Diaľnice v ČR - všeobecne

diskuze o D & RS v ČR ve všeobecné rovině, plány, návrhy a samozřejmě flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lenny » 09. Aug 2005 19:57

Krateros napísal:
Lenny napísal:
Hefaistion napísal:V ČR bude do konca r. 2006, 90 nových km diaľnic za 40 mld. CZK.

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8226#8226


Polovina penězí na to jde z úvěru nebo z EU.


Lenny,

ver tomu, že aj na Slovensku by sa mohlo stavať z úverov. Podporujú to všetci, len nie vládne strany, pretože sa ponáhľajú za EURom a zároveň chceme mať pod kontrolou deficit št. rozpočtu, takže aj diaľnice sa na Slovensku stavajú komplikovanejšie a len málo z úverov. Také, že by sme si mohli vziať 1 mld. EUR na výstavbu diaľnic 3-4 roky po sebe, to asi na Slovensku tak skoro nebude, možno v r. 2006, po voľbách sa to zmení. :wink:


Krateros

já vím, ale v čechách je vládě jedno nějaký deficit. Sloven. vláda to chtěla vyřešit pomocí dálniční společnosti, která si místo ní měla brát úvěry. Tyto úvěry by se pak nepromítly do vládního dluhu, nebo se pletu.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Krateros » 09. Aug 2005 20:29

Lenny napísal:já vím, ale v čechách je vládě jedno nějaký deficit. Sloven. vláda to chtěla vyřešit pomocí dálniční společnosti, která si místo ní měla brát úvěry. Tyto úvěry by se pak nepromítly do vládního dluhu, nebo se pletu.


Lenny,

to je o inej finančnej politike štátov. Je pravdou, že váš štátny dlh narastá ročne o dosť veľké číslo a niekoľko rokov dokonca aj o sumy vyššie ako 100 mld. CZK a to raz budete musieť splatiť. V rámci investícii do infraštruktúry a teda aj do diaľnic je to však na Slovensku dosť slabé. Ja sám už tam nežijem, ale prehľad mám a jazdím tam dosť často.

V rámci SR je to pravda a máš prehľad, že vláda založila NDS, a.s. To je Národná Diaľničná spoločnosť, a.s. v 100% vlastníctve štátu. Ide o to, že je to firma, aj keď štátna, ale firma a táto spoločnosť bude mať príjmy zo 4 pilierov: štátny rozpočet (cez dane z benzínov, ...), príjem z predaja diaľničných známok/neskôr z elektronického mýta, z fondov EÚ a nakoniec aj z úverov. Táto firma totiž bola založená práve na tie účely, že ako firme sa tieto úvery nebudú chápať ako štátne a teda sa nebudú rátať do štátneho dlhu a nebude sa tak navyšovať deficit štátneho rozpočtu. Táto spoločnosť vznikla oddelením sa od SSC (Slovenská správa ciest) a spravuje celú diaľničnú sieť na Slovensku. Teda má na starosti výstavbu, prevádzku aj opravy celej diaľničnej siete a jej základné imanie je 90 mld. SKK.

Na Slovensku sa však transformovala celá cestná sieť, pretože cesty II. a III. triedy prešli pod samosprávu a tá už aj investuje, jednotlivé kraje spravujú tieto cesty. Štát, cez SSC prevádzkuje len cesty I. triedy a diaľničnú sieť cez NDS, a.s. Obe organizácie, t.j. aj NDS, a.s. aj SSC spadajú pod MDPT (Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácii) a podľa mňa je aj dosť veľkou chybou, že jedno ministerstvo má dosť širokú pôsobnosť, ale to je už o inom.

Viac informácii je aj v jednej inej časti tohto fóra s názvom: "Diaľničná spoločnosť a mýto", 4. časť vo fóre. :wink:
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 20:42

Odoslaťod Lenny » 09. Aug 2005 21:23

Krateros, děkuji za vysvětlení.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 13:44

Najväčšia dopravná stavba na Morave.

