17
od kraken
devil napísal:takze D na ostravu sa predsa postavila a cesi z toho vysli opat dobre. sice trochu neskor ale kedze je kriza tak vela toho urcite neprepasli. a nemusia splacat miliardy rocne.

Celá plánovaná trasa D3 z Prahy do Českých Budějovic a navazující silnice R3 na hranice s Rakouskem měří přibližně 171,4 kilometru. Náklady na její vybudování se odhadují na 80 miliard korun. Část dálnice mezi Veselím až po státní hranici by se měla stát pilotním projektem PPP.

takze aka je dlha cast ktora ma ist cez PPP ?


Nevím. Ale myslím si, že to asi bude R3. Co se týče PPP na D3, to se dělá už na úseku Tábor - Veselí n/Luž.

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2009 09:44
od Ondra O.K.
devil napísal:
takze aka je dlha cast ktora ma ist cez PPP ?


Ty udaje se lisi v zavislosti na zdroji info, jako o prvnim useku se mluvi o 27 km D3 od Veseli n. Luznici do Ceskych Budejovic.

Celkem by PPP projekt mel byt od Veseli az do Rakouska, tedy 71.5 km, z toho 24 km bude rychlostni silnice R3.

Planovana cena je 40.4 mld CZK tedy o dve mene nez za co by stavel stat. Koncese by mela byt na 30 let

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2009 10:16
od Tomas PO
Ondra O.K. napísal:
devil napísal:
takze aka je dlha cast ktora ma ist cez PPP ?


Ty udaje se lisi v zavislosti na zdroji info, jako o prvnim useku se mluvi o 27 km D3 od Veseli n. Luznici do Ceskych Budejovic.

Celkem by PPP projekt mel byt od Veseli az do Rakouska, tedy 71.5 km, z toho 24 km bude rychlostni silnice R3.

Planovana cena je 40.4 mld CZK tedy o dve mene nez za co by stavel stat. Koncese by mela byt na 30 let

Vie nejaky dobry matematikar porovnat cenu za 1km na SR a CR?

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2009 10:41
od devil
da sa, lenze nevieme aka je narocna trasa. vieme ale 2 veci, parametre su D27,5 na zvysok R25,5 a rozsah projektu je o nieco vacsi ako nas Rkovy a ovela mensi ako Dbaliky. to este treba zohladnit velkost CR - SR.

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2009 11:00
od Ondra O.K.
ja to zkusim podle dostupnych informaci

1) pouze usek Veseli - CB
delka 27 km
udavana stavebni cena 7.1 mld CZK
koncese na 30 let vcetne udrzby (a zrejme i vcetne udrzby v te dobe uz hotoveho predchazejiciho "statniho useku") 11.5 mld (nekde se uvadi 12.5 mld CZK)

tudiz vychazi 11.5 mld / 27 km = 0.426 mil CZK
kurz Eura cca 26 CKZ tudiz 27 km za 30 let vcetne navyseni a udrzby 16.4 mil Eur / 1 km

2) cele PPP od Veseli do Rakouska (zrejme pouze stavebni naklady)

delka 71.5 km
odhadovane stavebni naklady 40.4 mld CZK

tedy 40.4 mld CZK / 71.5 km = 0.565 mil CZK / 26 = 21.7 mil Eur / 1 km

Teren celych Jiznich Cech je strucne receno placka, nejake kopce jsou az blizko hranic. Do vypoctu je pochopitelne vnesena chyba ze konec je pouze rychlostni silnice, bude mit horsi parametry (R25.5, ale mozna zase v lehce horsim terenu. Na trase bude dost mostu a estakad, je tam spousta vodnich toku. Podrobnosti o trase najdete treba zde http://www.dalnice-silnice.cz/D3.htm

Tak to po me zkontrolujte, vypocty se dost lisi tak kdo vi jak to bude, zatim je to presna hra s nepresnymi cisly :D

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2009 11:05
od Ondra O.K.
Pozn. udaj za 1 km v CZK je v mld. CZK, ne v mil. CZK

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2009 11:15
od Tomas PO
Ondra O.K. napísal:ja to zkusim podle dostupnych informaci

1) usek Veseli - CB
27 km 16.4 mil Eur / 1 km

2) od Veseli do Rakouska
71.5 km 21.7 mil Eur / 1 km


A na SK?

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2009 15:13
od mirkobb
Takže, ono ten môj dnešný príspevok patrí vlastne sem, tak pre "istotu" sem taktiež vložím odkaz na rozhovor s českým ministrom financií o problematike PPP v Čechách, kde po dlhej dobe "oprášili" myšlienku financovania výstavby dialníc touto formou.