Stránka 1 z 15
Diaľnice v ČR - všeobecne
Odoslané:
10. Feb 2005 01:06
od eucitizen
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=62hlavne ze ten usek D1 vedie na Morice tak moc nepomoze stale sa oplati is cez Olomouc a odtial na SK ked sa ide na Zilinu ale vseobecne na sever.
Az ked bude hotov cela D1 az po Lipniku tak budeto vyhodnejsie, hlavne ked sa zacne stavat aj R okolo Zlinu smer Puchov
Odoslané:
10. Feb 2005 01:12
od aquila
R49 sa planuje z ceskej stranky az na nejaky rok 2020, cize do vtedy sa toho moze kooopu zmenit. to mas 4 vlady
Prioritou by mala byť oprava diaľnice z Prahy do Brna.
Odoslané:
12. Feb 2005 13:22
od Diaľničiar
Je to najstaršia diaľnica v ČR, nespĺňa bezpečnostné parametre (čo dokazujú aj nehody kvôli pripájajúcim pruhom z rôznych odpočívadiel), je preťažená v mnohých úsekoch a na mnohých úsekoch už nespĺňa ani komfortnosť a pohodlnosť jazdy kvôli pôvodnému (a ten ostal doteraz) materiálu, ide o klasické betónové panely zlepené asfaltom a len lokálne opravené asfaltovým povrchom.
Táto diaľnica už má navrhnuté rozšírenie na 6-pruhov, pred Prahou až na 8-pruhou (s tým, že tam už teraz je 6-profilový variant postavený z kvalitnej asfaltovej vrstvy). Samozrejme, podobne ako u nás, prioritou pre vládu ČR je výstavba nových úsekov a nie oprava starých. Avšak diaľnica Kúty-BA je na neporovnateĺne vhej úrovni ako v smere na Prahu od Kútov.
Odoslané:
12. Feb 2005 14:11
od aquila
ono ked teraz opravili par usekov na useku BA - kyty, tak ej to pohodova dialnica. ale zase treba povedat ze je docela "ludopradzdna". aj ked za posledne dva roky sa premavka zvysila, ale stale neni kuty - brno - praha priebezne "nicena"/vytazena ako kuty - ba
D2
Odoslané:
12. Feb 2005 17:34
od Diaľničiar
Vyťaženosť diaľnice závisí od viacerých faktorov, ale dôležité je, že tá diaľnica je z lepšieho povrchového materiálu než Praha-Brno-Kúty. Ja som spomenul Kúty, pretože tento úsek bol postavený približne v rovnakej dobe ako Brno-Kúty.
Inak naša najvyťaženejšia diaľnica je D1 a aj tá je v lepšom stave ako Praha-Brno.
R49
Odoslané:
07. Mar 2005 10:14
od Lenny
R49 se začne stavět, když to dobře půjde, okolo roku 2007. Teď se na stavbu Hulín - Fryšták vydalo územní rozhodnutí. Další výstavba bude po roce 2010.
Najkomplexnejšie informácie o českých diaľniciach.
Odoslané:
08. Mar 2005 18:24
od Diaľničiar
Najnovšie a najlepšie informácie o diaľničnej sieti v ČR nájdete na stránke:
www.ceskedalnice.cz
Obsah: Novinky, diaľnice, rýchlostné cesty, úseky vo výstavbe, diaľničné známky, mapy, fotky a video, história diaľnic, odkazy, ... a aj fórum.
to nemas pravdu !
Odoslané:
18. Máj 2005 10:05
od partysan
R49 ma byt hotova uz v roce 2014, ceska a slovensky ministry dopravy spolecne s hajtmany (zupany) zlinskeho a trencianskeho kraje se tak domluvily minuly rok a snad se to dodrzi. Na 1 kus R49 od Hulina do Frystaku probehaji archeologicke prace no a samostatna vystavba zacina pristy rok. Mesto Zlin uz zacal s odkoupenim pozemku pro vystavbu dalnicniho privazece! Tento privazac se ma zacit stavet uz tento rok! Myslim si ze tak od roku 2008 by mel byt lepsi spojeni pres Zlin nes pres Olomouc protoze techdy uz bude D1 hotova az do Hulina a odtut bude tez hotova R55 az do Otrokovic-Zlina-Malenovic, cely prutah mesta Zlina az do R55 bude v te dobe vsak uz 4pruhovy takze tak... navic je ta cesta do Puchova (ktera bude pak uz napojena na hotovou dalnicu do Zilini) o moc lepsi nes ty serpentiny u Makova...