Viac informácií: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1313
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 21:37

ČR sa zadlžuje, aj rekordne investuje do infraštruktúry a celkový rating pre úverové zaťaženie sa zlepšuje aj napriek odloženým reformám, takže zase nás ČR predbehla. 8)

Viac informácií: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8953#8953
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Krateros » 31. Aug 2005 21:00

Investície do ciest a diaľnic dávajú prácu ľuďom, znižujú tým nezamestnanosť a podporujú sociálny rozvoj krajiny, zároveň prichádzajú noví investori a zlepšuje sa ochrana ŽP.

Takže aj po dostavbe diaľničnej siete, časť robotníkov zostane, pretože ju bude treba opravovať, ale s tým, že prídu noví investori, tým sa zvýši HDP štátu, jeho príjmy z nových daní a tak sa môže zase investovať do iných oblastí, napr. do podpory sociálneho systému (keby bol stavebný útlm príliš rýchly a nečakaný) alebo do znižovania štátneho dlhu, ... :wink:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1338
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 20:42

Odoslaťod Antimander » 02. Sep 2005 17:23

Najmodernejší tunel v ČR, dokonca v Európe:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=9199#9199

V ČR sa síce stavajú kratšie tunely, no ich počet nijako nezaostáva oproti okolitým štátom a hlavne sa nesmie zabúdať na dopravné riešenia v Prahe, kde sa intenzívne budujú nové trasy metra. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Lenny » 02. Sep 2005 18:27

Antimander napísal:Podľa mňa netreba teraz rozširovať diaľnicu D1 v celej jej dĺžke od Prahy do Brna. Stačí ju rozšíriť na najvyťaženejšáích úsekoch, ale ja by som sa zameral hlavne na jej kompletnú opravu, od výmeny povrchu cez predĺženie a rozšírenie pripájacích a odbáčacích pruhov (s tým spojené jednotlivé vetvy, ktoré z a na diaľnicu vedú) ako aj vybavenie informačnými panelami a zlepšil by som značenie, vodorovné aj zvislé.

Pretože v ČR je podľa mňa treba vybudovať severnú trasu diaľnice od Prahy cez Hradec Králové a ďalej do Ostravy. Potom aj klesne premávka na D1.

A okrem toho by som aj postavil niekoľko diaľničných privádzačov od D1, aby sa zlepšila dopravná situácia aj v okolí tejto diaľnice. :wink:


S tým já souhlasim. Akorát bych doplnil.
D1 se aktivně připravuje na rozčíření od Kývalky po Holubice v okolí Brna. Nejdříve možný začátek je v roce 2007/8. Dále ŘSD začalo na konci srpna aktivně připravovat rozšíření.

Severní trasou by jezdili Ostrávaci i Zlíňaci, protože je to výrazně kratší. R35 má problémy s trasou v úseku Výs. Mýto - Morav. Třebová byla schválena severní varianta, která vede kolem Ústí n.Orl a Čes. Třebové, ale lidé se proti ní bouřá a požadují výstavbu jižní varianty okolo stávající I/35. Tady se začne odhadem tak za 8 let nejdříve, ale spíš později.
Úsek HK - Vys. Mýto a Mor. Třebová - Mohlenice by se mohl začít stavět dřive, tak o 3 až 5 roky, zaleží na penězích.

D1 by pomohla výstavba D3 do Čes. Budějovic, ale problémem jsou neschválené územní plány Prahy okolí a Benešovska. Snad by se letos mohli schválit. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 02. Sep 2005 18:40

Antimander napísal:Najmodernejší tunel v ČR, dokonca v Európe:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=9199#9199

V ČR sa síce stavajú kratšie tunely, no ich počet nijako nezaostáva oproti okolitým štátom a hlavne sa nesmie zabúdať na dopravné riešenia v Prahe, kde sa intenzívne budujú nové trasy metra. :wink:


V praze bude zajímavý městský okruh, na kterém bude soustava hloubených a ražených tunelů délky 5,5 km v úseku Strahovský tunel - Troja. Jednotlivé tunely budou barevně rozlišeny.

Jinak v ČR jsou rozestavěné 4 dálniční tunely. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod vlad » 11. Sep 2005 19:27

ČR si vezme 7,3 mld. Kč od EIB na dostavbu D8
11.09.2005 - 16:14, autor: ČTK.

PRAHA - Česká republika se zřejmě vezme další peníze od Evropské investiční banky (EIB) na dostavbu dálnice D8 a obchvatu Prahy. O uzavření dvou úvěrových smluv v celkové výši zhruba 7,3 miliardy korun bude ve středu jednat vláda. Na výstavbu dálnice D8 v úseku Trmice - státní hranice s Německem mají putovat čtyři miliardy korun a na výstavbu jihozápadní části pražského okruhu 3,3 miliardy korun.

Česko je oprávněno přijmout úvěry od EIB na financování dostavby dálnice D8 v celkové výši 12 miliard korun se splatností do 25 let a úvěry na výstavbu jihozápadní části silničního okruhu v celkové výši 9,3 miliardy korun. Dosud stát vyčerpal 5,6 miliardy korun na výstavbu dálnice D8.

Po dálnici z Ústí nad Labem k hranicím se řidiči budou moci svézt na konci roku 2006. V té době podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Petra Laušmana již bude zprovozněna dálnice do Drážďan na německé straně. Chybět pak bude 16,5 kilometru dlouhý úsek přes České středohoří.

Pražský okruh, který má být celkově zprovozněn až v roce 2015, má mít přes 82 kilometrů. V současnosti je v provozu 17,5 kilometru v úsecích mezi Satalicemi a Běchovicemi a Slivencem a Ruzyní. Celkem je ještě třeba postavit asi 65 kilometrů.
vlad
diskutujúci
 
Príspevky: 64
Založený: 13. Máj 2005 19:47

Odoslaťod Caesar » 15. Sep 2005 13:26

V ČR je rozostavaných 160 km dopravných stavieb, čo je rekord. Na Slovensku je to 80 km, takže čo sa počtu obyvateľov to na 1. pohľad je v poriadku. Aspoň "niečo".

Len z pohľadu sumy, ktorá sa na výstavbu dáva, je jasné, že ČR skôr tie svoje rozostavané km dostavia. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Ako to funguje v ČR ...

Odoslaťod Antimander » 17. Sep 2005 12:23

Výročná správa ŘSD dosť veľa hovorí o všetkom, čo s touto organizáciou súvisí. Je to "organizácia" s kompetenciami ako slovenská SSC+NDS.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1494

Z obsahu: Zamestnanosť ŘSD a samozrejme rôzne informácie o cestnej a diaľničnej sieti. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Lenny » 17. Sep 2005 14:30

U nás je rozestavěných 160 km dopravních staveb, ale většina se stavé ze zdrojů EU nebo z úvěrů. Úvěru od EIB jde D5, D8 i D11 a R1 stavba 513-514. Na D47 nechtěla EIB půjčit peníze protože tato D se jí zdála zbytečná, když vede blízko R48. Tak jí vláda zaplátí z vládních dluhopisů. Na R48 je pro změnu financována z fondů EU stejně tak jako na R35 u Liberce nebo I/14 v Liberci a některé části D8. Co jde ze státního rozpočtu D1 a R6.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Antimander » 17. Sep 2005 14:39

Lenny napísal:U nás je rozestavěných 160 km dopravních staveb, ale většina se stavé ze zdrojů EU nebo z úvěrů. Úvěru od EIB jde D5, D8 i D11 a R1 stavba 513-514. Na D47 nechtěla EIB půjčit peníze protože tato D se jí zdála zbytečná, když vede blízko R48. Tak jí vláda zaplátí z vládních dluhopisů. Na R48 je pro změnu financována z fondů EU stejně tak jako na R35 u Liberce nebo I/14 v Liberci a některé části D8. Co jde ze státního rozpočtu D1 a R6.