pozdrav s Valasska
Dialnice v ČR-D8
Odoslané:
18. Máj 2005 19:57
od vlad
Pozrel som si video ako bude vyzerat dialnica D8 cez Krušné hory,musím konštatovat,že tento úsek bude skôst českých dálnic
http://www.highways.sk/.....liky
Re: Dialnice v ČR-D8
Odoslané:
18. Máj 2005 20:00
od Caesar
vlad napísal:Pozrel som si video ako bude vyzerat dialnica D8 cez Krušné hory,musím konštatovat,že tento úsek bude skôst českých dálnic
http://www.highways.sk/.....liky
Môžem ťa poprosiť, aby si uviedol celý odkaz, rád by som si to video pozrel a možno aj ostatní.
Odoslané:
18. Máj 2005 21:00
od Andrej
Myslím, že vlad myslel video z adresy
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/489DF44 ... ile/d8.wmv
Ďalšie zaujímavé vizualizácie nájdete na
http://www.ceskedalnice.cz/foto.htm
odporúčam pozrieť. Inak, slovenské diaľnice vizualizácie nepoznajú?
Odoslané:
18. Máj 2005 21:05
od Caesar
Po tejto stránke, je znovu na tom ČR o 1000% lepšie. ČR sa totiž snaží verejnosti aspoň prezentovať, kam smerujú penieze dańových poplatníkov a zároveň takýmito vizualizáciami vzdelávajú verejnosť.
Odoslané:
19. Máj 2005 10:32
od Majkl
Caesar napísal:Po tejto stránke, je znovu na tom ČR o 1000% lepšie. ČR sa totiž snaží verejnosti aspoň prezentovať, kam smerujú penieze dańových poplatníkov a zároveň takýmito vizualizáciami vzdelávajú verejnosť.
Tu musím plne súhlasiť. Tie vizualizácie slúžia zároveň na bližšie priblíženie predstavy tým obyvateľom, ktorých sa výstavba aj dotýka. Možno by sa v PB inak stavali k dialnici, keby mali možnosť vidieť estakádu ponad mesto aj keď len v predstavách. Takto sa nielen RSD v ČR snaží o prezentovanie stavieb a myslím, že sú o riadny krok vpredu oproti našej NDS. Dúfajme len, že podobných vecí sa niekedy dočkáme aj u nás, až sa vôbec dočkáme.
Dialnice vCR
Odoslané:
20. Máj 2005 19:06
od vlad
Prepáčte,nemal som času,ale je to tak ako uvádza Andrej.Nabudúce sa polepším.
Odoslané:
01. Júl 2005 15:00
od Alexander Velky
Stránska ŘSD je celkovo lepšia než naša stránka SSC, aj keď teraz pribudlo niekoľko dokumentov na SSC, ešte však záleží aj od tempa modernizácie stránky NDS, pretože tá je úplným výsmechom, zatiaľ.
Odoslané:
22. Júl 2005 10:29
od Krateros
ČR investuje rekordnú sumu do cestnej siete:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1091
Odoslané:
22. Júl 2005 11:24
od aquila
hold, pouzili to velmi velmi rozumne.. ked sa im podari postavit D11 a R35 tak sa hodne odlahci aj D1
Odoslané:
22. Júl 2005 20:13
od vlad
Že sa v ČR budujú dialnice vynikajúcom tempe badať aj v našom podniku,je to super,len tak ďalej bratia češi!
vlad
Odoslané:
06. Aug 2005 20:14
od Caesar
50 mld. CZK. Toho sa tu my asi na Slovensku nedožijeme, ak tak od PPP, ale aj to asi nie, aby sa tu ročne toľko preinvestovalo na oblasť: cesty.