Lenny,

vláda v ČR teraz privatizovala jeden podnik a za to, čo za neho dostala, bude stavať diaľnice a opravovať cesty a ide o sumu 50 mld. CZK. To nie sú ani úvery, ani pomoc EÚ. :wink:

Na Slovensku sa privatizovalo toľko majetku, ale ani suma 25 mld. SKK nebola daná na diaľnice. :roll:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Lenny » 17. Sep 2005 21:38

A když se ten podnim prodal, tak se všichni těšili co navíc za to by se dalo postavit oproti schválené rozpočtu a po nějaké době se přišlo na to, že ta částka už byla dávno před prodejem započítána do rozpočtu. Takže nikdo nic navíc nedostal :lol:

Na dálnice byla vyčleněna suma 25,96 miliardy Kč, z toho 7,75 mld z úvěrů a 1,23 mld z fondů EU + 9,4 mld ze státních dluhopisů na D47.
Na rychlostní silnice jde 6,35 mld Kč, z toho 618 mil. z úvěrů a 1,3 mld. z fondů EU. Navíc si teď stát chce vzít dálší úvěř na okruh kolem Prahy.
Na silnice I. třídy byla vyčleněna částka 7,72 mld Kč, z toho je 480 mil. z fondů EU.
Na železnice jde 11,18 mld Kč, z toho 670 mil. z úvěrů a 2,66 z fondů EU.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Antimander » 17. Sep 2005 21:52

Lenny napísal:A když se ten podnim prodal, tak se všichni těšili co navíc za to by se dalo postavit oproti schválené rozpočtu a po nějaké době se přišlo na to, že ta částka už byla dávno před prodejem započítána do rozpočtu. Takže nikdo nic navíc nedostal :lol:

Na dálnice byla vyčleněna suma 25,96 miliardy Kč, z toho 7,75 mld z úvěrů a 1,23 mld z fondů EU + 9,4 mld ze státních dluhopisů na D47.
Na rychlostní silnice jde 6,35 mld Kč, z toho 618 mil. z úvěrů a 1,3 mld. z fondů EU. Navíc si teď stát chce vzít dálší úvěř na okruh kolem Prahy.
Na silnice I. třídy byla vyčleněna částka 7,72 mld Kč, z toho je 480 mil. z fondů EU.
Na železnice jde 11,18 mld Kč, z toho 670 mil. z úvěrů a 2,66 z fondů EU.


Lenny,

až takéto informácie nemám, uznávam, že môžeš mať pravdu ty.

Avšak, ja nevidím nič zlé na tom, ak je to aj z úverov. ČR buduje infraštruktúru, teraz v tomto období investuje rekordné sumy a to je dobre a je tu garancia ČSSD, že tu budú takéto investície aj nasledujúce roky, po 50 mld. CZK. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Lenny » 17. Sep 2005 21:58

Po sedmi letetch vládnutí, se probudili aspoň trochu a začali stavět. Před tím to nebylo nijak moc slavné.
Ja jsem taky rád, že se staví je mi osobně jedno jestli z úvěru nebo z rozpočtu, ale že se hlavně staví.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 18. Sep 2005 16:01

Všetkým odporúčam, aby si prečítali tento príspevok: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1501

ČR dáva tento rok na dopravnú infraštruktúru až 70 mld. CZK. To je takmer 10% z príjmov ČR.

V ČR existuje fond dopravy, tak ako aj na Slovensku takýto fond existoval a mal obrovské finančné prostriedky, tak na Slovensku mnohé fondy zanikli, keďže sa škrtá vo veľkom rozsahu. Napriek tomu, aj v ČR uvažujú, že zrušia tento fond, ale až v r. 2007 najskôr.

V ČR dokonca tento rok dal štát o 10 mld. CZK na dopravnú infraštruktúru viac, než plánoval, pretože je vysoká rozostavanosť diaľničnej siete, vysoké tempo modernizácie železníc, takže fondu, ktorý mal mať tento rok 42 mld. CZK, dala vláda ešte sumu takmer 10 mld. CZK cez ministerstvo dopravy a z úverov.

ČR má rozostavaných 160 km diaľnic a v budúcom roku odteraz otvorí 90 km. V porovnaní so Slovenskom, ktoré má rozostavanosť 80-90 km a otvorí tento rok 14 km, ďalší ?, je to v ČR na veľmi dobrej ceste, pretože samozrejme, tá rozostavanosť zostane na približnej rovnakej úrovni.

Aj v ČR "zápasia" s predraženými diaľnicami, no stavajú. Relatívne dobre stavajú. A že s úverami? No, tam, kde je 10-20, aj 40 ročný deficit, tak tam treba pomôcť aj úverami.

A v ČR sa masívne investuje aj do modernizácie a rozvoja železníc, ktoré tiež majú dlhy, trpia prezamestnanosťou, ale investujú.

ČR má druhú najhustejšiu cestnú sieť v Európe. ČR má najvyššiu rozostavanosť v rôznych štádiách diaľnic v Európe (EÚ - nie som si istý, ako je to v Rusku). A ČR rekordne investuje do dopravnej infraštruktúry. Diaľnice, obchvaty, železnice, modernizácia letísk, opravy ciest.

Iste, ČR má v katastrofálnom stave svoju cestnú sieť, aj diaľnicu D1 má vo veľmi zlom stave - je to najhoršia diaľnica v EÚ - ale tam, kde sa každý rok dáva 10-15 mld. CZK na opravy cestnej siete a 50 mld. CZK na výstavbu diaľničnej siete a 20-30 mld. CZK na rozvoj železníc, ... tak takáto krajina za 5 rokov pocíti výrazný skok dopredu a za 10 rokov bude patriť na špičku. ČR pochopila. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

ČR pochopila

Odoslaťod fh » 18. Sep 2005 17:50

ČR pochopila. Súhlasím, ale dodávam,že naše zaostávanie za ČR okrem toho že je dané historicky,sa prejavuje okrem ekonomiky (aj tam potrebujeme 5-10 rokov) je aj v myslení a teda aj v politike. Preto nám to ide ako v lete na saniach, keď aj pri výstavbe diaľnic diletantsky prešľapujeme na mieste a potom rátame straty.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: ČR pochopila

Odoslaťod Caesar » 18. Sep 2005 18:16

Pozorovateľ napísal:ČR pochopila. Súhlasím, ale dodávam,že naše zaostávanie za ČR okrem toho že je dané historicky,sa prejavuje okrem ekonomiky (aj tam potrebujeme 5-10 rokov) je aj v myslení a teda aj v politike. Preto nám to ide ako v lete na saniach, keď aj pri výstavbe diaľnic diletantsky prešľapujeme na mieste a potom rátame straty.


Pozorovateľ,

presne tak, no ja to doplním.

Nie je to tak dávno, čo ČR nestavala takmer ani 1 km diaľnic, no mala tak veľkú silu vo svete - diplomacia+ekonomika - že si dokázala "uchmatnúť" hlavný cestný koridor v smere do Poľska a Slovensku zostal "len" ten vedľajší, teda diaľnica D3 napriek tomu, že vtedy SR stavala najviac km diaľnic zo V4.

Dnes sa situácia radikálne zmenila. SR stavia takým tempom ako pred 7-8 rokami, ani financie sa reálne nezvýšili. ČR mala nižšiu infláciu.

Takže dnes ČR má vysokú rozostavanosť. To znamenal aj problém, ale vláda sa rozhodla, že pridá cez ministerstvo dopravy (aj s pomocou úverov) sumu 10-15 mld. CZK. A pribudli také megaprojekty ako nové trasy metra v Prahe, okruh Prahy v dĺžke 84 km, projekt Nové spojení, ... jednoducho dopravná infraštruktúra v ČR sa rozvíja postupne z 50 až na 80 mld. CZK v priebehu 3 rokov a je tu zabezpečený rast až do r. 2007. Potom sa to mierne "stlmí", pretože sa veľa diaľnic postaví a ciest opraví. A bude treba aj splácať úvery, ... ale to sa dá pri českej ekonomiky, ktorá tiež rastie 5%-ným tempom.