Odoslané:
07. Aug 2005 16:56
od Caesar
V ČR treba čo najrýchlejšie opraviť diaľnicu D1. A postupne ju na celom úseku rozšíriť na 3+3 pruhy, výhľadovo pred Prahou na 4+4 pruhy. Okrem toho treba urýchlene riešiť nevyhovujúce pripájacie pruhy, ...
Aj keď asi nebude dostatok finančných zdrojov a doterajšia štúdia hovorí o tom, že min. náklady by boli 11 mld. CZK, tak podľa mňa by sa teraz tá suma dokázala vyčleniť a postupne rozložiť na 2-3 roky, keďže sa bude dávať v ČR enormné množstvo financií na diaľničnú a vôbec celú cestnú sieť.
Diaľnica D1 je v ČR najpotrebnejšou zo všetkých a opraviť ju treba. Okrem toho, ak by sa kompletne celá rozšírila nebolo by potrebné stavať v najbližšom období paralelnú rýchlostnú cestu.
Odoslané:
07. Aug 2005 17:17
od Lenny
Náš ministr dopravy šimonovský chce postavit 16 přejezdových pruhů přes středová svodidla, rozšířit krajinici o metr. Přejezdové pruhy mají význam v tom, že když se ucpe jeden směr např z důvodu autonehody, tak se přesune na tu druhý, kde se bude jezdit obousměrně. Problém bude ten, když se stane autonehoda na druhé polovině vozovky.
D1 by odlehčilo dostavba D11 do Hradce a postavení rychlostní silnice R35 Hradec Kralové - Mohlenice. Protože Ostravaci a Olomoučáci jezdí přes Brno, ale severem to mají kratší. Moc brzo se toho nedočkáme, protože není schválen územní plán Pardubického kraje. Zde bojují občanské sdružení proti severní variantě okolo Ústí n.O a Čes. Třebové a prosazují jižní variantu okolo stávající I/35. Severní schvalilo zastupitelstvo kraje, jižní podprují MŽP a min. dopravy. Takže než se schválí územní plán + proces EIA + územní řízení + stavební řízení + výběrové řízení + nějaké další věci tak to je tak 10 let nejdřív. Počítám i s průtahy odporců a odvoláními.
Dálnici D1 nelze taky ze dne na den rozšířit, protože z vyjímkou Brna, kde se připravuje úsek Kývylka - Holubice, bylo na něj vydáno stanovisko EIA. Plánované započetí výstavby je po roce 2009.
Takže kromě tohoto úseku se nikde z rozšířením D1 nepočítá. Museli by se změnit územní plány, projít procesem posouzení EIA + územní řízení + stavební řízení + výběrové řízení + nějaké další věci. To by taky trvalo, bylo by to rychlejší než v případě R35. Podle mého odhadu by to trvalo tak 5 let jen inženýrská příprava.
Úseku Praha - Mirošovice by pomohla výstavba D3, protože všichni na jih Čech jezdí po dálnici, ale znovu je tu problém s neschváleným územním plánem.
Odoslané:
07. Aug 2005 17:19
od aquila
myslim, ze v CR by hoodne pomohlo dostavanie R35 a napojenie na D11 ..
Odoslané:
09. Aug 2005 10:54
od Hefaistion
V ČR bude do konca r. 2006, 90 nových km diaľnic za 40 mld. CZK.
Viac info:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8226#8226
Odoslané:
09. Aug 2005 18:27
od Lenny
Polovina penězí na to jde z úvěru nebo z EU.
Odoslané:
09. Aug 2005 18:41
od Krateros
Lenny napísal:Polovina penězí na to jde z úvěru nebo z EU.
Lenny,
ver tomu, že aj na Slovensku by sa mohlo stavať z úverov. Podporujú to všetci, len nie vládne strany, pretože sa ponáhľajú za EURom a zároveň chceme mať pod kontrolou deficit št. rozpočtu, takže aj diaľnice sa na Slovensku stavajú komplikovanejšie a len málo z úverov. Také, že by sme si mohli vziať 1 mld. EUR na výstavbu diaľnic 3-4 roky po sebe, to asi na Slovensku tak skoro nebude, možno v r. 2006, po voľbách sa to zmení.