A to ešte nehovorím o tom, že ČR nepozná taký termín ako: zastavenie diaľničnej výstavby na viacero rokov. Veď tam všetky stavebné firmy investovali do svojho rozvoja prišli tam ďalšie stavebné firmy, ... 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 01. Okt 2005 17:15

Inak, to čo mňa prekvapilo, bolo to, že ako sa prezentovalo v médiách, že vláda ČR dá z privatizácie ktoréhosi podniku 50 mld. CZK na cesty a diaľnice, ... a potom teda vyšlo najavo, že to už bolo dopredu jasné táto suma, len tú sumu ešte nemali pokrytú a týmto si ju už len pokryli, ... že to teda nebolo ešte 50 mld. CZK, ... nuž škoda, mohlo byť ešte viac. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Antimander » 02. Okt 2005 15:38

Caesar napísal:Inak, to čo mňa prekvapilo, bolo to, že ako sa prezentovalo v médiách, že vláda ČR dá z privatizácie ktoréhosi podniku 50 mld. CZK na cesty a diaľnice, ... a potom teda vyšlo najavo, že to už bolo dopredu jasné táto suma, len tú sumu ešte nemali pokrytú a týmto si ju už len pokryli, ... že to teda nebolo ešte 50 mld. CZK, ... nuž škoda, mohlo byť ešte viac. 8)


Aj tak, Caesar,

ČR odovzdá ďalší rok do užívania viac ako 70 km diaľnic a RK a rozostavnosť zostane na úrovni nad 150 km.

Na Slovensku je síce rozostavanosť veľká, ale je málo peňazí na jednotlivé úseky, preto sa stavajú dlhšie a úseky sa predražujú.

V tomto je napr. Rakúsko na tom oveľa lepšie. Oni stavajú s rozmyslom, plynule, vopred majú zabezpečené peniaze na úseky, ktoré stavajú.

Napr. dnes stavajú diaľnicu v smere na BA, a chystajú stavať diaľnicu v smere na Brno. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

25 let Praha - Brno (- Bratislava)

Odoslaťod majak » 05. Okt 2005 14:17

Letos je tomu právě 25 let, co byl uveden souvislý dálniční úsek v Česku Praha - Brno (- Bratislava) do provozu. Zajímavá publikace na toto téma. Informace, fotky, porovnání. Ahoj všem!
majak
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 14. Aug 2005 17:15
Bydlisko: EU, CZ

Odoslaťod Lenny » 05. Okt 2005 14:44

Souvislý dálniční tah Praha-Brno-Bratislava byl uveden až 8. listopadu 1980.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 17:44

CR ma konecne lepsie obdobie v oblasti vystavby dialnicnej siete a v oblasti investici do cestnej siete.

CR ma najvyssiu rozostavanost dialnic v Europe.

CR investuje najviac na cestnu siet - opravy - z krajin V4.

CR ma stavebny BOOM. Metro v Prahe ma nove trasy, planuje sa velky okruh okolo Prahy. Planuje sa obnovit dialnica D1. ...

Financie su z privatizacie, zo statneho rozpoctu, planuje sa PPP, aj ked 1. pokus nedopadol dobre.

A nezabuda sa ani na zeleznice, letiska, ... telekomunikacie. Aj posta zostava v statnych rukach narozdiel od SR.

Problemy: CR investuje velmi vela, ale plany presahuju vsetky rozpocty, plany, stavby, su velmi drahe, nakladne a zobrazuje to krutu realitu, 40 rokov sa nic nerobilo. Teraz sa nesmie polavit, musi taketo tempo vydrzat este 5-10 rokov a potom pride na rad aj taky plan ako Transrapid. A bude snad rozostavana aj dialnica Brno-Vieden. ...
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.